رواية عشقت قسوته الفصل السابع 7 بقلم جنى أحمد
رواية عشقت قسوته البارت السابع
رواية عشقت قسوته الجزء السابع
رواية عشقت قسوته الحلقة السابعة
وفجأه يقوم يضرب جاك.
ليث بعصبيه وغيره: انتت حيوان انت ازاي تبص علي حاجه مش ملكك.
جاك بخوف: انا اعتذر منك كثيرا انا لا اعلم انها تخصك ي مستر ليث .
سكرتيره جاك بغل: لنبدأ العمل.
ليث ببرود: الصفقه مرفوده.
وكل ده وحياه واقفه بصدمه.
ليث لحياه: يلا يحياه ومسك ايديها وخرجو.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امام المطعم.
وقفت حياه مره.
ليث:وقفتي لي يلا.
حياه بهدوء: تقدر دلوقتي تقولي اي الي حصل جوه ده.
ليث ببرود: يلا حياه مش دلوقتي الكلام.
حياه بعصبيه: لااا مش همشي غير لما تقولي انت عملت كده لي.
ليثث بعصبيه وصوت عالي: علشاان بحبك
حياه بصدمه: ايييه.
ليث بهدوء: ايوا زي ما سمعتي انا بحبك.
حياه بصدمه: تب ازاي انت لسه شايفني بقالك كام يوم لحقت تحبني وانت عايزني اصدق انا.
ليث بهدوء: افهمي زي متفهمي ويلا عشان الوقت اتأخر.
حياه: تمم.
وركبو العربيه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند اسر في العربيه.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسر: العنوان اي ي انسه.
همس:**********
اسرر: تمم.
وبعد.عدة وقت وصلو.
اسر . وصلنا ي.انسه.
همس:بلاش كلمه انسه خليها همس بس.
اسر بابتسامة: تمم ي همس مع السلامه.
ومشيت
همس بإبتسامه: مع السلامه.
وكل ده تحت انظار.عماد.
عماد.وهو يعترض طريق همس.
عماد لهمس: يعني انتي مدياني وش الخشب ومعاه عماله تضحكي.
همس بصرامه: ابعد عني يعماد والزم حدودك.
عماد: ماهو مش الاقي بنت عمي نازله بليل من عربيه واحد واسكت.
همس بعصبيه: قولتلك الزم حدودك وانت مين سمحلك انك تتحشر في حياتي.
عماد: الي سمحلي اني هبقي جوزك .
وفجأه يقع عماد علي الارض نتيجه ضربة اسر.
اسر بعصبيه وغيره: سمعني بتقول اي هاا كنت بتقول انها هتبقي مراتك.
عماد:انت مين يعم مين سمحلك انك تتدخل واحد وبنت عمه انت ايه الي حاشرك.
اسر بعصبيه : اناا هقولك اهو وقعد يضرب فيه.
همس: خلاص ي اسر سيبه متوديش نفسك في داهيه.
واثناء الكلام يهرب عماد.
اسر: وربي ماهسيبك.
همس:خلاص ي اسر صحيح انت جيت ليه.
اسر: كنت ناسيه فونك في العربيه.
همس؛ اها تمم.
ومشيو.
عند عماد
♕♕♕♕♕
عماد بهوس وجنون: وربي ماهسيبك مش هتكوني غير ليا.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حياه امام البيت.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ليث: وصلنا يلا انزلي
حياه بهدوء: تمم
ليث: صحيح ابقي خوديلي معاد مع والدتك ومشي.
حياه بصدمه: هو قال اي عليا النعمه انا من ساعه مشوفتك وانا حسيت نفسي اتجننت.
وطلعت.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الصباح الباكر.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حياه في البيت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
والدة حياه: حياه يبنتي يلا قومي عشان متتاخريش.
حياه بتعب: سبيني يماما مش هروح انهارده مش قادره.
والده حياه: تمم يحياه.
وخرجت وكملت حياه نوم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند.همس في الشارع.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
همس وهي بترن علي حياه.
همس: الو يبنتي انتي فين.
حياه بتعب: انا مش هعرف اجي.
همس بقلق: مالك يحياه صوتك عامل كده ليه.
حياه بتعب: مش عارفه باين خدت دور برد.
همس: تب تمم هبقي اجيلك بعد الشغل.
حياه: تمم.
وقفلو.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ليث في الشركه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قاعد ومستغرب حياه مجتش لي.
ليث بيرن علي اسر.
ليث: الو.
اسر: عم ليث عامل اي.
ليث: انا الحمدلله وانت.
اسر: الحمدلله
ليث: بقولك اي متسالي السكرتيره بتاعتك هي انسه حياه مجتش لي.
اسر؛ هي لسه مجتش
وفجأه يقطع كلامه دخول همس.
همس: اسف يمستر اسر بس كان الطريق زحمه.
اسر بحب: ولا يهمك صحيح هي انسه حياه مجتش لي اصل مستر ليث بيسال عليها.
همس: تعبانه شويا ومعرفتش تيجي.
اسر لليث: اديك سمعت يلا سامو عليكم.
ليث : تمم.
وقفلو.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وبعد عدة ساعات من العمل.
عند همس واسر في المكتب.
«»«»«»«»«»«»««»««««««»
همس: وكده خلصت الملف اقدر امشي دلوقتي.
اسر: اهاا تمم ماشي استني اجي اوصلك.
همس: اعذرني مش هعرف كفايه كده انا هطلب اوبر وخلاص.
اسر: تب تمم.
وخرجت همس..
في الخارج امام الشركه
همس وهي واقفه مستنيه الاوبر.
وفجاه…….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت قسوته)