روايات

رواية روح السيف الفصل الثامن 8 بقلم منة محرم

رواية روح السيف الفصل الثامن 8 بقلم منة محرم

رواية روح السيف الجزء الثامن

رواية روح السيف البارت الثامن

رواية روح السيف
رواية روح السيف

رواية روح السيف الحلقة الثامنة

ام سيف: يلا ياحبيبي خد خطبتك وروحو اتعشو برا
سيف: مش لازم هي مش جعانه صح ياروح
روح: ده انا ميته من الجوع يلا ياعم
سيف: يلاا
في المطعم
روح: فاضل اهو ٣ شهور الا يوم
سيف: اه الايام بتعدي هوا
روح: لا ودمك. خفيف
سيف: مش احسن مايبقا تقيل
روح: انت ليه محسسني اني جوز امك اش حال يعني انك الي قايلي نعمل التمثليه دي انا غلطانه يعني
سيف: معلش انا اسف ياروح بس مضايق شويه
روح: لو حابب تحكي يعني معنديش مانع

 

 

سيف: مممم هحكيلك ياخطبتي كده وكده
روح: هههه احكي
فلاش باااك
ام سيف: يلا ياحبيبي روح هات خطبتك
سيف: يلا يانور
في العربيه
سيف: نور انتي بتعيطي مالك
نور: لا مافيش مبسوطه انك هتتخطب
سيف: انتي كدابه قولي مالكك
نور بعياط: انا خايفه خايفه اوي ياسيف خايفه احب واتجرح زي مااتجرحت قبل كده خايفه يخوني وخايفه اختار غلط تعرف انا دلوقتي لو شاب يكلمني يقولي ممكن اقابل اهلك بتهرب مبعرفش ارد مبعرف اتعامل بقيت خايفه اوي ياسيف
سيف: صوابع ايدك مش زي بعضها ياحبيبتي فكري في بكره وانسي الي حصل بقه كل واحد بيبقا عنده فترات في حياته بتبقا تقيله اوي بس بنقول الحمد لله
نور: الحمد لله
#post_posts
بااااااك
روح: مش فاهمه برضوه هي مالها
سيف: ياستي من سنه ونص المفروض كان يتكتب كتابها ضحك عليها بكلمتين حلوين فا هي حبته ويوم كتب الكتاب سابها ومشي والمشكله انه كان واخد دهبها الي انا جايبه اصلا علشان جالي قبل الخطوبه بيوم وقالي ان الفلوس اتسرقت بتاعت الدهب فا انا جبتله ده غير سمعتها الي كانت زي الزف*ت وكانت في حاله اكتاب ولسه فيها لحد. دلوقتي اي حد يقولها ممكن اقابل اهلي تقوله مخطوبه ورافضه فكره الجواز نهائي وسالت عليه صحابه عرفت ان دي مش اول بنت يعمل معاها كده
روح: ياحبيبتي طب انا ممكن اكلمها عادي انا اصلا حبتها وحبيت الرقه بتاعتها
سيف: والله هي اغلي شخص في حياتي علشان كده كنت متنكد طول الخطوبه ومش طايق نفسي وعايز الاقي الواد ده بي اي طريقهه واسف لو زعلتك انهارده
روح: لا مزعلتش والله وان شاء الله خير
سيف: تعالي اروحك
روح: يلا بس ممكن رقم نور
سيف: تمام 011*****
روح: تمام
بعد شويه
روح: عايز حاجه
سيف: لا سلامتك
سيف: روح روح
روح: ايوه
سيف: ممكن رقمك معلش

 

 

روح: تمام 011*****
شات علي الوتس
سيف: الو ياروح انا سيف
روح: مممم تمام هسجل رقمك
سيف: كلمتي نور
روح: لا لسه هكلمها اهو بس مش هتزعل لما تعرف انك قولتلي
سيف: لا هي نفسها يبقا ليها صحاب استني لما هي الي تحكيلك
روح: مممم تمام
سيف: تمام
شات علي الوتس
روح: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
نور: وعليكم السلام مين
روح: احم انا روح
نور: روح عامله ايه ياحبيبتي
روح: بخير الحمد لله
نور: تعرفي اني حبيتك لما شوفتك وحبيت اخويا اكتر انه عرفك واهلك ناس طيبين اووي
روح: حبيبتي تسلميلي انا لما شوفتك ارحتلك اويي ممكن نبقا صحاب
نور: تؤتؤ اخوات
روح: اشطاا اويي
تاني يوم في الجامعه
سيف: اطلعي برا محدش يخش بعدي
روح: سيف انا
سيف: دكتور سيف احنا هنا في الجامعه مش في البيت
روح: معاك حق انا طالعه
في كافتريه الجامعه
روح بعياط: ليه عمل فيا كده وليه يجرحني قدامهم كده
سيف: انا اسف
روح قامت علشان تمشي
سيف: روح اسمعيني
روح: شكرا ليك يادكتور وعلي اهانتك ليا انهارده
سيف: انتي لازم تسمعي سببي انتي قبل ماتيجي
فلاش بااااك
مبروك يادكتور الف مبروك
سيف: الله يبارك فيكو
احد الطالبه بتريقه: وعلي كده يادكتور هطردها برا لما تيجي بعدك ولا احنا بس هههههه
سيف في باله: انتي فين ياروح لازم يعني تيجي بعدي
احد الطالبه: اكيد يبني مهي خطبته مش هيطلعها برا طبعا
#post_posts

 

 

سيف بتحدي: مين قال كده هي زيها زيكو
ـ اما نشوف
باااااك
روح: وانا ذنبي ايه في كل ده مش كفايه خلتني اتخطب وكمان تطردني كل حاجه انت الي بتقولها بتتعمل وانا دوري ايه من ده انا ماشيه
سيف: ياروح انا اسف
في بيت روح
ام روح: افتحي ياروح الباب واطلعي من التلاجه يابنتي هنجيب فستان مقاسك منيننننن
روح وهي ماسكه ازازه البيبسي في اديها وحله المحشي في ايد: ايه ياست الكل بصالي في لقمتي
ام روح: كل ده لقمتك ده انتي خلصتي خزين الشهر
روح: انا هروح ياستي افتح اشوف مين
#post_posts
روح: ايوه حاضر واقفه علي الباب ان اااااحي*ه
سيف: وهو فطسان علي شكلها
روح: قفلت الباب في وشه
سيف: بقه كدهه
روح بصوت عالي: يالهوي يالهوي يقول علياا اي دلوقتي
سيف: وهو بيخبط تاني
ام روح: ياروح افتحي بابنتييي
روح: افتحي انتي ياماما انا نايمه
ام روح: والله اومال مين بيكلمني دلوقتي
روح: عفريتي عفريتي
ام روح: الصبر ياربب. حاضر يلي علي الباب
سيف: عامله ايه ياامي
ام روح: الحمد لله ياحبيبي اتفضل اتفضل
بقلمي: menna moharam
سيف: ممكن اقابل روح
ام روح: حاضر ثانيه واحده
بعد شويه
روح: ها عايز ايه
سيف: انا اسف
روح: انا بضعف كده
سيف: خلي قلبك كبير بقه انا اسف بجد
روح: تمام
سيف: الا قوليلي مين الي فتحلي الباب
سيف: استني بس بهزر معاكي

 

 

روح: تمام يعني مش هتقل مني تاني
سيف: مش هيحصل
روح: طب ممكن نفضل صحاب حته لما ال٣ شهور يخلصو
سيف: طبعا يابنتي انا كنت هقولك كده
بقلمي menna moharam
احمد: السلام عليكم ودخل اوضته
سيف وروح: وعليكم السلام
سيف لروح: هو ماله
روح بتفكير: مش عارفه بس مش بحب حاجه تدور من ورا ضهري
سيف: مافيش حاجه وراكي
روح: يبني بقه فصلتني
سيف: طب هنزل انا بقه وشوفي ايه الي ورا ضهرك
menna moharam
روح وهي بتبص ورا: دي ستاره
سيف: ايه
روح: ستارره
سيف: فكرتيني بلترند بتاع ده مولتو اي ده مولتو
روح: ههههههههه هموتتت
سيف: انا نازلل بقه
روح: تمام
في اوضه احمد
روح: حماده احمد حماده حبيبي
احمد: اي يابت
روح: مالك
احمد: مافيش حاجه
روح: اخلصص مالللك
احمد بخضه واعترف كل حاجه علشان روح ممكن تبلعه
بحب واحده وطلعت مخطوبهه خلاص ارتاحتي
روح: ده مين دي يسطا
احمد: نور اخت سيف

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح السيف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى