روايات

رواية حب دمر كياني الفصل العشرون 20 بقلم إسراء هاشم

رواية حب دمر كياني الفصل العشرون 20 بقلم إسراء هاشم

رواية حب دمر كياني الجزء العشرون

رواية حب دمر كياني البارت العشرون

رواية حب دمر كياني
رواية حب دمر كياني

رواية حب دمر كياني الحلقة العشرون

ادهم بيبص للهاتف لدقيقة ولكن هنا هاتفه بيرن مرة اخري ولكن هذه المرة الرقم متشفر بيبص ادهم بتعجب وبيرد
المتصل ادهم الحديدي معي
ادهم بتعجب مين؟
المتصل انت اكيد سمعت عني كتير معك عثمان ضرغام
ادهم ببرود الباشا الكبير بنفسه كنت مستني المكالمه دي من زمان
عثمان اظاهر اتاخرت شوية علي المكالمه دي بس مش كتير
ادهم ببرود صح اتاخرت بس انت الباشا برضو
عثمان انت عارف انا اتصلت ليه وعارف الالماظ ده يهمني جدا وان مفيش حد هياخده غيري
ادهم ببرود جليدي الالماظ عشان تاخده لازم تاخده بنفسك ولا اي يا باشا اظن انك حاولت تجيبو بطريقتك ومعرفتش
عثمان بنفس برود ادهم واضح انك فعلا زي ما سمعت عنك
ادهم بثقه مش ادهم الحديدي اللي يتاخد منه حاجه غصب عنه ويتغفل يا باشا ولا اي
عثمان معك حق بس انت عارف اني عمري مستلمت حاجه بنفسي ممكن بخلي جبران يستلم منك او رجلتي
ادهم باستفزاز دي مش اي صفقه دي اهم صفقه ومش هيبقا فيه زايها ابدا يا باشا وهتبقا الكش ملك بنسبالك فالازم الملك بنفسه اللي ينزل الساحه عشان نقول كش ملك
عثمان باعجاب بتفكيرة تمام اديني وقت وهبلغك وبيقفل
ادهم بيبص للهاتف بانتصار وفرحه واخيرا بيقرب من هدفه وبيدخل ادهم وبيخرج للابتوب من درج مكتبة وبيبعت لي يزيد كل التفاصيل اللي حصل وبيبعتلة الرقم المجهول والرقم المتشفر عشان يوصلو لي اي معلومات عنه وبيفتكر ادهم المكالمه اللي جتلة وبيبص في ساعته وبيخرج ادهم من الفيلا وهو بياخد عربيته وبيسوق هو وبيروح بدون حراس
جبران كان قاعد علي السرير وهو بيولع سيجارته وكانت جنبة سعاد ولا يغطي جسد”هم غير غطاء السرير
وبتقول سعاد وبعدين يا جبران انا زهقت واتخنقت من عزت ده وهو بقا يش”ك فيا وبقا يسال كتير ومش عارفه اعمل اي وهتبقا مص”يبة لو عرف اني علي علا”قه بيك
جبران بضيق انا زهقت من عزت مبقاش ناقص غير عزت اللي افكر فيه انا ورايا حاجات كتير اوي يا سعاد مش فاضيلك انتي وعزت انا اتخن”قت منكم
سعاد بغ”ل يعني اي هتسبني كدا بعد كل ده
جبران بغضب سعاد صوتك ميعلاش والا انتي عارفه ممكن اعمل فيكي اي متنسيش نفسك يا سعاد وانتي مين وانا مين وبعدين انا زهقت منك خلاص مبقتيش نافعه انتي كبرتي خلاص يا سعاد وراحت عليكي انا عاوز اعيش عاوز واحده حلوة صغيرة تد”لعني وتعي”شني
سعاد بغضب لا ده انت واضح انك نسيتك اصلك والفلوس نسيتك انت كنت اي فيوم من الايام الله يرحم لما كنت هتمو”ت عليا وكنت بتجري ورايا بس عشان ابقا معاك
جبران بيقوم من مكانه بغضب وهو بيمسك سعاد من شعرها وبيض”ربها بالقلم وهو بيقول بكل جبروت واضح انك عاوزة تتر”بي وتشوفي وشي التاني يا سعاد وانا هورهولك عشان انتي الحلو مش نافع معاكي
سعاد بتتالم من قبضه جبران وبتخاف وبتعرف ان جبران بيتكلم جد وممكن فثواني يقت”لها بتخاف نوال وبتتوسل لجبران يسبها
جبران بيزقها وبيقول بغضب المرة دي هسيبك بس قسما بالله لو غلطي تاني مش هر”حمك يا سعاد مش عاوز اشوف وشك تاني براااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
سعاد بتهز راسها بخوف وبتاخد هدومها اللي علي الارض وبتفر هاربه من قدامه
عزت كان بيدور زي المجنون علي يوسف وخايف من جبران يعرف باختفائة
جبران بيرن هاتفه وبيكون رعد وهو بيقول باشا الواد مختفي ومش لاقيه
جبران بغضب يعني اي اختفي الارض انشقت وبلعته مثلا تقلب الدنيا عليه وتجيبة يا رعد وتجبلي عزت
رعد تمام يا باشا
ادهم بيوصل لي المكان اللي المتصل قالة عليه وهو بيكون عبارة عن مزراعه علي طريق الصحراوي بينزل ادهم من عربيته وهو بيمسك هاتفه وبيقول انا برا
الشخص تقدر تدخل كنت عارف انك هتيجي الباب مفتوح
ادهم بيقفل المكالمه وبيدخل ادهم وهو بيبص حواليه وبيلاقي باب مفتوح بيدخل ادهم من الباب ده ومفيش حد موجود بيتصل ادهم علي الشخص ولكن بيلاقي صوت الرنه جاي من وراة بيلف ادهم وهو بيبصله بتمعن ولكن لا يظهر هذا ادهم كان يقف بكل ثقه وبرود
بيقرب عليه الشخص وهو بيمد ايده ليه وبيقول يزن رفعت الدمنهوري
ادهم بيمد ايده وبيقول اكيد عارفك وشركتنا كان بينها شغل قبل كدا
يزن بابتسامه بالظبط
ادهم ممكن اعرف اي الموضوع اللي يخصني واللي جبتني هنا عشانه والمقابلة فالسر
يزن بيبتسم وهو بيقول فعلا ذي ما سمعت عنك
ادهم بيبصله ببرود ورفعه حاجب
يزن بيدخل فالموضوع علطول وهو بيقول نوال الصفطي
ادهم بيبصله بتمعن وبيقول نوال وانت تعرفها منين
يزن بهدؤء مهو ده اللي خلاني اشوفك النهاردة واقابلك هنا عشان نوال متعرفش المكان ده انا عارف اللي هقولو ممكن متصدقهوش
ادهم باستفسار والمعني؟
يزن بتنهيده نوال طلبت مني اقت”لك خط”فت مراتي وبتهد”دني بيها هي وابني اللي حامل فيه لو مقت”لتكش هتق”تل مراتي
ادهم كان بيسمعه بهدؤء ومش بيتكلم
يزن انا عارف انت بتفكر في اي دلوقتي وطبعا بتقول اي خلاني اجيبك هنا واقولك ليه علي اللي نوال طلبته مني واحد زاي يعرف نوال منين او اي علاقته بيها كل الاسئلة دي هجوابك عليها نوال لحد من ساعات كنت فاكر انها امي ايوة امي متستغربش بس هي مكنتش بتعرف حد هي كتبتني علي اسم رفعت الدمنهوري اللي كنت فاكرة ابويا وهي المفروض امي بس كل حاجه كانت كدبة ولعبه من الالعيب نوال ومخطتلها كويس اوي وطلبت مني اني اقت”لك عشان انا ابقا انا وانت اخوات
ادهم هنا الكلمه بتنزل عليه بصدمه وبيبص لي يزن بصدمه
يزن بيقول عارف انك مصدوم ومش هتصدق ولكن يزن هنا بيخرج سي دي وبيحطو جوة اللاب بتاعه وهو بيشغله وبيظهر صورة لراجل كبير ولكن باين عليه التعب وبتكلم بصعوبة وهو بيقول انا عارف اني خلاص في اخر ايامي وان ربنا ابتلاني بمرض خبي”ث وده اكيد الذنب اللي عملتو لاني حر”قت قلب ام علي ابنها من 27سنه جتلي حاله ولادة كانت صعبه شوية ولكن عدت علي خير الست كانت تعبانه شوية واضطريت اولدها قيصر”ي مكنش معاها غير واحده تانية وتبقا اختها بعد ما ولدت الست دي اختها جتلي المكتب ولقيتها بتطلعلي ظرف مليان فلوس مقابل انها تاخد الطفل ده ونبدلة بطفل مي”ت واقولها ان ابنها مات انا الاول رفضت بس الفلوس طمعتني ولقيتها ادتني ضعف المبلغ نفذت اللي عاوزة وكان الحظ معانا ان كان عندنا طفل مي”ت ومامته كمان ما”تت ومكنش ليها حد وقدرت الست دي كان اسمها نوال انا مش قادر انسا اليوم ده ولا شكلها واسمها وخدت الطفل وقدرت تفهم اختها ان ابنها ما”ت الست انهارت وجوزها جه وقتهها تقريبا كان مسافر وقعدو يومين فالمستشفي ومشيو وانا الفلوس طمعتني لاني كنت محتاجها وكان المبلغ 100الف جنية وكان هدفي وقتها افتح عياده لنفسي بدل شغل المستشفيات والمبلغ ده هقدر افتح العياده بس الحرام مبيدومش انا ربنا ابتلاني بمرض خبي”ث بياكل في جسمي وكمان ابني ما”ت هو ومراتي مبقاش فضلي غير ابني وانا في اخر ايامي انا سجلت الفيديو ده يمكن اكفر بيه شوية عن ذنبي يمكن الحقيقة تظهر فيوم والفيديو ده يقدر يساعد في اي حاجه وهسيبو مع بنتي واكيد الولد ده انا متاكد هيجي في يوم يعرف الحقيقة لان الكدب ملوش رجلين اتمني تسامحني وتخلي ولدتك تسامحني الفيديو بيوقف
ادهم كان بيسمع الفيديو بصدمه هو كان عارف انو مامته كانت حامل فعلا قبلة هو ويزيد وان الطفل بعد ما اتولد مات يعني اي يعني نوال كمان كانت واخده اخوة يعني ده اخوة وبقا يبص ادهم لي يزن بصدمه
يزن بيبص لي ادهم وبيقول انا عارف انت مصدوم ازاي انا كنت في صدمتك واكتر من اللي عرفتو وكمان قبل ما اشوف الفيديو ده جالي تليفون من خدامه كان بتشتغل في فيلا رفعت من سنين وهي اللي قالتلي اني مش ابن نوال ولا رفعت وبيبداء يحكي يزن المكالمه اللي حصلت بينه وبين الخدامه نوال لما طلبت مني اقت”لك كنت مستغرب اي بينها وبينك وابتديت اجيب معلومات عنك فنفس الوقت جتلي المكالمه زودت شكي في نوال اكتر ولما شوفت معلوماتك عرفت ان نوال تبقا خالتك ولما عرفت انها مش امي الشك زاد جوايا ابتديت ادور وراها وبذات مامتك انت وابتديت اجيب معلومات عن ولدت كام طفل وامتا بالظبط واعرف كل حاجه عنك وعرفت ان مامتك كانت ولدت طفل قبلك وميت مكنتش قادر اصدق ورحت المستشفي وليا واحد معرفه قدر يساعدني اجيب الملف من الارشيف واعرف اسم الدكتور وعنوانه ولما روحت سالت عليه لاقيتو متوفي من ست شهور ولكن بنته حاولت اعرفه منها اي معلومات ولكن لاقيتها بتقولي انت تعرف واحده اسمها نوال وقفت بصدمه مكاني وقتها قولتلها ايوة انتي تعرفيها لقيت البنت سابتني دخلت الاوضه وقعدت خمس دقائق ورجعت وهي بتديني السي دي وبتقولي السي دي ده فيه كل حاجه وهيعرفك كل حاجه انت عاوز تعرفها بس صدقني بابا ندم اوي وياريت تسامحه خدت منها السي دي وشوفته وقتها فهمت ليه نوال طلبت اني اقتل”ك عشان تخلي الاخ يق”تل اخوة واكيد بعدها ناوية تقت”لني انا كمان عشان كده كلمتك وطلبت اقابلك انا كده عرفتك كل حاجه
ادهم كان واقف مش قادر يستوعب ولكن فجاه نظراته كلها بتتحول لغضب جح”يمي وكانه بر”كان من يقف امامه يحر”ق الاخضر واليابس وبيقول بغضب نووووووال مش هر”حمك واقسم بالله لهدوقها العذ”اب الالوان
يزن بيقرب علي ادهم وبيحط ايده علي كتفه وهو بيقول مش لوحدك يا اخويا نوال ليها حساب معايا ودلوقتي لازم نعرف احنا هنعمل اي لان نوال مش لازم تعرف او تحس اني عرفت الحقيقة لازم اوهمها ان خطتها ماشية زي مهيا عاوزة لان مراتي وابني تحت ايدها
وهنا بيقطاعهم صوت وهو بيقول مراتك وابنك هيرجعو يا يزن
يزن هنا بيلف وشه بصدمه
وادهم بيقول يزيد
يزيد ايوة انا كنت موجود وسمعت كل حاجه لما بعتلي الارقام وحكتلي اللي حصل كنت قلقان اسيبك لوحدك عشان كدا جيت وراك ووصلت فنفس الوقت اللي انت وصلت فيه ودخلت وراك من غير متحس وسمعت كل حاجه اتقالت من اول ما اتكلمتو
يزن كان بيبص لي ادهم ويزيد بصدمه وبيقول بذهول انتو توام طب ازاي
يزيد بيقرب من يزن وبيقول بهدؤء انا هقولك ازاي وبيبداء يحكي ادهم ويزيد كل حاجه لي يزن وكل حاجه عملتها نوال وكل حاجه عشوها يزن كان بيسمع بصدمه معقول في حد بال”شر ده مستحيل تكون بني ادمه دي شيط”انه الشيا”طين ار”حم منها
يزيد وادهم ويزن كانو قاعدين سوا وادهم ويزيد كانو شايفين الصدمه علي يزن ونظراته اللي بتتحول لغ”ل وكر”ة وغضب
وبيقول يزن مش هسيبها هقت”لها هي اللي حرمتني من امي وابويا واخواتي وقت”لت ابويا وامي هخليها تتمني المو”ت ومش هطولة وبيخرج يزن مسد”سه وهو بيقوم من مكانه بغضب وبيقوم وكان هيمشي ولكن يزيد بيكون الاسرع وبيمسكه بسرعه وهو بيقول يزن اهدا التهور مش هينفع انا عارف انت جواك اي دلوقتي بس صدقني حقنا قربنا ناخده وحقك وحقنا وحق ابويا وامي هنجيبو كل حاجه عملتها نوال وكل غلطه غلطتها نوال هتدفع واكتر
يزن بيقعد مكانه بحزن وهو بيدفن وشه بين ايدية وبيقول انا تعبت من نوال واللي بتعمله ودلوقتي هي معاها مراتي وابني ومش عارف اوصلهم
ادهم ويزيد بيبصو لبعض وكل واحد بيقعد جمبه وبيقول ادهم انت اخو العنكبوت والصقر وشغالين في الداخلية وبعدين ده انت الكبير مينفعش تضعف مراتك هترجعلك ده وعد مننا هنرجعهلك بخير هي وابنك
يزن بيرفع وشه بامل وبيقول بجد
يزيد بجد طبعا من امتا بنقول كلمه واحنا مش قدها
يزن بابتسامه تعرفو اني علي قد صدمتي بس مبسوط اني طلع اني عندي اخوات زايكم رغم ان انا اكبر منكم بس حاسس ان انتو الكبار
يزيد وادهم فوقت واحد احنا مبسوطين اكتر منك وبيبصو لبعض وبيضحكو وبيقول ادهم بمشاكه بقا كنت فاكر انا والشحط ده الكبار وبيشاور علي يزيد وبيضحك وهو بيقول طلع في شحط اكبر منتا كمان انا خايف يطلعلنا اخ تاني
يزيد ويزن بيبصو لي ادهم برفعه حاجب وبرود
ادهم بيبصلهم وبيقول في اي انتو هتتحولو ولا اي
يزيد ببرود انت عارف لو اتحولت هيحصل اي
ادهم بضيق عارف المهم دلوقتي هنعمل اي
يزيد هقولكم هنعمل وبينتبه معاه يزن وادهم وبيقول يزيد _________________________________________
يزن باعجاب لتفكيرهم وبيقول لا تستاهلو اللقب بتاعكم فعلا
ادهم بغرور اومال يا ابني احنا بنهزر ولا اي
يزيد بيبتسم وبيقول اتفقنا وبيمد ايده ادهم بيحط ايده علي ايد يزيد وبيقول اتفقنا وبيبصو الاتنين ليزن اللي بيبتسم وبيحط ايده فوق ايديهم وبيقول اتفقنا دمر”هم علي ايدينا
ادهم بثقه محدش هيقدر يقف قصاد اتحاد وقوة ولاد عز الحديدي مع بعض علي المو”ت وبكدا بيتحدو الاخوات سوا وبيكتمل المثلث وقوتهم بوجود الدرع التالت وهو يزن فهم يكملو بعض ادهم ويزيد كانو قوة لا يقدر احدا علي الوقوف امامهم ما بالك بوجود الاخ الدرع التالت سيحر”قو ويد”مرو الاخضر واليابس فهم مثل الاعصار الذي يدمر كل شئ يقف اما”مه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب دمر كياني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى