روايات

رواية المنحوسة .com الفصل الخامس 5 بقلم عبير شوقي

رواية المنحوسة .com الفصل الخامس 5 بقلم عبير شوقي

رواية المنحوسة .com الجزء الخامس

رواية المنحوسة .com البارت الخامس

رواية المنحوسة .com
رواية المنحوسة .com

رواية المنحوسة .com الحلقة الخامسة

ــ زهرااااااااا لحقيني الاحاقيني هترفد اكيد اكيد هرفدني يا بختك المنيل بخمتاشر الف مليون نيله يارناا اكيد امي داعيه علياا انا عارفاهاا اععععععععع اهئ اهئ
ــ زهرة بفزع. اييي في اي
ــ رناا فتحت شنطتها وقالت. بصيي كسرت مج عزيز هيقتلني صح 🥺🥺🥺🥺
ــ زهرة.هاااه يالهوي الله يخربيتك اي الي انتي عملتيه ده
ــ رنا لوت بقهاا بزعل. عـ فكرة مينفعش كده دع غلط
ــ زهرة بعدم فهم. هو اي
ــ رناا. انك تقولي الله يخربيتك انتي كده بتنسبي الخراب (للهﷻ)
وربنا سبحانه وتعالي مش من صفاته الخراب كده بنعتدي علي حق الله عز وجل فد مينفعش صححي معلومه
ــ زهرة بندم. انا اسفة والله ماقصدتش بس حسب متعودت وكده بس مش اقولها تاني
ــ ابتسمت رنا بحب. ياحبيبتي المهم اننا نتعلم من الغلط وبعدها شهقت الفنجاانن لاقيلي حل بالله

 

 

ــ زهرة. وريني كده شافت زهرة الفنجان وقالت خلاص انا عرفت شكله تمام بكرة إن شاء الله نروح محل ونشتري ذيه قبل ما عزيز يعرف
_ رنا.🥺يعني عزيز مش هيعرف 🥺🥺
_ زهرة.اه اكيد مش هيعرف بس المهم نجيبه قبل ماييجي المكتب
_رنا.تمام تمام طيب امشي انا بقاا
_زهرة.وانا كمان همشي يلاه بينا
اتجهتا كلتاهما الي خارج الشركة و زهرة ركبت تاكس ومشيت ورنا لقت ميكروباص وركبته وركبت في الكرسي الوراء السواق وبعدها جه شاب وركب فالكرسي الي جنبهاا
_ رناا لنفسها.يارب ميكشفناا يارب وفجئه لقت ايد بتنمد لمست قدمها ع رغم من أنها لابسه الكوتش
_ الشاب بمياعه .سوري كنت بربط الكوتش بتاعي
_ رنا بنبرة حادة.طب ابقا خدبالك يا اخ
بعد كام دقيقه لقت ايد خبطتها فرجلها قامت باصه للشاب بعيد
_ الشاب.معلش مقصدتش بس كنت بطلع الفون
رناا.هي شغلانه ولا اييي
_ الشاب.مقلتلك مقصدش
رنا اخدت نفس عميق تفكر فيه .انا لو اتكلمت عشان الكل يعرف ممكن محدش يصدقني لان مفيش دليل واكيد الحيوان ده هينكر لتلمع في خاطرها فكرة شيطانيه لتبتسم بخبث😈 وسحبت دبوس من الطرحه ومسكته
_ الشاب كان هيمد أيده تاني بس رنا كانت مراقباه واول مايده جت تلمسها راحت شكااه بكل قوتها بالدبوس فأيده
_ الشاب.اعععععععععع ذي الجاموسة كده😂 كل الفلمكروباص اخدت بالهم وبدئو يسئلو الشاب ليه بينعر كده 😂 والشاب اكسف وقال مفيش حاجه
_ رنات.ههههه اومال فاكر أنه هيتمادي واسكتله هههأه ده عند ام ترتر …….. واا وصلت اخيرا للبيت فتحت الباب ودخلت واول ما دخلت
_ شيماء ام رناا. هاا سبع ولا ضبع يا أخرة صبري
_ بتضحك رناا. لا سبع يا حووجه
_ شيماء .ازعرط يا ختي اخيرا
_ اي يامي متحسسنيش اني عبء لدرجة الرحمة يا أماه
_ شيماء.رحمة فبتهم ياختي وع العموم روحي سلمي ع حبايبك في المطبخ مستنينك م الصبح
_ اكلل 🤤 ولاااااااا
_ اه اللاااا

 

 

_ ياماما حرام عليكي يبقي الموعين والشغل حرام دانا مالصبح مخدتش نفسي والمدير ساحلني ابن المسحولين متخلي بنتك تغسلهم
_ اختك بتذاكر و كلمة زيادة هفصل عنكم النت
رنا اول ما سمعت النت هيتفصل طلعت جري ع المطبخ……!
وعدي اسبوع كامل بدون احداث تذكر… عزيز ساحل رنا شغل ورنا كونت صداقة قوية مع زهرة …
……………………………………………………………….
في صباح يوم جديد داخل الشركة
تك تك تك
_اتفضل ..
_ القهوة يامستر عزيز
_تمام حطيها هناا وخدي الملفات دي
_ رناا.🥺حاضرر
وراحت للمكتب خاصتهاا
_ زهرة .الحلو ماله
_ رناا. الحلو طالع عين اهلة وحياتك
_ هههههههه ربنا يعينك
_ يارب وبعدين انتي شكلك فاضيه وجبة تعطليني يلاه من هنا ياماما معناش بنات للجواز
_ ههههه طيب انا غلطانة الي جية اههون عليكي
_ اه يختي خلطانة وستين خلطانة كمان
_ الاه بس بقولك شوفتي المز الي جة الشركة امبارح
_ رنا .ياااختااي عتلاق جية تعطلني ،اه شفتة وطلع صاحب عزيز وهيشتغل معاه فالشركة هاا مرتاحة كدة وبعدين فين غض البصر ياصررمة
_ قولي والله يعني القمر دة هيشتغل معانا هنا ،والله والدنيا بدءت تضحكلك يابت يازهورة
_ رنا مسكت ملف بايدها.يابت انقلعي من وشي بدل مخبطك اشرمخلك وشك
_ اهوو ماشيه ماشية ياختي شاااله ترتاحي
_ دانا مش هرتاح وبسس يلاه بلا همم
بعد عدة ساعات ليسة بكثيرة ولاكن عند رناا اياامم
رنااا .اخخخ أخيراً الواحد خلص شغل يااه دالواحد كان حاسس أنه بيجاهد مش بيشتغل ولمت حاجياتها وخرجة بره الشركة مستنية مواصلة

 

 

_ عزيز ركب عربيتة ولمح رنا الي واقفة فراح لعندهاا. تعالي اركبي اوصلك
_ رناا. لا مينفعش حضرتك امشي انتا
_ عزيز .اركبي في عم سيد هيركب كمان فمش هتبقي خلوة وضحك
_ رناا. لاا إذا كان كده فاماشي اقنعتني ،وركبت فالكرسي الي وراا وبعدها بدقايق ركب عم سيد وانطلق عزيز بالعربية ولكنه وقف فاجئة لما لقي حد مرمي قدام العربية
_ عزيز وقف العربية ونزل . انتا يا استاذ ابعد من قدام العربية خليني امشي
_ الشخص. لارد
_ راح عزيز ناحيتة. انت يا اخ بكلمك ولاكنه سمع صوت رنا وهي بتصرخ
_ رناا. نزلت هي كمان فألقت حد بيقرب من عزيز وماسك منديل. استاذ عزيز خد بالك ولكنها سرعان ما لقت حد بيحط حاجة علي وشهاا……….
_ مجهول. ايواا ياباشا الخطة نجحت و خطفنااه بسس كان في بنت وراجل معاه ضربنا الراجل علي راسة
_ مجهول ٢. هههههههههههه والله ووقعت ياعزيز ، اوعو تكونو سبتو البنت
_ مجهول ١.لا ياباشا وده يصح جبناهاا هتعجبككك خالص
_ مجهول ٢. هههههههههههه لا كده اقول عليك تربيتني تعالي بسرعة يالاه
…….. في مكان مجهول…
رناا فاقت..اععععععععععع

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المنحوسة .com)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى