رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم مروة مرزوق
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني البارت الحادي عشر
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الجزء الحادي عشر
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الحلقة الحادية عشر
ألبرت كان يتحدث بهمس
ألبرت……..أنا لا اخطي ابدا في عملي الخطأ ليس من ضم قواعدي بالإضافة أني اكر*ه الخيا*نه ومن تجرأ على خيا*تني انا لا اسامحة كم أكر*ه الخيا*نه كم اكر*ها تصرف بسرعة حسنا إلى اللقاء
وقفل الخط
أمجد كان بغرفة معتز بيدي ليه الدوا وكان معاه أحد الخدم بس وقع الخادم عصير على هدومه
معتز بابتسامه……. حصل خير اتفضل خد ليس من هدومي
أمجد…… لا أستطيع اقصد مش هقدر
معتز بابتسامة………. لا عادي اتفضل
أمجد خاد القميص وبدأ يغير القميص اللي عليه
معتز لاحظ علامه على كتف أمجد من ورا وكأنها علامه رصا*صة
معتز………. أمجد ايه العلامه دي
أمجد بتوتر……… أي علامه مستر معتز اقصد علامه ايه
معتز………. علامه الرصا*صة دي
أمجد اتوتر أكتر……… حسنا أنها علامه علامه تلقيتها عندما كنت احمي أختي وبسببها حدث هذا الجر*وح ومن وقتها وهو موجود
معتز……. اسف فكرتك بالماضي
أمجد…..لا ولايهمك
معتز………..طب يلا خلينا نجهز
أمجد بابتسامة………. يلا
أمجد في سره……… معرفش ليه الزعيم طب مني احط العلامة دي أنا مش فاهم حاجة لازم اكلم الزعيم وافهم وليه خصوصاً خلي معتز يشوفها ااااه دماغي وفوق دا كله لازم اتكلم بالطريقه دي وبعدها أبين إني غلط وارجع اتكلم باللغة المصريه ااااااه يا دماغي هاتي ليا شاي هاتوا سحلب هاتوا اي حاجة
مععز……..أمجد أمجد انت يا عم
أمجد…….. هاا ايه يا برنس
معتز بصدمه……. برنس
أمجد……. قصدي ايوه مستر معتز
معتز استغرب تصرف أمجد وقرر يقول لاسد بس لما يشوفه
بدأ أمجد يجهز شنط معتز وشنطه للرحلة
سام…….. لا عزيزي أسد لا أستطيع الذهاب
أسد…….. لا سام انت هتيجي
سام……. عزيزي تفهم وضعي انت وعائلتك كيف لغريب مثلي أن يحضر لا
أسد…….. سام أنا بعتبرك أخويا وصاحبي من وقت ما أنقذت معتز انت حميت روحي وانا مدين ليك جهز نفسك يلا ومشى
سام…….. يا إلهي كيف اقنع ذلك الأسد حسنا سوف اجهز نفسي
راح أسد عند نسمه
أسد حضن نسمه من ورا
أسد بحب…… حبيب قلبي خلص ولا لسه
نسمه بحب……. ايوه بس انت كنت فين
أسد…… روحت عند سام كان رافض يجي وأنا اصريت عليه
نسمه…….. أسد انا مش مرتاحه لسام دا وبصراحة مكنش ينفع يجي لا هو ولا د. ويليم ولا ألبرت ولا حتى أمجد دي رحلة عائله
أسد………..نسمه قصدك ايه سام هو اللي أنقذ معتز وانا بعتبره صديقي
نسمه……. يا أسد يا حبيبي انا معاك أن هو أنقذ معتز بس بصراحة أنا مش مرتاحه لوجوده بحس أنه غريب ونظراته كلها خطر
أسد……… نسمه الزمي حدودك
نسمه……… أسد قصدك ايه أنا عارفه حدودي كويس علي فكره أنت اللي الظاهر بقي صاحبك أهم عندك من عيلتك
أسد بغضب……. نسمه أنتي واعيه للي بتقوليه
نسمه بغضب……. أسد متعليش صوتك عليا و ايوه واعيه للي بقوله
أسد بغضب…… نسسسسسسمه
نسمه بغضب…….. لا كدا كتير صوتك ميعلاش عليا يا أسد
أسد بغضب……….. نسمه متنسيش انا مين فاااهمة
نسمه بغضب………….لا مش ناسيه يا أسد بس متنساش انا مين برده وتركت المكان ومشت
أسد بص على طيفها بغضب ودخل الحمام
نسمه طلعت على الحديقه وقعدت تعيط
**************************
أول مره نروح المكان دا
الخادم…… عُدي باشا
كان شخص قاعد بكل غرور وهيبه عيونه باين فيها الشـ..ــر شعره الأسود اللي ظاهر فيه خصلات من الشعر الأبيض عيونه اللي حاده كالصقر ملامحه اللي كلها برود
عُدي………. خير في ايه
الخادم بخوف…….. ف ف فرانكو اتصل وقال أنه خلاص قرب منه هدفه
عُدي بابتسامه……… ايوه هو دا حفيدي انتقا*مي اللي فضلت وراه من ستين سنه حفيدي هو اللي هيحققه هههههههههه وهو عامل ايه كويس
الخادم…….. ايوه هو كويس بيقول إنه خلاص قرب انه يقضي على صناعات الشرقاوي كلها وأنه يمحي اسم الشرقاوي وحفيده كمان
عُدي……… كويس كويس روح أنت
الخادم راح
عُدي بشر……… جاسر تخيل ان دما*رك هيكون على ايد أخوك الأصغر هااااااهااااااااهااااااااااا
كان في اللي بيسمعه ومشي
فاضل على منتصف شهر عشره، عشر أيام
حازم بهدوء……….. كدا كلها تمام دلوقتي، جاسم انت عارف هتعمل ايه صح
جاسم بهدوء…………ايوه فاضل على معاد الحدث دا عشر أيام دلوقتي الصقر قدر وأخيراً يجيب المعلومات
القـ..ــبلة الاوله هتكون موجوده في فندق **********
التانيه في منطقة ساكنيه في************
التالته هيكون متحف مصر مكان القنــ..ـبله هيكون *******
ماجد……. الرابعة مكانها في منتصف المقر وأخيراً عرفنا الخا*ين طلع **********
جاسم…….. الشخص اللي متخطط لقــ…ـتله بيكون الشرقاوي باشا
ماجد بهدوء………. مستشفى ******و*******هما الهدف
حازم……. مدرسة *******و*******الهدف التالت
جاسم بهدوء……. كويس اننا قدرنا نعرف دول كويس جدا
حازم بهدوء…….. دلوقتي جاسم انت هتكون مسئول عن القــ*ــنبله التالته والرابعه والأولى، ماجد القـ*ــنبله السادسه والسابعه انا هيكون عليا التانيه و حماية الشرقاوي باشا
جاسم بهدوء……….. تمام بس دلوقتي لازم نعرف التلت أهداف الباقيين
ماجد بهدوء………. مش عارف بس حاسس إن في لغز في الموضوع دا
حازم…… لغز ايه
ماجد بشك…….. حازم هات الخريطة بسرعة
حازم جاب الخريطة وحطها على المكتب
ماجد بهدوء……… دلوقتي عشر أماكن المعاد شهر عشره التاريخ ١٥ عشرة في حاجة غلط
جاسم بشك….. عندك حق في ثغره
حازم بهدوء……….. اهدوا كدا المناطق كلها متصله ببعضها الزاي دا مخطرش على بالي
الحي السكني دا اتبني تحت إشراف مهندسين من شركة الشرقاوي الفندق اتبني من مهندسين من نفس الشركة المدرستين أطفال الشرقاوي بيروحوا عليها المستشفيات عيلة الشرقاوي مشتركة فيها وقـ*ــتل الشرقاوي دول اكيد متصلين ببعض العدو مشترك دا غير حا*دثة معتز اللي حصلت واللي فعلا بفعل فاعل الرسالة اللي فارس باعتها كانت صح حياة عمي حامد كانت في خطر اللي بعمل كدا هو نفسه العد*و لعيلة الشرقاوي هدفه تشويه سمعه عيلة الشرقاوي
جاسم وماجد بقوا مصدومين من اللي بيحصل
جاسم بشك……… طب ايه دخل المتحف المصري بالموضوع
حازم بذكاء……. عدو زي ده اكيد عارف ان في خا*ين في وسطيهم وان المعلومات دي اكيد هتوصل لينا دا معاناه
ماجد بصدمه…….. ان في حاجة أكبر من كدا هتحصل
جاسم……… متحف مصر حمايه مشدده حرس كتير تكثيف في الحراسة التركيز على حمايه المتحف نظر بصدمه لحازم وماجد
جاسم بصدمه…… فرصة كبيره لدخول أو خروج شحتات كبيره من المخد*رات أو الأ*سلحة
التلاته بقوا مصدومين من اللي بيحصل
حازم بصدمه……. يعني دا كله فخ وكان بيتحضر ليه
ماجد بصدمه أكبر……. معنى كدا ان فارس ممكن يكون اتكشف وممكن لسه يعني حياته في خطر دلوقتي
جاسم بهدوء…….. دلوقتي لازم نرجع فارس ونعرف ايه موضوع التسليم دا هل دخول أو خروج وإذا دخول أو خروج هيكون ايه بري ولا بحري
حازم بهدوء……… جاسم اجهز انت و ماجد هاخد إذن من اللواء بالهجو*م حالا لازم نكون أسرع منهم
جاسم وماجد…… تمام ومشوا
حازم بشك…….. يا ترا الموضوع متراكم على كدا بس ولا في حاجة تانيه مستخبيه
عند اللواء كمال
كمال بصدمه…… أنت بتقول ايه
حازم بهدوء…….. زي ما حضرتك عرفت كدا دا اللي احنا اتوصلنا ليه
كمال بخوف على فارس……. حازم انا بديك الأمر بالهجوم يلا ومضى على الأذن، حازم رجع ليا فارس
حازم بهدوء……… فارس ابنك بطل وان شاء الله هيرجع عن إذن حضرتك
حازم وماجد وجاسم بدوا يتحركوا ناحيه مخبأ رجالة فرانكو
**************************
روبن بغضب……. جاك جاك
جاك بهدوء…….. ما الأمر
روبن مسك جاك من هدومه
روبن بغضب……… أيها الخا*ئن انت الخا*ئن بيننا يا جاك ام اقول الصقر أو فارس
جاك ببرود……. كويس إنك عرفت يعني انا كدا مش مضطر اني امثل كويس وبحركة سريعة كان جاك مبعد عن روبن
روبن بغضب ودموع…… لماذا لماذا لقد اعتبرتك مثل أخي لماذااااا
فارس ببرود……… وانا اعتبرتك عد*و ليا اللي بيكون عد*و بلدي بيكون عدوي اللي يفكر يا*ذي بلدي يبقى يا*ذيني انا من اول يوم دخلت فيه هنا وانا بكر*هكم كلكم انت فرانكو وحتى جاك الحقيقي هههههه أغبياء
روبن بدموع……. كنت أرى فيك أخي الصغير المتو*فى
فارس ببرود……… هو اللي زيك كدا عنده قلب والله واتغيرتي يا دنيا
روبن بغضب ودموع………… لماذا لماذا لماذا لا أستطيع أن
فارس ببرود…….. كل شيء سوف ينتهي قريبآ يا روبن ليتنا التقينا في ظروف أخرى كنت سوف تكون أخي العزيز ولكن في هذه الظروف والآن انت فقت عد*و واعلم أن الصقر لا يترك فريسته وليصوب المسد*س ناحيه رأس روبن
روبن بحزن وألم…….. اتعلم على الرغم من اني انا وجاك لم نشترك في أعمال فرانكو من قبل وهذه أول عمليه لنا إلا أن علاقتي بجاك كانت جميلة متى تبدلت انت وجاك الحقيقي
فارس ببرود……..لما عمل الحا*دثة في أمريكا واضطر يعمل عمليه تجميل علشان الجروح اللي وشه المبالغه عمل عمليه وبقي شبهي وقتها استنينا لحد لما تشوفوا وشه الجديد وبعدها خطفنا جاك الحقيقي وأنا حليت محله
روبن بدموع…….. إذا منذ أن تعودت على وجودك ف جاك كان دائما كثير السفر
فارس ببرود…………. ويفرق في ايه كله محصل بغضه
روبن تقدم ناحيه فارس
روبن بهدوء……….. إذا أطلق النا*ر يا فارس أطلق رصا*صة الحريه لي تلك الرصا*صة التي سوف تمحي أ*لمي اطلقهاااااا
فارس كان بيبص لروبن نظرات فهمها روبن
روبن بسخريه………… لا تقل لي إنك احببتني واعتبرتني مثل أخيك ف كما قولت منذ قليل نحن أعد*اء في هذه الظروف إذا لم تطلق النا*ر الآن أنا من سوف أطلق وطلع روبن مسد*سه و وجهه ناحيه قلب فارس
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الأسد الجزء الثاني)