رواية جحيم العز الفصل الرابع 4 بقلم سمية فرج
رواية جحيم العز الجزء الرابع
رواية جحيم العز البارت الرابع
رواية جحيم العز الحلقة الرابعة
سيلا: اي مالك ي حور بتبكي
اريان بشك: ف اي ي عز… عملت اي
عز: اريان كلم المأذون خليه يجي
حور بدموع: لا لا انا همشي… انا مش هتجوزك
عز بغضب: لازم نداري ع الفضيحه مالك انتي شفتي اللي حصل ولا افكرك انا خلاص قلت انك مراتي وخلصت ع كده
سيلا بإستغراب: قلت انها مراتك انا مش فاهمه ف اي ما تفهموني
اريان: حور وافقي جوازكم ورق ومؤقت بس يعني
حور بدموع: لا
وسيلا اخدتها ف حضنها
سيـلا: متبكيش ي حبيبتي خلاص اهدي
وبعدين وجعت كلامها ل عز
سيلا: سوء اي اللي حصل مينفهش تتجوز واحده غصب عنها ي عز
عز بهدوء: واي حصل ف بيتها ده اي اللي هينهيه من وجهة نظرك ي سيلا هانم
سيلا: تعيش معانا لحد ما نلاقي حل
عز : تمام ولما نشوف اخرتها
.. وركب اوضتو و اريان راح وراه
اريان: احسن خليها عايشه هنا واهو بالمره نعرف اذا كانت هي رنا ولا لا
عز: معاك حق… و لازم اكون في كل خطوه معاهاا
اريان: بس الميت مش بيرجع للحياه
عز: انا مش مسامح نفسي من اللي حصل لـ رنا حاسس اني كنت السبب ي اريان
اريان: لا هي اللي مجنونه وانتحـ. ـارت
عز: يلا اطلع عاوز انام
اريان: ماشي
…ف اوضه سيلا
سيلا: هتنامي معايا هنا لحد بكره لما الداده تجهزلك اوضه.. بس اي اللي حصل
حور بدموع: ممكن مش عاوزه اتكلم
سيلا بحنيه: خلاص ي حبيبتي نامي
عند اريان
.. كان ماسك مذاكرات وبيكتب فيها
: ” اشتاق لكي، كل ليله، كل ساعه، كل دقيقه، كل ثانيـه، الندم يأكل اجزاء قلبي، ي ليتني لم افعل شئ، واحتفظت بحُبك، انتي لم تكوني يوماً، حبيبتي، بل كنتي نبضاً لقلبي، امي الثانيه، كم اشتاق لابتسامتك، كم اشتاق لأري دموعك المحبوسه ف عيناكي عندما تريني لا انظر لكي، كان قلبي يتحطم، انا اسف ي نور عيني… ”
.. ودخل ينام كعادتو بدموعو
تاني يوم الصبح
عند سعاد و منار
منار بغل: ااه يااني ي امااا…. بت الك”لب وقعت ف واحد غني
سعاد: اه ي بت ده شفتي شكلو
منار بغل: وتعرفي ده طلع مين
سعاد: مين ي بت
منار بغل وحقد: عز الدين المنشاوي يمااا اكبر رجل اعمال ف الشرق الاوسط
سعاد بحقد: بت الو”سخ بنت عز من يومهاااا
منار: انا هطلع شويه واجي يما
سعاد: ماشي ي بت بس ممتأخريش
ف الشركه عند عز
عز: مراد هديك عنوان تعرفلي صنف ناسو كويس
مراد: هاتت
عز: العنوان ******
مراد: مال لي عاوزهم
عز: حور اللي شبه رنا… وحكالو ع اللي حصل
مراد: بس عاوز اقولك الحي مش بيعيش ي عز
وسابو وخرج
.. وعز انتهد بحزن
Flash back
قبل 13 سنه
رنا: عز انا بحبك
عز: بس انتي زي اختي
رنا بدموع: يعني انت مش بتحبني ي عز
عز: انا اختي والله
ومشيت رنا منهاره من البكاااء وروحت بيتهم
Back
عز: انتي السبب ف اني ابقي عز المنشاوي القاسي وشكراً ليكي
…وفضل يشتغل
اما عند حور
يزن: مين العثل ( العسل ) دي ي سيلا
سيلا: دي طنط حور صحبتي
حور: ده العسل انت يجامد
يزن بضحك: عارف نفسي
حور: والله ي عسل
… وفضلو يلعبو
عند معتصم احمد المنشاوي( ابن عم عز )
معتصم: عز شغالل واكل السوق اكل شغال ينهب ف كلووو
رامي: هو داخل صفقة كبيره اوي لو خسرها نقدر ناخد مكانو
معتصم بخبث: اممم…. جهز الدنيـا وانا ي انت ي ابن كريم المنشاوي و هأخد حق ابويا اللي اكلتوه انت وابوك قررريب 😈
عنـد اريان
كان سايق بالعربيه وفجأه خبط بواحده وطلع لقي اغمي ع البنت والصدمه والدموع كانو ع وشو
اريان بدموع: نوووررر لاا ي نووورر
.. وركبها العربيه وراحو المستشفى
اريان بدموع: الحقووو نوووررررر
الدكتور: اهدي حضرتك دي حاله اغماء عادي هتفوق
.. ودخل لنور الدكتور
واريان كان بره بيبكي بفرحه
اريان بدموع: أخيرا شفتك بعد 11 سنه ي نوري شفتك وحشتيني اووووووووييييييي
الدكتور: هي فاقت تقدر تدخل
اريان بفرحه: ماشي
.. ودخلها
اريان بفرحه: فقتي يروحي وحشتيني… وحضنهااا
نور: حضرتك مين ابعد عندي
عند عز وحور
… حور كانت ف الجنينه
حور انتهدت بحزن وجه عز
عز: حور
حور: نعم
عز بغضب: فيييي مصيـبـه
عند احمد ومنار
احمد: قلتي اي يحبيبتي هتروح امك بكره
منار: اه يحبيبي المهم اكون معاك
… وحضنهااا
احمد بخبث: هتكوني معايا يحبيبتي
عند سيلا ف الشركه
مراد: سيلا
سيلا: نعم ي اخويا
مراد بحزن: خلاص ي اختي
سيلا بحزن: تمم
يترا اي علاقه اريان بـ نور ونور مش عارفاه؟
واي المصيبه اللي بيقول عليها عز؟
ومراد كان عاوز يقول اي وسكت؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العز)