رواية حكاية كفيفة الفصل الخامس عشر 15 بقلم خوخة
رواية حكاية كفيفة الجزء الخامس عشر
رواية حكاية كفيفة البارت الخامس عشر
رواية حكاية كفيفة الحلقة الخامسة عشر
منال بعتت لندى كل الطلبته والمجهول بعت الارقام الفيك , اكيد انتو بتسالو مين المجهول دا يبقى ياسر اكيد فاكرينه وصحابه دول يبقو الشلة الاتكلمنا عنهم البارت الفات , ندى في البداية فتحت صفحة على الفيس , باسم بنت وحطت صورة بنت منتقبة , علشان لما يطلبو صورها تقول انها منتقبة , ومينفعش تبعت صورها لحد , علشان لو شركة الفيس بتشوف الرسايل ميحصلهاش مشاكل , وبعتت ادد للكانو صحابها , , واستنت فترة مش طويلة , وجالها اشعارات بقبولهم الادد , ابتسمت بنصر على مخططها الماشي على ما يرام , بدات تكلمهم واحدة واحدة , ووفقو يكونو صحاب بس بعد معاناة , , طلبت منهم صور من غير حجاب , وبلبس البيت , في البداية رفضو , وبعتولها بس بعد مبعتتلهم صورة لبنت في غاية الجمال من على النت ومسحتها علطول , وهما مسحو صورهم , بس بعد ايه هي اخدت اسكرين لكل للصور , بدات تتكلم معاهم كتير لحد ماخدو عليها , وكل مبتكلم واحدة فيهم , تخليهم يكلموها على اساس انها ولد مش بنت , وكان الموضوع سهل عليها اوي , وبالذات ان البنات الفترة دي بيكلمو بعض بلهجة الشباب , وكانت بتاخد اسكرين لكل حاجة , ووصلت لآخر خطوة , والهي بعتتلهم لينك وقالت بمسكنة ادخلو اعملولي لايك تشجعوني فيه على كتابتي للرواية , اصل هي ضحكت عليهم وقالت انها كاتبة مشهورة ودا اكونت جديد فعجبها بوستاتهم فحبت يكونو صحاب والاكونت التاني اكتمل كل العدد المسموح بيه , وهما من غباءهم صدقو ودخلو على اللينك لقوها صفحة بيضة ، مفيهاش حاجة خالص , استغربو بس هي قالت معلش بعتت لينك غلط هدور على التاني , , ضحكت ندى بشر وقالت فوناتكم بقت معايا , , اللينك دا كان هكر , لانها , كانت مخلية ياسر يعلمها الهكر , ندى اللعب احلو اوي هخليكو متعرفوش ترفعو وشكو ادام حد , , غيرت الاسم لاسم ولد وحطت صورة ولد وسيم وبدات تبعت ادد لاهالي صحابها , ودخلت على الجروبات الخاصة بالمدرسة , وقدرت تهكر البيدج الرسمية للمدرسة , وبعتت ادد للمدرسين والمدرسات والادريين والطلاب سواء كانو الولاد والبنات , وبعتت لنفسها والاهلها , علشان محدش يشك فيها , ويقول اشمعنا مبعتش لندى وصحابها , وكله قبل الادد , , دخلت على المتجر ونزلت اكتر من وتس علشان تكلم كل واحدة منهم برقم مختلف , علشان ميشكوش في الموضوع , وفعلا كل حاجة كانت ماشية زي مهي مخططة بالضبط ويمكن احسن , والمسهل عليها مهمتها انهم لما بيتكلمو مبيحكوش حاجة لبعض , دخلت في جروبات الوتس كلها عن طريق اللينكات الاخدتها من منال , كلمت معلمة بتحبها وطلبت منها ارقام باقي المعلمين والاداريين , رفضت بس بعد اسرار ندى وافقت , وبعتتهملها , ندى بحقد خليهم يعرفو انهم اسوء ناس , وفتحت اللاب بتاعها وفتحت صفحة ريتال وقدرت تدخل على الصفحة بسهولة علشان يعتبر معاها كل حاجة على الفون فعرفت الباسورد ودخلت , عملت انشاء منشور وعملت منشن لصحابها وكتبت انا مش عايزة اعرفكو انتو ناس مش كويسين وعملتلهم بلوكات على الفيس ودخلت على الفون نفسه وعملتلهم بلوكات على كل حاجة وقبل متخرج دخلت على الاكونت الفيك بتاعها وكتبت انا عايزة افرق بين ندى وخالد اكونتها ليه , اكونت ريتال بغير من ندى بدءت تكلم نفسها وفي الآخر حذفت الرسايل من عند ريتال وعملت مع الباقي كده ما عدا الكلام عنها هي وخالد , ندى كده حلو دا انتو هتكونو تريند انهردة , دخلت على الفيس ودخلت على الاكونت الفيك وعملت انشاء منشور وعملت منشن لكل المعاها وعملت اليشوف البوست العامة ونزلت الصور ولاسكرينات وكتبت اتفرجو على فضايح البنات العملين نفسهم محترمين وهما ****** , وعملت نشر ونفس النظام على الجروبات وبيدج المدرسة , وقالت بشر وكده اقدر اقول وبكل فخر باي باي يا حلوين وللابد , وآخيرا بقيتو تريند على الفيس باقي الوتس بقى , دخلت على الوتس وشيرت الصور من رقم فيك للجروبات واهالي صحابها وصحابها واهلها وكل اليعرفوهم حرفيا وقالت يلا نتفرج بقى , ونست ان كما تدين تدان والعملته فيهم هيتعمل فيها , stop ، اتوقعو ايه الهيحصل بعد كده
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية كفيفة)