روايات

رواية صفقة جواز الفصل الثاني 2 بقلم مي ربيع

رواية صفقة جواز الفصل الثاني 2 بقلم مي ربيع

رواية صفقة جواز البارت الثاني

رواية صفقة جواز الجزء الثاني

رواية صفقة جواز
رواية صفقة جواز

رواية صفقة جواز الحلقة الثانية

همس: انا اسفه… ثانيه واحده… لأ انا مش اسفه… كل حاجه عماله اقولك اسفه اسفه مع انك انت الي غلطان.. انا معرفش قهوتك اي ولا اعرف انت بتاكل اي مكنتش اعرف انك مبتحبش الضلمه… انت اناني.. عامل زي الوحش
بخاف ابص في وشك…. انت مخيف
زين: انتِ ازاي تتجرأي تكلميني كده
همس: انا حره
زين بعصبيه: لأ مش حره
زين نبره صوته اتحولت لغضب وقام من مكانه وهو بيدب عالترابيزه وقرب منها وهو بيمسكها من ايدها
همس ابتدت تتوجع وبان علي وشها الوجه والدموع ماليه عيونها
زين بنبره عصبيه: بعد كده لما تقفي قدامي.. تخلي عيونك الحلوين دول في الارض وصوتك ميعلاش عليا… مش كفايا اني متجوز واحده مبحبهاش في اليوم الي حببتي ماتت فيه…… من هنا ورايح مافيش غير حاضر ونعم ولو حصل اي غلط منك تقول اسفه وبس!
همس بنبره خوف: بس بس انا مش مجبره اعمل ده
زين ابتدا يزعق بعد مازقها عالارض… لأ انتي مجبره تنفزي اوامري وبس… انتي عايشه هنا زي الخدامه فاهمه؟؟؟
همس بدموع: ايوا فاهمه
زين ابتدا يقرب منها بعد مارمها عالارض
قرب منها وهو بيمسك خصله من شعرها وبيرجعها ورا ودنها………. وهو بيقرب من رقبتها وبيديها بو*سه خفيفه
همس زقيته لبعيد وهي بتعيط
همس بدموع: ابعد عني يا حيوان
زين سابها ودخل الاوضه… وقفل الباب
همس بعياط: ايوا يا ماما دا مجنون… عامل زي الوحش
ممنوع اتكلم.. ممنوع اخرج… ممنوع ناكل لحوم… ممنوع افتح النور…. ممنوع ابص في وشه وانا بكلمه… ممنوع اتكلم في التليفون… ممنوع افتح الشباك تخيلي انسان كل حياته ممنوعات… لأ ده مش انسان ده وحش خطير
_معلش استحملي يا قلبي لحد ما الاقي حل…. ووطي صوتك وانتي بتتكلمي عشان لو سمعك هتبقي مصيبه
همس: انا هقتله… خلاص هقتله… ده انا لو دخلت السجن هيبقي ارحم من العيشه دي
_انتي هبله… متحاوليش تعملي كده ابدا يخربيتك هتعمليلنا مصيبه
همس: طيب سلام يا. ماما
همس دخلت غسلت وشها
ودخلت الاوضه
نمت عالسرير وانا موديه وشي الناحيه التانيه
وفجاءه سمعت صوته وهو بيقولي
زين: انا مش وحش خطير زي ما انتي فاكره
همس ابتدت تترعش من الخوف
همس بخوف: انت سمعتني!!!
زين: انسان كل حياته ممنوعات
همس بخوف : انا… انا… انا اسفه
زين قام وقرب منها
همس غمضت عيونها وهي بتاخد نفس عميق وبتترعش من الرعب
زين قرب من ودنهاا وهو بيقولها متخافيش يا حلوه مش هضربك…. بس المره الجايه حاولي توطي صوتك شويه تمام؟
زين بعصبيه: بقولك تمام؟؟
همس بخوف: تمام.. تمام… تمام والله
زين: اي الي في اديكي ده
همس: اي هو؟
زين قرب ومسك ايدها الي كان مكانها الجرح لما مسك ايدها…. بداء يحطلها مطهر ويلف ايدها
همس: ممكن اسأل سؤ….
همس كانت بتتكلم راح زين قاطعها
زين: لأ
همس: طيب
زين رجع نام وقلب وشه ناحيه وشها وهو بيقولها انا عارف انتي عايزه تقولي اي؟
همس: هقول اي؟
زين: هتسألي عن حبيبتي الي اتكلمت عنها
همس: اه كنت هقول كده فعلا
زين: كنت بحبها اوي وكانت حياتي كلها…. كانت بتحاول تبسطني باأي طريقه… كل طرف كان بيقوم بواجبه واكتر
فضلتها عن اهلي وهي كمان…. في يوم كنا متخانقين
ركبت عربيتها وكانت بتسوق بعصبيه وهي بطعيت
وفجاءه عملت حدثه وماتت…. مش قادر انساها
زين كان بيتكلم بنبره صوت حزينه…. كانت عيونه فيها دموع
همس: انت لسه بتحبها؟
زين قلب وشه الناحيه التانيه وهو بيعيط ومردش عليها
همس سكتت ونامت
همس صحيت تاني يوم
اول مافتحفت عيونها لاقيت وشه قدام وشه بالظبط وكان صاحي وهو بيبوصلها.
قامت من عالسرير وهي مفزوعه
زين: خوفتي؟….. شوفتي وحش قدامك ولا اي؟
همس: اممم يمكن
زين: هو شكلي يخوف اوي كده
همس: لأ
زين: قولي الحقيقه متخافيش
همس: اه يخوف… بس ممكن لو حلقت دقنك وشعرك ده
هتبقي احلي مثلا…… ويمكن لو ضحكت
زين سابها ودخل الحمام
همس راحت. المطبخ تعمل الفطار
زين طلع من الحمام بعد ما خد دش 🚿 وكان لابس الفوطه من تحت… بس من فوق كان عريا*ن
همس اول ما شافته دورت وشها بسرعه من الاحراج😂💔
همس: انت ازاي ططلع كده
زين: بيتي وانا حُر فيه
همس: بس في بنت في البيت ده
زين: عارفه البنت دي تبقي اي؟
همس: تبقي اي؟
زين: مراتي
همس مردتش عليه وادتله القهوه ودخلت الاوضه
همس: هو ممكن ا..
زين: كل حاجه هنا ممنوعه
همس بصت في الارض وزعلت
دخلت الاوضه وكانت بتفتح الشباك
زين بغضب: متفتحهووش
همس: لي
زين: مبحبش النور
همس: بس انا عايزه اتفرج منه
زين.: ممنوع
همس: ممكن اعرف اي الي مش ممنوع هنا؟
زين قرب منها وهو بيحط ايده تحت دقنها وبيرفع راسها ليه وبيبص في عيونها وبيقولها بكل تلقايه
الي مش ممنوع هو اني ابص في عيونك
همس بدموع: انت مريض نفسي
زين: اممم يمكن
وسابها ولبس الجاكت وفتح الباب وخرج
بعد مرور ساعات…
حد بيخبط عالباب
همس: مييين
_انا جاره حضرتك… ممكن تفتحي الباب؟
همس: انا اسفه بس الباب مقفول بالمفتاح
_طب افتحيه
همس كانت بتلعن زين في سرها لأنه قافل الباب بالمفتاح ومافيش غير هي نسخه واحده معاه هو
همس: انا اسفه جدا بس المفتاح مع زين
_كنت جايه اقولك انه زين اتخانق مع ناس وهو دلوقتي في المستشفي
همس بخضه: اي!!!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صفقة جواز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى