رواية اسير براءتها الفصل السادس عشر 16 بقلم ندى الشرقاوي
رواية اسير براءتها الجزء السادس عشر
رواية اسير براءتها البارت السادس عشر
رواية اسير براءتها الحلقة السادسة عشر
معتز….. بس انا متجوزتكيش انتي اتجوزتي حد تاني ابقي بصي كويس علي اسم العريس
شاديه بصدمه…. اييه كيف بتهزر ولا اى
معتز ببرود….. وههزر ليه يعني عيل قدامك علشان اضحك عليكي ولا اي اطلع ياعريس
طلع شخص ضخم طويل للغايه قمحي البشره يوجد لديه عضلات بارزه
شاديه بصدمه…… مين دا
صالح بسخريه ….. العريس ياعروستي
شهيره بلطم….. يامراري يامراري
كارم بصرامه…..اكتمي يامره مسمعش حسك
منه بخوف….. فهد مين دا كله دا هيبلعنا
فهد….. والنبي تهدي اصل انا خايف من شكله معرفش ابويا حط ايده في ايده ازاي
معتز…. عروستك في ايدك ياعريس
صالح….. تسلم يامعتز بيه
نواره قربت من شاديه وهمست لها….. مش انا اللي تخدي جوزي مني شوفتي بقا علي رايك حته بنت 18سنه اخدته منك بس هو ليا ياشاديه ليا حطيها حلقه في ودنك وجو انك هتنتحري دا وفريه لنفسك اصل جوزي مش عيل علشان يصدقك يا طعمه
لينا….. انت العريس
صالح نزل لمستواها….. اه انا
لينا….. ياصغيره علي الموت ياشابه
كانت شاديه واقفه وعلامات الدهشه والذهول علي وجهها ايعقل انها من خسرت وان كل شئ اتقلب ضاع كل مخططها
وقفت نوارة بجانب معتز….. كنتي بتقوللها اي
نواره وهيا تدعي البرائه….. ببارك واهني علي الفرح ياميزو
معتز….. ماشي اصبري عليا
صالح….. نستاذن احنا بقا
شاديه بعصبيه….. نستاذن علي فين الجوازه دي بااااطل انا مش موافچه اتخبلتوا في مخكوا إياك
صالح…..والله كان في شهود وانت ماضيه علي العقد بايدك اللي عاوزة قطعها دي وشدها من اديها للخارج
شهيره……. سبها ياواد عملتها يامعتز عملتها هنقول اي ما انت طالع لامك
معتز بعصبيه عند مجئ سيره والدته….. شهيررررره سيره امي تيجي علي لسانك اقطعهولك فكره ان اللعبه الرخيصه دي هتخيل عليا ولا اي
فهد….. اني مش فاهم حاجه واصل
معتز بسخريه…… انا هقولك الست الوالده عملت اي
فلاش بااااك.
شهيره بدموع…… الحقني ياولدي الحقني
معتز باستغراب….. اي ياما
شهيره….. شاديه شاديه في الوحده (العياده)
معتز….. ليه اي اللي حوصل
شهيره بمسكنه …. بجد جوازك قررت انها تنتحر انت عارف بتحبك كيف بتعشچ التراب اللي بتمشي عليه
معتز….. طب بينا علي الوحده
واخدها واتجهوا للوحده دخلوا كانت شاديه نايمه علي السرير وفي احد يداها ابره للمحلول وشريط طبي علي يداها نتيجه الانتحار
معتز….. ليه أكده ياشاديه
شاديه ببكاء….. سبتني واتجوزت يامعتز
معتز……هو انا وعدت بجاحه انا راجل عارف ربنا
كانت تبكي في صمت او بمعني اصحي تتصنع البكاء
دخلت الممرضه…. حمدلله على السلامه انا انقذنا حياتك المره دي المره الجايه مش عارفين هنعمل اي ياست البنات المركز كانوا عاوزين يعملوا محضر بس قولنا انجرحت من السكينه لانها حاله انتحار وياريت تخلي بالك من صحتك عن اذنك
شهيره ببكلء واستعطاف….. ياعيني عليكي يابنت اختي ليه تعملي في نفسك أكده
معتز…. تتجوزيني ياشاديه
عوده للواقع
معتز…. ودا اللي حصل ودا عقابك ياشاديه مش عيل انا ومختوم علي قفايا علشان يضحك عليا ودلوقتي اطلعي بره بيتي
بقلم ندا الشرقاوى
شاديه…… لا
صفعها صالح علي وجها بشده حتي ان انجرح بجانب شفتيها وسال منها الدماء
منه بصدمه….. شاديه
شاديه بوجع….. انت اتخبلت في مخك ياحيو، ان انت
صالح…… بقولك اي يامرا انتي مش حمل قلم تاني يوقعلك صف سنانك عن اذنكوا وشدها وطلع بره تحت نظر الكل
كارم لوا دراع شهيره….. ارمي عليكي اليمين وارميكي بره السرايا بتعرضي بنت اختك علي ولدي بطريقه رخيصه
فهد…..يابوي ميصحش
كارم يزعيق….. اي اللي يصح اللي امك عملته دا يصح بس انا اللي استاهل اني ربيت حيه في بيتي اسف ياولدي اني جبتلك ام تعر وغادر المكان
معتز….. منه انا اسف علي اللي حصل
منه….. لا يامعتز اللي ترخص نفسها تستاهل بس ملقتش غير الحيطه دا
معتز….. متخافيش هو هيعلمها الادب
دخل سليم ومعاه صواريخ وولاعه ووولع صاروخ ورماه بجانب فهد وفرقع
فهد بخضه….. يامااااا
سليم…… معرفتش اعملهم في العريس ليعمل مني شاورما
فهد….. تقوم تعملها فيا يابن الك*لب
معتز…… راعي ان ابوه قاعد ياحيو*ان
منه……يعني انتي كنت عارفه انه مش هيتجوز وانا اللي صعبتي عليا
نواره بخوف….. اه كنت عارفه
فهد……اخص
نواره…… يومها عضيته
فلاش باااك
معتز وهو بيفرك في يده….. نواره
نواره….. معتز قولت نواره 6 مرات فين المفيد
معتز….. هتجوز شاديه
نواره بتلقائيه…… عند ام ترتر يالا
معتز بصدمه……معتز الشامي يتقاله يالا
نواره….. وانت بتقولي جايب عروسه المولد ولا بتنقي في العرايس زي الشربات
معتز…. كده وكده يعني
نواره….. لا عقلك فوت
معتز….. بت هتخليني اندم اني قولتلك اتهدي واسمعي
وبدا يقص عليها ما حدث
عوده للواقع
فهد….. وانا اللي صعبتي عليا انتوا عيله استغفر الله العظيم
منه…. وقولتله شوفلك كلبه ترضي بيك
نواره بغيظ….. مهو طلع علي دماغي
فلاش باك
معتز بيجري ورا نواره بالحزام
معتز….. بقا انا اشوف كلبه ياكلبه
نواره بتنهج….. اتهد بقا الله يهدك متعبتش وبعدين مش بعدل الدور
معتز….. كلبه يانواره
نواره….. الجوازه الجاية هقولك اللي خدته الهانم تخده مساحه السلالم اااااه بيوجع
معتز….. تستاهلي خلي لينا وسليم ينفعوكي
عوده للحاضر
منه….. روحتي فين
نواره….. في الحزام
منه….. نعم
فهد….. طيب يوم سعيد ويارب ميتكررش تاني سليم ولينا هش هش علي الاوضه وانتي يا هانم قدامي
وفضي البيت باكمله
معتز بتوعد….. بقا انا تحطيلي شطه في القهوه يانواره
نواره…… مميزتش بين السكر والشطه
معتز….. مبتشميش طب مابتشوفيش وتعالي هنا اي فتحه البرج اللي في الفستان دا
نواره….. دي موضه وطلعت تجري
معتز مسك العصا…… والله لاطلع القديم والجديد عليكي وهقطعلك الفستان وطلع يجري وراها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسير براءتها)