رواية احببتها في مهمة سرية الفصل التاسع 9 بقلم كاتبتي المميزة
رواية احببتها في مهمة سرية البارت التاسع
رواية احببتها في مهمة سرية الجزء التاسع
رواية احببتها في مهمة سرية الحلقة التاسعة
وفجاه سمعوا صوت ضرب نار وطبعا كان في حراس كتير في المستشفي عشان يحرسوا احمد ومحمود
كان في صوت ضرب نار كتير اوي وصريخ وصويت في المستشفيوندي وسيلا لوحهم في الاوضه وسيلا كانت بتحاول تقوم وقامت وخرجت
ندي:سيلا انتي اتجننتي ولا اي راحه فين
سيلا:استني بس يندي اخرج اشوف في اي لازم اساعدهم برا
ندي:وتساعديهم لي يعني كنتي ظابط ولا حاجه
سيلا بتوتر:ها لا بس لو محتاجين مساعده ابعدي يندي لا
ندي:مش هسمحلك تخرجي انت لسه واخده رصاصه في كتفك
سيلا:ابعدي يندي من وشي يلا
ندي:مستحيييل
سيلا بعصبيه:ندي ابعدي بقولك
ندي بدموع:انت بتزعقيلي يسيلا اخص عليك عشان خايفه عشانك
سيلا بهدوء:انا اسفه متزعليش مني يحببتي بس حاسبي والنبي
ندي لسه جايه تكلم دخل واخد عندهم وشد سيلا من ايدها
سيلا:ابعد عني يحيوان ايدي ابعد
ندي:انت مين واي اللي مدخلك هنا
شخص:اخرسي بقي وموتي وانتي ساكته
ندي:تموت تموت اي يمتخلف انت
شخص:انت شكلك عايزه تتقتلي معاها
ندي:وتقتلها لي عملتلك اي
الشخص لسه هيكلم كريم دخل وضربه بالمسدس
كريم:انتم كويسين حصلكم حاجه؟
سيلا:لا بس انا عايزه مسدس بسرعه
ندي:وانتي مالك انتي ومال المسدسات يسيلا
كريم:لا يسيلا مينفعش تخرجي من الاوضه اصلا انتي لسه تعبانه
سيلا بعند:انا مبكررش كلامي مرتين
كريم:وانا هجبلك مسدس منين الوقتي
سيلا ابتسمت ووطت واخدت مسدس اللي كان مع اللي كان هيقتلها
ندي:سيلا ارميه من ايدك بسرعه انا بخاف منه يسيلا
سيلا:شششش اهدي متخافيش انت افضلي هنا ومتخافيش وانا هخرج الوقتي وهرجعلك اوعك تخرجي من الوضه يندي
ندي بدموع:والنبي يسيلا متمشيش وتسببني
كريم:سيلا نا من رايي تفضلي هنا مع ندي
سيلا:مستحيل وخرجت علطوت وبقت لتضرب نار كويس اوي وكريم كان منبهر بيها
وبمهارتها في ضرب النار
محمود شاف سيلا واتصدم لانها لسه تعبانه
محمود قرب منها وقال بصوت عالي
:سيلا انتي اي اللي ممسكك السلاح يسيلا انتي تعبانه واي اللي خرجك من اضوتك انتي عندي فوبيا من الصوت العالي
سيلا:متخافش يابابا يحبيبي انا كويسه
محمود:حسابنا بعدين
سيلا لقت حد يبحط منديل علي مناخيرها وادركت ان ده مخدر وفقدت الوعي وعماظ شالها وخطفها ومحدش اخد باله لانهم كانو مشغولين في ضرب النار
عماد كان شايل سيلا ودخلها العربيه قعدها في الكرسي الخلفي ورجع قعد قدام
عماد:اخيرا هخلص منك ومش هتقفيلي في كل حاجه بعملها وكده هسلم المخدرات وان مطمن بس الواد التاني لازم يخلصوا علي
لقس مسدس بيتحط في دماغه
سيلا:لا محذرتش بس بصراحه طلعت غبي اوي اوي يعني
عماد:انتي فايقه ازاي مش انتي كنتي متخدره
سيلا:عيب عليك دانا سيلا تربيت محمود المنشاوي عرفني ولا عرفك بنفسي وضربته في دماغه بالمسدس
وركبت مكانه ورجعتبه المستشفي ولقت ضرب النار وقف وكانوا بيدوروا عليها ولما لقوها طلعو يجروا عليها
ندي:كنتي فين يسيلا قلقتينا عليكي
سيلا:متخافوش يجماعه معلش يابابا تعالي معايا انت وكريم وعمو احمد
كريم:في حاجه يسيلا
سيلا:تعالوا بس وانتو تعرفوا معلش يندي خليكي هنا وانا وهاجي اهه
ندي:لا عادي ولا يهمك ومشوا ونزلو ووقفوا عند العربيه
محمود:مين اللي في العربيه دا يسيلا
سيلا فتحت باب العربيه والكل انصدم لما لقوه عماد
كريم:اي ده انتي جبتيه ازاي
سيلا:وحكت لهم كل حاجه حصل(فلاش باك)
سيلا كانت بتضرب نار حست ان حد حواليها وكتمت نفسها لانها متعلمه في التدريبات وعملت نفسها فقدت الوعي
واخدها وحصل اللي عرفينه
باااااك
احمد:برافو عليكي يبنتي
كريم:بس هنعمل بيه اي هناخده بتهمه اي
سيلا:كريم افهم شويه هو كان بيعمل اي في المستشفي؟
كريم:بيهجم عليها
سيلا:اذن
كريم:هناخده بتهمه التهجم علي المستشفي
سيلا:اذن
كريم:لا صراحه دي مش عارف اي اللي بعدها
سيلا:اقسم بالله هشد في شعري لما احنا نحتجزه علي ذمه التحقيق اسبوع وتسليم شحنه المخدرات كمان 3ايام يعني م هيعرف يسلم حاجه وطبعا الخواجه اللي بيسلمه الشحنه مش هيسيبه او مش هيتعامل معاه مره تانيه وبكده نكون قفلنا القضيه بس بمجهودي لوحدي
احمد:برافو عليكي بجد كان نفسي يكون عندي بنت زيك
سيلا بمرح:وانا مش ماليه عينك ولا اي هو في فرق بينك وبين بابا انتو زي بعض بالظبط
احمد اخدها في حضنه ومحمود شدها منه
:اي انتو هتاخدوا بنتي حبيبتي وحيدتي اللي ماليش غيرها في الدنيا ولا اي وحضنها :انا بجد بفتخر بيكي يبنتي
سيلا:خلصتوا احضان الراجل 3ثواني وهيفوق لازم ناخده القسم
كريم بغيره:عندك حق يلا نمشي بقي وكفايه تحبوا في بعض
سيلا:انت غيرا علي عمو احمد ولا اي
كريم:ومغرش لي مش ابويا
سيلا حست بدوخه واغم عليها
محمود:سيلااااا فوقي!!!!!!!!!!!!!!
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها في مهمة سرية)