روايات

رواية بنات مهران الفصل الاول 1 بقلم رنا أحمد

رواية بنات مهران الفصل الاول 1 بقلم رنا أحمد

رواية بنات مهران البارت الاول

رواية بنات مهران الجزء الاول

رواية بنات مهران
رواية بنات مهران

رواية بنات مهران الحلقة الاولى

في أحدا الحواري البسيطه كانت تقف عفت علي عربه الكبده الذي تعتبر هي مصدر رزقها الوحيد الذي تنفق منه علي نفسها وعلي جدتها .
شحاته بوقاحة واستفزاز /بقولك ايه ي عسل عايز خمس سندوتشات عسل كده زيك ..
عفت بغضب وغيظ /اللهم اطولك ي روح بقولك ايه اخفاء من وشي علي الصبح الواحد مش ناقص اشكال تقرف .
شحاته بضيق شديد/ي بت فيه انا مش عارف ي اختي انتي شايفه نفسك علي ايه ده انا هستتك ي بت .
عفت بغيظ وغل/بقولك ايه ي جدع انت انا مش واحده من إياهم ي اخويا انا عفت الي تتدي اتخت تخين علي قفاه فاهم .
شكري محامي مهران بجديه وتقيم /انتي عفت .
عفت بقلق وخوف من هيئته/ايوه انا ي باشا فيه ايه سعادتك انا واخده تصريح وكله تمام مفيش حاجه مخالفه .
شكري بجديه /مخالفه ايه ي بنتي مفيش حاجه من دي خالص أنا شكري محامي مهران بيه والدك ممكن نقعد مع بعض شويه .
في الصعيد ….
في دوار هنيه …
كانت تجلس وهي تحلب البقره باستمتاع وهي تجمع اللبن .
بدريه بغيظ شديد/متخلصي عاد ي بت ساعه علي مانخلصي حاجه هم .
هنيه بسخرية واستفزاز /جرا ايه ي عمتي كل ده علشان محبلتيش أن شاء الله المره الجايه بس انا لساني ادلدل وانا اقولك انك خلاص كبرتي احترمي سنك عاد بس تعملوا ايه مفيش فايده واصل .
بدريه بغيظ شديد/سن مين ي بت جبر يلمك انا عارفه كان يوم اسود يوم ماوهدان اخوي اتجوز امك وجابكم تعيشوا هنه .
هنيه بغيظ واستفزاز /أبا وهدان ربنا يخليه لينا يارب أصله بيعشق امي وبيموت فيها موت ي عمتي ..
بدريه بغيظ شديد/ي مررررراي .
هنيه بضحك /هههههه انت لسه شوفتي حاجه ي بدريه .
امل بغيظ وحده /هو انا موريش غيرك ي بت كل يوم تعملي مشكله كده مالك ومالها .
هنيه وهي تتدعي البراءه/اني معملتش حاجه واصل ي أما انتوا كده دايما ظالمني ده انا حنينه وطيبه والله .
امال بغيظ /اوي اوي ي اختي تعالي عمك وهدان عايزك .
هنيه بفزع /عايزني ليه ي أما أنا جواز مش هتجوز انا بقولكم اهو .
امال بحزن عليها /لا ي هنيه مش جواز ولا حاجه شكري محامي ابوكي اتصل وطالب منك تنزلي القاهره هتلاقي اخواتك هناك فيه حاجه تخص ابوكي.
هنيه بصدمه واستغراب /اخواتي …
في امريكا …..
في أحدا البارات ….
كانت تجلس جيسي وهي ترقص علي الموسيقي الصاخبه ليقترب منها كين صديقها .
كين بابتسامه /مالك جيسي .
جيسي بسكر وشرود /دادي عايزني انزل مصر كين.
كين بطمع وخبث /وايه المشكله حبيبتي يمكن اخيرا قرار يديكي من الميراث .
جيسي بسخرية ووجع/بجد مستحيل كين انا مش هاخد اي فلوس منه ده طلق مامي وهي حامل فيا وسابنا ومسالش فينا انا بكره كل الرجاله بسببه كين ..
كين وهو يلعب في شعرها بخبث /حتي حبيبك كين تعالي نسهر في شقتي شويه .
جيسي بحده وهي تتدفع يده /مش هيحصل كين وكفايه اوي كده .
كين بزفر وضيق/جرا ايه ي جيسي انا مش عارف انت عامله كده ليه كل الشباب رافضين يرقبوا منك بسبب طريقتك دي .
جيسي بغيظ وحده /انا عارفه كين وعارف هما رافضين يقربوا ليا علشان انا لسه عذراء بس انا بقا هفضل كده لحد متلاقي الإنسان الي أحبه ويحبني بجد ويبقا هو الوحيد الي يستحقني سلام كين ..
كين وهو ينظر إلي أثرها بغيظ /جاهله…
في اسبانيا ….
في فيلا الشر…..
(ماكس /جاك /ديف )…..
في غرفه جاك …
كان يفغا بخنقه في ذلك الكابوس الذي لا يفارقه منذ سنوات كان يتصبب عرقا وهو يرا ذاته هو وأخواته في ذلك البر الغويط ليغيق من ذلك الكابوس وهو يتنفس بصعوبه وجسده يصب عرقا فهو يعلم أن نهايتهم ستكون أسواء مما يتخيل أحد …
ماكس وهو يفتح الغرفه بقلق بالغ/جاك هل هو نفس الكابوس .
جاك بتعب وضيق/ايوه ي ماكس نفس الكابوس الي مش عارف يفارقني .
ديف بضيق وزهق /الكابوس الي لولا هربنا من هناك كان هيبقى حقيقي .
ماكس بزفر /خلينا في الي احنا فيه اندروا تحت .
جاك بغضب شديد/عملتوا الي فدماغكم برضه من غير ماتقوللي مش كده عرضتوا نفسكم للخطر وجبتوه.
ديف بحده /كان لازم نعمل كده ي جاك والا مايكل مش هيدينا الي عنده .
ماكس بضيق /انا بدأت أحس أننا عمرنا مهنقدر نوصله حاسس أننا خسرنا كينان للابد .
جاك بغضب جحيمي/انت بتقول ايه ي ماكس انا لولا أن خايف عليه كنت جبت رقبه مايكل من زمان .
ديف بجديه /بقولكم ايه خلينا في الي احنا فيه الزفت الي تحت ده علي فكره الزفت ده أحقر بكتير من مايكل يعني قتلنا ليه متعه لازم نخلص منه لأن مايكل عايزنا بليل في القصر .
ماكس بزفر /اكيد مهمه جديده.
جاك بغضب شديد/مفيش مهمه جديده قبل ماخونا يكون في أيدينا ..
في فيلا جاكلين والده جيسي..
جاكلين بجديه /اهلا جيسي .
جيسي بابتسامه /اهلا مامي .
جيسي بحيره/مش عارفه مامي.
جاكلين بحده /لازم تروحي جيسي ده اكيد حاجه تخص ورثك انتي ليكي حق زي بناته الاتنين بالظبط فاهمه جيسي متسبيش حقك يضيع .
جيسي بزفر /اوكي مامي …
في شقه عفت …
عفت بغيظ وغل/ويترا بقا مهران بيه الي فكره بينا بعد كل السنين دي .
شكري بتنهيده /بكره لازم تتقابلي اخواتك ساعتها هتعرفي كل حاجه.
فوزيه جدتتها بتوهان /مين ده ي بت ي عفت محصل النور والله ي باشا احنا براءه ده الوليه القرشانه ام محمد هي الي سارقه كهرباء من الشارع .
عفت بغيظ /جرا ايه ي ستي ده مش محصل نور ولا حاجه.
فوزيه بتعب وتوهان /ايوه ايوه بس افتكرت انت الراجل السكره الي بتفضل ترقص في العلان ميلانو اهو ميلانو اهو والنبي ي اخويا عايزه انبوبتين لحسن رجلي وجعاني اوي .
شكري بضحك /هههههه من عنيا ي خاصه حاضر .
فوزيه بتوهان وفقدان ذاكره بحكم سنها وهي تمسك ب عفت بحده وغيظ /انتي مين ي بت انتي.
عفت بغيظ شديد /ارحمني يارررررب من الوليه دي بدل ماقتلها.
فوزيه بغيظ وحده /شوف البت الجاحده عايزه تموتي جددتها عجبك كده ي حاج .
عفت بغيظ شديد/الررحمه يارب ….
في فيلا عصابه الشر …..
كان ينزف ذلك الجالس ارضا بشده والرعب يدب في قلبه من الذات يقفان بهيبه مرعبه مهما كان قوه من أمامهم فقوتهم وهيبتهم مرعبين لاي أحدا .
جاك بسخرية واستفزاز وهو يشهر مسدسه/توتو لسه بدري اوي علي الدموع دي اندروا .
اندروا برعب ودموع /ابوس ايديكم ارحموني .
ماكس بغيظ شديد/بجد بتتطلب الرحمه والبنات والشباب الي بستخدمهم في القرف الي بتشتغلوا فيه ملهومش رحمه .
اندروا باستغراب وسخريه /هههه حقا من يتحدث عن الحق عصابه الشر غريب ذلك حقا .
ماكس وهو يمسكه بغضب جحيمي/عندك حق احنا ياما قتلنا ناس بس بصراحه موتك انت فخر بالنسبه النا .
لم يستطيع الآخر التفوه باي كلمه لانه قد انتهت حياته اثر طلقاتهم الناريه الذي تعرف طريقها جيدا.
جاك بغضب شديد/ يلا علشان ميعاد مايكل .
ديف بحده /نرمي الزفت ده واحنا ماشين .
ماكس بزهق /احنا آمتا هنخلص من القرف ده .
جاك بنظره غامضه /قريب اوي ي ماكس قريب اوي.
في المطار ..
كانت تقف جيسي وهي تبحث عن شكري .
شكري بابتسامه /انسه جيسي مهران .
جيسي بسعاده لأنها ستقابل اخواتها وتشعر بالدفي اخيرا/ايوه انا جيسي .
في السياره ….
عفت بزهق/اوووف ايه ي بنتي الريحه المعفنه دي .
هنيه بغيظ شديد /جرا ايه ي اختي عاد دي رائحه دكر البط تلاقي عملها في الشنطه بس .
عفت بزهق وخنقه /يارب ارحمني وخلصني منها هي وفوزيه في يوم واحد .
جيسي بسعاده/هاي.
عفت باستغراب/مين البسكوته بالشكولاته دي ي ابوي دي حلو جوي .
جيسي بابتسامه /انا جيسي اختكم .
عفت بغيظ /هايهين ي اختي ورحمه الله وبركاته ده مرار طافح باين كده .
جيسي بقرف وحاسه أنها عايزه ترجع/اوووف ايه الرئحه دي مش ممكن عايزه ارجع..
هنيه بغيظ شديد/استغفر الله العظيم استر علي ولايانا يارب البت دي شكلها حبله مين ي بت الي عمل كده .
جيسي بغيظ /وات .
عفت بغيظ وصراخ/بقولكم ايه انتوا الجوز مش عايزه اسمع نفس واحده فيكم لحد مانروح مع الزفت ده الي شاكله مش فاهم حاجه خالص ونعرف فيه ايه.
شكري بغيظ /انا مش عارف مهران بيه خلف دول ازي.
هنيه بغيظ /مالهم دول ي اخويا ده انا هنيه مزه الصعيد كلها وخلص بقا عاد دكر البت قرب يفطس ده غرق العربيه هباب.
شكري بغيظ /ايييه.
في اسبانيا ….
في فيلا مايكل …
مايكل وهو ينفخ سيجارته بخبث/برافوا عليكم في لمح البصر خلصتوني من اندروا طول عمري ثقتي فيكم عمرها مبتتهز ابدا .
جاك بغضب شديد/اظن كده كفايه كينان فين مايكل .
مايكل بحده وغيظ/جاك انا وقت مهرجع كينان هرجعه وانت عارف كويس اوي انا اقدر اعمل ايه.
ماكس بحده /احنا عايزين اخونا وهنمشي من هنا وكفايه اوي كده .
مايكل بغضب جحيمي/اه ي واطين بعد مالمتكم من الشوارع ونضفتكم دلوقتي بعد ماشبعتوا عايزين تبعدوا وتنضفوا لا ي حلوين مش هيحصل .
ديف بحده وسخرية/نننضف ونعيش حياتنا بعد ايه أن شاء الله احنا خلاص ضيعنا من زمان ورجلينا جات في الخيه والنهايه بقت معروفه .
مايكل بزفر وضيق /تمام هي مهمه واخيرا وده وعد هتكون اخر مهمه وكينان هيكون معاكم .
جاك بغضب جحيمي/مهمه ايه دي وفين .
مايكل بجديه وغموض /في مصر والهدف بنات مهران

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات مهران)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى