روايات

رواية لعنة حبه الفصل السادس عشر 16 بقلم جنى محمد

رواية لعنة حبه الفصل السادس عشر 16 بقلم جنى محمد

رواية لعنة حبه الجزء السادس عشر

رواية لعنة حبه البارت السادس عشر

رواية لعنة حبه
رواية لعنة حبه

رواية لعنة حبه الحلقة السادسة عشر

بيتر بخبث : اقضي ليلة مع مراتك
بدر قام وقف بعصبية و قال : و حياة ا”مك عايز ايه تقضي ليلة مع مراتي .. ده انا هد”فنك مكانك يا بيتر الكل”ب
الخواجة بيتر : اهدى على نفسك يا بدر خليك ذكي أنتَ مش قدي و بعدين أنتَ من امتى بتفرق معاك ست كده و لا عشان مراتك حلوة !
بدر بزعيق : يا و** و الديني لو شوفتك ما هرحمك
جنى بتصحى على زعيق بدر و قالت لسليم : هو في ايه ؟ و بدر بيزعق ليه ؟
بدر بيقفل السكة في وش بيتر و بيبص لجنى بغضب و قال : ايه يا هانم تلاقيكي مبسوطة ما كل الرجالة بتجري وراكي و الجوزك الطر”طور ساكت و بيطبطب و يهشك
جنى بصدمة : مالك يا بدر ايه الكلام الي بتقوله ده … انا مش فاهمة حاجة
بدر مسك”ها من دراعها و قال : ما هو لو حضرتك لبسك
جنى قاطته و قالت : و ماله لبسي بقا ان شاء الله و بعدين مش على اخر زمن انتَ اللي هتقولي البس ايه ابويا الله يرحمه مكنش ممانع ابدا على البسي و انتَ عارف نظام لبسي من ايام الجامعة
بدر ضر”بها بالقلم لدرجة و”قعت على الأرض
سامر قام و قاله : انتَ مجنو”ن يا بدر و هي ذ”نبها ايه !!

 

 

بدر قال بعصبية : اه ما أنتَ حبيب القلب يا روميو …محدش له دخل بيني و بمراتي
سليم قام و مسك ايد جنى قومها و قال : أنتَ زودتها اسكت بقا ملكش اي حق تعمل كده انتَ فاهم بدل ما انتَ عامل زي التور الها”يج
بدر سحب مفاتيح العربية من على الترابيزة و نزل
جنى بتعيط بشحتفة سليم طبطب عليها وقال : و رحمة ابوكي ما تعملي كده هو مش قصده يا جنى
جنى بعدت عنه و قالت : انا داخلة انام و قوله ملوش دعوة بيا
سليم قعد جانب سامر و قاله : احنا لو كفا”ر مش هيحصل كل ده
في المساء
بدر كان بيلف بالعربية و وقف فجأة و خبط بأيده بقوة على التابلوه و اتعص”ب ، شغل العربية و رجع البيت و دخل الاوضة ملقاش جنى ، دخل اوضة سليم و سامر و لقى سليم ماسك تليفونه و سامر ناؤم فقال بدر : هي جنى فين ؟
سليم ساب التليفون و قال : ما هي دخلت اوضتها و قالت هتنام
بدر باصله و سرح بتفكيره في ايام الجامعة
فلاش باك

 

 

بدر بيجري في الحرم و بيسأل على جنى لغاية ما واحدة قالته انها ركبت الاسانسير و طالعة لأخر دور
بدر جري و طلع على سطح مبنى في الجامعة و لقى جنى واقفة بتعيط بدر جرى عليها و حضن”ها و قال : أنتِ بتعملي ايه هنا يا مجنو”نة ؟
جنى بعياط : عايزة اطير يا بدر
انتهى الفلاش باك *
بدر قال برعب : انا عارف هي فين
و طلع جري على سطح العمارة و لقى بالفعل جنى واقفة على طرف السور. بدر جرى ناحيتها و شد”ها
بدر و”قع و جنى فوقه و نظراتهم اتقابلوا ، بدر قام وقف و حا”وط جنى من وسطها و قال : عايزة تطيري زي زمان و لا ايه ؟
جنى بعصبية : جاي ليه تكمل باقية الخنا”قة ..أنا تعب”ت يا بدر تعب”ت
بدر با”سها او بالمعنى الاصح كتم الباقي الكلام و جنى كانت بتقومه لغاية ما استسلمت تماما و دموعها نازلة في صمت
عند شروق الشمس
جنى قاعدة و بدر نايم على رجلها و بتلعب في شعره و المشهد كان شاعري و ر”ومانسي جدا
بدر قام و قال : جنى توعديني ان مهما يحصل مش هنسيب بعض
جنى بصتله و حسيت قد ايه هو صادق معاها قالت في هدوء : اوعدك يا بدر
بد حضن جنى بقوة كأنه بيد”خلها جوة قلبه و رجع شعرها لورا و با”س رقبتها فقالت جنى بضحك : بس يا بدر احنا على سطح و ممكن حد يشوفنا

 

 

بدر لسة هيرد عليها تليفون جنى بيرن فقال بدر : مين اللي هيتصل الساعة 6 الصبح
جنى ردت و قال : الو صباح الخير مين معايا
– معايا المدام جنى الهاشم
جنى : ايوة انا خير
– البقاء لله والدتك توفت ..اصلها كانت مر”يضة كا”نسر
جنى وقع منها التليفون بصدمة و كانت مبرقة و أغمى عليها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعنة حبه)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى