روايات

رواية حياة الحديدي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منال آدم

رواية حياة الحديدي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منال آدم

رواية حياة الحديدي الجزء الحادي والعشرون

رواية حياة الحديدي البارت الحادي والعشرون

رواية حياة الحديدي
رواية حياة الحديدي

رواية حياة الحديدي الحلقة الحادية والعشرون

ليلة بصدمة: ازاي بس
هي اتصلت بيا وقالتي لي تعالي وشوفي جوزك وهو بيخونك معااايا
عمر : دي كانت خطتهااا من البداية انها توقع بينا والظاهر انها نجحت في ال هي عاوزاااه
ليلة ببكاء: عمر انااا
عمر بغضب : لو كنتي وثقتي فيااا ولو شوية وما هربتيش ماكنش وصلنا للنحن في دلوقتي فمتلومنيش على غبائك وعدم ثقتك وحبك فياااااا
ليلة : متقولش كده متشكش في حبي ليكي انا بحبك انت اكتر شخص انا بحبه
عمر بغضب وهو يضغط على خصرها بقوة: متقوليش بتحبني على الاقل ما تكدبيش على نفسك و
ليلة بالم : عمر ابني ارجوك هتاذي ابننااا ايدك لوسمحت
تركها عمر وهو مصدوم مما سمعه : انتي حامل
ابتعد عمر عنهاا بصدمة ايعقل ان تكون حبيبته تحمل طفله في احشائهااا
عنر بعد ان افاق من صدمته : عرفتي من امتى
ليلة : اليوم الصبح
عمر : طب اجهزي هنروح البيت
ليلة : بس
عمر بغضب: اوعى تفكري اني علاقتي انا وانتي هترجع ذي ما كانت انا مش عاوز ابني يعيش بعيد عني والا مفكرتش ارجعك حياتي من تاااني
ليلة وهي تكاد تموت من كلامه الجارح : ذي ما تحب
ليلة بدموع وهي تعرف انهاا سبب لعدم ثقتهااا به اكثر و لو لم تهرب لم يحصل ما حصل لكنها سوف تصلح ماحدث
عمر وهو يحاول الثبات امامها اما داخليا يريد أن يسحقهاا داخل احضانه وتقبيل شفتاااه الذي اشتاق له وبشدة لعدم ثقتهاا به لكنه سوف يعاقبهااا لابتعادهااا عنه كل تلك المدى فظل بتاملهااا بولع وشوق وعشق مازالت جميل كما هي وشعرهاا البنى — مهلا شعرهااا اين ذهبت طرحتها ايعقل ان راى كل من رجال البيت شعرهااا الذي يسحره عند هذه النقطة غلت الدماء في عروقه وسحبهااا تحت صدمتهاا
عمر من تحت اسنانه : سايبة شعرك مفرود ليه فين طرحتك ي مدام ولا عشان انا مش موجود بتتصرفي على هواكي
ليلة بتوتر وخجل من قربه الزائد : ااا ناااا نسيتهااا في الاوضة عندي بس واالله بلبسهااا علطول ومش بسيب شعري مفرود ابداا الا لو كنت مع البناااات
عمر بغيظ : حتى لو مع البنات مش عايز شعراية منك تبان مفهوووم ودي اخر مرة
ليلة بابتسامة رقيقة كلها امل : ح اااا ضر
سحر عمر بتلك الابتسامة التى تسلبه كيااانه فانقض على شفتيها يقبله بنهم وشوق شديد لدقائق لا يعلم عددها اما هي فبادلته قبلته بحب وعشق فهي مشتاااقة له وبشدة فعمق عمر قبلته اكثر واكثر الصق جسدها بجسدها ويتلمس جسدهااا بشوق يحفر ملامح جسدها جيداا حتى
دخل كل من حياة ويوسف الي غرفة عمر شهقت حياة بصدمة وهي تضع يدها على عينهااا مما رااات اما يوسف فاشتعلت الدماء في عروقه وبرزت بقوة دفعت ليلة عمر بعيد عنهااا عندما سمعت شهقت حيااة
انقض يوسف على عمر الذي يلهث و بعنف
يوسف بغضب وصرااخ : انت اذاي تقرب منهااا بالشكل ده
التفت الي حياة بغضب ويمسكها من ذراعهااا : وانتي ي هانم اذاي تسمحيله يلمسك ويقرب منك بالشكل ده
ذهب له عمر وسحب حياة منه وحاوط خصرهااا : كلامك يبقى معااي انا انت ملكش حق تدخل بينااا
ليلة بخوف : ابيه يوسف اهدى انا هفهمك ال حصل هو
يوسف بغضب: هي دي فيهااا تفاهم لمااا الاقيكي في حضن واحد غريب وبيبوسك تفهمني اي بس هااااااا انك رخصتي نفسك له
عمر بغضب : احترم نفسك ي يوسف بيه انا مرااتي اشرف من الشرف ليلة بتكون مراااتي وام ابني
حياة بصدمة : مرااته
عمر : ااه مراتي وام ابني الجاي ان شاء الله
يوسف بصدمة: هو ده جوزك
ليلة بتردد وهمس : ااااه
حياة : هو انت عارف انها متجوزة الدكتور عمر
يوسف : لا مكنتش اعرف انه هو جوزهااا
عمر ببرود : واديكي عرفت اني جوزهااا
يوسف : قصدك الخائن ال مبيحترمش مرااته وما بيعاملهاش بما يرضى الله ابو عنين زايغة قصدك
عمر بغيظ : ده سوء تفاهم حصل بيني وبين مرااتي
ليلة : ايوااا ي ابيه انا ال اتسرعت في حكمي عليه وهو
يوسف: وعرفتي من امتى انك اتسرعتي مش يمكن قاعد يكذب ويضحك عليك دلوقتي عشان يرجعك بس و عرفتي ازاي انه بيقول الحقيقة
نظرت له ليلة بشك مما جعل عمر يتالم اما زالت لا تثق فيه
عمر بثبات : انا عندي اثبااات لكلامي
سالي هتجي وتقول حقيقة ال حصل
يوسف: ولما يحصل اياااك المحك قريب من اختي او من اي حد غيرهااااا ولا اقولك مش عاوز المحك وشك ابداا
عمر بحنق : قال انا يعنى ميت في دبابيك
زين بمرح : انا شامم ريحة غيره هناااا
يوسف : اغيره من ده ليه بقى ان شاء الله
عمر : ممكن احلى منك وشيك وو كل البنااات بتموت عليااا
يوسف بسخرية: فعلا مشفتش اجمل منك يعنى
زين : ممكن افهم انتوا حاطين نقركم من نقر بعض ليه
يوسف بسخرية : اصل البيه جوز الهانم الخاين قصدي
عمر بغيظ: اقولهالك كم مرة انا مخنتش حد وبحب مرااتي اووي والظاهر انه حب من طرف واحد
تالمت ليلة فهي المقصودة بالكلام فلم تعلق
عمر : هتيجي ال يثبت لكم كلامي
حياااة بحماس : قصة ولا في الأفلام مين ممكن يتخيل انه دكتوري في الجامعة يتجوز بنت عمي وتكون حامل الف مبروووك ي حبيبتي
ليلة بفرح : الله يبارك فيكي ي توتة عقبالك
يوسف بمكر وخبث وهو ينظر لحيااة بقوة نظرة لا تستطيع تحديدها ما هي : قريب اوي ان شاء الله مش كده ي حبيبتي
حيااة بخجل : ان شاء الله
عمر بخبث : على قولي لي ي توتة عاملة اي مع دراستك اذا في مادة وقفتلك تعالي واساليني متردديش
يوسف بغيرة : اسمها حياة هانم ومش عاوزك تنطق اسمها على لسانك واطمن انا بذاكر لها ومش هتحتاجك في حاجة
عمر : هقول اسمهااا حياااة هتعمل اي يعنى اذا هي مراتك فهي اختي كمان ولا اي توتة
حياة : اكيد
يوسف بغضب وهو يشمر عن اكمامه : لا دي في ناس متعلمتش من المرة الاولى وعايزة تتربى من اول وجديد
زين وهو يقف حائل بينهم : مش كده ي جماعة استهدوا بالله ومتخلوش الشيطان يدخل بينكو
يوسف : ابعد عني السعادي ي زين احسنلك
عمر : ايوااا ي زين ابعد عاوز اشوف اخراهااا اي مع الجدع ده اذا سكت المرة الفاتت مش معنااه اني ضعيف بس كنت واخذ حساب ليان وحياة
يوسف : متنطقش اسمهااا احسنلك
ليلة لحياة : ابعد ي جوزك عن جوزي ي حرام هينفخواا وهو بالحالة دي هو لسا مخفش الحقي ارجوك
حياة : طب اعمل اي انا اذا وقفت قدامه وهو بالحالة دي هينفخني انا بداله
ليلة : طب اعمل اي هي ليان فين كان زمانها لقت الحل
حياة فكرة : مثلي انك تعباانة يلا بسرعة قبل ما يقتلوه
ليلة : حااااضرة ثم اكملت بصوت مرتفع : اااااه الحقوني بطني اااه مش قادرة اااااه
هرع اليهااا عمر فور : عمر بقلق : مالك ي حبيبتي فيكي ايه
حاسة باي
ليلة كادت ان تبتسم لكنها مثلت التعب باتقان : بطني ي عمر ابني الحقه ارجوك خايفة ليحصله حاجة
عمر بخوف: طب اعمل اي دلوقتي
ندمت ليلة على هذه الفكرة فهي ارعبته من غير قصد
يوسف بقلق : زين ليان فين روح وجيبهااا دلوقتي
زين وهو يخرج : حاااضر هروح
💕💕💕👉👉💕💕💕💕💕💕💕💕💕
عند ليان وليلة وحياااة
ليان : ملقيتيش غير هالكذبة يعنى لتكدبيهااا
ليلة بعتاب : كله من مقصوفة الرقبة دي يا رتيني ما سمعت كلامك ي حيااة إلهي اشوف فيك يوم اسود ي حياة الزفت
حيااة: مش احسن بدل ما جوزك يروح فيهااا فطيس و تترملي وتيتمي ابنك ال لسا مجاش
ليان : بس انتي وهي تعملواا المصيبة وبعدهااا تجيوا وتعيطوااا لي كان مالي ومال الهم ده كله اقولهم اي دلوقتي
حياة : حضرتك دكتورة على اي قولي اي كلام وخلاص
ليان : عرفت هقولهم اي انا طالعة اصلح ال عملتوا
👉💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
ليان : هي كويسة دلوقتي بس ال حصل كش لازم يتكرر الضغط والتوتر مش كويس على صحتها ولا على صحة البيبي
عمر : الحمد لله انا هتم فيهااا بنفسي انا هدخلهااا
حسام بصرامة : وبعدهااا تجي على مكتبي علطول
عمر : حاااضر
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
عمر بلهفة : كيفك دلوقتي
ليلة : اطمن انا احسن دلوقتي
عمر بقسوة : انا مش بسال حبنا فيكي انا خايف على ابني وال حصل ده ميتكررش وعاوزك تهتمي في لبين مايجي
ليلة بدموع: من قلبك
عمر: اااه من قلبي
ليلة : طب بص في عيني كده
عمر وهو ينظر لها بشدة حتى كاد ان يضعف امامهااا لكن قاطعهم صوت طرقات الباب الذي اتى كانقاذ لعمر
عمر بقوة : ادخل
الخادمة : حسام بيه عاوزك
عمر وهو يغادر : تمام
عمر ليلة : بعدما اتكلم مع حسام بيه هنشوف وضعنا هيكون ااازاي مع بعض
اومات له ليلة والدموع تتلالى في عيناااه
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
عمر : حضرتك طلبتني ي حسام بيه
حسام : عاوز تطلق ليلة
عمر بصدمة: اااي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة الحديدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى