رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم آلاء
رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الجزء الثامن والعشرون
رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني البارت الثامن والعشرون
رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الحلقة الثامنة والعشرون
اياد… ايه هنفضل ماشين كده
جميله… بحب المشي جدا. بذات معاك انت عارف زمان كنت بمشي كتيراكتر من كده
اياد مسك ايديها وواقفها… مع مين
جميله.. مع مين ايه مش فاهمه
اياد.. كنتي بتمشي مع مين
جميله…. اها بتمشي يعني مع مين زمان لا اانت الواحيد يا ادودي انت اول واحد يكون صحبي وبدات تتمشا تاني
اياد برتياح… يعني انا اول شخص
جميله… لا تاني
اياد بغيره وجز علي اسنانه… مين
جميله…. تيتا وانت تاني واحد تمشي معايا
اياد اتنهد… يا بنتي انتي حد مصلتك عليا
جميله… انا ليه.
اياد… ولا حاجه
جميله… صحيح ايه بقا السر اللي انت كنت عايز تقوله
اياد.. هو مش عارف خايف اقولك
جميله…. لا قول الصراحه عشان مش بحب الكدب
اياد… يعتبر كدبت لما خبيت واكيد هتبعدي صح
جميله ضمت حواجبه… كدبت في ايه مش فاهمه انت كنت بتضحك عليا ومش صحبي وبتتريق
اياد… لا لا لا انتي دماغك راحت بعيد مش كده اساس دا شئ فيا انا
جميله بعدم فاهم ووقفة… انا مش فاهمه حاجه يا اياد
اياد… اياد مش كنتي بتقولي دودي
جميله… عصبتني مش بحب جو دا قول في ايه وبعدين انا هزعل لو عرفت من حد غريب مش منك
اياد… اوعديني انك تفضلي مهما حصل وانك تتاكدي انتي كمان سبب اكتر حاجه شجعتني اني ابعد عن شئ دا
جميله قربت منه وبهمس بطفوله… انت بتشرب مخدا”رت ولا ايه
اياد… لا وربنا في ايه ياجميله ايه التوقعات دي
جميله… طيب اتزفت قول
اياد… اديني فرص اتكلم طيب ينفع
جميله… تعال احكيلي تعال وبتشدو يقعدو علي الرصيف
اياد… ايه دا هنقاعد. هنا
جميله… اها يلا بلاش قنعره كدبه
اياد ضحك… ماشي وقاعدو. صلي علي النبي يا ست البنات
جميله… عليه افضل الصلاة والسلام خير
اياد…. انا كنت شاب طيش بعمل اي حاجه مثلا اهزر مع بنات واكلمهم وضحك وفي كانت بتروح ب خيلها اني بحبها وانا ولا ليها اي مشاعر من ناحيتها وكانت حياتي عباره عن اصدقاء بنات بس
جميله بصله وساكت وملامح وشها عادي متغيرتش
ايا.د بصله وستغرب هدوءها.. وكنت كل حاجه هزار وضحك مافيش جد وشغلي معظم بنات تيجي واخرج وسهر في كافيه وكده يعني بس جه يوم ومحمد ابن خالتي عارفه طبعا
جميله…. اها
اياد حكلها اللي حصل…. بس فا بعد بصراحه واول ما انا وانتي اتصحبنا بقيت بعيد عنهم تماما واكتفيت بيكي انتي صحبتي واختي و وقطع كلامو قبل ما يقول وحببتي
جميله… ايوه فين بقا اللي ال سر ال قولت عليه
اياد تنح… نعم انا كنت بكلم امي يا جميله
جميله ضريته في كتفه.. بطل تتنرفز عليا ايوه ايه اللي كنت مخبي
اياد… اني كنت بتاع بنات
جميله… عارفه ياعم انك كده وسمعتك مشهور بكده وعمتو نور قالتلي كل حاجه عنك وخالتو نورين مامتك يعني وقالو كانت البنات بتيجي تسال عليك في البيت
اياد بصله… بجد يعني انتي عارفه
جميله…. اها اومال كنت بخليك تصلي وشغل وقته في العياده ليه لان العباده والصلاه بيبعد الانسان عن الفوحش والذنوب وبتخليك تفكر الف مره قبل متعمل حاجه عشان كده اياك تقطع الصلاه لان دا شي مفروض عليك وكمان دي الصلاه دي الشي اللي بينك وبين ربنا ومن رحمتو انت بتسجد لي وبتدعي وهو بيتقبلك اللي انت عايزو يعني حتي في عبادو بيحققلك اللي انت عايزو ربنا رحيم جدا وعشان رحمتو وسع بيسامح اي شخص وبيصلح حالو وهو عشان ربنا عز وجل بيحبك صالح حالك يا ادودي وجعل في قلبك حبك للقرب منه لكن لو مش بيحبك كان حط جو قلبه حجر ولا كان حنن قلبك لي وربنا بيحبك ومش عايزك وحش مترجعش كده تاني وعد تمام
اياد ابتسم بحب…. وعد
جميله… جدع وصلاتك متتقطعش دي شئ اساسي
اياد… بتعب لما اقصر في صلاه
جميله… الحمد الله ربنا يسعد قلبك. في سر تاني
اياد… انتي عمرك حبيتي حد لدرجه تخافي يبعد
جميله… انت وتيتا
اياد… لا حب بجد جواز
جميله… وانت تفتكر انا هتجوز مين دا اللي يرضا بيا
اياد… بطلي تقللي من نفسك. يا جميله كذه مره اقولك
جميله…. احنا بندردش
اياد… تمام
جميله ضحكت… قموصه خلاص لا لان مافيش حد اساس
اياد…. كيس جوافه انا يعني ولا نظامك ايه متظبطي بقا في كلامك
جميله… ايه ياعم انا بقول مافيش حد. يعني عشان يحبني
اياد…. لا وغبيه كمان
جميله… في ايه
اياد…بحبك.
جميله… ايه
اياد… بحبك يا جميله واانتي الواحيده اللي خلتيني افاهمك الدنيا واكنك بنتي وخلتيني اقرب من ربنا وبجد مش قادر افكر غير فيكي وخايف حد ياخدك مني انا حاسس بقيتي ملكي انا وبس ملك اياد
جميله بصدمه.. انا
اياد… واللهي بحبك ووعدك عمري ما هسمح دموعك تنزل بسببي عشان خاطري وافقي او فرصه اثبتلك اني اقادر اكون ليكي سند. بعد. ربنا واعوضك عن اي شي
جميله….
اياد… جميله ايه محبتنيش صح
جميله… اصل تيتا قالتلي ان انت عينك مني وانا كدبتها واتحديت تيتا لو فعلا بتحبني هشيل الشقه كله انضفها لي واحدي
اياد ضحك …. ايه
جميله…كده هنضف الشقه لي واحدي
اياد فضل يضحك وشدها وحضنها…. وربنا بحبك انت جميله اوووي يا جميله
جميله زقتو بنرفز… اوع هنضف ازاي دلوقتي لواحدي
اياد… تعالي هروح وهساعدك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ساره… الو بتهبب ايه يايوسف
يوسف… مش ملاحظه بعد قراءت الفاتحه اسلوبك اتغير وبقا من ساره بقيتي سمير وحنجرتك تخنت
ساره… انت اللي تخين يا تخين
يوسف… تخين بت دا انتي بتتكسفي من ناس اشمعنا انا بقا لسانك قد. كده.
ساره… انا كده مع اللي بحبهم عجبه ولا لا
يوسف… مادام بتحبيهم براحتك
ساره… انا بحبك اووي
يوسف اتعدل وومسك الفون كويس… ايه قولتي ايه انتي قولتيها صح قوليها تاني
ساره بكسوف… ماما بتنادي سلام وقفلت
يوسف ضحك… وانابموت فيكي
ـــــــــــــــــــــــ
محمد… جني انتي بتعملي ايه
جني بتوتر وخبت اللي في ايدها ورا ضهرها…. ايه دا جيت امتا
محمد… خبيتي ايه
جني…ولا حاجه
محمد… يا جني ايه اللي وراكي
جني…هاا ولا حاجه مافيش
محمد… هتزعلي مني مخبيه ايه
جني…وانت مالك اساس
محمد…دي اوضي ودخل لقيتك فيها بتهببي ايه
جني… خلاص طلعه وبتطلع وبتمشي وهي بصالو
محمد ضحك…انتي هبله وبيقرب
جني. بصريخ وبتبعد …لا ابعد
محمد… ايه يا مجنونه اهدي وايه اللي مخبيه دا
جني….مافيش
محمد.. لا حول ولا قوة الا بالله
جني جايه تجري محمد مسكها وقربها لي وبص لقها مكسر جايزه كان واخدها بصله وكله غضب
محمد… ايه دا
جني خافت منه اول مره تشوف منظرو دا…. دادا
محمد بزعيق… ايه
جني اتنفضت اتكلمت وصوتها مهزوز…وقعت مني وانا بنضفه اوضك
محمد بغضب وزعيق ونظرتو ليها ترعب ….وكنتي بتخبيها صح
جني بخوف وصوت نفسها مسموع وبتحاول تتكلم… ما ما اا
محمد…. ما ايه بس انتي عارفه ان دي مهما جدا وزقها غوري من وشي
جني لما زقها ايديها جت علي حرف ازاز التربيزه اتعورت بس هي محستش اساس وطلعت علي اوضتها. اول ما دخلت انهارت في العياط وقلبه بيدق جامد من الخوف لقت مكه بترن عليها
جني بعيط… الو
مكه بخضه… مال صوتك انتي بتعيطي
جني… اها
مكه… طب اهدي تعالي اقاعدي معايا طيب حمزه لسه موصلني وبالمره تشوفي فستاني
جني… تمام كلمي بابا طيب
مكه…. حاضر اجهزي طيب عقبال ما اكلمو
جني.. حاضر
ــــــــــــــــــــــــــــــ
محمد… غبيه وهبد ال جايزه اكتر اول ما لقها انها متنفعش خلاص حتي تتصلح ودخل غسل وشه واخد شاور عشان يهدا وطلع وبيمسح وشه لمحه علي تربيزه د*م بص علي ايدو علي نفسه مش لقي اي حاجه في مش فاهم من ايه الد*م دا افتكر انه زق جني في مكان دا راح جري علي اوضتها لقها مش موجوده وفي دم علي تيشرت علي سرير
محمد بخوف…جني
و فضل يدور في الاوضه مالقهاش دور في اوضهم كلهم نزل يدور برضو
محمد… ماما فين جني
نور… مش عارفه ليه
محمد لقه سلمي… خالتو فين جني
سلمي… بنتي جني راحت لي مكه ليه في ايه هي مش قيلالك
محمد… لا ورن عليها
جني لقتو بيرن بصت ومردتش خايفه منه
محمد… مش بترد رني انتي يا خالتو
سلمي… الو ايه ياجني فينك وصلتي ولا لسه
جني… اهو قصاده بابها لسه هخبط
سلمي…. طيب كلمي محمد معاكي
جني… لا لا وقفلت
سلمي بستغرب لي صوتها اللي تحول لي خوف مره وحده وقفلت. بصت لي محمد… حصل ايه
نور… ياختااي انتي لزم تعرفي
سلمي بجديه…. نور دا مش هزار دلوقتي البت صوتها مرعوب اول ما سمعت اسم محمد انت هببت ايه
نور…نعم وبصت لي محمد دا انت للتك سوده هببت ايه
محمد بصلهم بندم… اتعصبت عليه بس غصب عني
نور… ليه غصب عنك ايه كنت تحت تهديد ايه غصب دي
محمد… يا امي مكانش قصدي انا مكنتش في واعي
نور… مش ذنبها يا حبيبي ومش في واعيك ليه كنت نايم ولا شارب انت عبيط ياض وربنا يا محمد ما هسيبك وبتجيب الشبشب
سلمي… استني يا نور نفاهم ايه اللي حصل يا محمد
محمد حكلهم…بس وانا واللهي ما قصدي
سلمي بصتله وسكتت
نور….غور صالحه وجبها
محمد…حاضر. ومشي في ساعتها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مكه… معلش انتي عارفه محمد طيب متزعليش
جني… انا خايفه منه بصتو وحشه اووي حسه كان هيمو*تني
مكه…. لا طبعا دا محمد صحبك و وبيحبك اووي ممكن كان متعصب ميقصدش صدقيني
جني… مشوفتهوش انتي شكله كان عمل ازاي يا مكه انا خايفه
مكه…طب.اهدي وشربي عصير يلا بدل دم اللي راح دا كنتي خيطيها يا بنتي
جني.. لا بخاف وبعدين مش مستهله هي بس كانت مفروض تتربط بحاجه
مكه…. انتي عنيده اووي لقو الباب بيخبط
مكه…. هنزل اشوف مين و اجيلك
جني…ماشي
مكه نزلت لقتو محمد…ايه دا جيت ليه
محمد…فين جني
مكه بزعل طفولي منه… امشي
محمد….حكتلك
مكه…اها وخافة منك وانا مش هكلمك تاني ومش مسامحك
محمد… صدقيني مكنتش مستوعب الجايزه دي كانت غلي جدا علي دي واخده من مدرب بتاعي الله يرحمه وكان في منزلت بابا ودي الذكره اللي بنا وجني كسرتها فا اتعصب بس واللهي مقصدي اخوفها
مكه… الله يرحمه بس هي حقيقي خايفه مش عايزه تشوفك خايفه منك
محمد…انا هكلمها سيبني انا وهي وهتصرف بس هي فين
مكه…في اوضي
محمد…ينفع اطلع
فرح… مين يا مكه
محمد…انايا خالتو
فرح…حبيبي انت جي لي جنات بس هي عندكم
محمد…لا لا جني جت وجي اخدها
فرح….نعم هي لحقت يابني
محمد… معلش بس ينفع اطلع ليها
فرح…. البيت بيتك اتفضل وانتي يا مقصوفة الرقبه وقفه كده ليه ابعدي خلي يطلع
مكه بعدت عن الباب و
محمد… متزعقلهاش يا خالتو ولعب في شعرها
فرح… تصدق عيل مهزق زاي امك اللي مش بتسال
محمد…مش بتسال ايه دي اتكلمت معاكي امبارح
فرح…مسالتش النهارده
محمد ومكه بصو لي بعض
محمد…انا هطلع احسن وطلع
ــــــــــــــــــــــــــــ
ملك….معتصم انت مالك
معتصم بصلها…مالك ايه مش فاهم
ملك…وانت مالك
معتصم…بت انتي عبيطه هو انا قولتلك حاجه
ملك….عبيطه طب تمام اوي كده
معتصم…اهااا انتي عايزه شكولاته فا بتتحججي عشان نتعارك واصالحك بالشكولاته افتحي دولابك هتلاقيني شايلك يامااا ياملك
ملك ضحكت وباستو من خدو…جوزي نور عيني انت وراحت طلعت ورجعت قاعدت جمبه وبتاكل
معتصم ضحك… وربنا مجنونه
ملك…بتحبني
معتصم… مافيش اب مش بيحب بنته.وبذات لومجنونه
ملك ضحكت… انا بحبك اووي
معتصم.. وانا بعشقك
ملك… امم دا احسن من بحبك
معتصم… كلهم احسن من بعض
ملك…. معتصم انت مزهقتش مني ابدا
معتصم…. في حد يزهق من نفسه انتي بنتي واختي وصحبتي وشئ اساسي بلاش كلامك دا لان بجد.بخاف تكوني بتقولي عشان حسه معايا
ملك…لا لا واللهي انت عارف اني عندي وسوس بخاف اكون تقيله علي حد بس عشان كده بسالك
معتصم…. استحاله يا ملك اكون زهقت انتي طول عمرك قصادي هل جيت قولتك انا زهقت منك
ملك…لا
معتصم….يبقا بطليها لان انا اللي بحس كده طول ما انتي بتقوليها
ملك…اسفه
معتصم بصلها ب لا مبالاه….بتتأسفي ليه لا بقا انتي هتضربي وشدها وبيضربه بهزار
ملك ضحكت…. اوع يا معتصم
معتصم شدها اكتر وحضنه…لا بحبك
ملك حضنته… وانا كمان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
في شقة جميله
اياد… جميله هاتي المسحه
جميله بقرف…. اهي
اياد بضحك… وانا مالي ياختي حد.قالك تتسحبي من لسانك وتقول وقلد صوتها هشيل الشقه ونضفه لو حبني
جميله ضحكت…عشان متاكده محدش هيحبني
اياد…. ياشاء القدر واحبك يا عسل انت
الجده بضحك…. خلص يا عسل انت منك ليه لسه فضل المطبخ
اياد بضحك…ايه يا تيتا انا لو امي عرفت هتنفخني في القيصر واحده واحده عايزه اروح سليم
جميله…احسن ومشيت تعمل المطبخ
الجده بصتله وضحك وبهمس…بتحبها
اياد… اوووي
الجده بصتله بفرحه…طيب علي قد حبك دا نضف بضمير
اياد بصله با لامبالاه…ايه ناس دي روحي اتيتا اقاعدي الله يسترك
الجده…ولا اتلم
اياد بضحك…حاضر وبعد وقت خلص ودخل لي جميل مطبخ
اياد. خلصتي
جميله…غور لسه
ايادبضحك…انا خلص مفضلش غير مطبخ هساعدك تعالي
جميله…امشي يا اياد عشان متشلش
اياد… واللهي هساعدك بس قوليلي اعمل ايه
جميله…نضف التلاج يلا
اياد بضحك…مش للدرجه
جميله…امشي طيب روح بيتكم
اياد…خلاص خلاص وراح يعملها وبعد وقت خلصو تماما الشقه
اياد ترمه علي الارض بتعب وجميله جمبو
جميله…حسه واخده علقه
اياد ضحك… رغم ضهري وجعني من شيل والحط بس مبسوط
جميله بصتله… عارف لولا انك.دكتور كنت شتمتك
اياد ضحك..دكتور ايه بقا بعد اللي تيتا عملتو فينا وميل راسو علي كتفه
جميله بوجع…ياعم اوع دا انا ملصمه نفسي بالعافيه
اياد ضحك… جميله
جميله بصتله… خير
اياد… بحبك
جميله… مش هينفع يا اياد
اياد…نعم
جميله… انا مش بحبك بصراحه
اياد… بجد
جميله… اها ومكنتش عارفه اقولك ازاي انت اخ وصاحب بس
اياد… اممم ب امارت لما كنتي تعبانه بتخرفي ب انك حسه بشعور غريب ناحبتي وهمس وتيتا قالتلي وانتي في مطبخ انك بتحبيني وكنتي خايفه اتجوز حد غيرك
جميله تنحت…. لا بتهزر
اياد اتعدل وبصله…بت انتي تعب الشقه كله هطلعو عليكي اتلمي وقومي كده اعملي حاجه اكول جوعتوني ولا انتي مش بتعرفي تطبخي
جميله عدلت نضارتها….نص نص
اياد… يبقا نطلب اكل احسن اوعي كده وقام قال لا مبحبكش اكيد طبعا مش بتحبني انتي بتموتي فيا كده وطلع
جميله ضحكت… اهبل
اياد رجع…سمعتك يا جزمه
ــــــــــــــــــ
محمد…ينفع ادخل
جني قامت من مكانه برعب.. ايه واللهي ما كان قصدي وبتنادي مكه مكه
محمد لقه وشه ازرق اول ما شافتو اضايق انه خوفها ومكانش قصدو…. اهدي طيب اهدي متخافيش مني مش احنا قبل اي حاجه اصحاب
جني…. مكه
محمد بصله بندم بيقرب… عشان خاطري اهدي اسف وربنا انا كنت متعصب بسبب انها كانت من شخص عزيز عليه
جني بصتله وخايفه منه… طيب ابعد متقربش خاليك مكانك
محمد ضم حواجبه….لدرجه
جني…. مكه يامكه
محمد…جني اهدي انا جي اصلك مش اخوفك في ايه وقرب منها وجي يبوس راسه بعدت وجسمها بيتنفض
محمد بصلها… طب ينفع تسمعيني
جني بصتله وساكت وقلبه بيدق بخوف منه…
محمد مسك ايديها لقه بتترعش… اهدي واللهي اسف مكانش قصدي واسمعيني وعارف اني غلطان وقاعدها وحكلها قد ايه الجايزه دي غالي عليه
محمد….بس كده وانا عصبيتي ببقا وحش ومقدر خوفك دا مني لان انتي من اقل حاجه بتخافي وحقك عليا اسف ووعد لو حصل اي حاجه تاني هبعد لحد ما اهدا اسف
جني انفجرت في العياط… كنت حسه هتموتني
محمد حضنها.. اسف والله حقكك عليا واللهي ما هكرارها تاني وعد
جني… شكلك كان وحش
محمد… طب ياسيدي شكرا
جني بصتله…بجد كنت وحش اوي
محمد… ما خلص يا جني عرفت اني وحش
جني…لا شكلك وقتها كان وحش
محمد…
جني….ساكت ليه
محمد… خايف انا اللي اتكلم تقوليلي تاني وحش حسس بمعيره سيكا
جني ضحكت.. لا والله
محمد …لولولولولولي اخيرا ضحكتي وباس راسها وايديها اسف
جني مسحت دموعه بطفوله… خلاص حصل خير
محمد مسك ايديها اللي اتعو”رت… اسف بجد وجعكي اكيد
جني… الحمد الله بس معرفش اعو”رت ازاي
محمد… لما زقيتك بجد اسف
جني…اسف اسف بطل بقا ما انا برضو كسرتلك حاجاتك واحده قصاد واحده
محمد… شكلها ايه وريني
جني شدت ايدها وبطفول…مش هخيط حاجه اوع
محمد… نعم وريني هي محتاجه خياطه
جني…لا لا
محمد..جني
جني… لا واللهي هزعل لو مبطلتش ابعد بقا
محمد اتنهد.. ماشي طب يلا نروح
مكه خبطت ودخلت… لا هتقاعدو معانا
محمد ابتسم… مره تاني معلش
مكه… لسه مورتهش فستاني
محمد غمز…خاليها مفجاءه
مكه…لا عايزه اوريها
محمد…يا هبله ممكن تقلدك
مكه… لا هي ورتني بتاع ومقلدهاش انا عارفه انها جابت متضحكش عليا
جني…عايزه ابات معاها عشان خاطري
محمد بصله…لسه زعلانه
جني… لا والله بس عايزه اقاعد معاها نتكلم عشان خاطري
محمد ابتسم. هجي اخدك بكره طيب وباس راسها وهمس بحبك
جني ابتسمت بفرحه وهمست… وانا كمان
محمد لعب في شارع… باي وبص لي مكه سلام يا اوزعه
مكه… هقول لي حمزه
محمد ضحك… وانا هقوله انك عكستيني ياختي باي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يونس… بت انتي متخلفه ما بلاش ام هبلك دا
داليدا… اسمع بس
يونس.. اسمع ايه الله يسترك بلاش جنانك دا مش ناقصه
داليدا ضحكت… خد فكره
يونس… انتي اللي هتاخدي قفا يعدلك
داليدا… طب صلي علي نبي وسمعني
يونس… اللهم صلي وسلم وبارك علي سيدنا محمد وسكتي
داليدا… عليه افضل الصلاة والسلام المهم بقا
يونس ضحك…يالهوي ياما يابنتي لا لاااااا
داليدا… لا لما تلوك اسمع هو الفستان مش هيبان منه حاجه هو مجرد واخد لون الجسم عادي
يونس… عند امك متعصبنيش بقا وتخلينا نغلط
داليدا..ليه طيب رفض
يونس… انتي بتسالي كمان لان اكنك هتبقي عري”انه ومحدش بقا هيبص دا واخد لون ولا لا وانا مش ار”يل فا اظبطي كده وتلمي
داليدا… اهدا واللهي ابدا اسمعني بس
يونس…. داليدا الله يسترك بس عشان هتقلب بعاركه بجد وهتشوفي وشي تاني
داليدا بضحك…انت بوشين اخس
يونس بصلها وضحك…عدي يومك بقا
داليدا… طب اتنيل حب فيا
يونس ضربها بخفه بالقفا…بحبك
داليدا شدت ايدو وعضتو… وانا كمان
يونس بضحك… ايه ياما معندكمش لحمه
داليدا… بس يلاه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اياد…انا هروح بقا
جميله… لا اقاعد شويه اخيرا الساعه دخل علي 10 لسه فاكر
الجده…بنت يا قليلة ادب
اياد… طب وربنا لا قاعد بقا اهو
جميله… عايزين ننام يا عم انت
اياد… ما تتخمدي انا مالي مسك عينك
جميله… لا
اياد..خلاص روحي يلا نامي
جميله… ايه دا يلا روح بيتكم
اياد…لا
جميله… هكلم خالتو نور علي فكره
الجده…بت روحي نامي
جميله…يا تيتا
الجده…جميله روحي بقولك
جميله هبدت في الارض وراحت اوضتها
اياد ضحك..استاذن انا يا تيتا
الجده… متاخدش علي كلامه دبش اقاعد يا حبيبي
اياد… لا والله انا برخم عليها بس وباس ايديها وراسها تصبحو علي خير
الجده…وانت من اهلو يا ابني
اياد … سلام وراح نزل بعد وقت
جميله طلعت…. انا مش جيلي نوم ايه دا فين اياد
الجده…نزل اول ما دخلتي
جميله بحزن…امم طيب تصبحي علي خير ودخلت
الجده ضحكت عليها… وربنا مجنونة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
فهد كان قاعد في اوضه…ادخل
جنات… بتعمل حاجه
فهد… شوية شغل بسيط في حاجه
جنات… كان في واحد بشتغل معا كنت عايزه اعرف تعرفو ولا لا
فهد… اسمو ايه.
جنات… عز الاسيوطي
فهد… اها مالو
جنات… ايه رايك في كويس ولا لا
فهد… اها انا اعرفو شخصين
جنات… بجد
فهد… اها ويعرف انك مراتي علي فكره
جنات… ما قليش او اتكلم
فهد… لان بيتعامل في حدود الشغل بس وبعدين انتي عايزه يتكلم معاكي
جنات.. لا مقصدش مستغربه بس
فهد…. امممم ماشي
جنات… طيب تصبح علي خير
فهد… قولي وحشتك يا جزمه بلاش مقوحه
جنات بلعت ريقها… هاا مش فاهمه
فهد قام وحضنها… وانتي كمان وحشتيني اسف بجد بس ضغط. شغل
جنات رفعت راسها بستغراب… انت عرفت ازاي
فهد…مش يمكن عشان بحبك وفاهمك
جنات اتكسفت وستخبت في حضنه
فهد… عايزه تحكيلي ايه
جنات ضحكت… انت بجد بتعرف ازاي
فهد… روحي فيكي
جنات بعدت.. قولتلك بطل الكلام دا
فهد… حاضر ها احكيلي
ـــــــــــــــــــــــــــــ
زياد… منه انتي فايق وريق وربنا
منه…. عشان بكلمك ببقا مفرفشه
زياد… ثبتي ثبتي
منه… انت بتحبني ولا لا
زياد… روحي فيكي
منه… طيب توافق بقا
زياد… مين الحمار اللي عايزه ياخدك الملاهي الفجر دا انتي عبيطه
منه… انت الحمار وانت اللي هتوافق
زياد… انا حمار
منه…. اها
زياد… تمام لما تعرفي تحترميني نبقا نتكلم سلام وقفل
منه… ايه دا ورنت عليه
زياد… افندم
منه…. بين اوي بتعمل زعله عشان متودنيش
زياد ضحك… بس بجد والله زعلت
منه…. اسفه عشان خاطري
زياد… فجر ايه يا منه مين هيفتح اساس الوقت دا
منه… خلاص اي وقت
زياد… خلاص اشطا موافق
منه… انا بحبك والله
زياد. وانا ياللي مطلع عيني
ــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
عده الوقت وحمزه خلص شغل كان الفجر صلاه الفجر وبيكلم مكه ومش بترد عليه كذه مره برضو مش بترد فضل يرن لحد مردت
حمزه… ايه يابنتي في ايه
مكه…. انت كدب وخاين طلقني احسن من غير مشاكل وقفلت سكه في وشه
جمزه….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني)