روايات

رواية لعنة حبه الفصل الخامس عشر 15 بقلم جنى محمد

رواية لعنة حبه الفصل الخامس عشر 15 بقلم جنى محمد

رواية لعنة حبه الجزء الخامس عشر

رواية لعنة حبه البارت الخامس عشر

رواية لعنة حبه
رواية لعنة حبه

رواية لعنة حبه الحلقة الخامسة عشر

فتح بدر الرسالة و لقى صور لجنى في وضع مخ”ل
بدر راح لجنى اللي كانت بتدور على بنطلون و مسكها من ايدها و قال : ايه ده ؟
جنى شافت الصور و بلعت ريقها و قالت : هشرحك
بدر بصلها صدمة و مسكها من ايدها و شد”ها و الناس بتتفرج عليهم و جنى قالت بدموع : يا بدر براحة الناس بتتفرج
بدر مكنش مركز في حاجة و طلع برا المول و ركب العربية ، جنى قالت بر”عب من شكله : استنى يا بدر انتَ مش فاهم
بدر بعصبية : افهم ايه مراتي لابسة مايوه بيكي”ني و متصورة في حضن شاب
جنى طلعت موبايلها و طلعت نفس الصورة و لكن والدها اللي كان حاضنها و قالت بعياط : الصورة دي متفبركة و بعدين الصورة دي من اخر سفرية مع بابا قبل ما يتو”فى و ده كان في الشاليه بتاعنا و لذلك بابا مرضاش يرفض اني البس بكي”ني عشان مكنتش هنزل البحر
بدر مسك ايد جنى و قال : انا اسف مقدرتش امسك غيرتي
جنى سحبت ايدها و قالت : لا يا بدر انتَ شكيت فيا و بعدين انا عايزة اعرف الصور دي وصلت ازاي و انا منزلتهاش على مواقع التواصل الاجتماعي بتاعتي
بدر بشك : مش عارف بس انا مش هسكت …ارجوكِ بقا متزعليش مني
جنى بعياط : أنا عايزة اكل بيتزا طيب
بدر بصلها بذهول و قال : بيتزا ! امري لله حاضر
بعد فترة

 

 

جنى قاعدة بتاكل بيتزا بإستمتاع
بدر بيبص عليها بذهول من تغير حالتها و قال : هو مش أنتِ من شوية قولتي أنك تخنتي ؟
جنى كان في بواقي صلصة حولين بوقها و ماسكة قطعة من البيتزا و قالت : يعني انا بجد تخنت !
بدر قر”ب منها و با”سها مكان الصلصلة اللي جانب بوقها و قال : أنتِ قمر في كل حالاتك يا جنى
بدر مسك تليفونه و قال : كملي اكلك و انا هعمل مكالمة تليفون و جاي
بدر نزل و كلم سليم
سليم رد و قال : ايه يا عم الحبيب اخبارك
بدر : تمام بقولك هبعتلك رقم تليفون عايزك تجيب قرار ا”مه
سليم : بسيطة عقبال ما تيجي يكون الحوار خلص
بدر : تسلم يا صاحبي
بدر رجع العربية لقى جنى خلصت اكل و بتشرب العصير فقال : يلا بينا هنروح
جنى بنعاس: تمام ابقى صحيني لنا نروح
بعد فترة
بدر قاعد و سليم و سامر حوليه و جنى نايمة على الكنبة فقال سامر : براحة علينا يا بدر يعني أنتَ عايزني امثل أني سليم
بدر : الله ينور عليك بتفهم
سامر : ثواني و الخواجة مش هيشك فيا و بعدين لما انا انثل دور سليم هو هيعمل ايه … و أنتَ عرفت ازاي اني مش سليم؟
بدر ابتسم و قال : بكل بساطة سليم معندهوش وحمة في ايده اليمين بس أنتَ عندك … و بعدين أنتَ مستعجل ليه يا سامر على التفاصيل ؟
سليم : و أنتَ من امتى بتهتم بالتفاصيل دي يا بدر
بدر بيشرب قهوته و قال : طول عمري يا سليم
سليم : واضح ان جنى بس اللي اتغيرت
بدر بإستغراب: ازاي ؟
سليم : جنى اتغيرت بشكل كبير بعد وفا”ة ابوها متنساش انه كان اقرب حد ليا و بعدين جنى عمرها ما هتكون دي ردة فعلا على موضوع الصور
بدر باص لجنى اللي نايمة و قال : بقولكم انا متأكد انه الخواجة اللي عامل كل ده
سامر : ما الرقم طلع برايفت هنعمل ايه ؟
بدر : اكيد هنتصرف
تليفون بدر رن فرد و قال : الو ..مين
– كده متسجلش رقمي ؟

 

 

بدر بسخرية : الخواجة بنفسه
الخواجة : مش كنت تسأل على مراتك الاول
بدر بعصبية : مراتي اشرف منك يا بيتر و أنتَ عارف ان الصور متفبركة
الخواجة ( بيتر ) : سيبك من كل ده عندي ليك عرض هايل و يخليك تخلص من كل ده
بدر : ما أنتَ عارف اني مش هحط ايدي في ايدك تاني بعد ما رجالتك كانوا هيمو”توني انا و مراتي
بيتر : اسمعه بس
بدر : عايزة ايه يا بيتر
بيتر بخبث : اقضي ليلة مع مراتك !

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعنة حبه)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى