روايات

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الفصل السابع والعشرون 27 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الفصل السابع والعشرون 27 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الجزء السابع والعشرون

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني البارت السابع والعشرون

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الحلقة السابعة والعشرون

سيف…. قسمن بربي لو لقيت حد. جمبك. هرزعو علقه وانتي معاهم
نور ابتسمت… بس بابا يلا روح
سيف..طب وربنا ما طلع ووريني مين اللي يجي ناحيتك بقا
نور بصتله ورفعت حواجبها… عنك مطلعت هوانت قاعد علي راسي
سيف… بنت انتي عدي للتك معايا
نور نفخت… لا حول ولا قوة الا بالله ياربي انت عايز تتعارك معايا وخلاص
سيف…اتكلمي عدل
نور… سيف عايز ايه
سيف… زعلانه مني ليه ومش راضيه تكلميني
نور… واسلوبك دا يخليني اقولك روح نام ياسيف
سيف… ما انتي مش راضيه معرفش في ايه
نور.. اسال نفسك يا استاذ
سيف… مش عارف انا عمال افكر ايه اللي عملتو مش فاهم
نور…. اسال استاذه اللي جايه تكلمني عشان حضرتك وقال ايه قال اتعملو مع المدام وبصراحه احب جوزك كتير وربنا لو مكنتش في شارع كنت لميت عيلتها في شتيمه واحده
سيف… ايوه ما انا بعتهالك عشان كده قولت تتطفشيها لقتها جيالي وتقولي مراتك مهضومه
نور رفعت حاجبه وقامت مسكتو من ياقة التيشرت…نعم ياروح امك لقتها ايه
سيف ضحك… مش عيب لما تقولي لي جوزك كده
نوربصريخ… متعصبنيش جتلك امتا
سيف… وربنا كان معايا ابنك انس اسالي عملت ايه
نور… ياشيخ دا خليفه يازواوي
سيف ضحك… اسمعيني بس طب انتي عارفه اني ماليش غيرك
نور… اهاااااااوانت عايز بقا يبقاليك صح
سيف… اسالي انس
في نفس الوقت انس بيخبط
نوربرقت لي سيف وهمست… خش الحمام ومشوفش وشك دلوقتي ولا اسمعلك حس
سيف عنيه ضحكت وهمس… ليه
نور برقت اكتر وبتجز علي اسنانه… ادخل الحمام يا سيف
انس من برا… ماما
نور… ثانيه يا حبيبي وزقت سيف في الحمام وبهمس متفتحش النور ومسمعش حسك
سيف.. ايه دا في ايه نور قفلت الباب وراحت فتحت لي انس
نور… تعالي يا حبيبي في ايه
انس… كنت عايز احكيلك علي حاجه
نور… ادخل طيب
انس… هو بابا مش هنا
نور… لا مع خالك ادم ادخل
انس… حاضر ودخل
نور… قول

 

 

 

انس… في بنت عايزه تشتغل معايا بس جويريه مش بتحبها اعمل ايه والصفقه دي مضمونه
نور… جويريه ولا الصفقه
انس…. لا طبعا جويريه
نور… يبقا خلاص الفلوس بتروح وتيجي اما الشخص لا وابوك عمرو ما فكر كان دايما بيختارني انا
انس باس راسها… حاضر طيب عايز احكيلها
نور…. قولها عايز اقولك موضوع واخد. رايك في وبين انك عايز حجه تقولها للبنت يعني ومش عارف فا جويريه هي اللي تطلعلك بس
انس…. اشطا
نور… شوفت ابوك عمل ايه
انس… ايه
نور حكتله… وقال ايه جوزك بحب اتعامل مع الجزمه صحيح هي قالت هتيجي لي ابوك جت
انس… هااا لا مشوفتهاش تلاقيها بتغظك
نور بصتله وبتجز.علي اسنانه وابتسمت… ياروح امك عارفه انها بتغظني يعني مجتش
انس…لا مشوفتهاش خالص
نور… احلف
انس بتوتر… احلف ايه يا امي هكدب يعني
نور… احلف يا انس
انس…. احلف ليه بس
نور.. هي جت ولا مجتش يا انس
انس… يمكن
نور… يمكن اهااا لا ما يمكنش يا انس ياجت يا مجاتش وربنا لو ما قولت ال حقيقه لا اخليه ليله نكد مشوفتهوش في احياتك
انس بلع ريقه… جت بس بابا قالي اقاعد معا ومطلعش
نور…. اهااا بقا حصل ايه
انس… ما بابا بقا يحكيلك
نور… وانا مالي ب ابوك يا روح ابوك انت وقال مشوفتهاش يا كدب
انس… قلبك ابيض
نور… حصل ايه في الاجتماع
انس بتمثيل اها بطني الحمام مش قادره وجري علي الحمام لقه سيف جوه عمال يضحك
انس… بابا

 

 

سيف… الله يخربيتك هتنفخ بسببك
نور… المغص راح ياروح امك
انس ضحك… بابا لي هيبه يا ماما فا بضيع
نور… دا انا اللي هضيعك انت واللي جابك وربنا ما هعدي ليله دي الا لما تقولولي حصل ايه ياكدبين انتم وانت اسالي انس فينك يا محمد لو كان هو مكانش داري عليك
سيف.. دا عيل وس”خ وفتان
نور… اها لكن. الار”يل دا حلو صح
انس بصدمه.. ماما عيب كده
سيف بضحك… طب وكتاب الله ما حصل حاجه اسالي انس
نور… قالو للحرامي احلف اسال مين الكدبه اللي مشافهاش
انس… ما انا خوفت اقول تحصل مشكله
نور… ليه بقا حصل ايه
سيف… الله يخربيتك انت بتنيلها اكتر
نور.. من النهارده لسانكم ميخطبش لساني انتم فاهمين كتكم البلاه وجي تطلع سيف لحقها
سيف.. ورحمة امي لغيت الصفقه ما بنها وربنا
نور…. اوع ايدي
انس مسك المصحف… وكتاب الله هي دخلت بتتسهوك وتقول انها حباكي وانتي جميله وبتدخل لي بابا من كده راح بابا اتكلم بحاده وراح قالها مش هنقدر نشتغل مع بعض لان بامر بظروف صعبه وهي عرضت عليه مساعده بابا زعق و عمالها حجه انه مش عاوز شفقه من حد وقام وسابنا وانا قولتلها نورتينا وكرشتها بالادب والله دا اللي حصل
نور … عمري ما هثق فيكم بعد كده الا بالحلفان
انس…. مكنتش عايز ازعلكم من بعض واكون وقعت
نور….ماشي علي اوضك
انس…اسف
نور…علي اوضك يا انس
سيف.. روح يا انس دلوقتي
انس…حاضر وطلع.
سيف… ارتاحتي
نور عيطت..

 

 

 

سيف…يالهوي بتعيطي ليه
نور…انس من ساعة ما اشتغلت معا وهو بقا بيخبي عليا
سيف ضحك…يابنتي انتي عبيطه طب واللهي حتي لو مش انس معايا برضو مش هسمح لي كده اهاا العمر عده وبقيت ضمن وجودك بس مسمحش اني اجرح كرامتك في عدم وجودك لان كرامتك من كرامتي وانا مرضاش اوجعك في يوم
نور بعيط…انت كل مره تضحك عليا بكلمتين عشان عارفني بحبك
سيف… ياشيخه دا انتي لما بيجيلك سخني ببقا خايف عليكي والعيله بتاخدني تريقه
سيف حضنها… انا روحي فيكي والله لما بشوف انس وملك ومحمد افتكر وقت حملك ببقا خايف اكنك حامل لسه فيهم كانت اوحش ايام واحساس غريبه بين اخسرك بسبب حاجه انا نفسي فيها منك انتي كان احساس وحش اوووي واللهي ما بحب ولا هحب غيرك
نور…
سيف…نور
نور…
سيف بيبعدها عنه لقها نامت وهي واقفه ضحك… وربنا ما بحب احضنك وانا بكلمك بسبب كده وشالها وحطها علي سرير وجي يقوم لقه مسك في برضو
نور بنوم… بطل بقا لو نوم راح مش هنام وهنكد عليك
سيف رجع وباس راسها…لا وعلي ايه وحضنها ونايمها في حضنه
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
انس خبط علي جويريه…بت عايزك
جويريه…ايه دا هي وكاله مش تستنا لما اأذن ليك بدخول
انس…ملك فاروق حيلك ياما وبعدين المهم دلوقتي عايز اقولك حاجه مهما
جويريه…ولاه برا دماغي مصدعه يلا طرقنا
انس…بجد والله موضوع مهم
جويريه….خير
انس… عارفه البنت الي كانت معايا سلمي دي
جويريه…خالتو سلمي
انس…انتي عبيطه ابت بقولك اللي كانت معايا البنت سلمي اللي مكنتيش بطقيها دي
جويريه بصتله بغيره ومضايقة بس بداري….اهاااامالها
انس…عايزه تشتغل معايا
جويريه…نعم سمعني كده

 

 

انس…اسمعي بس انا كنت عايز ارفض ومش لقي سبب لان المشروع مضمون فا عايز حجه اقولها عشان ماشتغلش معاها وبما انك بنت زايها ايه يطفشها
جويريه….امم ماشي سيبني افكر شويه وفي ساعتها بص انت تقولها مش هقدر اشتغل لان متعقد مع ناس تانيه وفرصه سعيده وبعتلها كده علي الوتس
انس….مش معايا رقمها هي دتهولي وانا مش فاكر رميتو فين
جويريه قرحت…امم ياخساره طب الفيس بتاعها
انس… اها معايا
جويريه….حلو ابعتلها واقفل ومتفتحش نت تاني
انس…. بيطلع الفون راح شديتو
جويريه…. هبعت انا
انس ضحك…. تمام
جويريه دخلت وبعتتها وضحكت بشر .. بس كده
انس بصصلها بحب وضحك…بحبك
جويريه بصتله ونتكسفت…قوم بقا عايزه انام
انس…بت انتي جبله بقولك بحبك
جويريه…طيب عاوزه انام
انس…بحب في جاموسه نامي ياختي
جويريه…ههزقك برا
انس بصله بضيق وقام وباس راسها…تصبحي علي خير يا جبله
جويريه ضحكت…وانت من اهلو يارب افرد رجلي عشان مش عارفه
انس… ارجعي طيب وكذه مره اقولك متتنيش راجلك كده غلط وعدلها ونايمه مرتاحه كده
جويريه…اها
انس…تمام وغطها وجي يطلع برا الاوضه
جويريه… بحبك
انس بصلها راحت جويريه غطت وشها ضحك…وانا كمان يا مجنونة
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
فهد… بت
جنات بصتله…ايه
فهد… انتي لسه محبتنيش
جنات بصتله ووشه احمر….ايه الهبل دا
فهد… ردي ايه اها ولا لا
جنات…معرفش
فهد…. شهر عده علي فكره
جنات بصتله وبلعت ريقها.؟هااا
فهد… دخلين في شهرين علي فكره
جنات.. ايوه انت مقولتليش ليه
فهد…اقولك سبيني يعني لا ما انتي بالعقل كده عارفه اني بحبك ومقدرش علي لحظه تبعدي اوالفكره تكون متاحه فا ايه بقا
جنات.. انت غشاش مفروض اننا اتفقنا علي حاجه عدينا الفتر ه دي تقولي
فهد بصله… تعالي نطلع فوق طيب عشان نتكلم براحتنا
جنات….فين

 

 

فهد…هيكون فين يا جنات فوق في اي حته
جنات….ماشي وطلعو خير
فهد… انتي عايزني ولا لا
جنات بتوتر … انا عايزه انام
فهد….جنات مش كل شويه تتهربي مني حددي انا مش هفضل كده متعلق بشخص رفض وجودي
جنات…. انت مقولتش ليه ان بقالنا شهرين
فهد… لو كنتي بتكرهيني كنتي هتحسبي الوقت انا مقولتش عشان اشوف وكنت خايف يومها تيجي وتقولي مش عايزك فضل اسبوع ونتم شهرين مع بعض انا بحبك قبل اي حاجه مش شغلك دا اللي خالني احبك كنت بحاول اقربلك وانتي بتصدي حتي لما جيت اكلمك صدتيني وشغل دا كان فرصه وانا انا اللي طلبت من جدو نكتب كتاب عشان اضمن يكون لسه في فرصه اننا نكون لي بعض او اقنعك حتي انا بحبك وانتي لو كنتي محبتنيش كنت استنيتي المده تخلص وتطلبي الطلق صح ولا انا بقنع نفسي عشان متكسرش ردي.
جنات كانت متنحه مش مصدقه انه بيحبها كده وانه كان بيحبها قبل شي وان خوفه دا مكان بسبب نور لما كانت موصيه عليها..
فهد فكر انها مكسوفه ترفض بعد كلامه وانه بيوهم نفسه… تمام.بكره اتنهد ومكانش حابب يقولها بكره بكره هطلقك ونفجاءهم بعد اذنك واسف اني ما قولتش ليكي ومشي
جنات اول ما مشي دموعه نزلت هي حبتو فعلا بس مشكلتها مش بتعرف تعبر عن حبها وبذات هو اول ما بيكون قصدها بتتوتر وكل الكلام بيروح منها واكنه راح منها الكلام وان يطلقه دي كانت الكلمه نزله علي قبله زاي سك”ينه راحت اوضتها
جنات بنهيار في اوضتها… انا كدبه مكنتش ناسيه ومش فاضل اسبوع يا فهد فضل اسبوع ونص انا عارفه ان دعيت تكون ليا ويخلينا لي بعض وسكت عشان خايفه تسيبني انا بحبك يافهد بحبك وفضلت تعيط
فهد راح اوضه وفضل يكسر فيها لحد ما تعب وقاعد وفضل يعيط هو كمان
ـــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
يوسف راح كلم هنا ومامتو وقالها انه عايز يخطب ساره وهي فرحت جدا وقالت لي العيله اللي كان لسه قاعدين باركو ليهم وساره اتكسفت وطلعت اوضتها كلهم وهنا مقدرتش تستنا وكلمت ماجدي وقالتله فرح لي ابنه وتاكد انه فعلا اتصالح حاله اما اياد وجميله فضلو قاعدين بيتكلمو لحد الفجر واياد كان هيقولها انه بيحبها بس خاف هي كمان ترفضو وان مش عارف يعمل ايه وعده الوقت وكله طلع اوضه ونام اما عند جنات وفهد كانو لسه قاعدين وفهد بيفكر انه ازاي خلاص هيطلقها وانها تكون لحد تاني وجنات بتعيط انها ضيعتو من ايديها رغم انه كان بيحبها من زمان طب ازاي يستغني عنها بعد كل دا مفروض يتمسك اكتر لقوالفجر اذن قامو صلو وبعد وقت فهد كان بيفرد جسمو وبيحاول ينام ويبطل تفكير لقه باب اوضه اتفتح وبيتهبد
جنات وعنيها ورمه وحمر من كتر العياط وشدت الغطه من علي فهد
جنات بعصبيه.. قوملي كده وفوق
فهد بستغراب….ايه مالك
جنات بغضب وعصبيه…. انت علي كلامك انك بتحبني من زمان
فهد ببصلها ومش فاهم في ايه…
جنات بزعيق وقربت منه…… ومصدقت انها فرصه وقولت لي جدو علي كتب كتابنا ليه بقا متمسكتش بيا ها مفروض تتمسك وتحاول لحد متزهق حتي لو زهقت تتمسك برضو ولا انت محبتنيش اساس
فهد.. انا

 

 

جنات… لا امي ايوا انت انا لو مكانك افضل احاول واخليها جمبي واحميها مش ابعد وطلق
فهد…. حولت انتي رفضه وجودي وطلب طلاق
جنات… انا قولت كده
فهد…
جنات قربت منه اكتر وبزعيق… رد انا قولتلك طلقني رد
فهد… لا بس
جنات… لما هو لا ليه عايز تطلقني
فهد… ما انتي مردتيش
جنات… غبي واسمك رائد وذكي كتك خيبه كنت رائد علي بيضه افيد
فهد… بيضه
جنات وبدات تعيط….. اها بيضه وقسمن برب الكعبه لو طلقتني يا فهد هسود عشتك عشان مش بعد متعلقني بيك وتخليني احبك تسيبني وكل ما اشوفك هضربك
فهد قلبه دق جامد واكنه روحو ردت… ايه انتي ايه
جنات بعدت. وتوترت… ايه في ايه
فهد قام ووقف قصادها… انتي قولتي ايه
جنات… احم مافيش وجي تمشي
فهد شدها… تعالي بقا ياشيخه ارحمي امي انتي ايه قوليها بالله عليكي
جنات عيطت…بحبك
فهد ضمها لي وحضنها…. اخيرا وشلها وربنا انا اللي روحي فيكي
جنات فضلت تعيط…هتسبني
فهد…. لووكنتي استنيتي شويه كنت جيلك اقولك اديني فرصه شهر كمان
جنات بعدت وهو لسه شيلها وبصتله…بجد
فهد…وغلوتك عندي مش متخيل تكوني لي حد تاني او حد يلمسك غيري
جنات…انت متربتش نزلني
فهد….وربنا جوزك اتلمي بقا وضمها لي بحبك
جنات ابتسمت… قليل الادب
فهد ضحك.. بس بحبك برضو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

عده اليوم
في يوم جديد وقاعدين علي الفطار كله لحظ جميله واياد بينامو
نور…جميله انتي كويسه
جميله…اها يا خالتو
نورين… شكلك بتنامي انتي واياد انتم مانمتوش ولا ايه
جميله… اها صلينا الفجر وبعدها قاعدنا نقراء قران خلصنا تالت اجزاء كده بقينا في الجزء ال20 واحنا بداينو امبارح
نور بصت لي جدها عاصم ابتسم علي بصتها شبها الاطفال
نور…جدعه يا قلبي
اياد ابتسم بحزن وخايف متكونش لي بعد الحب دا
عده الوقت وقاله قام وراح شغلو ماعاده فهد ومعتصم
ملك….مروحتش شغلك ليه
معتصم…. تعبان شويه
ملك بخضه….مالك
معتصم…بخير متخافيش المهم انتي مروحتيش ليه
ملك…. النهارده اجازه
معتصم…اممم ربنا معاكي
ملك…انت زعلان مني
معتصم من جوها.. مين مصطفي يا ملك اللي كان عندك اول امبارح من امتا بتخبي
ملك بستغراب… ايه بصصلي كده ليه زعلان مني بجد
معتصم… لا تعبان زاي ما قولتلك
ملك.. طيب كنت عايزه احكيلك عن موضوع كده مش مرتاحه. في
معتصم… اممم احكي
ملك… فاكر لما حكتلك عن الدكاتره الي جيالي العياده وعايزه تدرب
معتصم…اها
ملك…اول امبارح جالي شاب اسمو مصطفي جي يدرب عندي بس انا مش مرتاحالو خالص وبصراحه قولتله مش هدرب شباب. بدرب بنات بس هل كده انا ظنيت في السوء بس انا فعلا حرفيا اول ما شوفته قلبي انقبض ولقيت نفسي بقوله كده
معتصم ابتسم… اها
ملك…فا انا قرارت اني هدرب بنات بس ايه رايك وكمان عايزه اعرف كده انا ظنيت السوء في ولا ربنا هيسمحني
معتصم… لا مادام مرتاحتيش خلاص وقرار انك تدربي بنات دا جميل جدا
ملك برتياح…تعرف اني بحبك اووي
معتصم… اها بس انا اكتر
ملك…اممم ماشي مالك بجد.
معتصم بفرح.. تعب بسيط وراح لما اتكلمنا مع بعض دلوقتي اعسل انت
ــــــــــــــــــــــ

 

 

فهد…بحبك.
جنات بكسوف وتوتر.. بص عشان خاطري بلاش الكلام دا عشان واللهي بتكسف فا حبه حبه هتلاقيني انا اللي بقولك ماشي
فهد ضحك…حاضر
جنات…ماشي
فهد..طيب انا عندي شغل ينفع حضن بس
جنات….يوووه بقا
فهد… عشان خاطري انا جوزك حتي
جنات بصتله بنرفز وحضنته… اهو وبعدت يلا روح
فهد…ايه دا دا بالنسبالك حضن
جنات….اها
فهد…كتك اوا وحضنها وشالها دا الحضن
جنات مسكت في… وانت عايزني اشيلك يعني
فهد ضحك…لا ياجزمه
جنات…بتغلط
فهد…بت انتي مفروض تبقي رومنسيه
جنات ضحكت… دبش عجبك ولا لا
فهد… عجبني وربنا يعلم اتمنيتك قد ايه
جنات نامت علي كتفه… اقولك علي سر
فهد…اممم
جنات… وانا اتمنيت تنسا المده اللي حددناها عشان الطلق وتحبني
فهد… انا اتمنيت تكوني ليا انا وبس
جنات بعدت عنه…انت عبيط اومال هكون للناس ما اكيد ليك انت بتهري في اي كلام
فهد…لسانك دا
جنات…مالو
فهد…بعشقو
جنات اتكسفت…يوووه بقا
فهد فضل يضحك….
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

محمد…الو ايه ياروحي
جني…ايه رساله دي وفلوس ايه
محمد… رسال ايه
جني…كتب علي الوتس افتحي دولابك هتلاقي فلوس ولقتهم بتوع ايه
محمد…اها دي حاجات الفرح فلوسك بتوع الفستان
جني…بابا هيديني
محمد.. انتي بقيتي مسوله مني المهم هتنزلي امتا
جني… مش عارف واساس هروح مع مين
محمد…امم ايه رايك نروح مع بعض
جني بفرحه….اشطا امتا
محمد… بعد بكره ايه رايك
جني.. اشطا معاك
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
اياد…الو
جميله…ايوه
اياد بقلق…. انتي مش بتردي ليه
جميله…. نايمه يا اياد
اياد….انتي فين طيب
جميله… نايمه فين ايه
اياد…روحتي فعلا
جميله….اها
اياد… مين روحك
جميله…انا
اياد….جدو زعلك
جميله…لا دا هو بعتني بعربيه بعد محيله اني مروحش
اياد…بجد
جميله…اياد انا عايزه انام بقا
اياد….حصل ايه طيب وبعدها نامي
جميله…انا لو منمتش هشتمك باي
،ـــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
اياد كان خايف جدو يكون ضايق جميله كلم نور وتاكد وفعلا هي اللي كانت عايزه تروح اما يوسف.راح اتقدم لي ساره رسمي هو ووالده ماجدي واخدو عاصم وقراءو الفاتحه وعاصم قال الخطوبه مع انس ومحمد اما عند البنات قولو جويريه تفك الجبس اللي في رجليها وكلهم يشترو حاجات الفرح وجني قالت ان محمد اللي هتروح معا ومكه نفس الكلام وعده اليوم والايام بدات تجري واياد كان كل تفكيرو في جميله وخايفه تبعد وكان رغم ان كلامهم متوصل وفي مره كانو خرجين واياد قال هيتشجع ويقول لي جميله عن حبه ليها
اياد…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى