رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم مروة مرزوق
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني البارت السادس
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الجزء السادس
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الحلقة السادسة
فؤاد بقلق…….. دكتور انجي حصلها ايه
الدكتور……. هي الحمد لله كويس بس لازم ترتاح لاني الضغط عليها غلط في الأيام دي
فؤاد بقلق…… قصدك ايه يا دكتور
الدكتور…….. أستاذ فؤاد مبروك المدام انجي حامل
فؤاد بفرحة…… بجد وبص لانجي وراح ليها ومسك ايدها
سارة كانت مصدومه والغضب مالي عيونها
الدكتور……. أنا كتبت ليها على شويه ادويه المفروض تلتزم بيهم ألف مبروك عن إذن حضرتك ومشى
الشرقاوي بهدوء………. الكل يطلع برا سيبوا انجي ترتاح شويه
الكل طلع
أسد……. الف مبروك يا عم
فؤاد بفرحة…… الله يبارك فيك عبالك
أسد بغمزه…… قريب يا عم
نسمه شهقت بخجل والكل ضحك
سارة بهدوء عكس اللي جواها…… مبروك يا فؤاد
فؤاد ببرود……. الله يبارك فيكي يا سارة
الشرقاوي بهدوء…… فؤاد انت هتتجوز سارة وهتكد*ب خبر ان حور بنت غير شر*عية بعدها بأسبوع هتطلق سارة وهي هتاخد فلوس وتسافر بس قبلها تتنازل عن حضانة حور
سارة بغضب…….. انا مستحيل اسيب بنتي
الشرقاوي هنا ظهر جبروته…… اسمعي كويس احنا ممكن نطلع ونقول الحقيقة وانتي وقتها اللي هتتا*ذي وحور متنسيش أنها حفيدة جاسر الشرقاوي بإشارة مني هتكوني برا البيت دا وبرا حياة حور وفؤاد واحتمال برا الدنيا دي وتروحي عند رب كريم اسمعي كويس كلها أسبوع وفؤاد هيطلقك وحضانه حور انتي هتتنازلي عنها لأنك أصلا مستحقيش حاجة ولو اللي قولته منفذش ساعتها هتعرفي انتي وقعتي مع مين فاااهمة
سارة خافت بجد من الشرقاوي وطلعت جرى على اوضتها
فؤاد بهدوء…… بس انجي
انجي من وراه…… انا موافقة يا فؤاد
فؤاد….. انجي وراح ليها
انجي بهدوء…… انا مستحيل أقبل أن حد يقول على بنتي انها غير شر*عية يا فؤاد وزي ما قال جدي كلها أسبوع والكا*بوس دا يخلص بس المهم دلوقتي حور
فؤاد….. تمام يا انجي
انجي ابتسمت بو*جع بس ماظهرتش
المأذون جه وكتب كتب كتاب سارة وفؤاد وسارة دلوقتي بقت حرم فؤاد الشرقاوي
سارة في سرها….. أول خطوه نجحت الدور بقى الزاي أفضل في القصر وأفضل مرات فؤاد انا لازم اعمل حاجة
أسد…… المؤتمر جاهز
الشرقاوي طلع للصحافة
الشرقاوي بهدوء…… كل الأخبار اللي اتقالت اشاعات ومفيش اي حاجة فيها صح فؤاد متجوز سارة محمد وحور بنته وبنت شرعيه وانا بوعد الشخص اللي نشر الخبر الكد*اب دا اعرف إنك وقعت مع الشخص الغلط
المؤتمر خلص
انجي بتعب…….. حور حبيبتي
حور بدموع راحت لانجي….. ماما انتي كويسه
انجي بتعب….. ايوه يا روحي
فؤاد…… انجي انتي لازم ترتاحي علشان الحمل
انجي…….. حاضر
فؤاد خادها ودخل بيها اوضتهم
الشرقاوي بهدوء……. اعملي حسابك يا سارة القصر هنا ليه قواعد اتفضلي على اوضتك
سارة نظرت بغضب للشرقاوي ومشت
الشرقاوي بهدوء……… أسد وظف حد يراقب البنت دي
أسد…… حاضر، بس القلق كان باين علي أسد
نسمه…… مالك يا أسد
أسد بقلق…… معتز لسه مجاش لحد دلوقتي
الشرقاوي بقلق…… طب رن عليه
أسد بخوف……. تليفونه مقفول
حامد بخوف……. ابني طب طب حد يروح يشوف هو فين
فؤاد….. اهدي يا عمي، أسد اطلع انت بعربيه وانا بعربيه هبعت رجاله تدور عليه
تليفون أسد رن وكان المتصل سام أسد مردش عليه رجع يرن تاني واسد مردش برده التليفون فضل يرن
فؤاد…… أسد مين دا
أسد بغضب…… سام
مراد…… طب رد يمكن يكون في حاجة
أسد رد
سام…….. مرحبا عزيزي أسد انا آسف ولكن أخشى أن أخبرك أن اخوك الان يالمشفي وحالته خطيرة أخوك هو معتز الشرقاوي صحيح
أسد التليفون وقع من ايده من كتر الصدمه والعيلة كلها كانت مصدومه
فؤاد مسك التليفون
فؤاد بقلق…… سام انا فؤاد معتز حالته ايه دلوقتي
سام بحزن…….. حالته حارجة لقد نز*ف كثير غير أن هناك إصا*بات كبيره ونز*يف بالدماغ وهناك احتمال بنسبه ٢٠ ف ١٠٠ أنه يعيش
أسد بدموع…… س سام انتوا في انهى مستشفى
سام….. في مشفي********
أسد طلع جري على عربيته وعلى المستشفى بسرعة والعيله لحقته
*************************
روبن بفرحة…….. فرانكو لقد ظهر عزيزي جاك
جاك بفرحة…… حقا أين هو الآن
روبن……. ألم أخبرك انه سيظهر في هيئة صديق لاسد
جاك بصدمه…… اتقصد أن سام الشريك الجديد لاسد الشرقاوي هو فرانكو
روبن بسخريه……. لا
جاك…… إذا من
روبن بضحك…….. إنه ******هههههههه
جاك بصدمه……. الآن بدأ العد التنازلي لنهاية عائلة الشرقاوي ههههههه
روبن بضحك…… معك حق، هل تعلم أنه هو من دبر حا*دث معتز الشرقاوي حتى يدخل لقصر الشرقاوي
جاك بضحك….. تباً لهذا العقل حقا إنه الشـ..ـــيطان
روبن بضحك…… الايام القادمه سوف نستمتع كثيرا الآن دعنا نرتب للصفقه الجديده انها سوف تتم قريبا وفرانكو لا يريد اي خطأ
جاك……. حسنا هيا
**************************
الكل وصل للمستشفى
أسد بدموع…… سام كيف حال معتز
سام بحزن…… لا تقلق الأطباء عنده الآن
فؤاد……… كيف حدث هذا
سام بحزن……. تلقيت اتصال من جانا اختي انها في مطار القاهرة ذهبت لاحضارها وعند عودتي رأيت سيارة مقلوبه وعلى وشك الانفجا*ر كان الشخص الذي فيها غائب عن الوعي وينز*ف كثيراً جر*وحه كانت بالغه يبدوا ان الحادث كان مدبرا استطاعت باعحوبه إنقاذه قبل انفجا*ر السيارة واتيت به إلى هنا بأسرع وقت
أسد بغضب……. حادث كان مقصود حااااازم
حازم بغضب…….. أنا هتكفل بالموضوع دا يا أسد
جاسم بغضب……. وانا معاه ماجد هيخلص مهمته النهارده وهينضم لينا يلا يا حازم ومشوا
مراد بقلق……. هو بقاله قديه في العمليات يا سام
سام……… أكثر من ساعتين
أسد ضر*ب بايده على الحيطة من شدت الغضب
سام بدأ يحس بدوار شديد وسقط مغشي عليه
أسد بخضه….. سام سام
الدكتور……. هو اتصا*ب لما كان بينقذ اخوك استاذ أسد ورفض انه يتعالج لحد لما انتوا تيجوا دلوقتي انا عقمت الجر*ح بتاعه
أسد بهدوء…… تمام يا دكتور شكرا
الدكتور…… العفو
اااااااااسد
أسد طلع يجري بس انصدم لما شاف حامد واقع على الأرض مغشي عليه وبيحاولوا يفوقوه بس مش بيفوق
أسد بصدمه وخوف……. بابا لا دكتور بسرعة
دخل حامد غرفه العنايه والدكاتره بيحاولوا ينقذوه وبعد مده الدكتور خرج
أسد بخوف ودموع…… بابا ماله حصله ايه هو كويس مش كدا
الدكتور بحزن……… البقاء لله، هو اتعرض لجلطة كانت شديدة وبسببها هو اتو*فى
أسد بصدمه وصراااخ…… لاااااااااااااااااااااااااااااااا وأخذ يبكي والكل كمان
الشرقاوي بصدمه…….. ابني ااااااااااه وحط ايده على قلبه واغمي عليه الكل جرا ليه وانتقل لغرفه العنايه المركزه
أسد كان واقف مصدوم من اللي بيحصل اخوه بين الحياة والمو*ت ابوه ما*ت العد*و المجهول ليه مش عارفه اللي عمال يا*ذي عيلته هو كان مفكر أن المشاكل هتخلص مع انتهاء محمود بس المشاكل لاقت باب مفتوح بعد مو*ت محمود ودخلت للقصر دا غير سارة اللي ظاهرت وهو متأكد انها مش ناويه على خير لعيلته خلاص كل دا كان بيجول في دماغه وكان حاسس ان دماغه هتنفــ..ــجر قاطع تفكير خروج الدكتور من عند معتز
الدكتور……… القلب و*قف
لم يكمل كلامه حتى وجدوا أسد مغمى عليه والكل جرا ليه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الأسد الجزء الثاني)