رواية عشق الرعد الفصل التاسع عشر 19 بقلم زهرة البستان
رواية عشق الرعد الجزء التاسع عشر
رواية عشق الرعد البارت التاسع عشر
رواية عشق الرعد الحلقة التاسعة عشر
… كانت متغاظه اوي وبعدين جالها تيليفون من الدكتور اللي بيتابع حاله حمزه
لين بتوتر وخوف: الدكتور بيرن لي ف الوقت ده اكيد حمزه فيه حاجه
رردت
لين بخوف: حمزه مااالو ف حاجه
الدكتور بفرحه: حمزه فاق ي لين
لين بفرحه ودموع الفرح: انا دقيقه وتلاقوني عندكم
… بعد شويه ف المستشفى
.. لين راحت بسرعه لاوضه حمزه ولقيتو صاحي وقاعد ومن اول ما شافها بكي وابتسم ولين جريت عليه حضنتو
لين ببكاء وفرحه: وحشتني اوييي ي حمززه انا كنت خلاص فقدت الاملل ي حبيبي
حمزه: اديني ي لين وانتي وحشتيني اوي ي قلب اخوكي فين ماما وبابا هما مجوش لي
… لين دمعت وهي ف حضن حمزه
لين بدموع: ي حبيبي ماما وبابا
… الدكتور جه
الدكتور بفزع: لين عاوزك دلوقتي
لين: دقيقه ي حمزه واجيلك
.. طلعو بره
لين: ف اي يدكتور
الدكتور: اي خبر زي موت اهلكم ممكن يدخلو ف صدمه عصبيه كبيره ترجعو للغيبوبه تاني استني لحد ما يتحسن قليلو مسافرين
لين بدموع: طيب… ممم… ماشي
.. لين دخلت لـ حمزه
حمزه بقلق: اي فين بابا وماما
لين: بابا وماما يحبيبي مسافرين
حمزه بدموع: هما مش هيجو يشوفوني.. ببكاء… انا موحشتهمش
لين: لا يحبيبي وحشتهم بس هما مسافرين وهيجو
.. الدكتور دخل
لين: ممكن يدكتور تعمل إجراءات الخروج ل حمزه ف اسرع وقت
الدكتور: بكره يخرج ان شاء الله
.. ولين فضلت جمبو وجه اليوم التاني و عملو إجراءات الخروج و روحو الفيلا بتاعتهم
لين بفرحه: نوووورت البيت ي زوز
حمزه: طيب ي لين انا علشان مدرستي
لين: كل حاجه جاهزه يحبيبي ليك وهتبدأ مع بدايت المدارس ف الاعدادي تالته
حمزه: ماشي يروحي
.. عدي اليوم وجه يوم السبت يوم استجواب فارس وجرمين
.. وراحو كلهم المكتب
احمد: اه صح الف مبروك ع رجوع حمزه من كندا
لين: الله يبارك فيك
عدي باستغراب: حمزه مين حمزه ده؟
لين: ده اخويا الصغير ي عدي كان عايش ف كندا ونزل امبارح
ليث: ايوه
.. رعد لامبالي طبعاً
وراحو عند فارس وجرمين
رعد بهدوء: العمليه الجايه فين
جرمين: ف استاد المباراه
رعد: الموعد وفين
جرمين: موعد المباراه المتفجر”ات في المدخل
رعد: تمام جيت بالذوق
… و عدي راح هناك وفعلاً لقي المتفجر”ات وانقظ الوضع
.. وكان رعد لسه هناك
رعد: مين السبب ف مقتل الشهيده فريده سليم؟
فارس: المعلومه دي مع ابو اسامه مش معانا
رعد بتحكم ف اعصابو: بس انتَ كنت قاعد ف الحادثه دي فمش هتكدب عليااا…. هاااااا
فارس: مع ابو اسامه لي مش مصدق اي ده
رعد: لا ما اصلي حق امي هجيبو عافيه زوق هجيبو
.. وبعدين تم تحوليلهم للسجن
.. لين ارتاحت لانو فارس مقالش وروحت بيتها تقعد مع حمزه
.. باللـيـل
عنـد عدي ومريم
مريم: ي عدي انا عاوزه اروح بيت عمي
عدي: لي ده ان شاء الله
مريم: عادي هروحلهم
عدي: هما مش عاوزينك افهميني
مريم بدموع: كلامك قاسي
عدي بحنيه: ي مريم هما لو استقبلوكي هتستقبلوكي مصلحه انا عارفاك انك عاوزه تروحي علشان هما اللي تكفلو بيكي وكده
مريم: اللي تشوفو ي عدي
… وراحت الاوضه وهو راح وراها ونامو
عند مروه
.. مروه حضنت باباهااا
مروه: حبيبي مهاااب ده
ام مروه: انتي ي بتتت
مريم: اي يمامااا
ام مريم: اووضتتك ولاا ززريببه بهااايم روحي شوووفي منظررها يدكتووورره
مروه: شوووف مرررااتتك ي باباااااا بتقول ع اوضتتتتيي انا زريبه
مهاب بضحك: ما اهي مراتي امك مع نفسكم
سلمي ( اخت مروه ): يعنني متددونييش رراحه شويه زعييق زعييق عااوزه احسن نفسيتيي انا دااخله تالته اعدادي افهموو ي بشررر
ام مروه بزعيق: نفسيت مين ي ام نفسيه
سلمي: اهوو بدأنا شوف ي بابا ظلمني بتك الكبيرره تخليها تتجن وتطلعهم علياا انا علشان انا الحيطه المايله ف البيت ده
مروه: حوش حوش ي ماايله ده انتي جبررروت
.. ومروه فضلت تجري ورا سلمي وسلمي تجري منها وفضلو يضحكو
عند لين
كانت بتتكلم هي وحمزه والباب خبط
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الرعد)