رواية حياة الحديدي الفصل العشرون 20 بقلم منال آدم
رواية حياة الحديدي الجزء العشرون
رواية حياة الحديدي البارت العشرون
رواية حياة الحديدي الحلقة العشرون
عند ليلة
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
كانت تجلس تبكي وهي تحمل بيدها شريط ابيض عليه خطين من الواضح انه اختبار حمل ويشير إلى انه ايجابي
ليلة : انا معرفش اعمل اي دلوقتي افرح ولا ابكي افرح لاني حاملة قطعة من حبيب قلبي جو بطني ولا ابكي لانه بعيد عني ويمكن عمري مش هشوفه حتى بعد ال عمله فياااا انا قلبي متعلقة بيه اوووي ومش قادرة اشيله من قلبي و عقلي
ثواني وتوقفت عن البكاء عندما سمعت طرق على الباب
ليلة وهي تمسح دموعها: مين
ليان من الخارج : دي ااااناااااا
ليلة : خشي علطول ي ليووو مش محتاحة اذن انتي
ليان بحب : حبيبتي انتي بقيت احسن دلوقتي
ليلة باحراج : اااه بقيت احسن انااا اسفة اني ما قدرت احضر كتب كتابك انتي و ابيه زين
ليان : مش مهم ي حبيبتي اهم شي صحتك انا كنت هاجل كتب الكتاب يوم تاني بس انتي ال اصريتي انه نعمله في نفس معاده
ليلة : واحرمك من فرحت عمرك انا عارفة انتي وابيه بتحبواا بعض اداايه ومستنين اليوم ده بفارغ الصبر اجي انا واخربه عليكم اكيد ميرضنيش وبعدين ده كان شوية برد في المعدة وراح لحاله وانا دلوقتي احسن من الاول
ليان : اكيد بقيت كويسة طب تعالي اكشف عليكي واتاكد انك بقيت كويسة
ليلة بتوتر : لا لا قصدي اني بقيت كويسة بعدما أخذت مسكن يعنى الوجع راااح خلاااص
ليان : اذا كان كده ماشي ي حبيبتي
صحيح نسيتيني كنت جااية اقولك ال حصل امبارح ده انتي فوتي عليكي حتة مشهد ولا في الأفلام الاكشن
ليلة باستغراب : حصل اي
ليان : بصي ي ستي انا وتوتة عزمنا الدكتور عمر على كتب الكتاب وهو طبعااا محبش يكسفنا فجاء وعينك ي سيدي متشوف ال حصل
ليلة بفضول : حصل اااي
ليان : جايتك بالحكي طبعا توتة اول ما شوفته راحت تسلم عليه شوية حضن وضحك ابيه يوسف حااله اتقلب ١٨٠ درجة راح شد توتة من حضنه ونزل في المسكين ضرب ضرب لحد ما خلهوش يبين له ملامح دكتور عمر المسكين خذ علقة ماكلهاش حمااار في مطلع
ليلة : وتوتة فين اكيد ابيه يوسف علقهااا هي كمان
مكنش يومك ي توتة
ليان: ابيه خذهااا وطلعوا على شقته واتصل على بابا وقاله انه هيبااات مع توتة وقتهااا ابيه سليم كان هيموووت من الغيرة قال لبابا انت اذاي تسمح لهاا تبات معااه في حتة واحدة افرض عملهااا حاحة كده ولا كده فزوجي قرة عيني طبعاا ادخل وقال لسليم دي مراااته مش هياكلهااا يعنى وهو حراا فيهاا من وقتهاا ابيه سليم هيمووت من الغيظ ومش طااايق زين في كلمة
ليلة : معقول فاتت عليا الاحداث دي كلهااا ي حرااام طب الدكتور عامل اااي دلوقتي
ليان : اااه فكرتني لازم اخذه له العلاج دلوقتي يلا بينا
ليلة : على فين
ليان: اصل الدكتور بايت هنااا
ليلة : طب يلا
************************************
عند عمررر
كان مستلقى على السرير وهو يتذكر ما حدث له ولعائلته وحبيبته ولم يستطع هو فعل شي سوء الوقوف وروية كل شي من حوله ينهااار لم يستطع ان يكون سند لعائلته او لحبيبته لم يستطع منعهااا من الذهاب وهي لم تستدر له قطع كل ذلك دخول ليااان ووخلفهااا ليلة
ليان بمرح : عاامل اي ي دكتورعمر النهارده ان شاء الله تكون اتحسنت
عمر بمرح : انا كويس طبعااا بفضلك بعدما القطر داس علياا
لياان : انت الغلطااان مين قالك تروح تحضن مراات حد ده انت تحمد ربنا انه القطر ده داس عليك بس مش قطع لك تذكرة ذهااب بلا عودة
عمر : انا اصل حرمت احضن حد الا مراااتي
ليان بصدمة : هو انت متجوز
عمر : ااااه متحوز
ليان : يخص عليك مقولتلش لي انك متجوز طب مرااتك فين دلوقتي اسمهاا اي طب هي اكيد حلوة طب هي من نفس سني ولا كبيرة ولا من نفس سن ليلة
عمر باستغراااب : ليلة مين
ليلة : يقطعني لنا ااذاي نسيت اعرفك ببنت عمي هي فين
انت مستخبية وراا ضهري بتعملي اي تعالي ي ستي اعرفك بالدكتور عمر ودي اااه دي ليلة بنت عمي وصحبتي انا وتوتة
عمر بصدمة : ليلة
(طبعاا كان كل حديثهم وليلة خلف ليان الذي ما ان سمعت صوته تجمدت في مكانهاااا ولم يستطع عمر رويتهااا بسبب قامتها القصير واستلقاء عمر على السرير صعب الامر عليه قليل لرويتهااااا )
نظر لها وهي أيضااا فتلاقت العينين مع بعضهم البعض بنظرات كلهااا عتاب وشوق وعشق واحزان الا ان قاطعه
الخادمة : ليان هانم زين بيه عاوز في المكتب حااالا
ليان بخجل فهي لم تتعود عليه بعد: طب قوليله بعد شوية
الخادمة : هو أصر علياا انك تجي معايا علطول لوسمحتي
ليان برضوخ : طب يلا بينااا
بقولك ي ليلة ممكن تدي العلاج لدكتور عمر هروح اشوف زين عاوز اااي واجيلك ي سلام متنسيش علاج الدكتور
حاولت ليلة الاعتراض لكن اين صوتهاااا : لا … لي اااا ن
لكنها كانت قد ذهبت وما ان التفت نحوه حتى وجدته ملاصق لها بشدة حتى كادت تقع من الفزع لكنه لحقهااا بوضع يده على وسطهااا لكن ماذا يفعل هو هنا بحق الجحيم الم يكن مستلقى منذ قليل في الفراش متى نهض
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕👉💕👉
عند ليان وزين
ما ان دخلت المكتب حتى قام بسحبهااا وحاوطها من وسطها وحاصرها عند الحائط
ليان بتوتر من قربه المفرط : اانت .. بتعمل اااي ابعد كده عيب افرض حد دخل علينا دلوقتي يقول اي
زين : واحد ومراااته في حضن بعض اي يعنى وبعدين خلينا نستغل اللحظة دي اخوكي مش موجود عشان ينكد علياا واناا وانتي لوحدنااا والشيطان شاطر ااووي في المواضيع دي وانا بصراحة بتلكلك غمز لهااا في اخر جملة مما جعلها تخجل عندما فهمت ما يرمى له
ليان وهي تحاول الفرار : انا مكنتش فاكرك كده انت واحد قليل ادب ومش متحضر فابعد عني قبل ماااا اصوت والم عليك ناس البيت كلهم
زين : ههممهممم انا قليل ادب ومش متحضر وهتلمي عليااا ناس البيت وي ترى بعدما تلميهم تقولي لهم اي جوزي كان بيحاول يقرب مني
ثم اكمل بحزن مصتنع : انتي مش عايزني ي ليان طول فترة الخطوبة وانتي بتتهربي مني قولت اكيد خجلنا بس بعد كتب الكتاب هتتعاملي معايا كجوزك بس الظاهر انتي مش بتحبني ذي ما بحبك اناااا
ليان بسرعة : لا والله انا بموووت فيك
ومبسوطة انننا اتجوزنا ده حلمي اتجوزك و يلمنااا بيت واحد سوء وو
زين بخبث : طب منا عارف ده كله
ليان بغيظ : اوعي كده ي زين انت كنت بتضحك عليااا
زين بحدية: متعرفيش اعترافك ريحني ااذاي انا كنت فاكر انك مغصوبة عليااا ومبتحبنيش ذي ما بحبك
ليان : بجد بتحبني
زين : انا بعشقك ي حبيبتي من وانتي بنت ١٨ من اول ما وقعت عيني على ست الضفايير واحلى ست شافتهااا عنيااا
ليان بدموع فرحة وهي تحتضنه : وانا وعيت على حبك ي حبيبي معرفتش حب الا معااك انت وبس بعشقك ي اوسم راجل في الدنيااااا دي
زين بعبث: احلى من يوسف مش كده
ليان : لا ابيه اوسم منك
زين: طب بتقوليهاا في وجهي كده عادي
ليان : واكذب عليك ي حبيبي
زين بتوهااان : عمر حبيبك وكل ما ليه في الدنيااا دي
ليان بخجل : طب ابعد عاوزة اروح
زين بخبث : طب عاوز تحلاية كتب الكتاب
ليان : بس انت اكلت في كتب الكتاب
زين وهو ينظر الي شفتيهاا : لا ال هنا ده شكله احلى بكتير من داك وانا ناوي اكله كله
ليان بتوتر : زززين
ابتلع زين باقي كلمتهااا بعد ان انقض على شفتيها يقبلعااا بنهم مثل رجل في الصحراء لم يشرب الماء شهور فهذااا هو حاله هو يحبهااا منذ الصغر حتى كبرت امامه واصبحت حلاله فيحق له ان يلتهمهااا كلهااا قبلها بقوة وعمق قبلته عندما احس بتجاوبهاااا بجهل لفت يديهاا تحيط عنقه وهي لا تستطيع الصمود امام تلك العاصفة التى تجتحهااا لم تنفصل قبلاته ولم تبتعد هي فاخذ يعلمهااا معنى العشق بكل فنونه
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
عمر وهو يضغط على خصرهااا بقوة
بتعمل اي في بيت الحديدي
ليلة بخوف وتردد : ده بيت عمي حسام
عمر بغضبوصراخ وهو مازال يضغط على خصرها بقوة بل يعتصره بين يديه اما هي كانت خائفة على طفلهااا فاخذت تحاول الفرار لكنه كان كالجبل لا يتزهز من مكانه
ليلة برعب : عمر لو سمحت ابعد عني لو سمحت
عمر : انتي قاعدة هنا مرتاحة ولا على بالك وانا عندي شهرين لافف وراكي و خليت امي المريضة في المستشفى من غير ما اهتم فيهااا وانتي هنااااا ولا على بالك
طب اعمل فيكي اي دلوقتي اقتلك وارتاح منك ولا اقتل نفسي لاني حبيت واحدة انانية مبتفكرش غير في نفسهااا
ليلة بصدمة: انا انانية ي عمر انا
عمر بغضب : اااايوا انتي بعد الحصل انتي اخترتي الحل السهل بالنسبالك انك تهربي ومفكرتيش فياا ولا في والدتي بعدما حضرتك هربتي حالتها ادهورت اوي هي مقدرتش تستحمل تفقد بنتهااا التانية بعدما فقدت الاولى
ليلة : انا مكنتش اعرف انه حالتها هتدهور اوي كده اخر جلسة لينا مع بعض كانت كويسة اوي
عمر : انا اضطريت انزل بيهاااا مصر بعدما اتعرفت على افضل دكتور نفسي وهو اتكفل بعلاجها بس هي مبتسجيب لعلاج كانهااا مش عاوز ترجع لحياتهااا
انا خليت شركاتي وكل املاكي في المانيا ونزلت مصر على امل اني ممكن الاقيكي ومنه اعلاج ماما وانتي قاعدة هنا عابشة حياتك بالطول والعرض ولا همك ال هربتي منه وانك على ذمته و
ليلة بانهيار : بس بقى كفاية تلوكني انا لوم نفسك انت ال وصلتنا هنااا انت السبب في كل ال بيحصل سواء كان زمان ولا دلوقتي انت مقدرتش تحافظ على عيلتك ومقدرتش تحمى ابوك من الموت ومقدرتش تنقذ اختك هي كمان وامك هي الوحيد ال عايشة لك بس نصهااا مات مع بنتها وجوزهاا واناا ده انت خنتني ي عمر وذبحتني انا لقيتك معاه هي كانت نايمة في حضنك ال من المفروض يكون مكاني انا انت سمحت لواحدة تلنية تشاركني فيك
عمر بلهفة : محصلش والله العظيم محصلش دي واحدة ***** و ك***ابة هي السبب انا مقربتلهاش هي ال زقتني وجات واقعة في حضني ولما انتي جيتي شفتني كده
ليلة ………………
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة الحديدي)