روايات

رواية عشق الأحمد الفصل السادس 6 بقلم حنين كرماني

رواية عشق الأحمد الفصل السادس 6 بقلم حنين كرماني

رواية عشق الأحمد البارت السادس

رواية عشق الأحمد الجزء السادس

رواية عشق الأحمد
رواية عشق الأحمد

رواية عشق الأحمد الحلقة السادسة

فاطمة بصراخ:بنتيييي ،الحقونى يا ناس.
خرج الجيران والتفوا حولها ثم حملها رجل وادخلها إلى غرفتها وجلبوا الدكتور ،ثم اتى الدكتور وكشف عليها ثم خرج لهم
فاطمة :مالها بنتى يا دكتور.
الدكتور:هى كويسة بس عندها انهيار عصبى ومن الواضح أنها اتعرضت لضغط عصبى وفى محاولة اعتداء والمفروض نبلغ.
فاطمة بدموع :يا حبيبتي يا بنتى ،خليك معانا يارب ده احنا غلابة ،لاء يادكتور بلاش شوشرة.
احدى جيرانها (سعاد):أهدى يا حبيبتى أن شاء الله خير وهتقوم بالسلامة .
فاطمة:يااااارب.
سعاد:طب نستاذن احنا بقى.
فاطمة:ماشى يا حبيبتي وشكرا ليكو.
سعاد:على اى يختى الجيران لبعضيها.
ثم ذهبوا وتبقت فاطمة بجانب عشق وظلت تقرأ لها قرءان وتمسد على شعرها حتى غفت بجانبها.
تانى يوم استيقظت عشق وجدت أمها نائمة بجانبها وأخذت وقت كى تتذكر ماحدث وعندما تذكرت هبطت دموعها وعندما جاءت أن تقوم استيقظت أمها .
فاطمة:انتى صحيتى يا حبيبتي عاملة اى دلوقتي وايه اللى حصل لده كله.
عشق: الحمد لله يا امى بخير .
فاطمة:طب اى اللى حصل.
قصت لها عشق ماحدث وأنهت كلامها بدموع
عشق بدموع:هو ده يا ماما اللى انتى كنتى بتأنبينى عشانه ،اديه طلع سافل وحيوان.
أمها وهى تحتضنها:أنا اسفة يابنتى مكنتش اعرف انى ده كله هيحصل كنت بحسبه محترم ولو اتجوزتيه هيصونك ،انا اسفة
عشق وهى تقبل يدها:لاء يا حبيبتي متتأسفيش انتى
ملكيش ذنب فى حاجة ،اقوم أنا بقى اجهز عشان اروح الجامعه .
فاطمة:جامعة اى يابنتى انتى تعبانة .
عشق:لاء ياحبيبتي متقلقيش أنا زى القردة اهو .

 

 

(احكى لامك كل حاجة وخليها صحبتك وخلى ثقتك فيها مش فى صحابك عشان مفيش ام هتضر أو تفضح بنتها لكن الصحاب بيعملوا الأسوأ من كده)
قامت عشق ودخلت الحمام أخذت شاور ثم خرجت وأدت فرضها ثم ارتدت ملابسها المكونة من ادناء اسود وخمار سماوى ووضعت الكحل ثم حملت حقيبتها وودعت والدتها ثم اتصلت على صديقتها هنا.
عشق:الو يا زفتة انتى فين .
هنا :على السلم اهو .
عشق:قصدك لسة بتلبسى.
هنا:والله بلبس الكوتش ونازلة ،انتى علطول ظلمانى كده،وبعدين مبترديش من امبارح ليه .
عشق:لما اشوفك هحكيلك،سلام.
هنا:سلام .
ثم تقابلوا الاتنين وسلموا على بعضهم
هنا :ها بقى ياستى احكيلى.
عشق بتنهيدة: حاضر.
ثم حكت لها كل ماحدث.
هنا بدموع:معلش يا قلبى والحمد لله انى ربنا بعتلك احمد ده ،بس قوليلى مز ولا اى النظام.
عشق بهيام:مز بس ده قمر ومز وسكر وحليوة وعضلات وحاجة يختااااى ،انا مركزتش اوى بس هيييييح.
هنا :يخربيتك امال لو ركزتى كنتى قلتى اى.
عشق:يخربيتى أنا كده شات ذنوب ،استغفر الله العظيم يارب سامحنى مكنش قصدى .
وبعدها وصلوا إلى الجامعة ودخلوا اول محاضرة وبعدها دخلت الدكتور.
الدكتور:أنا دكتور عمر الدكتور الجديد لمادة التشريح ياريت تركزوا معايا ومبحبش الكلام بدون إذن.

 

 

هنا بهمس سمعته إحدى الطالبات وعشق:نركز معاك ازاى وانت قمر ومز كده ،يعنى هنركز فى الشرح ولا فيك.
لاحظ عمر أنها تتحدث.
عمر:انتى يا استاذة قومى اقفى .
هنا:أنا.
عمر :اه ،كنتى بتتكلمى ليه وبتقولى اى.
هنا :أنا متكلمتش.
احدى الطالبات (سها ):كدابة يا دكتور دى كانت بتقول على حضرتك…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الأحمد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى