رواية ملاك الفصل الثاني 2 بقلم عمر مصطفى
رواية ملاك البارت الثاني
رواية ملاك الجزء الثاني
رواية ملاك الحلقة الثانية
ملاك: بعياط والنبي ي بابا افتحلي انا مليش غيرك هروح فين والنبي ي طنط خليه يفتح وهعمل كل الي تقوليه عليه
نجوي بسهوكه: يلا ي حبيبي خلينا نفطر
ملاك وقعدت قدام الباب وضمت ركبتها الها وفضلت تعيط فجاه حست بالباب بيتفتح قامت بسرعه
مازن ومعاذ: م تمشيش ي ملاك احنا بنحبك
ملاك وانا كمان بحبكوا قولوا لبابا يدخلني
نجوي: مازن معاذ ادخلو جوا وانتي امشي يلا مش عاوزه اشوف وشك
مازن ومعاذ بصوالملاك بنظره فيها تجري وعينهم مدمعهنهي عندها 8سنين ومازن ومعاذ توام 6سنين)
بدات امشي مش عارفه هروح فين لحد م خرجت ع الطريق وقعدت ع الرصيف اعيط انا معرفش حد اروحله
فجااه وقفت عربيه ضخمه ونزل منها ست باين عليها في منتصف التلاتينات
نور: انتي قاعده بتعيطي كده لي انتي تايهه من اهلك
ملاك……
نور: طب اساعدك ازاي
ملاك قولي لبابا يفتحلي الباب والنبي وهعمل كل الي يقولوا عليه ومش هنام تاني والله بس والنبي خليه يدخلني
نور وبصتلها باستغراب: بنت في السن ده يطرودها لي عملت اي
ملاك هتقوليله ي طنط
نور: بصي قومي تعالي معايا وانا الي هعملك كل حاجه ي ستي اي رايك
ملاك بس انا عاوزه اروح لبابا ومازن ومعاذ
نور: يعني مش عاوزه تيجي معايا انا معنديش ولاد ع فكره اي رايك تكوني بنتي
ملاك وبصتلها
نور ها قولتي اي انفع اكون مامتك
ملاك بفرحه موافقه
نور: طيب يلا قومي اركبي العربيه
ركبوا العربيه واتحركت لتقف امام قصر من افخم قصور العالم
نور: داده ي داده
داداه سميه: ايوه ي هانم
نور: خدي ملاك الاوضه بتاعتها وخليها تاخد شاور وهاتيها
داده سميه:حاضر ي هانم
بعد وقت ليس بقصير
نور: ادخلي ي ملاك تعالي
ملاك: هو انا هفضل هنا
نور: ايوه ي حبيبتي واجهزي علشان هتروحي المدرسه وعاوزاكي تكوني دكتوره كبيره
ملاك: بس انا عاوزه اكون مهندسه
نور خلاص مهندسه كبيره
ملاك: هو انتي قاعده هنا لروحك
نور: ايوه جوزي مات من 5سنين وانا زي ما قولتلك معنديش ولاد وانتي جيتيلي عوض نتيجه دعواتي
ملاك: انا بحبك اووي
نور: وانا كمان ي روحي بس احكيلي بباكي مشاكي لي
ملاك وبدات تحكيلها
نور وع وجهها علامات استغراب هو ممكن واحده تكون بالقساوه دي
نور: طيب يلا نامي ي ملاك علشان هوديكي المدرسه من بكره
في الصباح الساعه الخامسه صباحا
داده سميه الحقيه ي هانم الحقي ستي ملاك…
نجوي بسهوكه: يلا ي حبيبي خلينا نفطر
ملاك وقعدت قدام الباب وضمت ركبتها الها وفضلت تعيط فجاه حست بالباب بيتفتح قامت بسرعه
مازن ومعاذ: م تمشيش ي ملاك احنا بنحبك
ملاك وانا كمان بحبكوا قولوا لبابا يدخلني
نجوي: مازن معاذ ادخلو جوا وانتي امشي يلا مش عاوزه اشوف وشك
مازن ومعاذ بصوالملاك بنظره فيها تجري وعينهم مدمعهنهي عندها 8سنين ومازن ومعاذ توام 6سنين)
بدات امشي مش عارفه هروح فين لحد م خرجت ع الطريق وقعدت ع الرصيف اعيط انا معرفش حد اروحله
فجااه وقفت عربيه ضخمه ونزل منها ست باين عليها في منتصف التلاتينات
نور: انتي قاعده بتعيطي كده لي انتي تايهه من اهلك
ملاك……
نور: طب اساعدك ازاي
ملاك قولي لبابا يفتحلي الباب والنبي وهعمل كل الي يقولوا عليه ومش هنام تاني والله بس والنبي خليه يدخلني
نور وبصتلها باستغراب: بنت في السن ده يطرودها لي عملت اي
ملاك هتقوليله ي طنط
نور: بصي قومي تعالي معايا وانا الي هعملك كل حاجه ي ستي اي رايك
ملاك بس انا عاوزه اروح لبابا ومازن ومعاذ
نور: يعني مش عاوزه تيجي معايا انا معنديش ولاد ع فكره اي رايك تكوني بنتي
ملاك وبصتلها
نور ها قولتي اي انفع اكون مامتك
ملاك بفرحه موافقه
نور: طيب يلا قومي اركبي العربيه
ركبوا العربيه واتحركت لتقف امام قصر من افخم قصور العالم
نور: داده ي داده
داداه سميه: ايوه ي هانم
نور: خدي ملاك الاوضه بتاعتها وخليها تاخد شاور وهاتيها
داده سميه:حاضر ي هانم
بعد وقت ليس بقصير
نور: ادخلي ي ملاك تعالي
ملاك: هو انا هفضل هنا
نور: ايوه ي حبيبتي واجهزي علشان هتروحي المدرسه وعاوزاكي تكوني دكتوره كبيره
ملاك: بس انا عاوزه اكون مهندسه
نور خلاص مهندسه كبيره
ملاك: هو انتي قاعده هنا لروحك
نور: ايوه جوزي مات من 5سنين وانا زي ما قولتلك معنديش ولاد وانتي جيتيلي عوض نتيجه دعواتي
ملاك: انا بحبك اووي
نور: وانا كمان ي روحي بس احكيلي بباكي مشاكي لي
ملاك وبدات تحكيلها
نور وع وجهها علامات استغراب هو ممكن واحده تكون بالقساوه دي
نور: طيب يلا نامي ي ملاك علشان هوديكي المدرسه من بكره
في الصباح الساعه الخامسه صباحا
داده سميه الحقيه ي هانم الحقي ستي ملاك…