رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم مروة مرزوق
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني البارت الثاني
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الجزء الثاني
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الحلقة الثانية
أسد بدموع وانهيار……… اااااااااااااااحمد لااااااااااااااا
فؤاد بخوف…….. أسد شوف لسه في نبض لازم ناخده على المستشفى بسرعه
أسد شال أحمد وطلع بيه على المستشفى وكان وراه العيله كلها
عند فرانكو
فرانكو بضحك شديد…… رائع احسنتوا انا منبهر من عملكم الان طفل أسد الشرقاوي على حافه المو*ت ههههههههههههه رائع رائع ههههههههه كم سوف استمتع بهذه اللعبه
ومسك ايد البنت اللي جنبه
فرانكو بخبث……. والآن اريد ان استمتع قليلا عزيزتي هيا بنا
تلك الفتاه لم تستطع الحدث فذلك الو*حش قد قــ..ـطع لها لسانها 😔😔واخذها إلى غرفته
روبن بضحك………. رائع السيد الصغير يبدوا مستمتع بشده
جاك…… معك حق انه من الجد انه لا يغضب ف في غضبه يظهر الو*حش الذي بداخله انا اشفق على عيله الشرقاوي تلك فقد وقعوا داخل أنياب الفهد للأسف
روبن بضحك…… ومع ذلك سمعت ان نساء تلك العائله رائعون وفي غاليه الجمال كم اتشوق لاتذوق ذلك الجمال
جاك بضحك…… أوووو عزيزي انت لا تمل أبدا
روبن بضحك……. عندما أرى هؤلاء الحسناوات يفر الملل
جاك بضحك…….. انت حقا غريب
روبن بضحك……… حسنا حسنا انا اعترف اني غريب ولكن عندما يتعلق الأمر بالأكل ههههههه
جاك بضحك…… ههههه معك حق أنا جائع الآن دعنا ناكل شيئا
روبن……. حسنا
في المستشفى
الكل واقف قلقان بشده والدموع لا تتوقف
فؤاد….. اهدي يا أسد أحمد أن شاء الله هيكون بخير
أسد بدموع……. يا رب يا فؤاد يا رب
مراد بحزن……… ان شاء الله هيكون بخير بس روح انت لنسمه هي منهاره خالص
أسد راح لنسمه ومن دون مقدمات كان يحتضنها
نسمه بدموع وخوف……. هيكون كويس مش كدا يا أسد ابني هيكون كويس صح
أسد حاول أن يبين انه قوي بس فشل
أسد بدموع…….. هيكون بخير يا نسمه دا ابننا القوى ادعي ليه بس
نسمه بدموع…….. يا رب يا رب
أسد بدموع…….. يا رب يا رب
حامد بحزن وندم……… هيكون بخير يا أسد أن شاء الله
أسد بص ليه بغضب وحزن وكسرة
أسد بغضب………. حامد باشا حضرتك بتعمل ايه هنا قلقان ليه على ابن الشخص اللي كنت شاكك انه مش ابنك لييييه بسببك انت بسببك لو مكنتش قولت كدا كنت فضلت مع نسمه كان لما أحمد تعب من اول مره كنا روحنا كشفنا عليه بس لا حضرتك ظهرت وجبت معاك عاصفه هتقلب حياتي
وقرب منه وعيونه كلها دموع و و*جع ورفع صوبعه
أسد بهديد……. ابني لو حصله حاجة اوعدك انك هنشوف الزاي الابن بيتحول من ابن بيحب أبوه لأكبر عد*و لابوه كل إلا ولادي ولادي خط أحمر وبسبب عملتك دي مقدرتش اكون مع ابني لما تعب ادعي دلوقتي بقي انه يكون بخير لاني مضمنش تصرفي هيكون الزاي لو جرا لابني حاجة انت لسه متعرفش الوش الحقيقي لاسد الشرقاوي لسه وتركه ومشى
الكل كان سامع كلام أسد مقدروش يقولوا حاجة فحالة أسد لا تسمح لأحد بالنقاش معاه حتى نسمه مكنتش قادره تتكلم مع أسد كل همهما دلوقتي ابنها
أسد طلع برا المستشفى وقف في منتصف الطريق
أسد أطلق صرخه كانت كفيله لأن تمز*ق اي قلب من شده و*جعها
أسد بدموع……… لاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا، لا ابني لا انا اتعا*قب على تصرفاتي بس ابني لا يا رب عاقبني انا بس ابني لا يا رب ونزل على الأرض
أسد بدموع وانهيار……….. خدني انا بس ابني لا ابني لا يا رب هو هو لسه طفل لسه عنده شهرين يا رب انا مش قادر على العقا*ب دا يا رب انا انا بعدت عن كل حاجة تغضبك كل حاجة حرام الخـ..ـمره الستا*ت بقيت ملتزم بفروضي بقيت اخاف انك تغضب عليا يا رب انا عارف اني غلطت في حياتي كتير عا*قبني انا بس ابني لا يا رب انا انا لسه مسمعتش كلمه بابا لا انا مش قادر ياااااااااااارب
لاقي ايد بتنحط على كتفه
أسد بدموع………. فؤاد وحضنه
فؤاد بدموع…….. اجمد يا أسد أحمد هيكون بخير دا ابنك ابن الأسد
أسد بدموع…….. مش هتحمل خسارته يا أسد
فؤاد بدموع…… تعاله نصلي وندعي ليه يا أسد
وراح أسد و فؤاد يصلوا ويدعوا لأحمد
عند فرانكو
خرج من غرفته وهو مبتسم
فرانكو……. اريد أن أرى أفراد عائله الشرقاوى تلك
جاك…… حسنا لحسن الحظ اننا التقطنا صور لهم ها هي الصور
نظر فرانكو إلى صور عائله الشرقاوي
فرانكو……. من تلك المنتقبه
جاك……. إنها زوجة أسد الشرقاوي وتدعي نسمه
فرانكو……اريد ان ارى وجهها
جاك……. تفضل تلك الصور لها كانت عند محمود في مكانه
نظر فرانكو إلى صوره نسمه لينصدم من جمالها الرائع
فرانكو……… جميله لا بل ملكة في جمالها ذلك الشعر الأسود وتلك العيون وهذه البشره البيضاء
جاك بضحك…….. ما بالك يا فرانكو ماذا يجول في خاطرك
فرانكو……… أريد تلك الفتاه مهما كلف الأمر
روبن…….. حقا تلك الفتاه فرانكو هناك أجمل من تلك الفتاه لماذا هي
فرانكو……. لا أعلم يا عزيزي روبن ولكن هناك شي مميز في تلك الفتاه كل ما أريده الآن هو تلك الفتاه
جاك…… ولكنها زوجة أسد الشرقاوي وأم أبناءه
فرانكو بغضب…… سحقا لا أعرف ماذا حل بي بالمناسبه هل يوجد أخبار
روبن…….. نعم طفل أسد الشرقاوي يوجد بالمشفي الآن وأمه وأبيه يبكون بشده والعائلة منهاره
فرانكو…….. أمه تبكي ومنهاره
جاك……. فرانكو ماذا بك
فرانكو……… ارسلوا الترياق لإنقاذ ذلك الطفل
روبن بصدمة……. ماذا قلت فرانكو انت غير واعي لما تقوله
فرانكو بغضب……. افعلوا كما أمرت ولا أريد نقاشا في الموضوع هيا الآن
جاك نظر لفرانكو بصدمه ونظره غير مفهومه وترك المكان هو وروبن
روبن بخوف……. اخاف ان يكون فرانكو في وقع في حب تلك الفتاه
جاك بهدوء…….. لا أعتقد فهو رأي صورتها فقت يا روبن انه يخطط لشي أكبر ولكن لا أعلم ما هو
روبن بخوف…….. هذه أول مره أرى فرانكو قلقك هكذا وتلك اللمعه في عيناه انا لم ارها من قبل
جاك بهدوء……… انت تضخم الأمور كثيرا عزيزي دعنا ننفذ ما أمره فرانكو لنا بسرعة حتى لا يغضب
روبن….. معك حق هيا بنا
بالداخل عند فرانكو
كان ينظر بصوره نسمه ويتامل جمالها
فرانكو بإعجاب………. أسد الشرقاوي لا يستحق ذلك الجمال انا من استحقه قريبا سوف تكوني بين أحضاني عزيزتي نسمه لا سوف اسميكي حوريه فأنت أجمل من أي شي
الدكتور بخوف……. الحقيقه ابنكم احمممم هو هو
أسد بغضب…… انطق ابني ماله
الدكتور بخوف……. هو دلوقتي بخير واتعدي مرحله الخطر هو كان عنده دور برد شديد وسخونيه مكتومه يفضل لو يفضل في المستشفى يومين كمان
نسمه حمدت ربنا وأخذت تذرف الدموع
أسد بدموع وأمل……. يعني دلوقتي هو بخير الحمد لله الحمدلله اقدر اقدر اشوفه
الدكتور………. واحد واحد ألف سلامه عليه عن إذن حضرتك
حامد بحمد……. الحمد لله
أسد بص ليه وسكت وحامد بص ليه بند*م وحزن
الشرقاوي بهدوء……..اسد نسمه ادخلوا انتوا الأول اطمنوا عليه وريحوا قلبكوا يلا
أسد ونسمه دخلوا لأحمد ونسمه كانت منهاره وهي شايفه ابنها في الحاله دي أسد حضنها وطلع هو وهي
الكل بدأ يخش لأحمد وجه الدور على حامد علشان يخش بس أسد منعه
حامد بندم……….. أسد انا
أسد بهدوء……….جدي تقدروا تروحوا وانا هفضل هنا مع ابني
نسمه بدموع…… انا انا مش هسيب ابني انا هفضل معاك
أسد بهدوء……. يا حبيبتي انتي لازم تروحي علشان جاسر كمان
نسمه بدموع…… بس أحمد
أسد بهدوء…… انا هفضل هنا معاه متخافيش
مراد…… متخافيش يا نسمه انا وفؤاد وباقي الشباب هنفضل هنا مع أسد
فرح راحت لنسمه
فرح…….. متخافيش يا حبيبتي أحمد هيكون بخير آمال مين هيتجوز المحر*وسة بنتي
نسمه بضحك……… ههههه ال ايه
مراد بغضب مزيف….. نعممم دا انا اعلقه
أسد مسكه من هدومه
أسد…… تعلق مين يا عم انت فكر بس كدا وانا اللي هعلقك
مراد بمرح….. هعلقك أسد ابني ايه انت مالك
أسد بغيظ……. اااه منك يا مراد انت اللى هتجيب ليا الشلل
الشرقاوي بضحك…….. طب يلا بينا واسد والشباب هيفضلوا من أحمد
الكل اتفق مع الشرقاوي ومشوا
حامد بحزن…… اتسرعت وندمت
الشرقاوي……… انت غلطان يا حامد ودلوقتي انت بتدفع تمن غلطك مين اللي قالك أن أسد مش ابنك
حامد بدموع……… قبل الحا*دثه بتاعتي انا عرفت كل حاجة و واجهت محمود وقتها قالي
فلاش باك
محمود بخبث…….. طب انت متأكد أن أسد ابنك
حامد بصدمه…… قصدك ايه
محمود بخبث……. اللي سمعته أسد مش ابنك مراتك بعد جوازك كانت على علا*قه بي أسر المهدي اكيد انت عارفه وحملت منه والطفل دا هو أسد لو مش مصدق اسمعك تسجيل لأسر بيعترف فيه بالحقيقة وشغل محمود التسجيل
أسر……… ايوه معاك حق أسد بيكون ابني انا مش ابن حامد بس انا مكنش عندي استعداد للوضع دا وخصوصاً انها متجوزه ففكرت في فكره أن أسد يتسجل باسم حامد وكدا نكون في المضمون واقدر اشوف ابني قدامي بس اللي زعلني أنها قطعت علاقتها بيا بعد ما عرفت بالحمل وخصوصا إنها كانت متوتره لحامد يكتشف أن الطفل دا مش ابنه
حامد كان بيسمع التسجيل وهو مصدوم
أسر…….. بس مكنتش قادر اتحمل على الأقل انا اللي اختارت ليه الاسم اصريت عليها تسميه أسد بدل ماجي وافضحها وهي وافقت
محمود بشر وخبث……. شوفت مجبتش حاجة من عندي الكلام والتسجيل قدامك
حامد ترك المكان وكان مصدوم أسد مش ابنه أسد مش ابنه
محمود بشر…… خلصوا عليه وترك المكان ومشى
عوده للحاضر
الشرقاوي بصدمه…… وانت صدقت يا حامد شكيت في شر*ف مراتك الله يرحمها وكمان جر*حت ابنك انت ايه دا كان محمود الأ*فعى ذات نفسها بخ سـ..ــمه وانت اتاثرت بيه وادي النتيجة
حامد بدموع وندم…….. غلطت واتسرعت بس كنت مجر*وح
الشرقاوي بغضب……. وايه فايده الندم دلوقتي ومجر*وح ايه حامد انت غلطت وجر*حت أسد دا كان جاي يحضنك كنت واحشه تتصرف كدا طب كنت قولت ليا بيني وبينك كنت فهمتك بس لا انت اتسرعت وتركه وذهب
حامد بص للسما بحزن وندم ومشى
عند فرانكو
فرانكو بصدمه…….. ماذا كيف حدث هذا
روبن……… تلك الخدمه لم تعطي للطفل الســ..ــم لأن أمه كانت معه دائما
فرانكو بابتسامه……. حسنا أهذا ما يطلق عليه الحظ أو ماذا ولكن جيد ما حدث
روبن بقلق…….فرانكو لماذا انت سعيد هكذا أن الخطه فشلت
فرانكو بابتسامه……. ومن قال أنها فشلت عزيزي روبن الخطه لم تبدأ بعد
جاك……. فرانكو ما الذي تخطط له
فرانكو……. ليس الآن في الوقت المناسب سوف أخبركم الآن اريد ان انام وتركهم وذهب
روبن…….. ما الذي يدور بعقلك يا فرانكو
جاك……… الآن بدأت اقلقك هل يعقل أن ما قلته صحيح يا روبن وان فرانكو وقع في الحب
روبن بقلق…… ارجوا ألا يكون الوضع هكذا
جاك……. الايام سوف تثبت الآن دعنا ننام فالغد لدينا شغل كثير
روبن….. معك حق
نسمه…… فرح انا طالعه اشوف جاسر
فرح…… تمام
طلعت نسمه عند جاسر لاقته نايم في حضن شكريه ابتسمت وخادته وحطته على سريره
نسمه بدموع…… انت واخوك وابوكوا بقتوا حياتي كلها مقدرش اتخيل حياتي من غيركوا هتكون ايه إذا أنت القلب فاخوك الروح وإذا اخوك القلب فأنت الروح انتوا الاتنين بتكملوا حياتي النهارده اخوك كان كان هيروح مني انتوا حياتي وحضنت جاسر ونامت
عدي يومين كانوا كسنين عند أسد ونسمه
الشرقاوي بابتسامة…… الحمد لله علي رجعت أحمد بالسلامه
نسمه وهي شايله أحمد ودموعها بتنزل
نسمه……حبيب قلبي
أسد بغيره……. نعم مين اللي حبيب قلبك ياختي سمعيني كدا
فرح بضحك……. جرا ايه يا أسد انت بتغير من ابنك
أسد بغيره…… ايوه انا اللي حبيب قلبها وبس
الكل ضحك والسعاده عمت المكان
فرانكو كان اخترق كاميرات المراقبه الخاصة بالقصر
فرانكو بابتسامه…….. عزيزتي كم يسعدني أن أرى ابتسامتك تلك
ولكن ظهر غضبه عندما رأى أسد وهو يحتضن نسمه
فرانكو بغضب…… سحقاً لك أسد الشرقاوي سحقا لك
أخذ يفكر في شيء ما ثم ابتسم بخبث شديد
فرانكو بخبث…… حسنا يبدوا ان اللعبه سوف تبدأ الآن
مرت سنتين الأحداث كانت هاديه جدا فرانكو كان مختفي وليس له أثر
في قصر الشرقاوي
الكل كان متجمع على الإفطار
حور بملل…….. بقلك ايه يا جاسوري
فرح مرح……. انا قولت البنت دي ناويه تجيب ليه شلل مين اللي جاسورتك يا بت تعالى هنا
حور بضحك…… أعصابك يا رمضان
فرح بغيظ……. رمضان تعالى يا بنت انجي هنا والنبي لعلقك
حور ببراءة…… انكل مراد شوف
مراد بضحك……. شوفت معلشي يا حبيبتي
فؤاد بضحك…….. حور حبيبتي معلشي نستحمل احنا
الشرقاوي بضحك…… خير يا حور
حور بمرح….. عايزين نسافر كدا نغير جوا
الشرقاوي…… ويا ترا بقي عايزه تسافري فين
حور😌😌……. الغردقة
أسد بابتسامة……. اختيار موفق
حور بغمزه….. حبيبي يا أسدى انت
نسمه بغيره…… فرح هاتي السكــ…ــينه دي كدا
فرح بضحك…… أجرى يا رمضان
حور بضحك…… طب سلام بقي هتاخر على ميشو وجات تمشي لاقت اللي ماسكه من هدومها من ورا
فؤاد بغضب……. مين يا عنيا
حور بضحك……. برستيجي يا برو وبعدين ميشو حبيب القلب ايه نسيته
فؤاد بغيظ……… ميشو مين يا بت ها انطقي
حور بضحك…… الكـ…ــلب بتاعي يا بابا ايه نسيت هههههه
الكل ضحك على غيرت فؤاد
فؤاد بغيظ…… وهو بقى حبيب القلب
حور بمرح……. متشوفي جوزك يا مدام انجي هيبوظ التشيرت الله وبعدين انت الروح يا عينيا
فرح بمرح…… اوبااا سبتتك يا فؤاد تعالى يا بت دا انتي تربيتي
حور بضحك…… تربيتك بس تربيه ايه فل كدا
فؤاد سبها وكان بيضحك
حور طلعت
بس فجأة صرخت جامد والكل انخض وطلعوا يجروا عليها
فؤاد بصدمه….. سارة
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الأسد الجزء الثاني)