روايات

رواية عشق الاسد الفصل الثالث 3 بقلم لوكا خالد

رواية عشق الاسد الفصل الثالث 3 بقلم لوكا خالد

رواية عشق الاسد الجزء الثالث

رواية عشق الاسد البارت الثالث

رواية عشق الاسد
رواية عشق الاسد

رواية عشق الاسد الحلقة الثالثة

صلوا على النبي

…….

قبل مانبدأ اعرفكوا علي الشهصيات علشان متتلغبتوش

( اسد الشافعي ووالده منصور الشافعي ومامته خلود وهنعرف باقي عيلته في الاحداث😊)

(عشق السالمي ووالدها علي السالمي مامتها خديجة وهي وحيده لاكن بتعتبر روح اختها)

عشق واسد في صوت واحد :انت/انتي

علي وخديجه :انتوا تعرفوا بعض

عشق :لا اه

علي :لا ولا اه

عشق :لا معرفهوش

علي. :ماشي هنسبكوا تتعرفوا علي بعض

علي اخذ خديجه وزين وخرجوا

عند. عشق واسد

عشق :انتي ليك عين تيجيبعد ما كنت هتموتني من 5سنين

اسد :ادا انتي قلبك اسود لسه فاكره

عشق :اه امال هنسي يعني

اسد:اولا انا جاي علشان بابا وانا جاي وحتي معرفش اسمك مش همت سعني واتجوزك

عشق :ومين قالك اني هرضي اتجوزك

اسد بتحدي:هترضي وبكره تقولي اسد قال كدا

عشق:دا في احلامك

دخل علي وخديجه وزين

علي:ها اتعرفتوا علي بعض

اسد ببرود:طبعا

علي :هارايك اي يا خديجة

عشق :سيبني افكر

علي: تمام ي اسد هنبقي نكلمك نرد عليك

اسد:تمام يا عمي عايز حاجه

علي:سلامتك ي ابني

(طبعا اسد يعرف علي لان هو صاحب باباه لاكن ميعرفش ان عنده بنت لان كانوا بيتقابلوا مع بعض في الشغل)

عند اسد وزين في العربيه

زين : انت تعرفها قبل كدا النظره دي بتقول انكوا عارفين بعض

اسد :فاكر البنت الي حاكتلك عنها الي خبتطها من ٥سنين

زين:اه فاكر اوعي تقولي هي دي

اسد :هي

زين :طيب وهتعمل اي

اسد :مش عارف انا عايز اعلمها الأدب واعرفها ازاي تتكلم كدا مع اسد الشافعي دا النلس بتضربي تعظيم سلام وانا ماشي ودي بتعلي صوتها عليا

زين:ايوا بس هي اكيد مش هتوافق

اسد:مش عارف بس عمو علي من كلامه ان بنته مش بترفض له طلب

زين:خلاص نستني لحد ما عموك علي يكلمك

اسد: تمام

زين :هتجوزهالي امتي بقي

اسد بغضب :اخرس ومتفتحش الموضوع ده تاني

زين :خلاص يا عم احنا اسفين

اسد: ايوا كدا اتلم

عند عشق

دخل عليها علي

علي :ازيك يا حبيبتي

عشق :الحمد لله يا بابا

علي :اي رايك في اسد دا شخص كويس ومحترم كفايه اني عارفه ومش هتلاقي حد زيه

عشق بحزن:انت عارف يا بابا اني مبرفضش ليك طلب

علي:انا عارف الصح من الغلط ومش هختارلك حد انا مش واثق في

عشق:الي تشوفه يا بابا

مشي على ودخلت عشق تتوضي وتصلي

عشق رنت علي روح

روح :ازيك يا قلبي عامله ايه مش بتسالي

عشق :والله مشغوله وفي عريس جه اتقدملي انهارده وبابا واثق في

روح :الف مبروووك وانتي وافقتي ولا لا

عشق :انتي عارفه اني مقدرش ارفض لبابا طلب غير انه مريض قلب ومش بحب ازعله

روح : ربنا يشفيه

عشق :ي رب ي حبيبتي

قفلت عشق مع روح

وفي اليوم التاني رن علي علي اسد وقاله ان هو وروح موافقين وحدد معاد انه بكره هييجي هو وعيله يقروا الفاتحه

في اليوم التاني اخر النها كانت خديجه بتجهز نفسها لبست فستان اسود وخمار احمر

واسد جهز وذهب هو واخته وباباه ومامته راحوا عند عشق

لبس تيشرت اسود وبنطلون جينز

ذهبوا عند عشق

علي:اهلا اهلا والله البيت نور وحشتني يا منصور

منصور:والله البيت منور بصحابه وانت اكتر فينك مش بتيجي الشركه زي الاول

علي: والله الشغل في شركتي كتير اوي ومش بفضي

منصور: ربنا يعينك

علي: ي رب

خلود :امال فين عروستنا القمر

خديجة :ثلنيه واحده هدخل اناديها

خديجه لعشق :يلا يا روحي الناس بره

عشق :حاضر يا ماما

خرجت عشق وانصدمت مما رأته

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى