رواية سجينتي فتاة الفصل الثاني عشر 12 بقلم أميرة مراد
رواية سجينتي فتاة الجزء الثاني عشر
رواية سجينتي فتاة البارت الثاني عشر
رواية سجينتي فتاة الحلقة الثانية عشر
في القسم~
كان يامن يحاول جاهدا ان يجعل المتهم يعترف بالجريمة.
يامن بضيق: يا ابني ارحمني بقا وقولي قرفتني
الفتي: قولتلك…. معرفش
يامن: لا تعرف وانا مش هسيبك غير ما تقولي
لكن قاطعة كلام يامن هاتفه الذي يرن
خرج يامن وشاور لصديقه بالدخول بدلا عنه حتي ينهي المكالمة
دخل صديقه وبعد بعدة دقائق تعالت اصوات الصراغ.
وخرج صديقة وقال: اعترف
استعجب يامن من صديقه ونظر له نظرات دهشة
يامن: ازاي
وضع صديقه يداه في جيبه وقال: سر المهنة يا يويو
غضب يامن: بقولك ايه يلا يا سونيا ما تتلم بقا
عقد حاجبيه وقال: سونيا؟! مش لايق خالص يا يويو
امسك يامن بصديقه من كتفه: تعالا هقولك حاجه المكتب ده متدخلهوش تاني
رد الاخر قائلا له: متزقش طيب، ده بدل ما تشكرني عشان ساعدك
يامن: لا، واطلع برة بقا
رد الاخر قائلا: ماشي يا يويو وركض مسرعا.
يامن بضيق: حسابك معايا بعدين.
في المساء ما يقارب الساعة 12:00عشر بعد منتصف الليل ~
عاد نور الي المنزل مرهقا وجائعا.
نور بتعب: كريم انا جعان حضرت الاكل
كريم: اه عندك في المطبخ منا الخدامة ال اشترتها
نور بضحك: تعيش وتخدم
كريم بغضب: نعممممم
نور: قصدي تعيش وتطبخ
كريم: ها
نور بتوتر: قصدي تعيش و…..
قاطعه كريم : خلاص خلاص
نور بضحكة بلهاء : حاضر
وتوجه ناحية الطعام وفتح الاواني والاطباق
نور بسعادة: اوووووو علي دي روائح تسلم ايدك يا كيمو
كريم برفع حاجب: كيمو؟!
نور وهي تضع المعلقة في فمها: خلاص متزعلش هسميك كيمو كونو هههههههههههههه
كريم بنفس اسلوب نور: نينينينيني ظريف، متتكلمش وبؤك في اكل يا هبل
نور: عولم وينفذ
ضحك كريم وتوجه ناحية المرحاض لياخذ حمامًا دافئا بعد يوم طويل متعب
بعد فترة من الوقت خرج كريم ولازل نور يأكل طعامه
فتح كريم باب المرحاض وخرج وهو ينشف شعره الناعم الطويل نسبيا
نور بتذكر: صحيح يا واد كري…… والتفت خلفه فوجد كريم ينشف شعره الجميل وشبه عاري لا يرتدي سوي بنطال من القطن
نور بسرحان: ايه يا مان كل ده جمدان
نظر كريم نظره خاطفة علي نور فوجده ينظر اليه بسرحان
كريم بإستغراب: ايه يالا مالك في ايه
نور:……
كريم: نور انا بكلمك
ولا يزال نور سرح
تذكر كريم شيء فذهب مسرعا الي المرحاض ولكن هذه المرة اخذ معه التيشرت الخاص به
لم يفق نور الا عندما صمع صوت الباب يقفل بقوة
نور وهي يوجه نفسه ناحية الاكل مجددا: ايه كل الجمدان ده مكنتش اعرف انك عندك عضلات كده، ياااااه، واكمل طعامه وكأنه لم يفعل شيء.
داخل المرحاض~
كريم: غبي، ايه ال خلاني اطلع بالمنظر ده قدامه وانا شاكك فيه
ياربي مش عايز اعيش مع واحد ريمبو في البيت اعمل ايه، انا لازم اتاكد منه لاني بدات اخاف وافكار سيئة بتيجي في دماغي
ثم لبس التيشرت وخرج ليجد نور علي السرير
كريم بخوف: احم…. انت بتعمل ايه علي السرير
نور بتعب: هنام
كريم ازداده الشك: احم وانا
نور: متنام في اي حتة
كريم: من امتي وانت بتنام علي السرير
نور: ضهري وجعني اوي معلش المرادي نام انت علي الكنبة
كريم بإنذار: المراضي بس فاهم
نور: اشطا
كريم: ايه الكلام ده بتتعلموا منين
نور بنعاس: من الشغل.
بعد وقت قصير ذهب نور في نوم عميق، اما بالنسبة لكريم فظل مستيقظا يراقب نور
كريم وهو يحدث نفسه: معقول يكون منهم، اعمل انا ايه في المصيبة دي، اجيب بنات في البيت عشان اتاكد ولا ايه، لا لا ايه ال بقوله ده مينفعش طبعا، اوديه كباريه البنات هناك بتبقي صايعة اراقب نظراته ليهم طيب ولا اعمل ايه، ولا ادوره علي عروسة ولا اعمل ايه بالظبط، اه يا دماغي ياني
انا كده مش هيجيلي نوم.
وظل كريم مستيقظا حتي اتي النهار.
ترن ترن ترن ترن (صوت المنبه)
نهض كريم ليطفئه وذهب ليوقظ نور
كريم وهو يحدث نفسه: لا انا لازم يكون في مسافة بيني وبينه لغاية لما اتاكد
ذهب كريم وامسك ذراع المقشة وذهب ليوقظ نور
اخذ يهزه بذراع المقشة حتي نهض نور من النوم مستغربا الامر
نور بإستغراب: ايه ياعم مالك هو انا جرثومة بتصحيها ولا ايه
كريم:امم…. هو……. بصراحه……. مهو
نور بعد فهم: في ايه مالك انت تعبان
كريم بفزع: لا متقربش مني خليك
نور: ليه في ايه مالك
كريم: هو كده متقربش مني وخلاص،
نور: مالك يا كريم هو انت منمتش من امبارح صح، عينك بتقول كده
كريم: اه…. لا…. مهو…… اسكت بقا انا رايح البس ورايا شغل
نور: انا كمان بقيت رجل عامل رايح البس انا كمان اهو
عندما انتهي كريم من البس نظر الي نور الذي كان مشغول في الاكل كعادته
كريم بتوتر: احم……. نور
نور وهو منشغل بالطعام : ها
كريم وهو يكاد يسمع دقات قلبه : انت بتحب اي نوع من البشر
نور: مش فاهم
كريم: يعني انت بتحب البنات ولا الشباب
نور بطلاقة: بحب الاتنين
كريم والخوف يكاد ياكله: لا مش قصدي، قصدي لما تحب تتجوز…. هتتجوز اي نوع
نور بطلاقة وعدم استيعاب: هتجوز راجل طبعا يعني هتجوز ايه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينتي فتاة)