رواية قدري الأجمل الفصل الثامن 8 بقلم شاهندة إمام
رواية قدري الأجمل الجزء الثامن
رواية قدري الأجمل البارت الثامن
رواية قدري الأجمل الحلقة الثامنة
_في صباح اليوم التالي …
_في قصر بدر
كاميليا دخلت الاوضه علي بدر
كاميليا: صباح الخير يا بابي
بدر: صباح النور يا حبيبه بابي
كاميليا بطفوله: هي روكا جايه النهارده
بدر: مش عارف جايه النهارده ولا لا
كاميليا بزعل: هي ممكن مش تيجي النهارده
بدر: مش عارف يا حبيبه بابي بس ممكن نكلمها احنا وفي العربيه نشوفها هتيجي ولا لا اتفقنا
كاميليا بفرحه: اتفقنا
بدر بيشيلها: طب يلا يا حبيبه بابي ننزل نفطر
كاميليا: ماشي يلا
_في بيت رقية
منال: رقية يلا أصحي عشان تفطري
رقية بنوم: لا مش هفطر دلوقتي أنا هنام
منال: يابنتي يلا اصحي افطري معانا ابوكي هو اللي قال اصحيكي
رقية صحيت من النوم
منال: يعني اول ما قولت ابوكي صحيتي علي طول
رقية بضحك: عادى يا ماما والله
منال: طيب ياختي يلا اصحي بسرعه ابوكي مش راضي يفطر من غيرك
رقية: حاضر هغسل وشي واقوم علي طول
منال: ماشي بسرعه بس
رقية: حاضر
_رقية غسلت وشها وراحت تفطر معاهم
رقية: صباح الخير يا بابا
حسين: صباح النور يا حببتي يلا تعالي افطري معانا
رقية: حاضر
منال: من الصبح كُنت بصحي فيها أول ما قولتلها ابوكي عايزك صحيت علي طول
حسين بضحك: دي حبيبه ابوها
رقية: حبيبي يا بابا
حسين: صح يا رقية انتِ بتروحي الكُليه
رقية: احم لا يا بابا
حسين بإستغراب: لا ليه
منال: اصل الست اللي بتشتغل عندها قالتلها روحي علي الامتحانات
حسين: صح الكلام دا يا رقية
رقية: صح يا بابا
حسين: أنا مش عايز اضغط عليكِ في موضوع الشغل دا وسكت قولت هي حُره طالما عارفه الصح من الغلط لاكن لو الشغل دا هيجي علي دراستك يبقي بلاها احسن
منال: ايوه قولها عشان أنا تعبت معاها
رقية: يا بابا والله الشغل مش هيأثر علي دراستي في حاجه
حسين: طيب يا رقية براحتك
رقية: والله يا بابا متقلقش عليا ولا علي دراستي كُل حاجة تمام
حسين: زي ما تحبي اهم حاجه تكوني مرتاحه
منال: طب يلا كفايه كلام وافطرو
_في قصر بدر
بدر: خلصتي فطارك يا حببتي ولا لا
كاميليا: اه يا بابي خلصت
بدر: طب يلا يا حببتي اوصلك الحضانه عشان اروح الشركه
كاميليا بطفوله: حاضر بس يلا لبسني الشنطه دى
بدر بضحك عليها: حاضر
سعاد: خلصت فطار يابني
بدر: ايوه يا داده خلصت كُنت عايز اقولك حاجه
سعاد اتفضل يابني
بدر: ممكن تطلعي تجهزي اوضه من الجناح بتاعي لرقية وتحطي الهدوم بتاعتها فيها
سعاد: حاضر يابني عنيا
بدر بذوق: تسلم عنيكي يا داده عن اذنك احنا هنمشي
سعاد: اتفضل يابني
_في عربيه بدر
كاميليا بسرعه: يلا يا بابي اتصل علي روكا
بدر: حاضر هتصل بس في مشكله
كاميليا: ايه هي
بدر بتمثيل: مش معايا رقمها
كاميليا بزعل: يعني مش هتتصل عليها
بدر بتمثيل: ايوه أنا مش معايا رقمها
كاميليا بزعل: يعني خلاص مش هتتصل عليها
بدر بضحك: خلاص يا كوكي انتِ زعلتي ولا ايه
كاميليا: ايوه زعلت يا بابي
بدر باس خدها: حبيبه بابي لا متزعليش أنا معايا رقمها بس هعرف اجيبو
كاميليا بأمل: ازاي
بدر: هتصل علي نها وهي تجيبو
كاميليا: طب يلا اتصل بسرعه
بدر بيرن علي نها: الو
نها بإحترام: ايوه يا بدر بيه
بدر بذوق: نها لو سمحتي شوفي رقم رقية مُربيه كاميليا في البيانات عندك موجود ولا لا
نها: حاضر ثواني يا فندم
بدر: ماشي اتفضلي
نها وهي بتبص في الورق: ايوه يا فندم رقمها موجود
بدر: طب معلش قوليه بسرعه
نها: حاضر يا فندم ******** هو دا الرقم يا فندم
بدر بذوق: شُكراً يا نها معلش تعبتك معايا
نها بإحترام: لا ولا يهم حضرتك يا بدر بيه
بدر: طيب سلام
نها: سلام يا بدر بيه
_بدر قفل مع نها
بدر: اهو جبت رقمها يا كوكي
كاميليا بفرحه: طب يلا اتصل عليها بسرعه
بدر: حاضر
_في بيت رقية
منال بصوت عالي: يا رقية انتِ يابت
_طلعت رقية من المطبخ
رقية: ايوه يا ماما
منال: كُنتِ فين ياختي كُل دا بنده عليكي من الصبح
رقية: معلش يا ماما كُنت بغسل المواعين
منال: طب روحي شوفي تليفونك اللي مش مبطل زن دا
رقية: هو فين اصلاً
منال: قاعد علي السُفره روحي شوفي مين اللي بيرن دا
_رقية بتمسح ايدها من المياه في هدومها
رقية: حاضر هروح اشوف مين
_راحت رقية اخدت تليفونها لقت رقم غريب
رقية بأستغراب: الو
بدر بإبتسامة: الو يا رقية
رقية ابتسمت: بدر انت عرفت رقمي ازاي
بدر: من بيناتك في الشركه بتاعتي
رقية: اه صح نسيت
بدر: في حد مهم عايز يكلمك خُدي اهي معاكِ
كاميليا اخدت التليفون بسرعه: رقية
رقية بفرحه: كاميليا انتِ وحشتيني أوى
كاميليا: وانتِ كمان يا روكا مش كُنت بعرف انام عشان مفيش حدوته
رقية: خلاص يا كوكي هجيلك واحكيلك حواديت كتير قبل ما تنامي
كاميليا بفرحه: وأنا مستنياكِ خُدي بابي معاكِ اهو
بدر: ايوه يا رقية اخبارك ايه
رقية: أنا الحمدلله وانت
بدر: الحمدلله كويس هتيجي امتي إن شاءلله
رقية: النهارده إن شاءلله
بدر توصلي بالسلامه
رقية بإبتسامة: الله يسلمك
بدر ابتسم: تعرفي انك وحشتينا
رقية ابتسمت: شُكراً حتي أنتو كمان وحشتوني
بدر: خلاص نستناكي علي العشا النهارده
رقية: تمام زي ما تحب يا بدر طب سلام الوقتي
بدر: ماشي سلام
_بدر قفل مع رقية وكاميليا بتبص عليه ومبتسمه
بدر ابتسم: بتبصيلي كده ليه يا كوكي
كاميليا: لا عادي اصل من اول ما رقية جات علي البيت وانتِ بقيت تضحك علي طول
بدر بيضربها بخفه علي راسها: وانتِ مركزه معايا ليه
كاميليا بضحك: لا عادي يا بابي
بدر بإبتسامة: يلا يا حبيبه بابي احنا وصلنا انزلي روحي الحضانه يلا عشان اروح الشركه
كاميليا بتبوس خدو: يلا سلام يا بابي
بدر: سلام يا حبيبه بابي
_تسريع الاحداث في الليل
سعاد: والله وحشتينا يا رقية
رقية وهي شايله كاميليا: وانتِ اكتر والله ياداده
سعاد: كُنت بعمل كُل حاجه بنفسي واقول فينك يا رقية
رقية: وأنا جيت أهو ياداده وهعمل معاكِ يلا نحضر العشا لبدر بيه
سعاد: واضح انك عرفتي معاد رجوع بدر بيه
رقية بضحك: لا دا أنا عرفت كُل المواعيد الفطار والعشا والغدا بدر بيه بيتغدا في الشركه الا اذا كان واخد اجازه
سعاد بضحك: لا شاطره عرفتي كُل حاجه
كاميليا: اكلتي الشكولاتة يا روكا
رقية: ايوه يا روح روكا انتِ أنا اكلتها كلها
بدر: مساء الخير
سعاد: مساء النور يابني
رقية: مساء النور يا بدر بيه
بدر بإبتسامة: حمدالله علي السلامه يا رقية
رقية بإبتسامة: الله يسلمك
بدر: حضري الاكل بسرعه يا داده اصلي هموت من الجوع
سعاد: عنيا ليك يابني حالًا والاكل يكون عندك
_تسريع الاحداث علي السفره
_رقية بتأكل كاميليا وبدر مبتسم ليهم
بدر: تعرفي ان القصر كان فاضي من غيرك وانتِ وحشتينا
رقية: حتي أنا كل حاجه في القصر كانت وحشاني داده سعاد وكاميليا والقصر نفسه وحشني
بدر بغمزه: طب وصاحب القصر موحشكيش
رقية بخجل: لا مش قصدي
بدر بضحك: خلاص ايه دا وشك احمر كده ليه
كاميليا: رقية
رقية: نعم يا حببتي
كاميليا: ممكن اطلب منك طلب بس تقولي الاول هتوافقي ولا لا
رقية: يا خبر اكيد هوافق يا كوكي اطلبي اللي انتِ عايزاه
كاميليا بطفوله: أكلي بابي
رقية برقت ووو………..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري الأجمل)