رواية رغد الفهد الفصل التاسع 9 بقلم شيماء الشريف
رواية رغد الفهد البارت التاسع
رواية رغد الفهد الجزء التاسع
رواية رغد الفهد الحلقة التاسعة
-عاملك مفاجأة
-بجد؟!🥺
-بعد ماتفكي الجبس هنروح نتفسح شوية هنا في كندا وهنلف العااالم كله بس قومي انتي بس
-اه ماشي
-اي اه ماشي دي
-انا عاوزه انام ممكن تطلع برا شوية
-براحتك انا طالع
بعد ان خرج فهد وضعت رغد رأسها علي الوسادة وسرحت في خيالها
-هو انتي مجنونة يارغد هتسامحي فهد بالسهولة دي
-بس دا اصلا جوزي وعادي
-هو اي اللي عادي دا جنان انا مستحيل افضل معاه دا بوشين وانا استحملت كتير جدا ومش حمل تاني….
ثم ذهبت رغد في نوم عميق
مر شهر وتعافت رغد وها هو وقت فك الجبس لرغد
دخل الممرضات ليقوموا بنزع الجبس عن رغد ولكن لم يكن فهد موجود في هذا الوقت
قالت رغد في نفسها
-هعيش معاه ازاي واكمل ازاي معاه وهو في الاصل ماكلفش نفسه يقعد معايا النهارده حتي
بس في الحقيقة فهد كان بيجهز تحضيرات السفر بتاعة رغد لانه لاحظ ان رغد مش سعيدة
-لقد انتهينا سيدتي من كل شيئ مبارك تستطيعي الان تحريك يدك كيفما تشائين
-شكرا
وخرج الممرضات وذهبوا اللي عملهم وبقيت رغد بمفردها في هذا القصر الكبير
ارتدت رغد بنطلون جينز واسع وبلوزه كشمير ثقيلة وطرحة بيضاء مع ان الملابس كانت بسيطة الا وانها كانت جميلة جدا علي رغد ثم ذهبت الي خزنه رغد ووجدتها برمز سري
-ياترى هيكون اي ياترى هيكون
جربت رغد ارقام كتير جدا وبعدين بدات تجرب حروف وكلمات لحد ماجات في دماغها فكرة وكتبت (رغد)
اضاءت الخزنة باللون الاخضر تفاجأت رغد قليلا ولكن لم تعطي اهتمام لهذا الشيئ واخذت اموال كثيرة في حقيبة وجدتها في مكتب القصر ثم خرجت نهائيا في دولة غريبة ولغة غريبة وهي لاتجيد الانجليزية جيدا لان تعليمها لم يكن عالي لتجيد مثل تلك اللغة بسهولة
خرجت من باب القصر ولكن وجدت حراس كثيرون في المدخل الرئيسي عادت مرة اخري ثم قالت
-اكيد في اي حتة اعدي منها
ذهبت اللي الجهة الخلفية من القصر
وجدت كلبان مربوطان بجانب شجرة كبيرة
-يانهاااااري هعمل اي دلوقتي
ولكن لمحت جحر صغير يبدوا انه ممر محفور في السور لتلك الكلاب
بدات تمشي بحذر شديد حتي لا يفيق الكلبان ويفضحا امرها
ولكن حظث ماخافت منه بدأ فاق الكلبان وبدأ بالنباح عليها ذهبت سريعا ومرت من تلك الحفرة خارج القصر ولكن سمع الحراس صوت الكلاب فظنوا ان هناك محاولة هج’وم علي القصر ذهبوا سريعا خلف رغد وهم بركضون لاحظت رغد ان الحراس يركضون خلفها ولكن قدمها كانت تؤلمها قليلا لذلك لم تعرف ماذا تفعل
والغريب ان القصر كان في منطقة غير سكنية اي لا يوجد بيوت بجانبها فتظن انك في صحراء في مصر لا في دولة غريبة وكان امام ذلك القصر غابة صغيرة مثلجة فالطرق وكل شيئ كان يوجد به ثلج
دخلت الي تلك الغابة وذهب الحراس خلفها
ركضت وركضت وركضت حتي انقطعت انفاسها ولم يعد الحراس يتابعوها لانهم قالوا ربما سارق دخل ليسرق القصر ولكن هرب بسبب الكلاب فعادوا ادراجهم
ولكن البرد هزم رغد ووقعت مغشيا عليها ……….
-كيف يحدثثثث هذااااااا كيففففف رغدد تهررررررررب انتم مرفوضون جميعا اخرجووووووا
قال ذلك فهد بعد ان عاد للمنزل ولم يجد رغد فظن انها خط”فت ولكن راجع كاميرات المراقبة ووجدها قد هربت فجن جنونة
-ليه كدا يارغد ليه تعملي كدا هتندمي صدقيني هتندمي
ثم ضرب بعض الارقام
-الو رغد ابراهيم المدام بتاعتي تجيبوها حالا من تحت الارض وماحدش يلمسها فااااهم
في الجانب الاخر من الهاتف-………
-سلام
واغلق الهاتف ثم جلس علي مكتبه وهو بكامل غضبه
_____________
نعود لرغد
فتحت رغد عيناها وجدت ستة رجال مسل’حون باجسام ضخمة كبيرة حولها شعرت رغد بالخوف
-من انتم وماذا تريدون
-لما كنتي في ارض سيدنا ولما ذهبتي الي هناك وهل انتي جسوسة
-لا افهم؟!
بدأوا يوجهون الحديث لانفسهم
-نحن نظن انها جسوسة هل نذهب ونعطيها للسيد الكبير ربما يكافأنا ونصبح من رجاله المقربون
-اجل اظن ذلك هيا لنأخذها
ثم وضعوا منديل مخدر علي وجه رغد
-اوعى ياحيوان كدا اوعي ياض كدا
حاولت ان تقاوم رغد ولكن كانت قدمها ويداها مربوطتان
ونجحوا بان يجعلوها تنام ثم حملوها وذهبوا بها الي السيد الكبير
__________________
#رغد_الفهد
#البارت_التاسع
ياترى مين الناس دي وليه معاهم اسل’حة وهيعملوا اي في رغد وبيخططوا لايه ومين السيد الكبير وليه فهد خايف بالطريقة دي علي رغد مع انه ممكن يلاقيها في لحظة هنعرف دا كله في البارت الل جاي.
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رغد الفهد)