رواية حب الطفولة الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم زهراء السعيد
رواية حب الطفولة الجزء الثاني البارت الثاني
رواية حب الطفولة الجزء الثاني الجزء الثاني
رواية حب الطفولة الجزء الثاني الحلقة الثانية
في المستشفى كانت رهف تنام على السرير
اللواء احمد بقلق. طمني يا دكتور رهف عامله ايه
الدكتور بحزن. للاسف الانسه رهف عندها القلب وبين ان تعرضت لصدمه وده اثر عليها جدا
باسم بخوف. طيب هى عامله ايه دلوقتي
الدكتور. انا اديتلها حقنه مهدئ هتنيمها خمس ساعات وان شاء الله تبقى حلوه بس لازم تاخد علاج القلب بمواعيد وتنتظم في الاكل عشان هي ضعيفه جدا وبلاش تتعرض لصدمه او حد يزعلها
روح ببكاء. شكرا يا دكتور
بعد ست ساعات فاقد رهف وطلبت من الممرضه ان تشوف روح
دخلت روح تجري على رهف
روح ببكاء. كده يا رهف بتعملي في كده مش انا قلتلك تاخدي علاجك
رهف بتعب. اسفه يا روح
حضن تروح رهف قوي. على ايه بس انا كنت همو**ت ولو حصلك حاجه
رهف بابتسامة. لا متخافيش انا قاعده على قلبك ومش همو**ت دلوقتي
روح بغضب. قلتلك ميت مره مش عايزه اسمع حكايه المو**ت دى تاني
رهف بابتسامة. خلاص اسفه
فتح الباب اللواء احمد ودخل. كده تقلقينا عليكي يا رهف
رهف كانت هتقوم…
اللواء احمد. خليكي نايمه وخليكي نايمه ايه اللى حصل لما سمعتي اسم فهد الحديدي
رهف بغضب شديد. فهد الحديدي هو اللي ق**تل ابويا ولازم انت**قم منه هو سبب تعستي في حياتي هو السبب ان خلاني يتيمه خلاني مشوفتش ابويا خالص هنت**قم منه
اللواء احمد باستغربه. ازاي فهد الحديدي يق**تل مستحيل
رهف بغضب. لا مفيش حاجه اسمها مستحيله ق*تل ابويا قت**لوا بد**م بارد
روح بستغربه. مستحيل يا رهف اللي معروف عن فهد الحديدي ان هو راجل محترم جدا وراجل اعمال ملتزم مالهوش في الحاجات دي
رهف بعصبيه. بقولك قت*ل ابويا عارفه يعني ايه قت*له كل ده عشان ياخد الست المفروض كانت تبقى امي
اللواءاحمد بصدمه. قصدك المدام دينا
رهف بحزن. ايوه كانت متجوزه ابويا زمان مطلقها عشان مبتخلفش وبعد كده اكتشف ان هي بتخلف ومحاول انه يرجعها كانت هي متزوجه من فهد الحديده وعشان بابا كان بحبها فهد الحديدى قت**له
ومين قالك كده
رهف لفات وشها تشوف مين اللي بيتكلم لقيته باسم واقف بغضب
رهف بغضب. انا اللى بقول ان عمك قت**ل بابا
باسم بغضب. محصلش ده ابوكي المجر**م
رهف بغضب شديد. مسمحلكش تقول على بابا كده انت هتجننت
باسم بعصبيه لا متجننتش بس لما تعرفوش ان ابوك هو اللي حاول يق**تل عمي وكان عايز ياخد مرات عمي منه بالعافيه
رهف بغضب. مستحيل انت كذاب
باسم بغضب شديد وهو يقترب منها ويمسيكها من كتفيها ويهزها. اسمعيني انا هقولك ايه ابوكي سبب في مو**ت بنت عمي قمر وانا لو عايزه انت**قم منه هانت**قم عن طريقك انتى بس مش عايز اغلط الغلطه اللي ابوكي يغلطها زمان وا**ؤذي حد ملهوش ذنب في الموضوع كله وهقولك كلمه حطيها حلقه في ودانك ان ابوك هو القا**تل مش عمي
تركها باسم وغادر المستشفى وهو غاضب جدا.
باسم بغضب. صدقيني يا رهف هاخد حق وجع وكثره قلب دينا وفهد وانس منك انتي وهن**تقم من لابوكي عملوا في بنت عمي بس استنى عليا والايام هي اللي هتثبتلنا مين اللي هياخد حق التاني
روحت رهف البيت ومعها روح دخلت وروح سنداها
سمر بخوف. ايه اللي حصل بنتي ايه اللي حصلها
روح وهي بتنيمها على السرير.. متقلقيش يا طنط رهف كويسه بس هي داخت وودنها على المستشفى عشان متاخدش علاجها وانتي عارفه بقى دماغها ناشفه مبتسمعش كلام حد
سمر بغضب. الكلام ده صح يا رهف انت ما اخدتيش علاج قبل متمشي الصبح
رهف بتوتر. احم هو انا المفروض اخده الصبح مش مفروض بالليل بس
سمر بغضب. اعمل ايه اكشف راسي وادعي عليكي يا بنتي حرام عليكي يا بنتي والله زهقت فيكي رهف دي مش لعبه هتلعبي بها شويه وهتسبيها دي حياتك وانا عارفه ومتاكده ان انتي مش بتاخدي علاجك عند
رهف. بس يا ماما
سمر بغضب. مفيش بس يا ماما هتاخدي العلاج بمواعيد يا اما هقعدك من الشرطه
رهف بغضب. يا ماما يا ماما انا زهقت وتعبت من اخد العلاج والله تعبت
سمر ببرود. انا قلت اللي عندي وانتي مش هتروحي عشان الوقت تاخر وهتباتي معانا النهارده
روح بحترام. حاضر يا طنط
سمر بغضب. انا قلتلك متقوليليش يا طنط وقوليلي يا ماما
روح بدموع في عينيها. حاضر يا ماما
سمر بابتسامه ايوه كده هروح اعمل لكم عشاه عشان باين انتم جعانين
بعد خروج سمر جلست روح جنب رهف على السرير.. بصي بقى حكايه فهد وابوكي مش داخله دماغي مش عارفه ليه احكيلي ايه اللي حصل زمان مع ابوكي ومع فهد خليكي تقولي كده
رهف حزن. كان………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الطفولة الجزء الثاني)
خمسه خمسه