رواية عشق الرعد الفصل التاسع 9 بقلم زهرة البستان
رواية عشق الرعد الجزء التاسع
رواية عشق الرعد البارت التاسع
رواية عشق الرعد الحلقة التاسعة
تاني يووم الصبح
رعد ببرود اعصاب: جهزي نفسك هنقعد يومين ف الصحرا تدريب شاااق
لين بتحدي: ميهمنيش جايه
رعد: لا رد
عـنـد عدي ومريم
مريم بدموع: هتوحشني
عـدي بضحك: هما يومين ي بكاشه
مريم بدموع: عدي بس انتَ معندكش احساس اصلا
عدي بضحك: قلببي ماااتت واخدت عززااه
مريم: انت مخلوق من تلج يبني
عدي بضحك: لا من دهب انا عسل اصلا كنتي تلاقي واحد اتي ف ربع جماااليي
مريم بضحك: فشخرره موود اونن
عدي بضحك: ورب العرش انا قمرر
مريم بضحك: قمر بالستر واتشق نصينن
عدي: شكرا ع احباطك ليا ي مريومه باشااا
مريم: هتوحشني
عدي بحنيه: اكتتاااارر
وحضنها وبعدين مشي وهي راحت تذاكرر
ف نفس الوقت عند ليث و ريتاا
ليث: عمتوو فين التيشيرت الاحمر بتاعي
.. طلعت ريتا وكانت لابسه
ليث بضحك: انتي اي ملبسك التيشيرت بتاعي
ريتا: تشيرتك حلو ي اخيناا اللله
ليث بضحك: انتي متأكده ي بت انك كنتي ف دبي ده انتي بلط”جيه
ريتا بفخرر وضحك: ترربيت بساام اخويااا
ليث بضحك: انتي محسساني بسام عالم ذره ما اهو بار”د
ريتاا: روح ي عم تدريبك متدوشنااش
ليث بضحك: انا رايح سلاام
بقلم. سميه فراج
ف الصحرا
.. كانو بيتدربو تدريب شااق وشديد و بالزات ع لين انها بنت ومش متعوده و كانت هتيأس خلاص لانها تعبت وبعدين افتكرت انو ابوها كان نفسو اوي انها تشتغل ف فرقه كبيره وتكون حاجه وجملتو اللي ديما بيقولهالها
” ارفعي رأسي ي لين “
.. وبعدين كملت تدريب وكانت لين صعبانه اوي ع رعد وحاول يساعدها وهي بترفض
وبعدين راحو الشقه اللي كانو مجهزينها ليهم وقعدو فيها وحضرت لين العشاء واكلو وع الاكل جه فون ل رعد
رعد: اي ي رامزز
رامز : ررعددد ف ررجاااله كتيرره هنااا اوويي بعتهااا ابو اسااامه علشانن فاارس وجرمين تعاااالوووو
رعد بززعيق: جهزوا الاسلحه اللي كنا متوقعينو حصل
.. عدي مسك صوره كانت قاعده ف الصاله وحركها حركه بسيطه وداس ع زرار قام ف باب اتفتح كانت اوضه مليناه اسلحه واخد عدي وليث 4 اسلحه لكل واحد فيهم ولسه راح يدي سلاح ل لين قام رعد مساكها من ايدها بقوه وقفل الاوضه عليها
ليث بغضب: ليييي كدددده
عدي بزعيق: هيي تقدددررر
رعد بغضب: صووتكم ميعلاااش وده علشان مصلحتهاا
.. ليث و رعد طلعو وعدي بسرعه رن ع مريم وقلها تيجي تفتح الباب ل لين وحطلها المفتاح تحت المفرش قدام الباب
.. هناك راحو ولقيو رجاله كتيره ميته من القوات المصريه وهجوم وبعتو ع قوات ودخلو وبدأو يضربو ناار ودخلت القوات المصريه وفضلو يضربو لحد ما خلصو ع نص اللي موجودين من رجاله ابو اسامه
رعد بإمر: نصكم يحرس المكان اللي قاعدين فيه المتهمين
… و راحو نصهم بالفعل
.. وبعدين كان فيه واحد هيضرب سلاح ع رعد وجات لين ادتو طلقه وما”ت
رعد بززعيق: كلاامنااا بعديين
لين بززعيق: ده شغلللي
…ومات معظم رجاله ابو اسامه والباقي اعتقل
.. ودخلو هما الاربعه للمكان اللي موجود فيه فارس وجرمين لقيوهم
رعد بغضب: كنتو فاكرين انك هتهرربو لا يحبااايبي خلاااص انتو بقيتو ف عرررين الاسد وبقيتو فررريييسه لياااااا
فارس بزعيق: الايااام هتتلاقي ي رررعد ومسيرري امو”تك بإيدي
لين بزعيق: متتتقدددرررش هكوووون مو”تتتتك بإيدي قبل ما تفكررررر بس
فارس بخبث وفضل يبص ل لين: اوباااا ظهرت قطه جديدده
رعد بغضب جحيمي: قطه مين ي ابن ال***** دي حرررمي
جرمين: زي ما سيرين بقت عند ربها دلوقتي دي هتبقي زيهاا
ليث بغضب جحيمي: سيرين احسن منك ومن امثاااك ي وس”خه
عدي: خلاااص ي لييث و ي رررعد
… طلعو وبعدين رعد قال انو مكان الحبس يتغير و يتحط مخدر ف اكلهم وانا بنفسي هنقلهم وحراسه شديده تكون ف المكان ده
ف مكتب اللواء احمد
رعد بزعيق: افترض لين حصلهاا حاجه انهارده كنتت هترتاح
احمد بهدوء: لين مش هيحصلها حاجه لين بنت منصور ومنصور مربي بنتو بمليون رااجل ي رررعد
ليث: زي ما ماتت سيرين عاوزين لين كمان
عدي: لين مش هيحصلها حاجه
رعد بغضب: اسكت ي عدي حسابي معااك بعدين عن اللي عملتو ده
عدي: انا معملتش حاجه انا عملت الصح
لين: انا عاوزه افضل ف الفرقه
احمد: انتي بقيتي عضو رئيسي فيها
رعد: الفرقه دي فرقه موووت كنت انت وابوياا وعمي حسن وعمي رامي وامي فيهاا زماننن فاااكرينن وامي ماتتت تحت ايد حد منهم وانا مش هرتاح غير لما اعرفو واللي خلاني اخودها اميي ولما كناا انا وعدي وليث وسيرين وسيرين ماتتت ودلوقتي عااوز لين
احمد: انا مش عاوز حد يموت انا واثق ف لين
: الفرقه دي مش فرقه مووت
ي ترا مين اللي دخل ده؟
و رعد يوافق ع انو لين تكمل؟
ليث هيقدر ينسي ديما؟
عدي لي واثق ف لين كده؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الرعد)