روايات

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة عبدالعزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة عبدالعزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الجزء الثالث عشر

رواية تزوجت ابن عمي القاسي البارت الثالث عشر

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الحلقة الثالثة عشر

عدها اسبوع وباسم بيطمن علي حلا في التلفون بس مش بيروح عشان شغله
حلا: ماما
زينه: نعم
حلا: هو انا هروح لبابا امتي
زينه: هكلم عمك اقوله
حلا: كل يوم تقولي نفس الكلمه ومش بتكلمي
زينه: لا هكلمه هو بس مشغول في الشغل قالي اول مبقي فاضي هاجي بس
حلا: تمام
زينه: مش هتاكلي
حلا: لا مش جعانه
زينه قاعده سرحانه في الحصل من اسبوع معاها هيا وبأسم
فلاش باك
بأسم: تتجوزين
زينه: بأسم اي اللي بتقوله ده
بأسم: بصي انا حولت اشيلك من دماغي ومن قلبي بقالي سنين مش عارف ولا قدر ابطل احبك ده كل شويه احبك اكتر
زينه: بس يابأسم انا كنت ست متجوزه ومينفعش نتجوز كنا اتجوزنا من زمان
بأسم: كنتي ست متجوزه وخلاص انتي اطلقتي فا عادي تتجوزي وشهور العده قربت تخلص فا عادي نتجوز
زينه بتردد: ن نتجوز اي وعمي ومرات عمي ولا إبراهيم هيسكتو لما يعرفو انك عايز تتجوزني انت فكرت في كده قبل متتكلم
بأسم: انتي مش بتحبيني
زينه بتردد: هتفرق يعني احنا مش هينفع نتجوز
بأسم: انا بحبك وانتي بتحبيني فا خلاص نتجوز ومش هنتجوز في شقتي لا انا هسيبها ونتجوز في شقه برا بعيد عن امي وابويا واخويا

 

 

زينه: وانا مش عايزاك تخسر إبراهيم يا بأسم ده كويس اني العلاقه بقيت كويسه بينكم فا بلاش تبعدو عن بعض بسببي
بأسم: زينه مليش دعوه بكل ده انا بحبك ومش هقدر اتجوز غيرك ولا تبقي واحده غيرك في حض”ني
زينه بدموع: بس انا كنت في حضن واحد غيرك يعني مينفعش نتجوز يا بأسم فوق بقي انت تستاهل واحده كويسه فا بلاش تضيع عمرك بسببي
بأسم: بقولك اي انا عارف اني انتي مش عارفه تبطلي تحبيني وانا مش عارف ابطل احبك وميمنيش يا زينه كل اللي حصل زمان بس انا هفضل معاكي لحد متوافقي اننا نتجوز وانا مليش دعوه باهلي اللي فرقونا عن بعض زمان انا عندي استعداد ابعد عنهم عشان بحبك فا متبعديش عني بقي وانا هسيبك تفكري وتردي عليا بس متتسرعيش هااا
زينه: بس يا با..
بأسم: فكري وردي عليا سلام
باك
زينه في نفسها: طب انا مش عارفه اعمل اي انا بحبك بس انا مش عايزها يبعد عنهم بسببي يارب اقف معايا يارب
حلا دخلت اوضيتها وفضلت ترن ؏ بأسم بس مكنش بيرد طلعت لزينه
حلا: عمو بأسم مش بيرد عليا
زينه: يمكن مشغول ياحلا في اي مستعجله تروحي لابوكي
حلا: انا عايزه عمو بأسم يجي دلوقتي
زينه: حلا انتي عايزه تروحي لابوكي
حلا: اه
زينه بوجع : طب البسي وانا هوديكي
حلا: وعمو بأسم
زينه: ملكيش دعوه انتي عايزة تشوفي ابوكي وانا هوديكي ليه عادي بس مش هتخدي هدومك
حلا: ليه
زينه: بصي بابا متجوز وعارف اني احنا متبهدليني ومش لايقين ناكل فا هنروح كانك عايزه تقعدي فا ممكن تشبطي وتقولي عايزه اقعد مع بابي يومين وهبقي انا ابعتلك هدوم
حلا: تمام
دخلوا لبسه وزينه لبست دريس وسابت شعرها وحطت حاجات بسيطه من الميكاب ولبست هيلز وطبعاً هي جميله بس كان إبراهيم مدمره
حلا: حلو الطقم ده
زينه: انتي جميله على طول

حلا: ميرسي وانتي شكلك حلو اوي
زينه بابتسامة: ميرسي يلا ننزل
نزلو وركبوا تاكسي و وصلوا عند البيت
زينه: يلا اطلعي
حلا: ممكن ترني ع عمو بأسم
زينه: مش هرن ع حد انتي عايزه تشوفي باباكي وانا مش همنعك
حلا: طيب يلا نطلع
خبطت علي الباب
بيري فتحت الباب
زينه: سلام عليكم
بيري: عليكم السلام افندم
زينه: هو إبراهيم هنا
بيري: اه مين حضرتك
زينه: عايزه اتكلم معاها بعد اذنك
بيري بغيره: اتفضلي
زينه: متشكرا

 

 

بيري: حبيبي كلم ناس عايزاك
إبراهيم: ناس مين. اتصدم اول مشاف زينه: زينه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت ابن عمي القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى