روايات

رواية وقعت في حبها الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملك محمد

رواية وقعت في حبها الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملك محمد

رواية وقعت في حبها الجزء الثاني عشر

رواية وقعت في حبها البارت الثاني عشر

رواية وقعت في حبها الحلقة الثانية عشر

الدكتور بحزن : للاسف المدام في ذمة الله.
سليم :مرااااتي لاااا .
سليم دخل جري علي اوضة كيان ومسك ايديها وهو بيعيط وبيقول :علشان خاطري يا كيان خليكي معايا والله ما هقدر اعيش من غيرك وعدتيني اننا هنفضل سوا طول العمر علشان خاطري متسيبينيش علشان خاطري يا كيياااان .
وفجأة جهار النبض بدأ يشتغل .
سليم بفرحة :الدكتووور بسرعة .
الدكتور :ايه يا استاذ سليم .
سليم :جهاز النبض اشتغل يا دكتور تعالي شوفها .
الدكتور فحص كيان وقاله بتعجب :دي معجزة يا بني ربنا بيحبك وبيحبها أنها طلعت عايشة .
سليم :طب فاقت من الغيبوبة .
الدكتور :لا لسة بس حالتها بقيت مستقرة شوية .
سليم :طب الحمد لله انا مضطرة امشي علشان الشغل مدخلش حد يا دكتور لاوضة كيان غيري .
____________________________
خرج سليم من المستشفي وركب العربية اللي كان فيها شريف .
شريف :ايه يا سليم كيان ايه اخبارها .
سليم بحزن :كانت بين الحياة والموت يا سليم بس الحمد لله حالتها استقرت .
شريف :ربنا ميجيبش حاجة وحشة يا صاحبي ،المهم دلوقتي انت هتعمل ايه في عمك بقا .
سليم :صعب عليا بصراحة وناوي……..
شريف :انت تسكت خالص يا سليم .
سليم :في ايه يا بني ده مهما كان عمي برضو .
شريف :عمك ****************
سليم :!!!!!!!!
_________________________________
عند جلال .
جه بودي جارد ومعاه سالي علشان يوصلها لجلال .
البودي جارد زق سالي علي ابوها .
جلال :سالي انتي كويسة يا بنتي حصلك ايه.
سالي وهي بتعيط :يا بابا وحشتني اوي يا بابا مش قادرة يا بابا انا تعبانة اوي .
بعدها هديت سالي وافتكر جلال أنها اتجوزت سليم عر*في من وراه .
جلال بغضب ومسك سالي من شعرها وقالها:بقا كدة يا سالي تتجوزي عرفي يا سااالي راحت فين تربيتي .
سالي :اه اه سيبني يا بابا سيبني .
جلال ساب شعرها وقالها وعينه حمرا من كتر الغضب :الظاهر أني دلعتك دلع زيادة عن اللزوم ويا تري يا هانم بعتي شر*فك بكام .
سالي بغضب :انا مبعتش حاجة يا يا بابا ،انا لسة زي ما انا وبعدين هو مين اللي اتجوزني يعني ما هو بن اخوك .
جلال :الموضوع كله يا هانم انك بقيتي نقطة ضعف عليا .
سالي :ازاي يعني .
جلال بنفاذ صبر:سليم هد*دني بيكي خلاني أتنازل عن نصيبي في شركة عمك .
سالي :خلاص يا بابي كدا كدا محصلش بينا حاجة .
جلال :انتي حيو*انة اوي يا سالي وخلااااص معدتيش تخرجي من البيت اتفضلييي قدااامي .
__________________________
شريف :عمك هو اللي ق*تل ابوك يا سليم .
سليم :قت*ل ابوياااااا طب ازااااي وعرفت منين .
شريف :هي دي الحقيقة المرة .
سليم :طب وأبو كيان .
شريف :هحكيلك كل حاجة يا سليم .
سليم اتنهد وقاله :احكي يا شريف .
شريف :من سنتين ابوك كان في فيلا المنصورية وكان محمد القاسمي ابو كيان شغال حارس في الفيلا وفجأة طب عمك علي الفيلا فجأة وحصلت مشكلة بينه وبين أبوك وعمك طلع السلاح وأبو كيان كان واقف مصدوم لغاية ما عمك قت*له ومشي برا الفيلا لغاية ما عنك هد*ده أنه لو قال حاجة هيلبسها فيه وبس كدة .
سليم :عمي طلع أز*بل حد شوفته في حياتي .
شريف :انا قولت اقولك علشان …….سليم انت رايح فين ؟؟؟؟
سليم :رايح لعمي علشان اعرفه مين اللي ق*تل ابوياااااا
شريف :استني يا سليييم استني…..
سليم : !!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى