روايات

رواية العطر الفريد الفصل الثامن عشر 18 بقلم هنا سلامة

رواية العطر الفريد الفصل الثامن عشر 18 بقلم هنا سلامة

رواية العطر الفريد الجزء الثامن عشر

رواية العطر الفريد البارت الثامن عشر

العطر الفريد
العطر الفريد

رواية العطر الفريد الحلقة الثامنة عشر

رضوان و السلا*ح على بطنها: إلي في بطنك ده لازم يمو*ت !
تاليا بصر*يخ و صدمه : فريد ! إلحقني يا فريد
فضلت تصر*خ و رضوان بيقرب السلا*ح من بطنها لحد ما …
تاليا بصر*يخ : لااااا إبني !!!!
كان كابوس .. كابوس و فاقت منه، بصت يمين و شمال لقت نفسها في الأوضه و نايمه في حُضن فريد .. دخلت في حُضنه أكتر و قالت بخوف : يا رب .. يا رب أستُرها عليا أنا و جوزي يا رب ..
” تاني يوم الصبح ”
هانيه من ورا الباب : يا فريد .. يا تاليا .. چوموا يا ولاد .. عندنا يوم طويل
إتململت تاليا في السرير لقت فريد صاحي و قاعد على الكرسي بس مش بيرد على هانيه ..
تاليا بإستغراب : في إيه ؟ مش بترد على هانيه ليه ؟
فريد ببرود : مش فاكر ده صوتها و لا صوت ماما !
تاليا ضحكت و قامت و قالت : طيب هغير عشان ننزل
فريد : تمام و أنا هحصلك
” تحت على السُفره ” بقلم : #هنا_سلامه.
تاليا بتنهيده : صباح الفُل
ناديه رفعت راسها ليها و إبتسمت و هانيه قالت : صباح الخير يا جلبي .. تعالي أجعدي جواري .. أنتِ محتاجه تغذيه
تاليا بضحك : هتخن كده يا تيته هانيه
هانيه شد*تها من إيدها و قعدتها : يا بت تُخن إيه .. ده الحامل تاكُل فرخه و إتنين و تلاته و بعد ما تخلف تتسـ*ـخط رفيعه تاني !

 

 

تاليا بضحك : مين هتفطر فراخ على الصُبح كده ؟؟
هانيه و هي بتأكلها : يا بنتي لازم تتغذي
فريد كان قاعد سرحان لحد ما قال بتنهيده : أنا هتمشى شويه
تاليا و الأكل مالي بوقها : إستنى هاجي معاك
فريد : طيب يلا
قامت تاليا و مشيت معاه بره البيت بتاع هانيه و راحوا على الغيط ..
” في الغيط ”
تاليا و هي بتلعب في الزرع : المكان هنا حلو أوي
فريد كان سرحان برده في المكان و باصص في اللاشيء
تاليا و هي بتحضنه : مالك ؟
فريد بتنهيده : مش عارف أعمل إيه .. هنفضل كده ؟ هربا*نيين منهم و خلاص ؟
تاليا و هي بتبص في عيونه .. بص في عيونها و هي حاسه إنه عاوز يقول كلام كتير ..
تاليا : أنت في حاجه تانيه مخبيها عليا ؟ عيونك عاوزه تقولي حاجه .. بس أنت بتخرسها .. أنت بتكدب عليا في حاجه ؟
بعد فريد عنها بتوتر و قال : لا يا تاليا .. و لو سمحتِ متتغطيش عليا
تاليا بقر*يفه : تمام .. تمام
مشيت من قدامه و فضلت تتمشى في الغيط لحد ما الليل ليل و رجعت تاني لقيته نايم و ساند راسه على الشجره
تاليا بغيـ*ـظ : نايم و أنا زعلانه منك يا أخي ؟؟ نايم و أنت متعرفش أنا فين في الغيط الواسع ده ؟؟
فتح عينه و قال : أولًا أنا عارف إنك عارفه المكان ده كويس .. و أنا مش فاكر المكان ده أصلًا .. و أنتِ إلي جبتينا كمان .. ده غير إني منمتش
تاليا : طيب يلا عشان هانيه و ناديه تلاقيهم قلقنين علينا
” في البيت عند هانيه ” بقلم : #هنا_سلامه.
هانيه : هنروح يعني هنروح
فريد بعصبيه : أنا دماغي مصدعه خلقه !
هانيه بتصميم : مينفعش فريد الغالي يبقى موجود في البلد و ميحضرش فرح إبن العُمده
تاليا : و فيها إيه لما نروح يا حبيبي ؟
فريد بضيق : خلاص هقوم ألبس و أنتم أجهزوا

 

 

هانيه بهمس لِ ناديه : يلا روحي معاه يلا
إبتسمت ناديه بفرحه و دخلت مع فريد الأوضه ف قال فريد بغيظ : في حاجه ؟
ناديه فتحت الدولاب و طلعت له جلابيه رجالي و شال خفيف طويل عليها متطرز
فريد ببرود : تمام شكرًا
لوت ناديه بوقها و زعلت، بعدين مسكت قلم و كتبت على الورقه : ممكن أحضنك ؟
بص لها فريد بو*هن و ضعف و قال : محتاج لحُضنك يا أمي
إبتسمت ناديه بدموع و شد*ته لحضنها و هو دخل في حضنها و تبت فيها ..
” عند تاليا و هانيه ”
تاليا بغـ*ـيظ : حرام عليكي إيه البُربرُق ده بس ؟؟
هانيه و هي بتحط طرحه كبيره سوده على شعرها : يا بت دي موضه .. دي تخليكي منوره في الفرح
تاليا : طبعًا ما أنا لابسه عبايه بتعكس ضوء الفرح كله !
هانيه ضحكت و قالت : طيب شوفي رأي فريد
تاليا بغـ*ـيظ : ماشي يا تيته ماااااشيييي
” في أوضه فريد ”
تاليا إقتحـ*ـمت الأوضه و ناديه بتلبسه الشال على العبايه في قالت بدراميه : ااااه خيا*نه .. خيا*نه .. عشق ممنو*ع في بيتي !
هانيه ضر*بتها على راسها بهزار : ليه شايفه ناديه نور و فريد مُهند ؟
فريد بصدمه : إيه إلي أنتِ عملاه في نفسك ده يا تاليا ؟؟
تاليا بإبتسامه واسعه : إيه رأيك ؟
فريد و هو بيلفها بروِته : تحفه تحفه .. روحي إقـ*ـلعي القر*ف ده بقى و أنتِ شبه عروسة المولد كده
تاليا بغـ*ـيظ : شوفتي يا تيته .. شوووفتي ؟؟
هانيه : تصدقي شبه الچوكر
تاليا عضـ*ـت إيدها بغيظ و هما بيضحكوا عليها …

 

 

” في الفرح ”
تاليا و هي بتدور على فريد بعيونها : هو مش قال إنه هيسبقنا ؟ هو فين ؟
هانيه بإستغراب : صحيح هو راح فين ؟
فجأه لقوا فريد على حُصان و واقف في النص بيه و حصان بينـ*ـط بيه و فريد بيضحك و تاليا بتبص عليه بحُب ..
لحد ما هانيه قالت بعصبيه : مينفعش نجف إهنيه .. ده مكان الرچاله .. يلا بينا عند العروسه
تاليا بتصميم : ما تخليني شويه عشان أشوف فريد
هانيه شد*تها من إيدها و قالت : قولت يلا يا تاليا قولت يلا !
نفخت تاليا بضيق و راحت مع ناديه و هانيه ..
” عند العروسه ”
تاليا : مبروك يا عروسه
هانيه : مش دي العروسه يا بنتي
تاليا بإستغراب : أومال مين ؟
البنت إلي تاليا سلمت عليها : أنا أخت العروسه .. و إلي لابسه أبيض هناك دي العروسه .. بس أنا جريب هبجى عروسه
بنت جمبها بغمز*ه : طبعًا ما فريد الغالي نور البلد من تاني .. و خديچه و فريد كانوا بيحبوا بعض من زمان
تاليا بصدمه : فريد مين !!! أنا مرات فريد !

 

 

خديچه بصدمه : فريد الغالي !! أنتِ مراته !! هو إتجوز !!
بصت على بطنها و قالت بصدمه : و كمان حامل منه !!!
البنات كلهم وقفوا حوالين تاليا بغـ*ـيظ و هانيه واقفه جمبها و مش فاهمه .. !
خديچه بغـ*ـيظ : فريد ده بتاعي يا بت أنتِ
تاليا بصدمه : أنتِ مجنونه ؟؟ ده جوزي و أبو إلي في بطني
خديچه بغـ*ـيظ رهيب : كتك و*جع في بطنك يا شيخه
و ضر*بتها في بطنها !!!!!!!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العطر الفريد)

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى