رواية غلبت قسوتي الفصل السادس 6 بقلم بسملة بدوي
رواية غلبت قسوتي الجزء السادس
رواية غلبت قسوتي البارت السادس
رواية غلبت قسوتي الحلقة السادسة
هي فين بنت ال**** خطافه الرجاله هي فين واول ما لمحت كادي جريت عليها واخدتها من شعرها من امه ولطشتها قلم نطرها على السرير
مهيب بغضب جحيمي وخوف على كادي الي وشها جاب د*م…. سمر انتِ اتجننتي ابعدي عنها
سمر بغل وهي بتتجه لكادي المرميه على السرير مصدومه من الي بيحصل….. بقا بتزعقلي عشان ال**** دي الي لفت عليك واخدتك مني
مُهيب بصوت جوهري….. سمر برا استنيني عند امي تحت
سمر بصت لِ كادي بغل…. حاضر
مرفت بعصبيه….. انا مش هتعتع من هنا غير اما البت دي تمشي
مُهيب شد سمر من دراعها جامد وبصوت غاضب…. قدامي ياامي واخدهم ومشا من غير مايعبر كادي الي بيتحاول تستوعب الي حصل ومنهاره فِ العييط
_ها يابن بطني
مُهيب بغضب.. ايه الي حصل فوق دا؟
مرفت ببرود اعصاب….. بجيب حق سمر الغلابه الي روحت اتجوزت عليها ومعبرتش حد ولا احترمت حد مش كفايه بُعدك
قاطعتها سمر ببراءه مزيفه…. ليه عملت فيا كدا يا مُهيب عملتلك اي بس هو دا جزاء حُبي هو دا جزاء صبري وتحملي
مُهيب بصوت عالي هز اركان البيت….. مابلاش الشويتين دول يا سمر وبعدين انتِ هتعملي فيها بنحب ف بعض
سمر بلهفه…… انا بحبك وانت عارف دا.. الوقتي هطلع فيا القطط الفطسانه يا مُهيب نسيت كل الي عملته عشانك نسيت تربيه ابنك الِ عمري ما حسسته في يوم اني مرات ابوه قالتها بخبث شديد هي عارفه ان فهد نقطه ضعفه وهي بتحاول تاخدها ف صفها.
مرفت بتأثر…… اهدي يا حبيبتي
سمر بخبث وبكا مزيف….. انتو مش حاسيين بيا ولا الِ حاسه بيه
مُهيب ببرود…… لو عايزاني اطلقك انا مستعد وهكتبلك مؤخر بالرقم الي تقوليه
سمر بحزن …. لدرجادي رخيصه ف نظرك لدرجادي سهل عندك تطلقني بسهوله كده!!!
مرفت بعصبيه….. و انا مش هسمح بدا يحصل
مهيب ببرود… امي بقلمي بسمله بدوي
عندك حل من الاتنين لتطلعي تعتذريلها لا مشوفش وشك ياسمر
سمر بغل….. اعتذرلها!!!!
مرفت بغيظ….. مهيب هو في اي بالضبط البت دي عملالك عمل ولا اي انت كدا بتخليها تستقوى علينا بعمايلاك دي
مهيب بغضب….. لو سمحتي يا امي ووجه كلامي لِ سمر… ها يسمر قررتي اي
سمر بخبث….. انا بجد مصدومه هو دا جزاء تحملي وصبري هو دا جزاء حبي ليك هو دا جزاء اخلاصي ومعاملتي لابنك الي عمري ما عاملته اني مرات ابوه هو دا جزاءي
مهيب بهدوء….. تمام يعني مش هتعتذريلها..وانا مش هطلقك يسمر
ابتسمت برضا وخبث ثواني واتحولت ابتسامتها لمصدومه… انت ضربتني يا مهيب
مهيب…دا نفس الالم الي اديتهولها ومتتكررش تاني احسنلك
وانتِ يا امي تطلعي تطيبي خاطرها بكلمتين
مرفت بغل…. لا بقا مالك يا بن بطني محموق عشانها اوي لي كده دي لو عملالك عمل مش هيبقا كدا انا مهطلعش لخطافه الرجاله
قاطعها بصوت جوهري هز اركان البيت….. امي يمين بالله لو ما طلعتي لاخدها وارجع تاني
مرفت بغل…. حاضر يا مهيب حاضر يابن بطني
سمر بخبث…. وانا كمان جايه معاكو هعتذرلها انا برضو زودتها اوي..
..
كانت قاعده على الارض منهاره ف العييط شعرها مشعت بسبب شد مرفت ليه وخدها احمر اوي بسبب الالم بتاع سمر.. انا لي بيحصل فيا كدا
دخل مهيب حس بنغزه ف قلبه بسبب شكلها اتوجه ليها… قومي ياحبيبتي تعالي معايا
قامت بضعف قعدها على الكنبه …. امي
انكمشت ف حضنه بخوف….. هما هما رجعو تاني
مرفت بغل وصوت واطي لسمر…. شوفي بتتسهوك ازاي لاعبه عليه البت دي مش سهله خالص بس على مين دا مرفت والاجر على الله وقربت منه بخبث….. سمر جايه تعتذر منك يا حبيبتي.. اعُذريها يعني لو انتِ مكانها وجت واحده اخدت جوزك منك… خافت من نظرات مهيب فسكتت وشاورت لسمر تتكلم…. حقك عليا بس اعذريني انا مسترعه اوي ومقدرتش امسك نفسي اما عرفت انه اتجوزت عليا و
مهيب بغضب مكتوم…… روحي جهزي الاكل ياسمر.. روحي
مشت سمر بغيظ ومرفت لحقتها…. استني خوديني معاكي انا سايبه الاكل على النار وزمانه استوى
مهيب بغضب فِ نفسه….. شكلي غلط اما جبتها هنا وبص على خدها الاحمر وعيونها الوارمه من العييط…. بيوجعك
كادي بكذب….. لا قرب منها بهدوء وفتح الكيمود خرج منه مرهم وبقا بيداويها برقه….. حقك عليا انا اسف
كادي بخجل من نظراته…. شكرا
رفع حاجبه باستنكار…. على اي اوعي يكون على الالم ههه
ضحكت جامد على طريقته.. لا انا خرجت وسمعت كلامك ليهم بقلمي بسمله بدوي
قاطعها بغيره عميه…. بهدومك دي؟
ارتدت من نبره صوته…. ااا كنت واقفه على السلم فوق واللهِ
ابتسم بحنيه….. متتكررش ماشي.. حبيبي المكان هنا مختلف كليًا مش زي ماانتِ متعوده
همست بخجل من قربه…. حاضر
قرص خدها بلُطف وانحنى خطف قُبله سريعه…. شاطره ياكوكي المهم الوقتي معاد الغدا عايزك تعرفي ان المواعيد هنا خط احمر يعني الساعه 2الغدا 2الا خمسه تكوني قاعده على السفره فهماني ياحبيبي نهى كلامه وهو بيمد ايده يتحسس خدها بنعومه… همست بكسوف… حاضر
ابتسم بحنيه وشدها لحضنه اكتر…. يحضرلك الخير ياروح مهيب… اه من الحق العبايه والطرحه دول لبسك تحت عارف انك مش متعوده عليهم بس لو بتحرميني هتلبسيهم صح
هزت راسها برقه….. صح.. حاضر
ابتسم برضا وحضنها بحب…. حبيبي الي بيسمع الكلام وعشان كدا هخليكي تكلمي مامتك بس بليل
قفزت بفرحه طفوليه وبصت في عيونه الصادقه….. بجد
همس قدام شفايفها بحب شديد….. بجد يالا ياحبيبي ننزل
..
مهيب كان بيهزر مع كادي وهي فرحانه بهتمامه واسلوبه الي اتغير للاحسن معاها..غافيين عن تلك العيون الحاقده المتوعده ل كادي….. شوفي ياماما بتتسهوك ازاي وبتتدلع
مرفت بغيظ….. سيبها تتدلع وانا هدلعها اصبري عليا بس
مرفت بطيبه مزيفه….. مهيب يابني جدك طلبك تروحله الهنجر ضروري
مهيب بابتسامه لاول مره. صدمتها… عارف ياامي كلمني الوقتي ورايح اهو مش عايز اوصيكي بقا على كادي وهي شاطره وبتسمع الكلام صح
كادي بابتسامتها الساحره…. صح
طبع قبله طويله في كف ايدها و باس جبين امه ومشا
..
سمر بغل… خلانا نعتذرلها وخايف على زعلاها لا وكمان ضر*بني عشاانها ااه ياحسره قلبي
مرفت… نظراته ولهفته مش طبيعيه يكونشي عملاله عمل
سمر بخوف….. انا خايفه تكون هي الكل في الكل ونبقا احنا تحت طوعها
مرفت بغل….. على جث*تي انا هعرف اطفشها كويس اتفرجي انتي بس
سمر بخبث…. وانا معاكي
مرفت بصوت عالي…. كادي
كادي بطيبه… نعم حضرتك اقدر اساعدك في حاجه
مرفت بسخريه…. حاجه واحده يالا المطبخ مستنيكي
كادي بهدوء…… اعمل فيه اي
هتعرفي اما تروحي.. محاسن سيبي المواعين كادي هتعملهم وروحي ساعدي سمر
كادي غمضت عنيها بحزن….. هروح اعملهم مش مشكله ودخلت المطبخ كانت حالته حاله مواعين كتير وعايز شُغل كتير….استحملي ياكادي يالا عشان تكلمي مامتك بليل بلاش تكون فِ مشاكل يالا
بعد فتره… كادي بفرحه بريئه…. انا خلصت اخيرا اي رأيك
مرفت بخبث….. مش بطال لسا بقا مدخل البيت
كادي باعتراض….. بس
مابسش يا حبيبتي بالا واضافت بخبث وحزن مزيف…. انا على عيني واللهِ ماقولك كدا بس الحج الكبير لو جه ولقا المدخل كدا هيطربق الدنيا على دماغنا.. كان على عيني اعملها انا لس زي ماانتِ شايفه مش هقدر على الوقوف كتير وسمر مشغوله في الاكل فِ شقتها
كادي… طب ما تخليها هي تروح وانا هعمل الاكل
مرفت بخبث مش انتي لسا قايله مابتعرفيش تطبخي خلاص هروح انا ااه يا ضهري ااه
كادي بطيبه….. لا انا هعملها انا ارتاحي بس انتِ حضرتك
تسريع الاحداث
كادي قربت تخلص… قاطعها دخول ست البيت ومارعتش انها بتمسح ودخلت بحذائها ووسخ*ت المكان…. ممكن تقلعي الشوز… معبرتهاش ودخلت… عاااااااا حرام انااتهديت واللهِ
_في اي وصوت عالي ليه ماتنضفي وانتي ساكته
كادي بصوت باكي….. انا اتهديت فيها وحضرتك شيفاني وانا بنضف ودخلت بشووزك ووسختي المكان كله
مرفت بعصبيه…. في اي صوتك عالي ليه
_مين دي يامرفت
مرفت بخبث….. دي الخدامه الجديده
كادي لسا هتتكلم قاطعتها الست بغضب….. عَتشي الخدامين كمان يطاولوا على اسيادهم
كادي بعفويه…. لا انا مرات مُهيب مش خدامه دي بتكذب
مرفت بغل….. يا قليله الادب اي كدابه دي مش متربيه صحيح امك تلاقيها بتتسرمح ونست تربيكي انا عارفه ابني جايبها من انهي مصيبه تاخدها
كادي بدموع…… مسمحلكش انا من الصُبح ماقعدش ومهدومه دا بدل ما تقولي كلمه تجُبر بخاطري
مرفت بغل…. انتِ بتعلي صوتك عليا لسا بترفع ايديها تضربها
مهيب بغضب شديد…… امي
مرفت بخبث….. تعالي الحقني يا مهيب ااه تعالي شوف امك وهي بتتهان قدام الغريب ومن مين من مراتك الي مفروض تحترمني لو مش عشان حماتها تحترم عمري حتى يا مهيب
كادي بدموع وصوت عالي….. كذابه هي الي نازله هزاءه فيا وهداني من غسيل لمواعين لكنس لمسح وانا اقولها حاضر وساكته والوقتي طنط دي بتزعقلي عشان بقولها تقلع الشوز قعدت تزعقلي وسألك مامتك مين دي قالتلها الخدامه الجديده انا خدامه يامهيب بقلمي بسمله بدوي
مهيب بغضب…. صوتك عالي
كادي بصريخ….. يعني كل الي قولته دا ومتحمقتش الا على صوتي العالي
مرفت بخبث….. شوفت شوفت طريقتها وكل كلامها كذب اسأل سُهير وسمر حتى.. انا تعبت منها وخلاص جبت اخري اختار يا انا يا هي يا مهيب البت دي تمشي يا هي يا انا لواختارتها لا انت بني ولا اعرفك ليوم الدين
كادي حست ان روحها بتتسحب.. هو ممكن يسيبها ممكن بتخلى عنها؟ طب مش هي كانت عايزه كده؟ بس بعد ايه ما خلاص حبته حبت حنانه واهتمامه واسلوبه معاها!!! بصتله بخوف والدموع في عنيها من فكره انه ممكن يبعدها عنه ويطلقها!!!
مهيب ببرود….. حاضر يا امي وو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غلبت قسوتي)