روايات

رواية القسوة والعشق الفصل الخامس 5 بقلم سما الحملاوي

رواية القسوة والعشق الفصل الخامس 5 بقلم سما الحملاوي

رواية القسوة والعشق البارت الخامس

رواية القسوة والعشق الجزء الخامس

رواية القسوة والعشق
رواية القسوة والعشق

رواية القسوة والعشق الحلقة الخامسة

وقفنا لما عاصي قال لملاك انو بيحبها….
ملاك بصدمه….انت بتقول اييه
عاصي ببرود….هتعرفي لما نرجع البيت
ملاك….انا مش فاهمه حاجه بس طيب تمام
خلصت الرقصة وملاك مشيت راحت تشرب مايه…
عند مالك ورودينا…
رودينا….مش ملاحظ ان كل حاجه جت بسرعه
مالك….ايوه ودا مخليني سعيد ان خلاص رودينة قلبي بقت معايا
رودينا بكسوف وحب….امممم اغلبني كدا كل مرا
مالك بغمزه….يا واد يا مكسوووف انت
رودينا بضحك….خلاص بئا الله
مالك بضحك….ايه ياستو انا
رودينا بضحك….الله
مالك حضنها….بحبك
رودينا….وانا اكتر
عند حامد وصفا….
حامد بحزن….وحشتني اوي والله
صفا….هترجعلنا بأذن الله
حامد….يااارب انا هفضل احاول
صفا….متقلقش انت بس
عند جميله وعمران….
جميله….ياااا البيت فضي علينا اوي
عمران….ربنا يباركلنا فيهم ويهدي عاصي
جميله….امين يارب شايف ملاك زي القمر ازاي
عمران….ربنا يحميها يااارب
عدا الوقت وجه اخر رقصة ليهم وطلع على الاستيتج عاصي وملاك ومالك ورودينا وحامد وصفا وجميلة وعمران وكل كابلز…
رودينا ومالك في النص والباقي حواليهم…
واشتغلت اغنيه لعمرو دياب صدقني خلاص..
صدقني خلاااص…من بين النااس…حبيتك واخترتك لياا…طول منا وياااك…قداامي ملاااك…خلتني مغمضش عنيااا….اللللله…يا سلاااام….في عنيك احلىىى كلااام…قررررب منيي شوية شوية….قلبي وقلبك سوا يتلاقوا… الدنياا انت مالتها عليااا…دا الحبب الي محدش دااقوا…قرررب مني شوية شوية…قد ما تقدر قرب تاااني…الدنيا انت مالتها عليا وكأنك مخلوق علشاااني… يا ارق الناااس…في عنيك احسااااس…بياخدني معاه بنسى الدنيااا…ضمني بأيديك لو غالي عليييك….مضيعش ياريت ولا ثانيه….الللله….يا سلاااام….في عنيك احلى كلاااام….قرب مني شوية شوية…قلبي وقلبك سوا يتلااقوا…حبيبييييي…حبيبيييي…انا محتاجلك تفضل جمبيي….ااااااه حبيبي….ااااااااه….قرب مني شوية شوية….يا حبيبييييي…
عاصم حاضن ملاك ومالك حاضن رودينا وبيرقصوا بتخلص الرقصة وعاصم ومالك بيشيلوا ملاك ورودينا ويلفوا بيهم…
بيخلص الفرح وبيبدأ المعازيم يمشوا وبيجي وقت ان رودينا تمشي….
جميله بدموع….هتوحشيني يا نور عيوني
رودينا وهي بتحضنها….هنسافر اسبوعين وارجعلك متقلقيش ياحبيبتي
عمران راح حضنها….هتوحشيني ياقلب بابا خد بالك منها يامالك
مالك…في عيوني
عاصي حضنها….سلام يا روحي هتوحشيني
رودينا…سلام ياحبيبي خد بالك على ملاك
ملاك وهي بتحضنها….سلام ياحبيبت قلبي هتوحشيني
رودينا…..وانتي اكتر يا ملاكي
حامد….خد بالك عليها يا مالك هتوحشيني ياقلب عمك
صفا….هتوحشيني ياقلبي خدي بالك على نفسك
رودينا….حاضر ياحبايبي
مالك خد رودينا ورجع الفيلة بتاعتوا وعاصي وملاك روحوا وجميله وعمران رجعوا وصفا وحامد….
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا مالك….
دخلوا بدلوا هدومهم وخرجوا كانت شنطهم جاهزه خدوها وراحوا على المطار عشان هيسافروا الجونة….
مالك ورودينا وهما في المطار….
مالك بفرحه….يلا نعييييش
رودينا بضحك وسعادة….يلاااا
خدها مالك من ايدها وجريوا على الطيارة….اجريي وعيشي انبسطي طول ما انا معاااكييي
رودينا بفرحه….طول ما انت جنبي انا مبسوطه
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا عاصي….
دخلت ملاك الفيلا قلعت الجزمه ودخلت تقعد على الكنبه….
ملاك….فهمني
عاصي….انتي لسه فاكره
ملاك….يلاا لو سمحت
عاصي….ملاك انا فعلا بحبك بس حب تملك انا سااد”ي ياملاك
ملاك بصدمه….وليه مش بتتعالج
عاصي بغضب….اتعالج ليه شيفاني مجنو”ن
ملاك بهدوء….بص تعالى نتفق نتكلم سوا بهدوء
عاصي بمحاولة الهدوء….تمام ماشي انا عصبي جدا وساد”ي وبحب تملك مفكرتش اتعالج
ملاك….طيب ممكن نحاول
عاصي….لا معرفش هشوف الموضوع دا بعدين
ملاك….طيب ماشي ممكن بئا طلب
عاصي….اطلبي
ملاك…..انا هقدم على الكلية امتى
عاصي بصلها شوية وسابها وطلع….
ملاك بأستغراب….مالوا دا
طلعت وراه تشوفوا….
ملاك….انت سبتني ليه وطلعت
عاصي ببرود….هرد عليكي بعدين روحي اوضتك يلااا
ملاك….حاضر
وراحت الاوضة وسابتوا وهي مش فاهمه حاجه….
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند مالك ورودينا….
بعد مرور ساعتين….
وصلت الطائره الى مطار الجونة…
في جناح في فندق بالجونة…
مالك….رودينا اخرجي من الاوضة يلاا
رودينا….لاااا انت عاااوز ايه مني ابعد ياعم
مالك بضحك….يابنت الحلال انهاردة ليلة فرحنا ايه الهم دا
رودينا….لا ياعم مافيش الكلام دا
مالك بضحك….طب افتحي ونتفاهم
رودينا….لا بتضحك عليا
مالك بخبـ ـث….طب خلاص خليكي انا هنزل اشوف البنات الاجانب الحلوين دول
في ثانيه كان الباب مفتوح….
رودينا بعصبيه….نعم نعم اجاااانب بتخوني في اول يوم
مالك بضحك….اخونك ايه بس ياقلبي انا
رودينا….اقعد هنا متتحركش
مالك بخبـ ـث….ما تيجي اقولك كلمه حلوه
رودينا وهي بتجري….لااااااا ضحكت عليااااا
مالك بضحك….تعالي بس
رودينا….طيب هنصلي الاول
مالك….يلا ياحبيبي
راحوا اتوضوا ومالك صلى بيها امام اول صلاة في بداية حياتهم….
༺༺༺༺༻༻༻༻
تاني يوم…
في جناح مالك ورودينا…
مالك بهدوء….رودينة قلبي اصحي يلا
رودينا بنوم….لا سبني انااام
مالك….يابت يلا عشان نلحق اليوم
رودينا….اهو قومت الساعه كام
مالك….١١ونص ياحب يلا
رودينا….تمام ياحبيبي
مالك بضحك….صباحيه مباركه ياحبيي
رودينا رمت عليه المخده….امشي يااااعم
مالك….قومي يلا اللبسي عشان ننزل نفطر
رودينا….حاضر
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا عاصي….
عاصي صحي الصبح جهز نفسه وراح الشركه وملاك صحيت وفطرت…
༺༺༺༺༻༻༻༻
بتمر الايام وبيمر اسبوع وحياه مالك ورودينا كلها حب وسعادة….
وعاصي وملاك بينهم ديما خنا”ق…
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا عاصي….
قاعدين بيتغدوا على السفره….
ملاك بتوتر….احم عاصي هو انت عملت ايه في موضوع الكلية خلاص فاضل اسبوعين والتنسيق يقفل
عاصي ببرود….هرد عليكي بليل
وسابها وقام غسل ايدوا وخرج من الفيلا….
ملاك….يااااارب هو هيفضل كدا مش هقدررر ايتحمل كل يوم خنا”ق ومشا”كل دي مش عيييشه
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند مالك ورودينا….
رودينا….نفسي نفضل هنا الجونة حلوة اوي
مالك بحب….وعد مني كل ما الاقي نفسي فاصي هجيبك هنا واماكن تانيه كتيير
رودينا بسعاده….ان شاء الله ياحبيبي
مالك….تعالي عاملك مفاجأه
رودينا….ايه ياترى
مالك….تعالي بس
شدها وحط حاجه على عيونها وفصلوا ماشين وقفوا قدام يخت متوسط في الحجم وشال الي على عيونها….
رودينا بسعاده….اللله هنركب يخت
مالك….ايوه ياحبيبي
رودينا حضنته جامد وطلعوا فوق اليخت…
مالك…..ومش بس كدا هنغطس تحت المايه كماان
رودينا بسعاده….بجد طب يلااا قولوا يتحرك
مالك بضحك….اتحرك ياكابتن
رودينا…يلا نلبس
مالك….يلا
دخلوا لبسوا لبس الغطس وخرجوا…
مالك….جاهزه
رودينا بتأكيد….جاهزه
خدوا جهاز التنفس وكاميرا ضد المياه ونزلوا تحت….
قعدوا يصوروا الشعب المرجانيه والاسماك ويصوروا نفسهم وكانوا مبسوطين اوي…
اتصوروا صور كتير وبعد مده من الوقت طلعوا من البحر ودخلوا يبدلوا هدومهم….
رودينا بفرحه….حلو اويييي انبسط جدا
مالك بحب….ديما يارودينة قلبي مبسوطه تعالي نتصور على اليخت بئا
وقعدوا يتصوروا صور حلوة اوي….
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا عمران المنشاوي….
جميله….ما تيجي نروح نزور عاصي وملاك بكره
عمران….تمام ماشي وكمان ناخد معانا حامد وصفا يمكن نصلح بينهم
جميله….ماشي قول لهم بئا
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا عاصي….
عاصي رجع بليل متأخر….
ملاك كانت قاعده مستنياه….
عاصي….قاعده ليه لوقت متأخر كدا
ملاك….مستنياك
عاصي بسخريه….ليه عيل صغير ولا تكوني فاكره اننا متجوزين لا فوقي يا ملاك
ملاك….انت بتقول اييه
عاصي بعصبيه….بقول الي لازم تعرفي انتي ملكي زي اي حاجه املكها وهتفضلي ملكي حتى ممكن اتجوز عليكي اتنين وتلاته كمااان
ملاك بغضب….انا مش ملكك انا مش اساس او شئ انا بني ادم انت اييييه بكرهـ ـك ياعااااصي وهفضل اكرهـ ك طلقني وابعد عنيييي
عاصي ضر”بها بالقلم وشدها من شعرها واتكلم بغضب….قولتك متقوليش كدا تاني انتي ملكي يعني ملكييي فااااهمه ولا لااا
عاصي زقها جامد في الارض….تعرفي ببئا سعيد اوي وانا بض”رـبك
ملاك بغضب….عشاااااان مر*يييييض ساااا”ديي
عاصي بعصبيه….اخررر”سي واه جامعة مافيش هتعيشي خاد”مممه فاااااهمه
ملاك بدموع….لا كلو الا دا ارجوك بلاااش
عااصي بغضب….انا قولت الي عندي
ملاك بتمسك في ايده جامد….لا ونبي دا حلمييي
عاصي زقها….عشان تتعلمي تقولي بكر”ـهك تاااني
فضلت ملاك تبكي على حالها وقررت على فعل فكره في دماغها….
༺༺༺༺༺༺༻༻
تاني يوم عاصي راح الشركه وملاك صحيت حالها وحش اوي وخلاص هتبدأ في مهمتها…
༺༺༺༺༻༻༻༻
في شركه عاصي….
دخل عليه شريكه وصاحبه عز….
عز….عاصي شركتك التانيه خلاص خلصت ها هنعمل ايه
عاصي….خلاص ابدأ الشغل واستقبل اي ناس بتقدم عاوزين نكبرها اكتر واكتر
عز….هيحصل ان شاء الله هي خلاص اصلا اسمها بئا بيتذكر في كل مكاان
عاصي….الحمدلله
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا عاصي…
جميله وصفا وعمران وحامد جم لملاك…
ملاك….منورين ياجماعه
هما….بنورك يارب
عمران….عرفتي ياملاك شركة عاصي التانيه اتفتحت
ملاك….بجد لا مكنتش اعرف طب كويس
جميله….ملاك احنا جينا انهاىدة نصلح بينك وبين حامد بئا
عمران….لازم ياقلب عمك
صفا….ولا ايه يا حبيبتي
ملاك بأبتسامه تحمل كل معاني الوجع….في البداية عاصي على طول مكنش بيخليني سعيدة ديما ينكد عليا بعدها كان بيبعد اسر ديما عني جه وقال لا كفايا كدا احنا ند”مرها اكتر ونخلي ابوها يكر ـها وفعلا عمل كدا ابوها بعد تنها صديق عمرها واكتر حد كان بيقف جنبها وهو الي مربي واتهموا واتهم بنته بعدها زوجني لعاصي مافيش واحد فيكم اتكلم وقال حاجه وسيبتوا يتجوزني بعدها والدتي الجميله ودت الصور لواحد بتاع فوتو شوب وكان ممكن توديها قبل ما اتزوج بس هنعديها جم هنا وكانوا عاوزين يطلقوني من عاصي ولا كأني لعبه وبعدها حتى ما وقفوش عاصي عند حده لا كملوا عادي وكل يوم ضر”ب وتهز”يق وقلة احتر”ام وماشيه ومكمله شوفت رودينا بتفرح ربنا يحميها يارب ويبارك لها في مالك بس انا كان من حقي افرح زي اي بنت دا حتى الفستان الابيض ملبستهوش وانت ياعمي انت وجميله بردوا غلطوا يوم ما سبتوا عاصي يتزوجني مع ان كلكم كنتوا متأكدين من اني عمري ما هعمل كدا وانتي يا امي نفس الكلام وانت يابابا دا انتو حتى الي ربتوني….
بس عاوزه اقول لكم كلمه اخيره متجيش على قلب بنت كانت بتعشق بجد لأن للأسف قلبعا لما بيكر”ه الانتقام بيعمي عيونها ويمحي عقلها ف مترجعوش تلموني على اي ردت فعل بناء على فعل نورتوني البيت بيتكم….
وسابتهم وطلعت فوق وهي عماله تبكي….
مشيوا كلهم وهما موجعين عليها وجع كبيير…
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
بليل….
ملاك في اوضتها….
ملاك….ايوه يا اسر
اسر بفرحه….ملاااك ازيك وحشانيي
ملاك….وانت اكتر اسر تساعدني انتقـ ـم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية القسوة والعشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى