رواية بنت الصعيد الفصل السادس عشر 16 بقلم هاجر حسين
رواية بنت الصعيد الجزء السادس عشر
رواية بنت الصعيد البارت السادس عشر
رواية بنت الصعيد الحلقة السادسة عشر
يونس بعد عنها- انتي طالق طالق طالق يا داليا
داليا اتصدمت وغمضت عيونه ودموعه نزالت، طلعت لبست النقاب ونزالت وفتحت الباب وخرجت وهو شايفها
يونس- هسيبها تمشي لوحده كدا بليل و هتروح فين ،انا مش عارف بحان ليه……وخرج وركاب العربيه
داليا كانت وقفه مستنيه حازم بعد ما كلامتها وبعتتلو لوكيشن واقف قدامه بالعربيه
يونس من غير ما يبصله -اركابي اوصلك
داليا سابته ومشيت نزال من العربيه
يونس- هتروحي فين
-بكلامك انا
داليا- علي فكره غلط كدا انت مش طلاقتني عايز مني ايه تاني كفايه حرام عليك
يونس- تعالي اوصلك
داليا- لا يا سيدي شكرا ………حازم وصل
حازم- اركابي ………داليا راكبت ومشيو
حازم- حصل حاجه
داليا بصوت مبحوح- لا
حازم- مالك طيب
داليا- اطلاقنا
حازم- طيب وانتي زعلانه ليه
داليا- بلعكس، يلا الحمدلله
•••••••
يونس – فينك
اسلام- في الشقه ليه
يونس- مخنوق اوي يا اسلام
اسلام- اتخانقت انت وداليا
يونس-طلقتها
اسلام- انت بتهزار صح
يونس- لا مش بهزار، انا هرجع القاهره
اسلام- دلوقت
يونس- اااه، سلام
اسلام- طيب استنا انا جاي
………
هيام – اهدي يا داليا علشان خاطري اهدي
حازم- بتعيطي ليه انتي دلوقت، ما انتي كانت عايزه تطلاقي وانتي اللي طلبتي اطلاق
داليا- اااه بس مكنتش اعارف انه هيطلاقني
حازم-طيب كفايه بقا
داليا- طيب انا عايزه ارجع
هيام- ترجعي فين
داليا- بيت بابا
حازم- واحنا مش هنسيبك تمشي
داليا- ليه
حازم- مينفعش تقعدي لوحدك
داليا- انا مش هخاف يا حازم
هيام- لا يا داليا انتي ملكيش حد غيرنا
داليا- علشان خاطر ربنا سبيني ارجع
هيام- ماشي اهدي ،الصعيد ولا القاهره
داليا- الصعيد
هيام- ماشي يا بنتي ربنا يسهل بس خليكي الفتره دي هنا
••••••••••
اسلام- يونس يونس
يونس- تعال
اسلام- اي دا انت هترجع لازفت دا تاني والسجاير
يونس- يلا نمشي
اسلام – اهدا كدا فيك ايه
يونس- تعبان اوي يا اسلام
اسلام- بتتعب نفسك يا يونس لما انت بتحبها طلقتها ليه
يونس- هي بتعند معايا وبتعصبني
اسلام حضنها- اهدا اهدا كل حاجه هتتحل
يونس- انا هرجع القاهره طيب
اسلام- خاليها اصبح حتي علشان نشوف الشغل
يونس-لا خليك انت
اسلام- مينفعش اسيبك تمشي كدا
يونس- ابعد عني يا اسلام
اسلام- مش هسيبك انا هاجي معاك
••••••••
سهير- انتي بتهزاري صح
يارا- لا والله يا خالتي زي ما بقولك كدا ،لما مشيت من هنا اتنين اتهجمو عليا واخدو الفلوس ودهب بس الحمدلله قدارت اهرب منهم
سهير- لا لا اكيد بتهزاري
يارا- ياريت يا خالتي
سهير وقعت علي الارض
يارا- خالتي خالتي………سندتها ونيمتها علي السرير وخرجت
يارا- ملاك ملاك
ملاك- نعم في ايه
يارا- خالتي اغمي عليها جوا
ملاك- ماما ………وجريت
ملاك- ماما ماما ………رانت علي يونس
ملاك- انت فين يا يونس
يونس- قربت اوصل البيت اهو ،في ايه
ملاك- كلم الدكتور خليها يجي بسرعه
يونس- في ايه
ملاك- ماما اغمي عليها
يونس- ماشي عشر دقائق وهكون عندك ……… كلم الدكتور بعد شويا جاي و يونس واسلام وصلوا
يونس جري وحضان امه- فيكي ايه ياامي
ملاك- الدكتور قال ضغطها عاليا
يارا قربت منها- خالتي انا اسفه والله غصب عني بلاش تقولي ليونس
سهير- انتي اجننتي يا يارا صح ازاي حرام عليكي دا تعب عمري ڱڵـه
زينب داخلت- في ايه
ملاك- ماما ضغطه عالي
زينب- يعني جيتو يا يونس انت واسلام، اومال فين داليا
يونس- قاعده عند خالتها
اسلام- هتكداب ليه ما تقول الحقيقه
سهير- انت لقيتها يابني
اسلام- اااه، والاستاذ طلاقها
زينب- ليه
ملاك- انت اتجانت يا يونس حرام عليك ليه عاملت كدا
يونس- انا حر
ملاك- لا مش حر انت غبي
يونس مسكها من درعها-من امتي وانتي بتغلطي كدا
ملاك- ابعد يا يونس انت هتندام علي كل حاجه ………ومشيت
زينب-روحي شوفيه يا يارا ……يارا خرجت
زينب- طلقتها ليه
يونس-مش لازم تعرفو ليه بس انا عاملت الصح
سهير-ليه كدا يا يونس دي مالهاش حد غيرنا
يونس- بتقول كلام مينفعش تقوله
اسلام- قالت ايه يا يونس
يونس- خلاص بقا
زينب- بقيت تغلط كتير يا يونس
يونس باسه مامتها علي راسه- طيب يلا نطلع ونسيب ماما ترتاح……والكل خرج
زينب- من امتي الحنيه دي
يونس- ازاي مش فاهم
زينب- مع امك ما انت دايما بتقوله سهير هانم و مش بتكلامها
يونس بزعيق- اهو قولتي امك، هو حرام يعني
اسلام- في ايه يا يونس ما براحه شويه
زينب- تعال يا اسلام عايزك……وداخله اوضتهاا
زينب- ايه الحصل يا اسلام
اسلام- والله مش عارف يا تيتا
زينب- هو مش طبيعي
اسلام- بس اكيد داليا قالته حاجه علي امه
زينب- سيبك المهم مش هتجواز بقا انت و ملاك
اسلام- دا وقته يا تيتا
زينب- اااه وقته نحدد الفرح بكره
اسلام- اللي تشوفيه يا قمر
•••••••
هيام- يعني خلاص يا داليا هتمشي برضو كدا يا بنتي
داليا- معلش يا خالتي وان شاء الله هجيلك
هيام- طيب حازم يوصلك طيب
داليا- لا انا هعارف امشي لوحدي
حازم داخال عليهم- نعم وكمان عايزه تمشي لوحدك
داليا- حازم علشان خاطري سبني امشي لوحدي
حازم- داليا احنا وافقنه انك تمشي لكن لوحدك لا كفايه انك هتعيش لوحدك
داليا- هيحصل ايه يعني
هيام- اسمعي الكلام خليها حازم يوصلك بعربيته ويرتاح في شقتنه القديمه يوم وبعدين يرجع
داليا- طيب يا خالتي، هداخل اجهز انا
هيام- ماشي، يلا يا حازم جهز نفسك
حازم- طيب
………
يونس- تيتا
زينب-
يونس- انا عارف ان غلط انا اسف
زينب- ولا يهمك
يونس- يا تيتا بالله عليكي كفايه اللي انا فيه انا مخنوق قوي فسمحيني انا اسف ان عاليت صوتي عليكي
زينب- انا مش زعلانه علشان كدا يا يونس
يونس- اومال علشان ايه
زينب- داليا يا يونس
يونس- غلطت كتير يا تيتا
زينب- بس متوصلشي لـ الطلاق
يونس- اللي حصل بقا
زينب- ترجعها يا يونس……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الصعيد)