Uncategorized

رواية عوضني بالأجمل الفصل السابع 7 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل السابع 7 بقلم حبيبة محمد

رواية عوضني بالأجمل الفصل السابع 7 بقلم حبيبة محمد

رواية عوضني بالأجمل الفصل السابع 7 بقلم حبيبة محمد

دكتورة ليلان:دكتور جاسم دكتور جاسم
جاسم:اي يابنتي فصلتيني
دكتورة ليلان بمشاكسة:لا لا كده باين الحوار كبير
جاسم:حوار اي يعني انا هخبي عنك حاجه يعني ياليلان
ليلان:اه الحب 
جاسم:انتي لي كده دايما فاهماني بس مش حب اويي 
ليلان:عشان انت صحبي الوحيد وبعدين مين بقا اللي مش حب اويي دي
جاسم:مش عارف بس سحرتني كده من دخلتها وعيونها
ليلان:قوليي مين طب وانا هتصرف 
جاسم:لا الموضوع ده مينفعش حد يتصرف فيه غيري
ليلان:ماشي ياعم انت اللي عارف
{ليلان23 سنة صاحبة جاسم الانتيم اخوات كمان دكتورة معاه خريجة من نفس الجامعة اللي كان فيهاا بيضة وشعرها اصفر}
نروح عند يارا….
يارا:تعرفي ياليلى اول مرة اشوف حد يشدني كده
ليلى:مين ياترا
يارا:دكتور معايا في الجامعة
ليلى:دكتور بس ده هيبقا كبير اوي
يارا:ياهبله لا ده عندو 23 سنة وقمر كده في نفسوا وحكت لها كل اللي حصل معاها وعن چاسمين
ليلى بضحك: اوباا لا كده يبقا في اعجاب منوا
يارا:لا لا ياليلى انا مش عايزة اخش في تجربة فاشلة تاني ويطلع في الاخر هو مفيش حاجه منوا يعني ميكنش معجب 
ليلى:اي يعني هتفضلي طول عمرك كده لا بتحبي حد ولا حد بيحبك يعني
يارا:يعني اعمل
ليلى:لا يعني تجربي كده مفيش حاجه اسمها مستحيل وعمر ما الدنيا هتقف على شخص وعلى موقف او تجارب حتة 
يارا:كلامك صح بس انا خلاص مليش نفس اني احب حد ولا اتحب حتا
ليلى:متبقيش كده ياحبيبتي لازم يبقى عندك امل مش انا يعني اللي هقولك وبعدين انتي ياست متديوش اهتمام خالص انتي شوفي بس هو بيتعامل معاكي ازاي  وبيتعامل مع الباقي ازاي بس كده ومتديوش اي مشاعر غير لما هو يعترفلك
يارا:كلامك اقنعني هعمل كده
ليلى:يبقا اتفقنا اي حاجه تحصل تقوليلهالي
يارا:اومال هو انا عندي غيرك بحكيلوا
ليلى:حبيبتيي 
بس للاسف ملحقتش يارا تعمل اي حاجه لان مامتها تعبتت جامد فترة ويارا مرحتش الجامعة …
وجي اسوء يوم…..
يوم وفاة مامت يارا????????..
يارا طبعا بعد العزاء كلمت چاسمين وقالتلهاا وچاسمين راحت ووقفت جمبها…
بعد الوفاة بأسبوع…
????????????????.
في الجامعة…..
في مكتب جااسم…
جاسم:اسئلها ولا مسئلهاش
ليلان:هيا مين اللي تسئلها
جاسم:البنت صاحبة يارا اللي كلمتك عليها
ليلان:اه مالها
جاسم:بقالها فترة مش بتيجي الجامعة انا قلقت اويي
ليلان:طب اسئلها مستني اي
جاسم:يعني رايك اسئلها
ليلان:طبعا اسئلها
في المدرج بعد المحاضر…
جاسم:بقولك ياا
چاسمين:حضرتك بتكلمني انا اسميي چاسمين
جاسم:اه بكلمك بقولك ياچاسمين زميلتك اللي كانت معاكي من فترة لما كلمتك
چاسمين:اهه يارا مالها
جاسم:مش بشوفها يعني بتيجي حصلها حاجه
چاسمين:اه مامتها اتوفت من اسبوع وكانت مريضة قبلها بفترة
جاسم:لا اله الا الله طب تمام شكرا اتفضلي انتي
چاسمين ذهبت….
في صباح ثاني يوم….
چاسمين:بقولك يايارا
يارا بحزن لان موت مامتها اثر عليها جدا
يارا:قولي
چاسمين بتوتر:انا عارفه ان الوقت مش مناسب بس 
يارا:بس اي احكي
چاسمين:دكتور جاسم سئل عليكي انهارده وكان متوتر كده وهو بيسئلني 
يارا:وهو بيكلمك لي اصلاا…..طب استني خليكي معايا في حد بيرن الج
رس
وفتحت يارا الباب…..
چاسمين:مين اللي جالك
يارا: ………..
چاسمين:بتهزريي صح
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى