رواية وقعت في حبها الفصل العاشر 10 بقلم ملك محمد
رواية وقعت في حبها الجزء العاشر
رواية وقعت في حبها البارت العاشر
رواية وقعت في حبها الحلقة العاشرة
سالي :يووه بقا يا سليم ما تسيبها أن شاء الله تولع حتي.
سليم المرادي معرفش يتحكم في عصبيته مع سالي فا راح مسك معصمها بقوهة وخدها وراحوا برا علي العربية .
ركبوا العربية وراحو اقرب فندق للمستشفي وسليم حجر اوضة ودخل ومعاه سالي .
سالي بدلع :ايه يا سولي احنا جينا هنا ليه .
سليم :انا جيت هنا علشان ابقا قريب من المستشفي علشان كيان .
سالي :طب وانا يا سليم .
سليم :عاوزة ايه يا سالي .
سالي بغضب :سلييييم انت اتجوزتني لييييه انطق .
سليم :اتجوزتك علشان انتي بنت عمي .
سالي حطت ايديها علي وسطها وقالت له بسهوكة:بنت عمك اه ،عمك اللي بينكوا وبين بعض ما صنع الحداد ولا انت في ايه في دماغك .
سليم :وبما انك عارفة أن بيني وبين أبوكي ما صنع الحداد،بتتنيلي توافقي تتجوزيني ليه يا سالي .
سالي :علشان بحبك .
سليم :بتحبيني ؟ثم اكمل بتنهيدة وقال : بتحبيني ولا بتحبي فلوسي ولا بتحبي سلطتي ولا بتحبيني علشان ايه يا سالي .
سالي دمعت “دموع تماسيح “وقالت له:سليم اخلص وهات من الاخر انت اتجوزتني لييييه .
سليم :سالي مين اللي عمل في كيان كدة .
سالي بتوتر :ك ك كيان مالها كيان .
سليم :اممم مين اللي سلط حد علشان يضضربها ويهددها يا سالي .
سالي بجرأة وصريخ :انا اللي عملت كدة اناااا ،علشان متضيعش مني ،علشلن ميبقاس فيها بتربطكوا ببعض ،كيان دي خطافة رجالة دي حيو…..
لم تكمل هذه المسكينة حتي نزل عليها يد سليم علي وجهها ثم قال باشمئزاز:سااالي انتي ار*خص واحدة انا شوفتها في حياتى.
سالي بغضب :انا رخي*صة ،امال هي ايه الزب*الة دي اللي فضلت تلف عليك لغاية ما وقعت في حبها ،دي خطاااافة رجاااالة .
سليم :كلمة كمان علي كيان يا سالي وهقت*لك دلوقتي .
سالي بخبث:ماشي يا سليم .
سالي نامت علي السرير وسليم علي الكنبة .
سالي صحيت من النوم واتسحبت برا الاوضة وراحت المستشفي لكيان .
سالي جت تدخل الدكتور وقف وقالها .
الدكتور :لو سمحتي يا مدام انتي داخلة لمين .
سالي :داخلة لمدام كيان محمد القاسمي.
الدكتور :بس دي في غيبوبة .
سالي بدموع تماسيح :محتاجة اشوفها والله وحشتني اوي .
الدكتور :طيب لو سمحتي يا استاذة متتاخريش جوا .
سالي : تمام.
دخلت سالي وقفلت الباب.
خرجت من شنطتها سم وراحت خطاه في المحلول وقالت بسخرية :ابقي وريني يا كيان هترجعي ازاي لسليم .
وخرجت من عندها بسرعة .
دخلت الممرضة علسان تغير المحلول لكيان لقيت وشها اصفر وساقع جدااا .
الممرضة :يا دكتور يا دكتوووور .
الدكتور دخل جري علي اوضة كيان .
الممرضة :المدااام بتموووت.
الدكتور :بتموت ازاي يعني .
الممرضة :في آثار سم في المحلول .
الدكتور :يا لهوي.
ودخلوها بسرعة عمليات علشان يحاولوا يشيلوا السم من جسمها قبل ما ينتشر في الجسم كله .
الممرضة اتصلت علي سليم .
كانت سالي روحت .
سليم قلن مفزوع علي موبايله الاي بيرن .
سليم :الو في ايييه .
الممرضة :استاذ سليم ،المدام دخلت عمليات وبتمو*ت .
سليم :أمتي الكلام ده ،انا جاااي حالاا.
قام سليم لبس ونازل .
سالي :انت رايح فين يا س….
ملحقتش تكمل كان سليم نزل جري علي العربية علشان يروح لكيان.
دخل المستشفي وراح للدكتور.
سليييم :مالها مراااتي يا دكتور .
دكتور :للاسف مراتك حالتها مش مستقرة بسبب أن الس*م اللي دخل جسمها كان قوي جدا .
سلييم:س*م !! س*م ايه يا دكتور اللي بتتكلم عنه .
دكتور :انا نسيت اقول لحضرتك جت واحدة دخلت علشان تزور المدام وتقريبا هي اللي حطت لها الس*م.
سليييم :وااحدة مين ،وازززااااي تدخل من غير ما تعرفوا هي ميييين .
دكتور :سالتها عن اسم المريضة قالتلي اسمها الثلاثي ده غير أنها الاستاذة اللي كانت معاك امبارح وانت بتزو….
سليم بغضب :سااالي ،نهااار اللي خلفوكي اسود يا ساااالي وربنا ما هسيبك.
سليم وهو ماشي للدكتور :متخليش حد يقرب من اوضة كيان ومراااتي لو حصلها حاجة هطر*بق المستشفي علي دماغكوا انت فااااهم .
خرج سليم وراح للفندق علشان سالي.
دخل سليم الفندق وعفاريت الدنيا كلها بتتنطت قدامه .
دخل الاوضة لقي سالي .
سالي وقالت بسهوكة :سولي حبيبي كنت فين .
سليم مسكها من شعرها وقالها :انتي مجنونة يا سااااالييييي بتسم*مي مراتي يا زبا*لة يا رخي*صة .
سالي بانفعال :انا مش زب*آلة انت اللي بتحبها اكتر طول عمرك كنت ليا لغاية ما هي جت وخدتك مني كااان لازم أموتها كااان لازم.
سليم:وربنا لاوريكي يا سالي خدها من ايديها وركبها العربية وراحو بيت مهجور دخلها وربطها في كرسي وقالها :وربنا يا سالي لو مراتي جرااالها حاجة يا سااالي قسما بالله العلي العظيم ما هسيبك .
نزل سليم وركب العربية وكلم شريف .
شريف :ايه يا بني انت فين .
سليم :انا هقابل راغب علشان ننفذ الخطة تعالي في *********.
شريف: ماشي يا سليم انا جاي .
___________________________
سليم وشريف وصلوا للمكان اللي كان فيه راغب .
سليم :علشان منتكلمش كتير انا خطفت بتاع سالي في حته الجن الازرق ميعرفهاش ومعايا ورق صفقة المخدرات اللي جاية .
راغب :طب وهنعمل ايه يا سليم الموضوع محتاج خطة متخرش المية.
سليم :احنا هنهدده الاول ببنته ونطلب منه أنه يتنازل عن نصيبه في شركة ابويا والا هنموت بنته وبعد كدة نشوف رد فعله وعلي أساسه نكمل باقي الخطة .
شريف :ولو موافقش .
سليم :استحالة ميوافقش دي سالي دي بنته الوحيدة .
راغب ماشي نكلمه.
سليم اتصل بيه .
جلال :عاوز مني ايه يا سليم .
سليم :بنتك فين يا جلال .
جلال :سالي قالتلي انها راحت يومين الجونة مع اصحابها .
سليم :اتاريك معرفتش تربيها .
جلال :اتلم يا حي*وان ،انا بنتي متربية احسن تربية .
سليم :طب ايه رايك بقا أن بنتك اتجوزتني عر*في ودلوقتي انا خاطفها في مكان الجن الازرق ميعرفوش .
جلال :بنتييي لللا متعملش في بنتي حاجة يا سليم والااا.
سليم :انا بنتك متلزمنيش يا جلال ،تكتبلي تنازل عن نصيبك في شركة ابويا غير كدة ودع بنتك يا حلو .
جلال :بس …..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حبها)