رواية قلبي لك وحدك الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم محمد
رواية قلبي لك وحدك الجزء الحادي عشر
رواية قلبي لك وحدك البارت الحادي عشر
رواية قلبي لك وحدك الحلقة الحادية عشر
مراد بخوف شديد:عشق… عشق حبيبتي فوقي…حاول معها بالكثير من الطرق ولكن دون فايدة
حملها مراد واخذها إلى غرفتها واحضر معداته لكي يكشف عليها
وبدأ في فحصها وكان يشعر بقلق شديد.. فهي حقاً طفلة صغيرة وتصرفاتها تدل على ذلك…ظل بجانبها ولم ينم للحظة واحدة..فهو يخاف أن تستيقظ وتكون بحاجة إليه.. فظل جالساً بجانبها ويملس على شعرها بحنان.. وفي نفس الوقت يشعر بغضب شديد بسبب تصرفاتها الطائشة التي تتصرفها بدون وعي
بعد شوية
تستيقظ عشق من النوم.. وتجد مراد يجلس بجانبها ويمسك بيدها بحنان
وينظر إليها بغموض
عشق بتوتر:احم احم… هو أنت هنا من امتي؟!
مراد بحنان:حمدالله على سلامتك يا عشق
عشق :الله يسلمك… يعني مردتيش على سؤالي؟؟
مراد وهو يحاول كتم غضبه:ينفع اللي انتِ عملتيه ده؟!… دي تصرفات واحدة عاقلة في سنك!!
عشق بإحراج:أنا آسفة…. أنا حبيت اكل حاجة مسكرة.. فدخلت المطبخ
وقفت قدام الثلاجة وافتكرت إن انا اشتريت شيكولاتة ف فتحت العلبة
واكلت منها اتنين بس
مراد بتعجب:اتنين بس!!
عشق:مش اتنين بالظبط.. يعني خمسة ستة مش أكتر
مراد:وده ليه بقى ان شاء الله.. مش أنا محذرك متكليش حاجة مسكرة من غير إستشارتي يا عشق
عشق:اهو اللي حصل بقى
مراد:عملتي كدة ليه يا عشق؟
عشق:عادي زي ما قولتلك. كنت عايزة اكل حاجة مسكرة
مراد:لأ يا عشق انتِ عملتي كدة.. عِند فيا و عشان تمشي كلامك على كلامي
#مريم_محمد
عشق بتوتر:إيه اللي بتقوله ده؟!
لأ طبعاً أنا معملتش كدة
هز راسه بهدوء ظاهري وهو يحاول السيطرة على أعصابه والوصول لنهاية هذا العناد
مراد بحنان:المهم إنك بقيتي بخير يا عشق
عشق بدموع:أنا تعبت من اللي أنا بعمله ده… بدل ما اذيك اذيت نفسي بغبائي وطيشي.. أنا فعلاً استاهل اللي بيحصل فيا ده
مراد بحزن:اهدي يا عشق.. انتِ لسة تعبانة وده
غلط عليكي… انا عايزك لما تنتقمي تنتقمي بذكاء مش بغباء وطيش
عشق بإستغراب:أنت عايزني افكر بذكاء عشان اعرف اذيك!!
مراد:أيوة يا عشق عايزك تنتقمي مني… بس مش على حساب نفسك يا حبيبتي
نظرت إليه عشق بتعجب شديد
أيعقل أن يطلب منها أن تأذيه وهو الذي يخبرها بذلك
عشق:تسمحلي بقى أسألك أنا.. أنت سخن ولا حاجة؟!
مراد بإبتسامة:والله أنا في كامل قوايا العقلية… لو عايزاني امضيلك على ورقة يا ستي أنا موافق
عشق بنفي:لأ يا عم مش عايزة حاجة… المهم تبعد عني
اقترب منها ورفع وجهها وحاصرها بيديه وهو ينظر إليها بحب وحنان
مراد:وابعد عنك ليه بقى وأنا بحبك ومقدرش استغني عنك
عشق بتوتر:أنا عايزة اقوم عشان مش بحب أفضل كدة
مراد بخبث:بس أنا عاجبني كدة
واقترب من وجهها يقبل حدودها بحنان.. وكانت عشق تغمض عيونها بخجل شديد
مراد بضحك:خرابي على القمر وهو مغمض عينيه الجمال.. افتحي عينك يا عشق بحب اشوفهم
عشق بتوتر:طب ابعد عشان افتحهم
مراد:طب قبل ما أبعد هعمل حاجة صغيرة… واقترب من شفتيها وقبلها بحنان يغمره العشق
فتحت عشق عيونها بشدة وهي تنظر إليه بصدمة
عشق:إيه اللي انت عملته ده يا قليل الأدب
مراد :أنا قليل الأدب!!… هو أنا عملت حاجة يا بنتي ما أنا محترم اهو
عشق:لأ قليل الأدب… وأوي كمان
نظر إليها وهو يضحك على منظرها الطفولي البرئ
عشق:بطل ضحك بقى عشان انا مضايقة منك أوي
مراد:لا إله إلا الله…أنا غلطان إن أنا كنت زي المجنون لما شوفتك وساعدتك… أنا مش قادر استوعب لحد دلوقتي اللي انتِ عملتيه يا عشق…أنتِ عارفة كويس إيه اللي ممكن يحصل لو عملتي كدة تاني؟!
عشق:عارفة
مراد بخوف :أوعديني إنك مش هتعملي كدة تاني يا عشق في يوم من الأيام
عشق:أوعدك بتاع إيه؟؟
مراد:أوعديني وخلاص…اوعديني بحق إني بحبك يا عشق.. ومش هستحمل أشوفك وأنتِ بتتوجعي
عشق:مش هوعدك يا مراد.. واوعي بقى عشان انا مش بحب اكون معاك
مراد بتأكيد:مينفعش يا عشق عشان أنتِ لسة تعبانة…انا اللي خارج وأنتِ خليكي مرتاحة
خرج مراد من الغرفة..وارتدي ملابسه وذهب إلى المستشفى
#مريم_محمد
عند جاسر وملك
في محافظة الأقصر
داخل الفندق
مي:إيه يا لوكة مضايقة ليه يا حبيبتي
ملك:مفيش يا ميوش تعبانة شوية
مي:سلامتك يا قلبي
ملك بإبتسامة:الله يسلمك يا ميوش
في المساء
داخل المطعم الذي في الفندق
كان يجلس هو وزملائه الدكاترة
إيمان بإبتسامة:في حاجة ولا إيه يا دكتور جاسر
جاسر:لأ أبدا مفيش حاجة
إيمان وهي تمد يدها وتضعها على يد جاسر بدلع:مالك قاعد ساكت ليه
نظر جاسر إلى ملك في تلك اللحظة
وجدها تنظر إليه بغضب شديد
مراد بإبتسامة:لأ عادي…تحبي نتكلم في إيه يا آنسة إيمان
إيمان بدلع:بلاش ألقاب خليها إيمي
نفسي اسمعها منك يا جاسوري
جاسر وهو مازال ينظر إلى ملك التي تجلس على الطاولة المقابلة له
وقامت من مكانها متجه إليهم وهي في قمة غضبها
جاسر بإبتسامة خبث وهو ينظر إلى ملك:ماشي يا إيمي
إيمان بدلع:يالهوي…انت سكر اوي كدة ليه يا جاسوري..لأ لأ أنا مقدرش على كدة خالص
جاسر بإبتسامة:انتِ اللي سكر والله يا إيمي
اقتربت ملك وهي تشعر بالغيظ وبشدة
ملك وهي تنظر إلى إيمان بغيظ:أزى حضرتك يا دكتور إيمان.. وجذبت إيمان من يديها واحتضنتها بكره
إيمان:الحمدلله يا حبيبتي بخير
ملك:ممكن اقعد مع حضرتك يا دكتور إيمان
إيمان وهي تنظر إلى جاسر بدلع:إيه رأيك يا دكتور جاسر
جاسر:اه طبعاً اتفضلي
جلست ملك وهي تشعر بنار تشتعل داخل قلبها.. من تلك التي تسمى إيمان
أخذت ملك كوب عصير به مانجا
ونظرت إلى إيمان بخبث
ملك:لو سمحت ممكن شاي
الجرسون:حاضر يا فندم
بعد شوية
أحضر الجرسون كوب الشاي
أخذت ملك الكوب وامسكته بيدها
نظر إليها جاسر وفهم ما الذي تريد أن تفعله
إيمان بدلع وهي تضع يديها مرة أخرى على إيد جاسر :ما تيجي نتمشي يا جاسوري
لم تستطيع أن تسيطر على أعصابها في تلك اللحظة وسكبت كوب الشاي
على إيد إيمان بغضب شديد
إيمان بصراخ:انتِ اتجننتي ولا إيه يا ملك
ملك بتمثيل:أنا آسفة أوي
إيمان بوجع شديد:أعمل انا إيه باسفك ده… غوري من وشي
قامت ملك من مكانها وفرت من أمامهم وكانت تركض إلى غرفتها وهي تبكي بشدة
وصلت إلى غرفتها واغلقت الباب خلفها وهي منهارة
#مريم_محمد
في اسفل
جاسر بعصبية:انتِ كلمتيها كدة ليه يا إيمان.. وبعدين هي متقصدش اللي حصل
إيمان بصدمة:أنت بتكلمني بالطريقة دي عشانها يا جاسر
تركها جاسر ولم يرد عليها فهو لو ظل سيفعل الكثير من أجل الدموع التي رأها في عيون حبيبته
عند مراد وعشق
عاد مراد من عمله.. وذهب إلى الشاليه… فتح الباب.. ووجد عشق تجلس على الأريكة وهي تنظر في الموبايل بتركيز
مراد:مساء الخير
عشق:مساء النور
مراد:أنا طلبت الأكل وشوية ويكون جاهز
عشق:تمام
ذهب مراد إلى غرفته وابدل ملابسه
بعد شوية
خرج مراد من الغرفة متجه إلى غرفة السفرة.. وجد عشق تجلس على السفرة وتضع الأكل بشكل جميل
مراد:تسلم إيدك يا عشقي
عشق بإبتسامة مكر:الله يسلمك
بعد شوية
#مريم_محمد
عشق:تشرب إيه يا مراد
مراد:لو مفيش تعب.. يا سلام لو في كوباية قهوة مظبوطة يبقى تسلم إيدك يا روحي
عشق:حاضر
ذهبت عشق إلى المطبخ وجهزت القهوة ووضعت بها منوم لمراد
في الخارج
خرجت عشق وتركته واعطته كوب القهوة
مراد بحب:تسلم إيدك يا حبيبتي
عشق:بالهنا والشفا يا مراد
مراد:الله يهنيكي يا روحي
ذهبت عشق إلى غرفتها وهي تنظر إلى الوقت كل شوية
بعد مرور بعض الوقت
خرجت عشق إلى الصالون
وجدت مراد نائم على الأريكة اثر المنوم الذي وضعته بكوب القهوة
أخذت عشق حبل وربطـ ـت مراد في الكرسي
وذهبت إلى غرفتها وابدلت ملابسها
وخرجت من الشاليه. وركبت سيارة مراد.. ولا تعرف إلى أين تذهب في ذلك الوقت
ظلت تمشي بالسيارة حتى وصلت إلى البحر
هبطت من السيارة… واتجهت تجلس
على البحر
عشق وهي تحدث نفسها:انا عملت كدة عشان يحس بنفس الإحساس اللي حسسهوني وأنا عاجزة عن الحركة… عايزة احسسه كل شعور حسسهوني بس بالبطئ
ونزلت دمعة من دموعها ولمعت في عيونها ولكنها ضغطت بقوة على شفتيها تمنع نفسها من البكاء
بعد شوية
كانت تجلس وهي شاردة في الذي سوف يفعله مراد عندما يستعيد وعيه
شخص وضع يديه على كتف عشق
انتفضت عشق بخوف شديد ونظرت إلى الشخص بصدمة:انت؟؟؟!!!
#مريم_محمد
في الأقصر
عند جاسر وملك
أمام غرفة ملك
كان يقف جاسر أمام غرفة ملك وهو سكر”ان اثر الشُرب الكثير
طرق جاسر باب الغرفة بهدوء
ملك بنوم:مين؟
جاسر بسُكر :أنا جاسر يا ملك
ملك:عايز إيه يا جاسر في وقت زي ده؟!
#مريم_محمد
جاسر:في إيه يا ملك عايز اتكلم معاكي وبعدين كلهم لسة قاعدين تحت ومش هيطلعوا دلوقتي
فتحت له ملك
دفعها جاسر داخل الغرفة بهدوء
وأغلق الباب خلفه
ملك بتوتر:انت عملت كدة ليه.. افتح الباب يا جاسر… افتح الباااااب بقولك
جاسر بسُكر وهو يجذبها من خصرها بتملك:انتِ حلوة أوي يا ملك…
ملك بصدمة وهي تقترب من جاسر :أنت شاااارب يا جاااااسر؟؟؟؟
ردددددد علياااا أنت شاااااارب
جاسر وهو يقترب من رقبة ملك
ملك بصراخ:فوووووق… يا جاااااسر
فوووق يا جاااااسر….. فوووووق يا اااااخي بقى
لم يستمع إليها ودفعها على السرير
واقترب منها بشدة وفتح زرار قميصه واحتضنها بقوة ووووو…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلبي لك وحدك)