روايات

رواية وقعت في حبها الفصل السابع 7 بقلم ملك محمد

رواية وقعت في حبها الفصل السابع 7 بقلم ملك محمد

رواية وقعت في حبها الجزء السابع

رواية وقعت في حبها البارت السابع

رواية وقعت في حبها الحلقة السابعة

تاليا :مبروك يا كيان انتي حامل.
كيان :حامل !!!
تاليا :في ايه يا كيان ،المفروض تبقي مبسوطة هتبقي ام يا حبيبتي .
كيان عيطت وقالت لها :هبقي ام وأبوه اللي معرفش هكمل معاه حياتي ولا لا ،و دلوقتي انا مضطرة اكمل معاه علشان علشان ابنه أو بنته اللي في بطني .
تاليا :متعيطيش سليم طيب واكيد هيفرح لو عرف انك هتخليه اب .
كيان : والله ما عارفة حاجة يا تاليا والله ما عارفة حاجة.
__________________________________________
عند سليم وشريف كانو قاعدين في الشركة مستنيين اي اخبار عن جلال.
فجأة جاله اتصال من شركة من الشركات اللي متعاقدين معاها وقالوا إن في حفلة شغل وهيحضرها اكبر أصحاب الشركات .
سليم خلص المكالمة وقاله :تيجي نروح ؟
شريف :انت مجنون يا سليم ،اكيد عمك هيروح .
سليم :وانا بقا رايح علشان عمي هناك .
شريف :شكلك هتودينا في داهية بس ماشي يا سليم .
_____________________________________

 

 

عند جلال عم سليم كان قاعد في شركته ومعاه سالي في المكتب .
جلال :انا هروح الحفلة يا سالي وانتي هتيجي معايا لأن اكيد سليم رايح .
سالي :هنشوف مين اللي هيكسب انا ولا الزفتة اللي اسمها كيان .
جلال بحدة :كيااااان ، انتي لسة بتحبي سليييم .
سالي :اه يا بابا ومش هسمح للجر*بوعة دي تاخدو مني .
جلال:انتي تنسي سلييم ده خااالص انتي فاهمة .
سالي :بس يا با…
جلال بعصبية :مبسش يا سالي ملكيش دعوة بسلييييم انتي فاهمة .
سالي بخبث :حاضر يا بابا.
خرجت سالي من المكتب وراحت علي مكان غير معروف .
دخلت سالي وجيه شاب “غير معروف” علشان يقابلها .
الشاب :عايزة ايه يا انسة سالي .
سالي :*****************
الشاب :احنا كدة حسابنا هيبقى حاجة تانية .
سالي وهي ماشية:الحساب اللي انت عاوزه المهم أن اللي قولته يتنفذ .
___________________________________
عند تاليا وكيان ،كيان استاذنت من تاليا علشان عايزة تنزل لوحدها علي البحر .
تاليا وافقت بعد إصرار كيان .
نزلت كيان وكانت لابسة دريس منقوش منفوش ولبست سليبر وسابت شعرها العسلي ونزلت .
قعدت كيان علي البحر تعيط مكنتش عارفة بتعيط علي ايه ،علي أن هي مش عارفة تشوف أهلها ولا علشان سليم ولا علشان اللي في بطنها اللي متعرفش مصيره ايه .
في وسط ما كانت قاعدة فجأة جيه شب طول بعرض وقالها :الجميل قاعد لوحده ليه .
كيان قامت علشان تمشي .
راح الشاب شالها وحط منديل في مخدر علي وشها راح مغمي عليها .
وصل الشاب بيها لمكان مهجور واول ما فاقت قالتله بخوف :انت ميت وعاوز مني ايه .

 

 

الشاب :انا اللي هوريكي الويل .
بدا الشاب يض*رب فيها جامد وهي تصر*خ لكن مفيش فايدة الشاب مكانش عنده قلب لغاية ما بدا في د*م ينزل من بين رجلها وبدأت تنزف من غير توقف .
الشاب :اول ما شافها بالمنظر ده هرب برا .
وكيان بدأت تقول بصوت واطي:يا س ل ي م ا ل ح ق ن ي يا س ل ي م .
لغاية ما أغمي عليها.
الشاب خرج واتصل بي سالي .
سالي بشوق :ايه نفذت اللي قولتلك عليه .
الشاب بخوف : كان تنفيذ اسود ومنيل .
فلاش بااك نشوف سالي كانت قايلة ليه يعمل ايه .
الشاب :عايزة ايه يا انسة سالي .
سالي :عايزاك تخطف كيان حرم سليم الشرقاوي وورته صورة ليها وقالت له علي الاماكن اللي ممكن يلاقيها فيها .
الشاب : واعمل ايه لما اخطفها .
سالي :اضربها جامد لغاية ما تترجاك وهددها بعد كدة أنها لو ما سبيتش سليم انك هتموتها .
~~~~~~~~~~~~~~~
نرجع تاني .
الشاب بخوف :كان تنفيذ اسود ومنيل.
سالي :خلص ايه اللي حصل .
الشاب :اللي بنت بتنزف من منطقة خطر ومش عايزة توقف نزيف.
سالي :الله يخربيتك طب اهرب روح في اي حته .
_____________________________________
عند تاليا لما شافت أن كيان اتاخرت نزلت تدور عليها ملقيتهاش .
راحت بقلق علي اقرب مركز شرطة وبلغت .
الظابط :خلال ساعتين هنكون لقيناها ولو حصل اي جديد هنبلغك .
روحت تاليا وهي بتعيط وندمانة أنها سابتها تنزل لوحدها
_____________________________
سليم وشريف كانوا في طريقهم للحفلة .
دخل الحفلة وكان فيه عيون كتير محوطاهم وقعدوا مع اكبر عدو لجلال عم سليم وهو راغب الجندي .
سليم :ازيك يا استاذ راغب .
راغب ضحك بسخرية وقاله :غريبة يا بن الشرقاوي انت بنفسك جاي تقعد معايا .
سليم :ده حته بيقولوا عدو عدوي حبيبي .
راغب :قصدك ايه يا سليم .

 

 

سليم :اقصد أن عدوي وعدوك واحد .
راغب :بس انا عدوي عمك جلال الشرقاوي.
سليم :وانا عدوي جلال الشرقاوي.
راغب :وعايز ايه مني يا بن الشرقاوي .
سليم :نحط أيدينا في ايد بعض ولا ايه يا شريف .
شريف : طبعا يا سليم ثم وجه كلامه الي راغب وقال :انت بقى رايك ايه يا راغب بيه .
راغب :وانا ايه اللي يعرفني أتموا مبتضحكوش عليا .
سليم :حقك تتأكد يا راغب بيه .
طلع شريف ورق من شنطته وقاله :اتفضل يا راغب بيه ده ورق إلغاء التعاقد اللي بينا وبين شركته .
راغب :اهو ده الكلام يلا بينا نبدا الشغل .
________________
الشرطة لقيت كيان وودوها المستشفي واتصلوا بالليل وقالولها راحت تاليا علشان تشوف كيان .
الدكتور خرج .
كيان بقلق :حصلها ايه يا دكتور .
الدكتور : للاسف المدام ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى