رواية طفلة الأسد الفصل العشرون 20 بقلم مروة مرزوق
رواية طفلة الأسد الجزء العشرون
رواية طفلة الأسد البارت العشرون
رواية طفلة الأسد الحلقة العشرون
فؤاد بهدوء…….. بصلي يا سلمى أنا بحبك
سلمي بفرحة……. بجد
فؤاد بنفس الهدوء……. زي نسمه أنا بحبك زي نسمه أختي انتي بالنسبه ليا أختي التانيه وأي مشاعر من ناحيتي ليكي هي مشاعر الأخوة مش أكتر أنا معرفش امتى حسستك إني بحبك أو بينت ليكي كدا أنا بعاملك زي ما بعامل نسمه بالظبط معرفش الزاي خليتك تحسي بكدا أنا آسف بجد
سلمي بدموع………………أنت أنت
فؤاد بهدوء……. سلمي اسمعيني كويس الحب مش بأيد اي حد مننا، احنا مبنعرفش امتى حبينا ولا امتى الحب دخل حياتنا وأنا عارف الحقيقة دي لأني مريت بنفس التجربه قبل كدا، صدقيني أنا وأنتي مش لبعض اكيد هتلاقي الشخص الصح اللي يقدر يقدم ليكي الحب والاحترام صدقيني كلنا بنحب وكلنا بننجر*ح من الحب وكلنا بنلاقي اللي يداوي جر*ح الحب
سلمي كانت بتسمعه عيونها مليانه دموع وهي مش عارفه توقفهم
سلمي بدموع……………طب ليه محبتنيش زي ما حبيتك أنا فيا ايه ناقص علشان تحبني
فؤاد بهدوء……. سلمي الحب مش بالشكل أبدا الحب هو راحة إحساس بيجيلك لما تلاقى حبيبك قدامك عيونك الحب إحساس بياخدك لعالم تاني غير العالم دا الحب هو إحساس بيغير حياتك بيخليك تنسى أي ماضي وتفكر في المستقبل والحاضر سلمي أنا مفيش اى إحساس من الاحاسيس دي حستها معاكي لأنك اختي يا سلمى
سلمي بدموع…….. ومين الشخص اللي أنت بتحبه يا فؤاد انجي مش كدا
فؤاد بهدوء……. ايوه يا سلمى أنا بحب انجي لو سماعك للكلام دا هيخليكي تعرفي ان أنا وانتي مش لبعض فا ايوه أنا بحب انجي
سلمي سابت فؤاد وطلعت تجري على اوضتها
فؤاد بص عليها بحزن
فؤاد بحزن………… صدقيني يا سلمى كدا احسن لينا أنا مش بحبك ولا هقدر أحبك بدعي ربنا إنك تكون بخير وإنك تلاقي الشخص اللي يستحق حبك بجد ورجع بص للبحر وافتكر لما قال إنه بيحب انجي
فؤاد……. انجي
دخلت سلمي غرفتها ورمت نفسها على السرير وفضلت تعيط كان كلام فؤاد بيتردد في ودانها كل جملة وخصوصا جمله ايوه انا بحب انجي
سلمي بدموع وانهيار………. ليييييييه يا فؤاد أنا بحبك بجد ليه ليه محبتنيش ليه ااااااااااااه ليه كل ما اجي افرح ملحقش افرح ليه ليييييييييه أنا مخترتش إني أحبك قلبي هو اللي اختارك يا فؤاد قلبي وياريت ما اختارك مكنش اتعذ*ب دلوقتي اااااااااااااااااااااااه وفضلت تعيط وقامت دخلت الحمام وتحت الدش وقفت وشغلت المايه البارده على امل ان تهدأ تلك النا*ر بالقلب ولكن لم تنجح كيف لجر*ح سببه الحب أن يخف بالماء البارد بعد مده طلعت سلمي وغيرت هدومها ودخلت تنام هروبا من هذا الأ*لم
عند انجي كانت داخله الاوتيل بس لقت في بنت قاعده تعيط وكانت صغيره فراحت ليها
انجي بابتسامة……… القمر بيعيط ليه
البنت مردتش عليها وفضلت تعيط
انجي…… اممممم تمام يعني مش عايز الشكولاته الجميله اللي هناك دي
البنت بصت على المكان اللي بتشاور عليه انجي وكان عباره عن محل للحلويات ورجعت بصت لانجي بس سكتت
انجي بحب………. الجميل اسمه ايه
البنت وهي بتمسح دموعها بكف ايدها الصغير
البنت……… حور
انجي…… الله تصدقي اسمك جميل يا حور زي شكلك كدا هاا قوليلي كنتي بتعيطي ليه
حور بدموع…….. علشان ماما سابتني ومشت ورجعت تعيط
انجي حضنتها وعيونها دمعوا
انجي بابتسامة بسيطه…….. عارفه يا حور انتي شبه الحوريات اللي بنشوفهم في التلفزيون
حور ببراءه……. بجد
انجي……. ايوه تسمعي كرتون اريل حوريه البحر
حور بضحك…….. هههههه انتي بتسمعيه بس دا للصغيرين
انجي بوجه مضحك…….. صغيرين هو انا مش صغيره ولا ايه ورافعت صوبع ايدها الصغير
حور بضحك……… لا انتي كبيره
انجي بضحك…….. لا صغيره
حور……. لا كبيره
انجي بضحك……… لا صغيره طب انتي عندك كام سنه
حور حطت على ايدها عشر
حور……. دول كام
انجي…… عشره
حور شيلي منهم اتنين
انجي……. اتفضل تمانيه
حور……. حطي عليهم ٤
انجي……. بقوا ١٢
حور………..شيلي منهم ٦ اهو دا عمري بقى
انجي عرفت ان دي لعبه وحبت تلعبها مع حور علشان تضحكها وتنسيها زعلها
انجي……… اتفضل خمسه لا سابعه ثانيه كدا عشره نشيل منهم اتنين ونحط أربعة ونشيل سته ايه داااااا أنا مش عارفه قوليلي انتي
حور بضحك……. يتفضل ست يا هانم يا فا*شله
انجي بصدمة…… فا*شله بقى انا انجي يتقال عليا فا*شله لااااا خدي هنا يا بت انتي وطلعت حور تجري على الشط وانجي بتجري وراها تحت أصوات ضحكهم
كان لسه واقف بيفكر في اللي حصل واللي سلمي قالته ليه بس فجأة في بنت صغيره اتخبطت فيه وكانت حور
فؤاد…… على مهلك مالك خايفه كدا ليه
حور بضحك…….. ششششش خبيني بسرعة واستخبت حور خلف فؤاد اللي مش فاهم حاجة بس فجأة لقى انجي بتجري ناحيته و واقفت قدامه
انجي وهي بتاخد نفسها
انجي……. حور خدي هنا والله لهعلقك الصبر بس خدي
حور بضحك……. لا يا فا*شله ياللي مش بتعرفي تحسبي
انجي اتغاظت منها
انجي بغيظ……. بقى أنا فا*شلة طب تعالي وفضلت تلف حولين فؤاد اللي مش فاهم ايه اللي بيحصل لحد ما مسكتها
انجي بضحك…….. بقى أنا فا*شلة أنا
حور بضحك…….. خلاص نقول لعمو ايه اللي حصل وهو يحكم تمام
انجي…….. عمو عمو مين وبصت لقته فؤاد ضحكت
حور نزلت وراحت ليه
حور…… عمو عمو
فؤاد…….. خير يا حبيبتي
حور…… بص أنا هقلك علي حاجة دلوقتي دول كام
فؤاد….. عشره
حور…… شيل منهم اتنين
فؤاد يتفضل……. تمانيه
حور…… حط عليهم أربعه
فؤاد….. بقوا ١٢
حور…… شيل سته يتفضل كام
فؤاد كان لسه هيرد بس بقى انجي بتمنعه وبتقوله انه يقول غلط هو مفهمش ليه بس عمل زي ما قالت
فؤاد……. يتفضل أربعه ولا سابعه ولا كام
حور بضحك…… حتى انت كمان طلعت فا*شل ههههههههه وطلعت تجري وبتقول بصوت عالي أنا شاطره أنا شاطره
فؤاد راح لانجي وهي حكت ليه كل اللي حصل وهو حب يخفف عن حور
فؤاد بضحك…….. بقى أنا فا*شل طب خدي هنا يا بت انتي وطلع يجري وراها بس بسرعة خفيفه وحور طلعت تجري وهي بتضحك ومبسوطه ونست زعلها
انجي بمرح……….. انتوا هتنسوني حور دا انا هعلقك تعالي هنا وطلعت تجري هي كمان ورا حور
واستمتعوا كلهم بالليله دي في اللعب والهزار وحور طلعت تنام مع انجي في الغرفه بتاعتها على ما الصبح يجي وتحاول انجي هي و فؤاد يلاقوا حل بخصوص حور
في الصباح
الكل كان متجمع على الإفطار تحت
فؤاد كان بيحاول يتجا*هل نظرات سلمي اللي كانت بتصبها ليه
الشرقاوي…… سلمي حبيبتي عيونك مالها حمرا كدا ليه
سلمي وهي بتحاول تمنع دموعها
سلمي….. مفيش يا جدو يمكن لاني منمتش كفايه البارح
الشرقاوي فهم وسكت والكل رجع يأكل تاني
جرت عليه تلك الصغير المشاكسه
حور راحت وحضنت فؤاد وفؤاد أول ما شافها حضنها وابتسم
فؤاد بابتسامه…… صباح الجمال على ملكة الجمال عامله ايه يا حوري
حور بابتسامه…….. الحمد لله ماما انجي جابت ليا لبس حلو شوف وأخذت تلف وهي مبتسمه على دخلت انجي
انجي بابتسامه…… صباح الخير مستر جاسر
الشرقاوي بابتسامه……. صباح النور يا بنتي
انجي……. الاجتماع مع الوفد الأجنبي النهارده وبعد الاجتماع حضرتكم هتروحوا على موقع المشروع وبعدها هيكون معاد الغدا حضرتك انت ومستر أسد ومستر فؤاد ومستر زين ومستر مراد ومستر ماجد هتتغدوا مع الوفد وبعد الغدا هنبدأ نتناقش في الاتفاقيه
الشرقاوي بابتسامه….. تمام يا بنتي بجد انتي بارعة في شغلك ربنا يديكي الصحة والعافية يارب
انجي بابتسامة….. شكرا لحضرتك و وجهت كلامها لحور
انجي…… حور يلا بينا
حور مسكت في ايد فؤاد
حور…… وبابا هيجي معانا مش كدا وبصت لفؤاد
سلمي بصدمة…… بابا والكل انصدم زي سملي
فرح بصدمة…… بابا نهارك أسو*د انت امتى اتجوزت يا فؤاد لا وكمان خلفت و وجهت كلامها لحور وانتي عندك كام سنة يا شاطره
حور حطت ايدها في وسطها وبصت بفرح
حور…… وانتي مالك ملكيش فيه
فرح بصت ليها بصدمه وقامت ناحيتها وراحت ليها
فرح بغيظ……… بت احتر*مي نفسك
حور……… انتي متغا*ظه علشان أنا احلى منك مش كدا وطلعت لسانها ليها
فرح اتغاظت أكتر
فرح بغرور………. لا يا أختي أنا احلى
حور……. لا أنا أحلى
فرح بعند……… لا أنا
حور……. لا أنا
فرح بعند أكتر…… لا أنا انا أنا
حور بضحك……… أنا وِ*حشه
فرح من دون وعي…….. لا أنا اللي وِ*حشه
حور ضحكت والكل ضحك فرح بصت بصدمة لحور اللي قدرت تغلبها بجداره
الشرقاوي بضحك…… وأخيراً جات اللي تقدر عليكي يا فرح
فرح بغيظ………. خدي هنا يا بت
حور طلعت تجري واستخبت ورا فؤاد
حور بضحك……. بابا الحقني من الو*حشه دي وطلعت لسانها
فؤاد بضحك…… اهدي يا فرح انتي هتاخدي على كلام عيله صغيره
فرح بغيظ……. صغيره بس لسانها أطول منها.
مراد بضحك………أنا أعرف واحده كانت في سنها زيها كدا
فرح بغيظ………..اللهم طولك يا روح وبصت لفؤاد هي ايه حكايه بابا دي
انجي…… حور حبيبتي تعالي معايا مش أنا وعدتك إني هاخدك افسحك يلا
حور راحت لانجي
حور………يلا يا ماما ومشت حور هي وانجي
الشرقاوي……. فؤاد ممكن تفهمني ايه الحكايه
فؤاد قص عليهم كل حاجة
أسد بحزن على حال تلك الطفله
أسد…… طب هتعمل ايه
فؤاد بحزن…… بعد ما عرفنا ان أمها سابتها زعلت هي مكنتش أمها الحقيقة هي كانت زعلانه علشان كدا عرضنا عليها أنها تنادي لانجي بماما وليا ببابا علشان نخفف عليها وبالليل في ناس هيجوا وياخدوها على دار الايتا*م وعلى ما الليل يجي أنا وانجي هنخرجها النهارده ونفسحها
الشرقاوي بهدوء…… تمام يا فؤاد روح دلوقتي معاهم متخافش احنا هنا هندير الشغل
فؤاد بابتسامة….تمام يا جدي سلام دلوقتي وطلع بسرعه يلحق انجي وحور
سلمي كانت متابعه الحوار وماسكة دموعها بالعافيه
الشرقاوي بهدوء…….. سلمي أنا عايز اتكلم معاكي بعد الأكل
سلمي بهدوء……. تمام يا جدي
أسد همس لنسمه
أسد بحب…….. أنا كنت واعدك البارح إني هخرجك بس اديكي شوفتي وانا هعوضها بعد الأكل جهزي نفسك لأننا هنهر*ب
نسمه بنفس الهمس وبضحك……… أنت ناسي إنك وراك شغل واجتماعات النهارده
أسد………… في هنا مراد وماجد وزين مش هيضر لو أنا غبت ثم انتي وحشتيني عايز اقضي معاكي شويه وقت من غير ما اي حد يقاطعنا وغمز ليها
نسمه بخجل……… احترم نفسك بقى
أسد بضحك…….. كله بحسابه وبعد عنها
الشرقاوي بضحك…….. مالك يا فرح
فرح بغيظ………. مفيش يا باشا
معتز بضحك…….. تعرف يا جدي حور دي أنا هجيب ليها كل اللي تتمناه والله
فرح اتغاظت أكتر ومسكت السكـــ…ــينة بايدها
معتز شافها بلع ريقه بصعوبه
معتز بتوتر………….. علشان اخفف عنها شويه أصلي حبيت برائتها دي
مراد بضحك……… جبان
معتز بهمس لمراد………. أديك شوفتها مسكت السكــ….ـــينه ايه كنت عايز تيجي وتد*بح الد*بيحة
مراد بضحك………. لا معاك حق
ماجد بهدوء……….. جدي
الشرقاوي……. خير يا ماجد
ماجد……….حازم جاي النهارده
الشرقاوي بفرحة……… بجد طب الحمد لله
أسد بفرحة…….. وحشني الجز*مه دا
مراد بفرحة………. شكلنا هنخربها لسه هيكمل لاقي فرح بصتله فقال هنخربها ضحك وهزار
زين بضحك……………الله على السيطرة
مراد بضحك……. عيب عليك يا عم أنا مسيطر
فرح بهدوء…… مرااااد
مراد بيمثل الخوف……. عيون مراد
زين بضحك………… شوفت أنا السيطره دي
والكل ضحك وبعدها خلصوا اكل
الشرقاوي خاد سلمي وراح علشان يتكلم معاها
أسد خاد نسمه وراحوا لمكان
مراد ودع فرح وطلع على موقع المشروع وفرح راحت تتمشى على البحر
زين راح مع مراد هو وماجد ومعتز طلع على أوضة وفضل يذاكر وشكريه راحت مع فرح يتمشوا شويه
عند انجي وحور وفؤاد
حور بفرحة…… بابا أنا عايزه آيس كريم بالشكولاته وغزل البنات وعايزه دبدوب كبير
فؤاد بضحك……. طب واحده واحده
حور مسكت ايد فؤاد وانجي سحبتهم ناحيه العجله الدوارة
حور بفرحة……. خلينا نركب دي
انجي بخوف تحاول تداريه…… بلاش يا حبيبتي انتي ممكن تخافي
حور بتحمس…….. متخافيش يا ماما ويلا بقى
فؤاد بضحك بص لانجي
فؤاد بضحك……….يا خوافه
انجي هي بتتصنع القوه……. مين اللي خوافه أنا كنت في سن حور كنت بركبها يجي عشرين مرة ومكنتش بخاف
فؤاد بضحك…… يا جامد
انجي كملت بصوت واطي…………. بس كنت في الحلم كنت بركبها عشرين مره في الحلم
فؤاد سماعها ومقدرش يمنع نفسه من الضحك فضحك بصوت عالي خله كل اللي حواليه بيصوله
حور بتحمس…….. يلا يا ماما يلا يا بابا وركب فؤاد وانجي وحور العجلة والعجله بدأت تتحرك
انجي كانت خايفه فمسكت في حور جامد وفؤاد كان متابع كل تحركتها وهو مبتسم
نزلوا من العجلة واتحركوا ناحية بيت الر*عب
انجي برعب…….. احنا ايه اللي جابنا هنا
حور بتحمس…….. ياسلام يلا خلينا نخش
انجي برعب…… نخش فين يا اختي خليكي هنا يا بت انتي
فؤاد بضحك……. لا احنا هنخش يا انجي يلا بقى
انجي بخوف……. احنا مين لو سمحت كدا
فؤاد بضحك……. انجي يلا مسك ايدها ودخلوا
أول ما دخلوا وبدأ القطار يتحرك
حور خا*فت مسكت في هدوم فؤاد
حور بخوف…….. بابا أنا خايفه طلعني من هنا
انجي بخوف…….. جايه تخافي دلوقتي يا هــ…ـبلة مكان من الأول وفجأة طلع صوت بيخوف انجي اتر*عبت ومسكت في ايد فؤاد
انجي بخوف ودموع……. الحقوني
فؤاد بضحك…… اهدي يا انجي دا كله تصوير
فجأة ظهر لانجي مجسم على شكل زو*مبي
انجي ضر*بت المجسم بالشنطة اللي معاها كانت بتصرخ
انجي بخوف…… ابعد عني يا حيو*ان ابعد يا أبو أخضر انت عاااااااا وفضلت تضر*ب وفؤاد مش قادر يمسك نفسه من كتر الضحك هو وحور اللي نست خوفها وفضلت تضحك على انجي والجوله خلصت وطلعوا برا بيت الر*عب
فؤاد بضحك………..أنا مش قادر أبطل بضحك هههههههه شكلك كان مســ…ــخرة هههههههه ااااااااااااااااه مش قادر بطني
انجي اتغاظت وضر*بت فؤاد بالشنطة ومشت بغيظ
فؤاد فضل باصص على طيفها والابتسامة مرسومة على وشه
عند الشرقاوي و سلمي
الشرقاوي بهدوء……. سلمي مالك
سلمي بهدوء……… مفيش يا جدو أنا كويسه
الشرقاوي……. سلمي أنا قررت اجوزك
سلمي بصت بصدمة للشرقاوي
سلمي بصدمة…….. ايه
الشرقاوي بهدوء……….. ايوه يا سلمى انتي هتتجوزي ماجد
سلمي بصدمة……. ماجد
الشرقاوي…….. ايوه ودا قراري الأخير يا سلمى
سلمي………….
ياترى رد سلمي هيكون ايه🤔🤔🤔وايه مصير حور 🥺🥺تصدقوا هي صعبة عليا بجد ومين حازم دا ومحمود ناوي على ايه وياترا هينجح في مخططة دا ولا أسد هيقلب السحر عليه 🤔🤔🤔 وكوثر ناويه على ايه 😂😂😂أنا بفكر اخليها تاخد جيم تاني مع فرح
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الأسد)