روايات

رواية جبروت اليتيم الفصل الثالث 3 بقلم نور وليد

رواية جبروت اليتيم الفصل الثالث 3 بقلم نور وليد

رواية جبروت اليتيم الجزء الثالث

رواية جبروت اليتيم البارت الثالث

رواية جبروت اليتيم الحلقة الثالثة

ملك بدون وعي: يخربيتك انت بتعمل اي هنا
الدكتور احمد: انتي قد اللي قولتيه دا
ملك بسخريه: اهه قدو واظن احنا هنا مش ف الجامعه
احمد ببتسامه: ماشي ياموكا الايام جايه كتير
ملك بضيق: انت كنت جي لي وعرفت البيت منين
ليل من جوه: يلااا يملك كل داا
احمد: انا ساكن هنا في الشقه دي
احمد وهو بيمشي: وطي الاغاني شويه
ملك: رخم مغرور بارد
ليل بضحك: اي يبنتي بتكلمي نفسك
ملك بضيق من احمد: الدكتور يستي جي هنا كمان وقال اي بيقولي وطي الصوت شويه
ليل بدون فهم: دكتور مين واي انا مش فاهمه
ملك: الشقه اللي في وشك دي بتعت دكتور احمد
ليل بفهم: اهه طب وهو كان عايز اي
ملك ببتسامه بشر: ابدا دا بيقول عالو الصوت شويه
ليل بشك: مممم طب يلاا

 

 

 

 

عالو الصوت اكتر من الاول وبيغانو باعلي صوت عندهم
للكروان طبعا😂♥
النحيه التانيه
بيجاد بعصابيه: لا كدا كتير الواحد مش عارف يركز
بيجاد بيفتح الباب بغضب كبير وبيخبط علي باب ليل جامد
ليل بتفتح الباب بيتصدم بيجاد من جمالها بيبصلها من فوق لتحت وهي بتتكسف
ليل بهدوء وابتسامه: نعم حضرتك عايز حاجه
بيجاد بصوت واطي: اي القمر دا
ليل: افندم بتقول حاجه
بيجاد وقد عاد لوعيو: لا ابدا بس وطي الصوت شويه
ليل: ماشي عن اذنك
بيجاد: اتفضلي
ليل: مللللللللللك
ملك: اي يخربيتك
ليل: ف قمر جه خبط علي الباب وقالي وطي الصوت شويه
ملك بقرف: بقي دكتور احمد قمر
ليل: لا احمد اي دا واحد تاني طويل وعريض وعينو سودا وشعرو اسود سواد الليل
ملك: طب انتي معرفتيش دا مين ولا يقرب ل احمد ايه
ليل: لا

 

 

 

ملك: طب يختي انا هروح عشان الحجه
ليل: طيب ابقي سلميلي عليها
ملك: ماشي بااااااااي
ليل بضحك: مجنونه
بتدخل ليل وتقفل الباب بعد شويه بتيجي فيروز
ليل بزعيق: ماماااااا جيتي
فيروز: لسه لما اجي هبقي اقولك
ليل بضحك: خلاص بقولك في ناس جم في الشقه اللي قدمنا
فيروز: بجد مختش بالي
ليل: طيب انا هنام بقي
فيروز موركيش حاجه غير النوم
تاني يوم
ليل وملك اجازه وام ملك مني جت عند فيروز مهما صحاب
ليل وملك ف الوضه
ليل: متيجي ننزل نجيب هدوم
ملك: تصدقي فكره يلا
ليل: مامااااا
فيروز: اها ع طول كدا
ليل: احنا هننزل نجيب هدوم
فيروز: طيب عايزه اي
ليل: يعني ممكن 500جنيه كدا
مني: خلاص خليهم ينزلو

 

 

 

ليل لبست دريس بيبي بلو ضيق من فوق و واسع من تحت وكوتشي ابيض وطرحه بيضه
وملك دريس ابيض وعليه ورد كشمير ضيق من فوق وطرحه كشمير وكوتشي ابيض
وتحت علي القهوه بيجاد ويوسف واحمد
يوسف بهزار واعجاب: اوبا مين دول
يوسف يتصنع الصدمه: دول نزلو من العماره بتعتنا
بيجاد بيبص: شفها وهي ماشيه بص عليها وابتسم
واحمد بص بدون اهتام: اهه دول في الشقه اللي قدمنا
يوسف بذهول: ايه بتتكلم جد
احمد بجديه: العنصرين اهم
بيجاد: طب تمام محدش يبصلهم
عدا اليوم عادي الصبح بقي
ليل: سلام ياماما باي يابابا انا نزله

 

 

 

ونزلت ليل قبلت ملك وراحو الجامعه
ملك: يلا بسرعه عشان المحاضره
ليل: يلا
احمد: ف بحث كل تلاته مع بعض
بنت جميله اسمها مريم راحت لملك وليل وقالتلهم
مريم: انا مريم انتو معاكو حد تالت
ليل ببتسامه: لا
مريم بهزار: طيب اشطا انا بقيت التالته
ملك: اشطا انا ارتحلتك اصلا وبقينا صحاب كمان
فرحت مريم وقرارو هيعملو البحث ف كافيه
بسسسسس كدا
احمد الشاذلي دكتور في الجامعه وظابط 28 سنه
عندو اخت صغيره في تالته جامعه
مريم بنت جميله جدا وهاديه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جبروت اليتيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى