رواية ماذا حدث الفصل الرابع 4 بقلم منة مصطفى
رواية ماذا حدث الجزء الرابع
رواية ماذا حدث البارت الرابع
رواية ماذا حدث الحلقة الرابعة
مشيت بعربيه وحست ان في عربيه ماشيه وراها بدات تدخل في شوارع وعربيه وراها و تسرع وعربيه وراها بردو بعدها
منار..اي العربيه دي بقي
وراحت مسرعه وعربيه وراها وكان علي شبه توازي ف بتبص في العربيه واتصدمت
سائر
حسيت ان في حاجه غريبه واني لو وقفت مش هيبقي مصلحه ليا وممكن انأذي
جريت بالعربيه لحد ما اخيرا توهته
ريما.. وصلت عند بيتها في المهندسين
ريما..سلامو عليكو
البواب..دكتوره ريما وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
ريما..ازيك يا عم فتحي
البواب..في حد مستنيكي فوق
ريما..مين
البواب..هتشوفي يا دكتوره
طلعت ريما علي السلم وكانت نزله بنت في سن الحاديه او الثانيه عشر
ريما..عامله اي ي كوكي
كريمه..الحمد لله يا دكتور
ريما..رايحه فين متاخر كده
كريمه..هجيب حاجه حلوه عشان ملك بتعيط
دخلت ريما اديها في شنطه وطلعت شنطه فيها شيبسي و كيكات و حاجات تاني
ريما..خودي دي يا كوكي وسلميلي علي ماما
كريمه..بس
ريما..مبسش ومتنزليش متأخر كده تاني
كريمه بفرح..شكرا لحضرتك انا مش عارفه من غيرك كنا هنعمل اي
ريما..يلا يا كوكي يا قمر
طلعت ريما في الاسنسير(مصعد كهربي)
وفتحت باب الشقه وبتنده ماما يا ماما
واتصدمت
ريما..مرواااااااااان وحشتني
“مروان زايد 25سنه اصغر من ريما ب 3سنين ولكن افضل اخ وصاحب ليها كان شغال في ايطاليا طويل وشعره اسود عيونوه سوده ملامح عاديه زي بقيت البشر مش شرير و مش رخم عادي يعني”
مروان بفرح..اخيرا شوفتك دا شويه وكنت هاخد العنوان واجي
ريما..ماما مقولتيش ليه انو جاي
سلمي (ام ريما).. والله يا بنتي هو الي حلف وقالي مقولش
ريما بعناد..يا رخممم
مروان..انا بردو والله يا بنتي اربع سنين ومش لاقي حد يقرفني في دنيتي و هاتلي ولا سوي و اعملي
مروان..سيبك من كل دا تعالي اوريكي جبتلك اي
سلمي..يا بني اتغدوا الاول وطول الليل وريها وانا هخش انام عشان انتو رغايين رغي
ريما بضحك..كده ي ماما برحتك
سلمي.. والله انا عاوزه نام زي ما بنام بدري وهو عمال يحكي انا حتي نسيت هو قال اي
ريما..ايوا يعم احكيلي عن حكايتك بقي كنت عامل اي وشغال فين وميلانو حلو وبتمطر تلج في شتاء وناس عامله ازاي وكل كل حاجه
مروان..عنيا يلا نتغدي الاول عشان والله هموت واكل
ريما..اشطا يلا
دخلت ريما الاوضه كانت برحانه بروج اخوها من سفر و سرحت شعرها وغيرت هدومها وطلعت جري
مروان..تي اخبار المستشفي بقي
ريما.. والله هما الي هيجنينوني مش انا الي هعالجهم
مروان..يا سلام
ريما.. والله اساسا لسه متعينه وحاله بقالها خمس سنين مش بتكلم اتكلمت والي كان في غيبوبه صحي وبدت ينطق وعاوزين ينقولوني والله يابني انا خساره في بلد دي
مروان..اومال
ريما..و…
مروان.. و اي
ريما كانت هتتكلم علي سائر و الي شفتو في عربيه لكن رجعت في كلامها عشان ميقلقش عليه
ريما..وانت عامل اي واحكيلي بقي
مروان.. والله يا بنتِ ايطاليا دي حاجه في منتهي الرقه وفي هناك بيتزا واو و مكرونه اسبجتي واو واو واو
ريما..هو انت همك علي بطنك
مروان.. بس يا رخمه
ريما بضحك..اي ي بطه عجبك الاكل
سلمي..قط وفار قعدين قدامي والله
ريما ومروان في نفس الوقت..اومااال
وبعد ما اتغدو وقعدو يحكوا ويرغو كتير اوي اوي و كانو فرحانين
_____________________________________
تاني يوم
ريما..ماما انا نزله عاوزه حاجه
سلمي..لا يا حبيبتي عاوزه سلامتك
مروان.. يلا يا بت من هنا
ريما.. وهي بتعدل البالطو انا دكتور يا خويا دا انا اتمرطت وتيجي تقولي يا بت
مروان..اه بت
ريما..براحتك يا عم انا نزله بقي باي
مروان وسلمي..مع سلامه
نزلت ريما وركبت عربيتها وجالها اتصال
ريما..الو
احمد..الو يا ريما انتِ فين
ريما..انا لسه نازله يا فندم و انا متاخرتش
احمد بضحك..لا عارف بس كنا عاوزينك
ريما..مسافه السكه حاضر
احمد..تمام ي دكتور
ركبت ريما العربيه وراحت المستشفي بتاعتها وبعد زحمه الطريق ودوشه الطريق وصلت
ريما دخلت مكتب مدير المستشفى
ريما..نعم يا مستر احمد
احمد.. دلوقتي سعيد بيه
ريما بتعجب..سعيد بيه مين!
احمد..عم ساره وسائر
ريما..ايوا
احمد..هينقل البيت وكام طالب دكتور الي كانت سبب في تحسين الحاله عشان نفسو يخرجهم من جو مستشفي
ريما بتعجب..ايوا
احمد..ف انتِ هتتنقلي. في بيته و ليكي اقامه ومرتب ومتخفيش يعني هي عيله ليها شأنها في بلد
ريما..انا هفكر
احمد..بس هو طالبك و دا تبع شغلك
ريما..من فضلك
احمد..تمام
____________________
في ڤيلا في التجمع الخامس جنيتها تحفه وديكور رائع وحمام سباحه فاخر
سعيد..فهمت
يوسف..فاهم اي انت هتجبهم
سعيد..بص يا يوسف مهما كان دول ولاد اخويا ولازم اراعيهم وكمان انا عملت حاجات في ماضي مش مسرور بيها ومش هعيش الباقي من حياتي كده
يوسف..ودكتوره
سعيد ..هتكون هنا تحت نظرنا وهنعرف بتعمل اي ومتنساش ان ساره الي عارفه اي الي حصل وأما ناخدها تحت جناحنا هتحس بأمان وسائر في غيبوبه من قبل الحصل ما يكون
يوسف..الدمتور شفتني امبارح وانا ماشي وراها
سعيد..حور عليها وقولها كنت عاوز اسال علي حاله اخويا ولما لقيت حضرتك ارتبكتي مردتش اكمل وراكي
يوسف.اممممممم
سعيد..هو دا حل وحيد
يوسف.. تمام يا عمو بس بردو الي اتفقنا عليه زمان هيفضل دلوقتي
سعيد..طبعا طبعا
__________________________
ساره..يا دكتور تعالي معانا مش هروح هنالك لوحدي
ريما..بس ماما و مروان
ساره..ارجوكي ارجوووكي ارجوووكي
ريما..بس
ساره..عشان خاطر سائر دا حتي مبطلش يسال عليكي من ساعه ما مشيتي
التفت ريما لسائر لقته مربع ايدو علي سرير ولما شافها ابتسم
ريما..هحاول
ساره..شكرا
_________________
ريما جالها تلفون من بيت
ريما..الو ي مروان
مروان ..الو ي ريما بقولك فاطمه تعبانة اوي واحنا عندها
ريما بخضه…فااطمه
مروان احنا روحنالها المستشفى
ريما ..انا جايه
يا تري مين فاطمه ؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ماذا حدث)