رواية لؤلؤة الامير الفصل الثاني 2 بقلم ميرو محمد
رواية لؤلؤة الامير الجزء الثاني
رواية لؤلؤة الامير البارت الثاني
رواية لؤلؤة الامير الحلقة الثانية
نزل امير مسرعا بعد الاجتماع من الشركه واسرع الي بيت الحج حسن لانه يعرف جيدا معني ان الحج حسن يتصل بيه ويطلبه ان ياتي الي بيته وصل امير الي بيت الحج حسن مع عربية الفخمه والحرس وصعد الي اعلي الي شقة الحج حسن وخبط علي باب الشقه وفتح له الحج حسن ……..
وصلت لؤلؤ الي قصر امير العزيزي وهو في قمة الجمال الذي يحرسه عداد كبير من الحرس لان امير محاط بالاعداء ويخاف علي ابنته جني الصغيره .
وصلت لؤلؤ ونزلت من العربيه ودخلت القصر وكان الخدمين كلهم يتهمسون من جمال لؤلؤ وطيبتها .
داده سعاد : اهلا يابنتي اتفضلي .
لؤلؤ بابتسامه : ازيك ياداده .
سعاد : الحمدلله يابنتي اتفضلي .
دخلت لؤلؤ وسالت عن جني .
لؤلؤ : فين جني ياداده .
سعاد : حالا هخلي واحده من البنات تجيبها . ياهاله ياهاله .
هاله بعصبيه : ايه عاوزا ايه .
سعاد : روحي هاتي جني من فوق لست لؤلؤ .
هاله نظرت لي لؤلؤ وقالت : وانا مالي مش مسؤليتي .
قامت وقفت لؤلؤ والغضب اتجمع في عينها الخضراء : سمعيني كده قولتي ايه تاني .
هاله : بقولها تروح هي انا مش مسؤليتي جني .
لؤلؤ وضمت يدها علي بعضهم وقالت : اومال ايه بقا ان شاء الله مسؤليتك هنا .
هاله بسهوكه : مسؤليتي غرفة امير بيه وهدوم امير بيه واكل امير بيه وكمان امير بيه نفسه .
احمر وجه لؤلؤ جامد وفجاءه ….. #بقلمي_ميرو_محمد
الحج حسن بابتسامه : اتفضل يابني .
دخل امير وجلس هو والحج حسن .
امير : في ايه ياحج حسن قلقتيني .
الحج حسن: بص يابني انا هدخل في الموضوع وبصراحه انا قولت لي لؤلؤ انك عاوز تجوزها .
ونزل الكلام علي امير مثل الصاعقه .
امير : ازاي دا وليه انا مش عاوز اتجوز .
الحج حسن : هحكيلك يابني .
امبارح بليل جالي تلفون برقم غريب وردت واول مسمعت الصوت عرفت ان موضوع زمان هيرجع تاني .
وان لؤلؤ وجني في خطر عليهم .
امير : ازاي دا ياحج . ومين يقدر يبص بس عليهم وانا انفي من العالم كله .
الحج حسن: انا مبقاش فيا عمر يابني ولؤلؤ هتكون امانه تخلي بالك منها واهي تكون مع جني وانا اقنعتها .
امير بتفكير : عشان كدا كانت بتكلمني بقرف .
الحج حسن: معلش يابني استحملها هي مدلعه شوية بس هي وقت الجد هتلاقئيها راجل معاك وبنتك هتكون في امان مع خالتها المهم تخلي بالك اليومين دول لان انا خايف الحصل مع رحمه وهدي مراتي يحصل لي لؤلؤ وجني .
امير : هاخد كل احتياطياتي .
الحج حسن: اهم حاجه تكتب كتابك علي لؤلؤ اخر الاسبوع عشان اطمن اكتر .
امير : امري لله المهم بنتك تتهد وتسمع كلامنا عشان الازمه دي تعدي
في القصر …..
وقفت هاله بخوف امام لؤلؤ التي احمر وجهها من شدة الغضب ورفعت لؤلؤ ايديها وضر”بتها بلقلم وقعت هاله في الارض .
داده سعاد: ياخرابي حقك عليا ياست لؤلؤ حقك عليا قومي من هنا يابت روحي شوفي شغلك .
لؤلؤ بعصبيه : طول ماانا هنا مشوفش وشك يازبا’له قامت هاله ونظرت اي لؤلؤ نظرت توعد وذهبت مسرعه الي الداخل
نزلت جني مسرعه علي السلم وهي بتنده اسم لؤلؤ .
جني : لؤلؤ لؤلؤ انتي هنا .
لؤلؤ بابتسامه وفتحت دراعها عشان تاخدها في حضنها
جني : وحشتيني اوي يالؤلؤ ليه مش بتيجي تقعدي معايا .
لؤلؤ : حقك عليا ياحبيبتي خلاص انا اصلا بفكر اقعد معاكي علي طول .
جني : بجد ونبي يالؤلؤ .
لؤلؤ : طبعا لازم اكون مع حبيبتي ونذاكر سوا عشان حبيبتي تكون متفوقه .
جني : بجد شكرا يالؤلؤ .#بقلمي_ميرو_محمد
جني بنت امير ورحمه اخت لؤلؤ مامتها ماتت وهي عندها سنتين ولؤلؤ كانت بتروح ليها كل اجازه وتكون معاها بس طبعا امير جبلها مربيه في الوقت دا . ودلوقتي جني في اولي اعدادي بس مهما كان هي ليسه صغيرا وامير عنده ٣٥ سنه بس السن دا مش باين عليه خالص من حلاوته يعني وهنعرف خلال الاحداث رحمه ماتت ازاي وايه مصير لؤلؤ مع امير
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لؤلؤة الامير)