روايات

رواية حنين قلبي الفصل الثالث 3 بقلم علاوي لقاء

رواية حنين قلبي الفصل الثالث 3 بقلم علاوي لقاء

رواية حنين قلبي البارت الثالث

رواية حنين قلبي الجزء الثالث

رواية حنين قلبي الحلقة الثالثة

بعد مانطق بها سليم ذهبت هدير الى غرفتها بسرعه وماهي اله دقاق ونزلت بحقيبتها الكبيره ليناديها سليم بصي انا طلقتك بس ايكون فعلمك لو شفتهك هوبتي ناحيت البيت واله الاولاد همحيكي من على وش الدنيا لا اطمن انا مش عايزاك لا انت والا ولادك لتخرج هدير من البيت ومن حياتهم
كاد ابراهيم ان يتكلم ولكن سبقته حنين وهي تيح يالله ياجماعه الكل هيبرد لينظر لها سليم وهو يجز على اسنانه دانتي عليكي كميت برود لتشهق ملاك بطريقه مسرحيه انا بارده ياعم البركان طيب الو مش عاجبك طلقني قالتها ليركض سليم خلفها تعالي هنا هوانتي مرتي وانا معرفش لتركض وتقف خلف ابراهيم هو انت تطول ياباير ليقف وهو يشير على نغسه كل ابله انا باير امال العيال دي والست الي لسه مطلقه دول اي ها صاح بها وهو يحاول الوصول ليها ولكنها سريعه وقصر قامتها

يساعدها على الحركه بسرعه تعالي هنا يزعه انا ازعه يعمود النور قالتها وهي تقف على طاولت الطعام طيب لوجيت جنبي

 

 

هنتحر وارمي نفسي من هنا وله اكهرب نفسي فثريه دي مش لما طوليه يازعه تعالي هنا هديتي حيلي
ظلوا على هذا الحال لنصف ساعه والجميع غارق بنوبت ظحك حتى الاولاد ابتسم رظوان فهي قد انست الجميع حزنهم ليطرق بعصاه الارض بس ياولاد انت وهي اي لعب العيال ده وبعدين فين الكل القلتي عليه حاظر يقمر خمسه كده والكل هيكون عسفره وتهجم عليه براحتك قالتها لتذهب الى المطبخ بسرعه دقائق وكان الجميع جالس على الماده ينظرون الى الطباق التي اعدتها حنين بحرفيه ورصتها بطريقه ولا فندق خمس نجوم الله اي الكل ده تسلم ايدك يطنط طنط لابقولكو اي الوله شررط اخره نور انتو تنسوا طنط دي خالص وتقولولي حنون ماشي وخلصوا الكل دا عشان انا عاملاكوا كريم كرامل وتوفي بشكولا انما اي تكلو من هنا وعلى المستشفى على طول قظوا وقت الطعام لول مره منذ سنين وسط جوا من الظحك والمرح وبعد الغدا قدمت لهم الشاي وبعد ساعه احظرت الحلوا ليكول الجميع منها ولكن ما حاز على ستغراب الكل هو سليم الذي لم يذهب لغرفته مثل كل مره انما شاركهم الحديث والمرح ليسال حنين فجا انتي بتشتغلي اي انا شغل عادي يعني زي هو العادي يعني ملوش اسم له بس مبحبش حد يعرفه طيب بس انا خطيبك يبقا لازم اعرف مش لما تتقدم رسمي الاول كانت تظنه يمزح لذا ردت عليه بمزاح ابقه هات اهلك وجرانك. وهبقه افكر ورد عليك ليقفز امير فجاه ايدا يعني انتي هتجوزي بابا بجد الله انا مبسوط اوي اي ريكوا يشباب طبعا حنون جميله واحنه بنحبه لترد صفا فعلا معاكوا حق نظرت لهم حنين فرات انهم يتحدثون بجديه بقلكوا يالله اطلعوا حظروا الواجب ونصايه كده واكون عندكوا اتابع معاكوا ذب الاولاد ونظرت هي الى

 

 

الجميع اي يجدي انا شايفاكوا بتتكلموا جد وفيها اي يبنتي انتي مش موافقه على سليم. نظر سليم الى جده معها حق يجدي احنا كنا بنهزر وبعدين تتجوزني ازي دانا اكبر منها عشرين سنه. وكمان ولادي كبار ودكله فكوم شكلي كوم تاني استنه انت يخ شكل اي وولاد اي وعمر اي دانت الوا عرفت الفيها مش هتوافق عليه تكلمي يبنتي قولي لايجدي بعد اذنك لوالكلام جد فنا اتكلم مع سليم على انفراد ونتفق طيب يبنتي خده يسليم وروح المكتب وتفقوا سوا تمام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حنين قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى