روايات

رواية ملاكي البريء الفصل الرابع 4 بقلم مريم سامح

رواية ملاكي البريء الفصل الرابع 4 بقلم مريم سامح

رواية ملاكي البريء الجزء الرابع

رواية ملاكي البريء البارت الرابع

رواية ملاكي البريء
رواية ملاكي البريء

رواية ملاكي البريء الحلقة الرابعة

مليكة نزلت تفرج سليم اللبس بتاعها هي والبنات ونزلت بتجري جامد ووقعت من السلم
مليكة : بص يابابا سليم…ااااااااااه
سليم بخوف : مليكة لاااااااااااا
سليم جري عليها وشالها وبخوف
سليم بخوف : انتي كويسة
مليكة : اه رجلى بتوجعنى اوي
سليم : متقلقيش هتبقى كويسة
وخدها وراحوا ع المستشفى وسلمى راحت بعدهم علطول
“في المستشفى”
سليم : طمنى يا دكتور
الدكتور: متقلقوش كسر بسيط وهجبسها كلها تلات اسابيع وتيجى تعمل اشاعة ونشوف هل فيه تحسن ونفك الجبس ولا اي.
سلمى بأرتياح: تمام يا دكتور
سليم : اقدر اخدها؟

 

 

الدكتور : هنجبسها بس وتقدروا تخدوها بس متتعبش رجلها ومتدوسش عليها جامد.
سليم : حاضر
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
“فى مكان ما”
كريم : طارق باشا في دعوة جاية ليك بأسم سليم الدهشوري
طارق بغضب : وكمان بيبعتلى دعوة ع الحفلة علشان يضايقني
وبخبث : ماشى يا سليم ان ما وريتك مبقاش انا طارق الغريب
وفى الوقت دا جاله تليفون
طارق : الو يا زفت
المتصل : ايوا يا باشا انا راقبت سليم الدهشوري
طارق : ها اي اللى حصل
المتصل : كان معاه عيال كتير ودخل الفيلا وبعدين نزل ببنت منهم وهو شايلها وبيجري بيها ع المستشفى
طارق: وبعدين
المتصل : ولا قبلين يا باشا رجع بيها متجبسه بس شكله خايف عليها اوي
طارق : حلو اوي …… يوم الحفلة تخطف البنت دي ومعاها بنت اخته فاهم
المتصل: امرك ياباشا….. بس كدا الحساب هيزيد
طارق : هتاخد اللى انت عاوزه بس مش عاوز غلطة
المتصل : حاضر يا كبير
قفل معاه طارق وبشر : ماشى يا سليم استنى اللى هيحصلك
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

 

“بعد مرور أربع أسابيع ”
كانت مليكة فكت الجبس | طارق بيخطط لحاجة كدا هنعرفها بعدين | وسليم بحضر للحفلة وكان مأخرها علشان هتعمل فى الفيلا وعلشان مليكة تعرف تحضر
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
“فى الحفلة ”
نزلت مليكة وكانت لابسة فستان اقل ما يقال عنه انه رائع وكانت قمر جدا وانظار الناس كانت كلها على مليكة وشكلها اللى يسحر
ونزل بعدها البنات وكانوا قمرات بردو
سليم : شكلكم قمر أوى
مليكة : شكرا يا أبيه
مى: شكرا ياخالو
وردة : بابا انا خايفة
سليم : ليه بس؟
نادية: اصل وردة بتخاف من الزحمة
سليم: خلاص اطلعلى فوق العبى
وردة : ماشى
أحمد جه عليهم
أحمد : مين القمرات دول ؟
سليم : هقولك بعدين | يلا يا بنات روحوا العبوا اعملوا اي حاجة
البنات: حاضر
أحمد : مين دول؟

 

 

سليم حكاله على كل حاجة
أحمد : ياحبايبي والله انت جدع ياسليم
سليم : معرفش ليه اتلعقت بيهم أوي كدا……ماعلينا طارق جه
أحمد بضحك : لا …. بس شكله متضايق أوى
سليم : علشان يفكر ينافسني تاني دا انا سليم الدهشورى | تعالى نشوف محمود وعلى فين
أحمد : ماشى
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
مى : ماما انا هلعب مع مليكة ونادية في الجنينة
سلمى: ماشى يا حبيبتي
مى: يلا
البنات: يلا
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
“فى الجنينة”
نادية : انت مين ؟ وعايز اي ؟
الشاب رش منوم على وشها خلاها تفقد الوعى
مليكة ومى : اوعى سيبها
الشاب : هششش اسكتوا ورش عليهم نفس المنوم وأخدهم ومشى
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
سليم : سلمى متعرفيش البنات فين
سلمى: مى قالتلى هيلعبوا ف الجنينة
سليم : ماشى
فى الوقت دا جاله ماسدج من رقم مجهول
فتح سليم الماسدج وشاف صورة مليكة ومى متكتفين ونايمين ومكتوب لو عايزهم اتنازل عن المناقصة دى والغى التعاون مع شركة **********

 

 

سليم بغضب : ازاااى يعمل كدا
سلمى : في اي ياسليم
سليم : خدي التليفون اهو
سلمى بدموع : لاااا ولادى

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي البريء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى