روايات

رواية طفلة الأسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الجزء الحادي عشر

رواية طفلة الأسد البارت الحادي عشر

رواية طفلة الأسد
رواية طفلة الأسد

رواية طفلة الأسد الحلقة الحادية عشر

مراد بتوعد…….. الصبر الصبر بس يا أسد بس أنا عايز اعرف حاجة
أسد…….. ايه هي
مراد…….. أنا معاك أننا نسامح معتز بس ليه انت جبته معانا هنا وليه اعتبرته أخوك عايز افهم
أسد خاد نفس وبص للسماء
أسد………. اللي قـ…ـــتل عمي أحمد كان محمود الدمنهوري
مراد بصدمة……… بتقول ايه
أسد…….. ايوه هو اللي عمل كدا بس السبب أنا لسه مش عارفه لحد دلوقتي
مراد بصدمة…….. أنا سمعت ان محمود الدمنهوري دا وعمك أحمد كانوا أعز صحاب أنا مش مصدق وايه علاقه معتز بدا
أسد……….. العلاقه أن في اليوم اللي عمي أحمد شاف فيه محمود ومعتز اتقـــ…ـتل والجر*يمه دي اتسجلت على أساس أنها محاوله سر*قه واللي قـ…ـــتلوا عمي أحمد اتقــ…ــتلوا في نفس الليله اللي ما*ت فيها اكيد في سر مستخبي ورا كل دا بس ايه، لسه موصلتش ليه وإذا شخص قدر يقـ…ـــتل صاحبه اللي أكل معاه عيش وملح مش هيكون صعب عليه يقــ…ــتل ابنه دا غير التصرف اللي عمله النهارده في المخزن أكد ليا ان الإنسان دا مش بيحس ولا عنده أي مشاعر فعلشان كدا جبت معتز هنا وكوني اعتبره أخويا دا شي مش وِحش هو دلوقتي محتاج شخص يكون قريب منه
مراد بصدمة……… أنا مش مصدق
أسد………… اللي قولته دا مفيش اي حد لازم يعرفه يا مراد وخصوصا فؤاد ونسمه فؤاد لو عرف ممكن يتهور والتهور مش في صالحنا دلوقتي خالص

 

 

مراد بجديه………… تمام يا أسد بس انت عرفت كل دا الزاي
أسد……… في اليوم اللي عرفنا فيه بحقيقة نسمه وفؤاد مو*ت عمي كان مشكوك فيه وأنا طلبت من معارف ليا يجمعوا معلومات عن الحاد*ث دا ولما ربطت الأحداث دي كلها ببعضها اكتشفت الحقيقة دي
مراد……….. بس ايه السر دا
أسد بغضب……. مهو دا اللي هيجنني ايه السر اللي خلي محمود يقـ…ـــتل عمي أحمد ايه هو
مراد………… اهدي يا أسد
أسد بغضب…….. لما اعرف السر دا وحياة كل دمعه نزلت من عيونها لهكون مدفعه تمانها غالي
مراد………. أسد انت حبيبت نسمه
أسد ببرود………. لا يا مراد محبتهاش أنا قلبى مش اللي بيحب اللي بكنه لنسمه هو مشاعر الاحترام مش اكتر واقفل على الموضوع دا و خلينا نخش يلا ودخل أسد
مراد بضحك……… اهرب برحتك يا أسد بس اللي أنت متعرفهوش إنك داخلت دايرة مهما لفيت هتفضل ترجع لنفس النقطة دي دايرة الحب، بس افتكر فرح وافتكر لما أسد قاله انها بتحبه ابتسم وباص للسماء
مراد بابتسامة…………. طلعتي فاكراني لا وكمان حباني ومخبييه يا فرح ماشي مبقاش مراد الألفي لو مخليتك تكون بين أحضاني قريب بحبك يا مجنونه هههه ودخل مراد
************************************
دخول فؤاد ومعتز للبيت
فؤاد باستغراب……. هو النور مطفي ليه معتز استنى هنا على ما اشغله وراح
فرح كانت نازله تشرب مايه وشافت خيال
فرح بخضه………..حرا*مي وجاي يسر*ق في عز النهار يا بجا*حتك يا أخي بس والنبي ما انت معدي من تحت ايديا و قلعت الشبـ…ـــشب اللي كانت لبساه

 

 

فرح 😈😈…….. اتصلوا بالاسعاف بقى ونطت على الشخص دا من ورا وفضلت متعلقه فيه وبتضر*ب على دماغه بالشبشب
فرح بغضب……. بقى جاي تسر*ق بيت فرح فيه يا معــ…ــفن يا زبا*له لا وكمان جاي بالنهار يا أبو طويله يا ها*يف ليه و النبي لوريك وأخذت تضر*ب فيه
معتز سمع صوت ضر*ب استخبي
فرح بصوت……. حرا*مي يا أبو فواز يا أم فواز يا نسمه يا جاسر باشا انتوا يا ميتــ…ــين البيت بيتسر*ق
الكل نزل على صوت فرح العالي ودا كان على دخلت أسد ومراد
النور اشتغل
أسد بصدمة………. ايه ده
نسمه بضحك………. فرح انتي
الشرقاوي بضحك…….. مش قولت كار*ثه محدش صدقني ايه اللي انتي عملاه في الواد دا
فرح بمرح……… مسكت أبو طويله دا بيسر*ق ف ف ف ايه ده فؤاد
كان فؤاد هو الحرا*مي ويا عيني الواد اتمر*مط
فؤاد بو*جع وغضب……. والله يا فرح الكلـ…ـب لهكون معلقك انزلي كسر*تي ضهري
فرح بغضب ولسه ما نزلتش
فرح بغضب………. ليه يا خويا تخينه أنا يعني دا أنا ريشة يا أبو طويله أنت
فؤاد بغضب……… انزلي الغضروف جالي
فرح بغضب………… طب والله ماني نازله غير لما تعتذر يا أبو طويله أنت
مراد بغضب……. فررررررررررح
فرح اتخضت ونزلت بسرعة
فرح في نفسها…… يالهوي يالهوي يالهوووووي دا هينفخني
مراد راح ليها بغضب بس فجأة ابتسم بخبث وراح لفؤاد

 

 

مراد……. فؤاد أنت كويس
فؤاد بو*جع……… بنت صباح دغد*غت دماغي دا غير ضهري اللي أنا متأكد أن جاله الغضروف وفوق دا كله نفسي افهم انتي يا بنتي ايه حد يغـ…ـــض بالطريقه دا يا مفتر*يه
فرح بغضب……. الله طب قول الحمد لله بدل ما اجي اكمل عليك ثم حد يخش بالطريقه دي يا رجوله خضتني
فؤاد بأ*لم……. دا أنا اللي اتخضيت مش انتي اااااااااه
الكل كان واقف ومش قادرين يوقفوا ضحك
نسمه بضحك…….. فؤاد انت كويس
فؤاد بأ*لم……….. تعالي اسنديني يا نسمه اصل أنا مش قادر اتعدل اااااااااه ايه يا عم أنت
أسد بغيره…….. اسندك أنا يا خويا تعاله وراح قعده بس لقى دماغ فؤاد بتجيب د*م
أسد……… فؤاد دماغك
فؤاد بوجع……… سلامتها
فرح…….. اسمها سلاماتو يا قلود 😜😜
فؤاد بصلها بغيظ
سلمي دخلت وشافت الوضع دا
سلمي……… هو في ايه
أسد…… سلمي كويس إنك جيتي تعالي شوفي فؤاد
سلمي بصت على فؤاد وانصدمت من شكله اللي يسحر
😂😂خلينا نقول فؤاد عامل الزاي ماثي
اكيد الكل عارف الاسم هو بقى عنده تلاتين سنه برده كلنا عرفين بنيه جسم فؤاد عيونه لونها أخضر وشعره أسود وكثيف
نرجع للروايه
سلمي راحت لفؤاد وبدأت تعقم جر*حه وكان في حاجة بتشد سلمي لفؤاد بس هي مش عارفه هي ايه
اسد مش شايف معتز في اي مكان
أسد…… فؤاد آمال معتز فين
فؤاد بأ*لم….. اااااه حاسبي، والله يا خويا معرف أنا قولت ليه يستنى هنا على ما اشغل النور بس لقيت المرأة الخارقة بتنط عليا لحد ما وصلنا للحالة دي
أسد….. معتز معتز
طلع معتز من مكانه
معتز…… أنا هنا

 

 

فؤاد بأ*لم……. ااااااه راجل يا شبح أنت سبتني
معتز بضحك…… الله آمال هضحي بنفسي انت مكنتش شايف شكلك
فؤاد……… اخف بس هقوم اعلقك يا ز*فت ااااااه حاسبيييييييي
سلمي…. أنا اسفه
فؤاد بغمزه……. ولا يهمك يا جميل
سلمي خدودها احمروا من الخجل
وفجأة الكل سمع صوت تكسير ليلتفتوا لمصدر الصوت
أسد بصدمة….. نسمه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى