روايات

رواية مصيبه سكنت قلبي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم أميرة رمضان

رواية مصيبه سكنت قلبي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم أميرة رمضان

رواية مصيبه سكنت قلبي الجزء الخامس والثلاثون

رواية مصيبه سكنت قلبي البارت الخامس والثلاثون

رواية مصيبه سكنت قلبي
رواية مصيبه سكنت قلبي

رواية مصيبه سكنت قلبي الحلقة الخامسة والثلاثون

=مبروك ي يوسف
يوسف بصلها وعينه اتحولت لجحيم : اااااااانتي اي اللي جااااابكككككككك
_ انا اللي خليتها تاجي
روفان بحزن : انا ماشيه
_ استني ي روفان متمشيش الله يبارك فيكي ي حبيبتي وشكرا انك قبلتي دعوتي وجيتي
يوسف بغضب: انتي مجنونه ازاي تخليها تااااااجي
_ اهدا ي يوسف الناس بتتفرج علينا
يوسف : مش ههدا انتي نسيتي اللي عملته فيكي
_ منستش حاجه بس خلي الموضوع يعدي
( يوسف وقتها كان عايز يبلعني )
_ طب بقولك تعالا نرقص سلو
الاغنيه اشتغلت ووقفنا نرقص انا وهو
_ فك بقا التكشيره دي انا بخاف

 

 

يوسف : ماشي لما نروح يحلها ربنا
_ نروح فين
يوسف : بيتنا انتي فقدتي الذاكره ولا اي
_ فكرتني ليييه
يوسف : هتعيطي ليه
_ زعلانه اني هسيب اوضتي وسريري والورد
يوسف : بت انتي وش نكد بتخافي تفرحي لمتعرفيش تنكدي تاني
_________
جاسر : تسمحيلي جلالتك اقف معاكي شويه
ساره بضحك : هههههههه اي الكلام ده
جاسر : عايز اقولك ان الفستان المرادي تحفه عليكي
ساره : بجد حلو
جاسر : هو مش اد كده بس انتي اللي مخليه الفستان روعه
ساره : بس بقا متكسفنيش
جاسر : عقبالك وهتبقي اجمل عروسه
ام ساره : انتي ي بت انا مش بنده عليكي
ساره :مسمعتكيش والله ي ماما
جاسر : اهلا بحضرتك
ام ساره : اهلا بيك يابني ساره عامله معاك اي في الشغل
ساره : اي ي ماما هو انتي بتسالي عليا في المدرسه
ام ساره : منا عرفاكي دماغك صرمه مبتفهميش بسهوله
ساره : مش قادره احكيلك ي جاسر عن الدعم النفسي اللي ماما بتدهوني علطول حاجه كده عظمه
جاسر بضحك : منا واخد بالي
ام ساره : بس طول بالك عليها ي بني وعلمها تكسب فيها ثواب
جاسر : هههههه حاضر عشان خاطرك انتي بس
ساره : انت هتعوم علي عومها انت كمااااااان
ام ساره : بتقولي حاجه ي جموسه انتي

 

 

ساره : لاء ي قلبي ولا حاجه
_______
ميرا : لولولولولوووووووووي
_ الله يحرقكك يعني سايبه القاعه الطويله العريضه دي وجايه تزغرطي في ودني منك لله اصنجيت
احمد : تعالي ي قلبي هنا خساره فيهم الزغروطه دي
ميرا : عندك حق والله
ريم : اي محن الكلاب ده
احمد : محن ااااااي ي اختي
ريم : انت هتشرشح ياااااض اقسم بالله اقلب الفرح علي دماغك
يوسف : كملو كملو كده مش هينفع اقولكم كسرو الكراسي علي دماغ بعض
احمد : ماهو ي بن عمي هي لسانها طويل
ريان : مين دي يااض
احمد : اهو جه البطل بتاعها اهو
ريم: طبعا بطل ي اخوووويااااا
_ لاء بقولكم اي انا فرحي هيبوظ اقسم بالله اولع فيكم نفر نفر
ريم شافت زين خارج برا القاعه
ريم : طب سلام بقا عشان مش فاضيه بس لينا كلام تاني
احمد : مستنيك هو انا هخاف منك ولا هخاف
ريان : انت قد الكلام ده
احمد : اي ده انت بتصدق اي حاجه ي راجل
______
ريم : زييين
زين : اي
ريم : طلعت ليه برا في حاجه

 

 

زين : لاء مفيش بس دماغي وجعتني من صوت الدي جي فخرجت شويه
ريم : الف سلامه عليك قولت اي في الموضوع اللي كلمتك فيه
زين : انتي ازاي هتسامحيهم علي اللي عملوه فيكي
ريم : هي كانت ناويه ليا الشر وجات فيك انت بس لما بلغنا الشرطه انا وانت كنت فعلا عايزه اخد حقي منها
بس ريان وبابا هيتورطو معاها وانا مش عايزه كده
زين : يعني هتتنازلي عن المحضر
ريم : ده بعد اذنك طبعا
زين : اللي انتي عايزاه اعمليه وانا معاكي في اي قرار
ريم : شكراا جدا ليييك
زين بخبث : هو في حد يشكر حبيبو
ريم :حبيب مين انا مقولتش حد حبيبي
زين :طب وبالنسبه للقلوب اللي طالعه من عينك دي اسمها اي بقا
ريم :ههههههه هو انا مكشوفه اوي كده
زين :اوووووي اووووي
ريم بكسوف : طب انا داخله اكلم ملك
_______
رنا : احمد علمني الرقصه دي
احمد : مش هتعرفي غوري بعيد بقا
رنا : طب تعالي نرقص علي الاغنيه دي
احمد : لاء ميرا بتغير عليا
رنا : وحيات امككككك
احمد : بهزر دي مصدقت خلعت مني
عمر : بتعملي اي مع الزفت ده
احمد : بتتحايل عليا عشان ارقص معاها

 

 

عمر : نعاااااام
احمد : شوفت قعدت اقولها عمر هيزعل عمر هيضربك قالتلي فكك منه يضرب دماغه في الحيط
رنا : اقسم بالله كداااااااب
عمر مسك ايدها ومشي : طب تعااالي ووقفه علي جنب
عمر : بقا عايزه ترقصي مع احمد
رنا بقوه: وانت مالك زعلان كده ليه هو انت اللي هترقص
عمر بغيره : انا لو شفتك جنب احمد هموتك
رنا : انت هتعملي حظر انا اعمل اللي عايزاه
عمر بغضب: طب جربي كده وشوفي انا هعمل اااااي
رنا : في اي ي سطي انا بهزر يخربيت اللي يزعلك 😂
______________
الفرح عدي علي خير وطبعا انا واصحابي وماما فضلنا نبكي كتييييير
روحنا البيت
يوسف مبروك ي عروسه نورتي بيتك
_ اي ده هما مش مظبطين ديكور الاوضه ليه كده شفت لما استعجلت عشان نعمل الفرح بوظو الدنيا ازاي
يوسف : ما علينا يبقي ظبطيه بعدين علي زوقك
_ لاااااء تعالي نظبطه دلوقتي
يوسف : نعم ي رووووووح امكككككك
_ اي قولت حاجه غلط
يوسف : دانا اللي هعمل معاكي الغلط دلوقتي حااااالااااا
جريت علي اوضه النوم وقفلتها
يوسف : افتحي ي بت
_ هههههههه مش هفتح الا لما تعقل
يوسف : لااااااء ماهو مينفعش اعقل في يوم زي ده
_ خلاص خليك كده بقااا
يوسف : بتقولي اااااي
_ بقول خليك كده لحد مغير الفستان

 

 

يوسف : ايوا احسب طب مش عايزه مساعده
_ لاااااء مش عايزه وخلي عند اهلك دم وابعد عن البااااااب
يوسف : طب بس الله يخربيت جنانك (ولسه مخلصش كلامه فتحت الباب ووقفت قدامه)
يوسف : واقفه كده ليه في اي
_ تعالي حوش الدبابيس اللي في الطرحه
يوسف : منا قولتلك عايزه مساعده قعدتي تصوتي
_ اخللللللص
وبعد ربع ساعه بظبط
يوسف : منكككك لله دي كلها دبابيس في الطرحه ده احنا كده هنقعد للفجر في الطرحه
_ عادي ي روحي خلينا نتسلي
يوسف بغمزه : طب ماهو في حاجات تانيه احلي
_ انت سافل ومش محترم
يوسف : عارف
_طب فكلي الفستان من روا واطلع علي برا
يوسف : طب خليني معاك عشان هتحتاجيني
_ انا قولت اطلعععععععع
وبعد شويه
يوسف : خلصتي ي روحي
_ ايوا ادخل
يوسف دخل واتصدم
يوسف : ااااااي اللي انتي لابساه ده
_ اسدال
يوسف : منا عارف انه زفت اسدال هو انا احول لابساه لييه

 

 

_ عشان نصلي اي نسيت
يوسف : طب تعالي نصلي
صلينا وحط ايدو علي راسي ودعا ربنا بانه يجعلني زوجه صالحه ليه وبعد مخلص
لقيته بيقرب مني
_ اي ي يوسف اهدي كده ووحد الله وابعد عني خلييييككككك محترم
يوسف: هو في حد بيبقي محترم في يوم زي
_طب استني هحكيلك علي موضوع روفان
يوسف بجراءه : بلا روفان بلا ام روفان خلص الكلام علي كده
وتسكت شهرذاد عن الكلام
______
تاني يوم الصبح
فتحت عيني لقيت يوسف حاضني جامد وباصص عليا
يوسف : واضح ي موكاا انك مابتعرفيش تنامي بعيد عن سريرك ده انا كنت بقول انك موتي اي كميه النوم دي
_ هو انا عرفت انام منكككك حاضني وكاتم علي نفسي
يوسف : ده علي اساس انك ملاك وانتي نايمه ي بت دانتي بتتشقلبي مش بتتقلبي

 

 

_ههههههههههه شفت مش قولتلك مش هتحس بيا وانا نايمه جنبيك
يوسف : بس كلو يهون عشان اصطبح بالوش الجميل ده علي الصبح
_ لاء منتا متاخدش علي كده ده بس عشان الفرح وشعري مستشوراه يومين كده وهتشوفني وانا صاحيه من النوم هتتصرع
يوسف : ههههههههه ابو شكلك طب سيبيني اتغزل فيكي شويه وبلاش الصراحه اللي انتي فيها دي
_ يعني اخدعك ي روحي لازم اعرفك كل حاجه عشان متتفاجئش😂
يوسف بغمزه : طب بقولك اااي
_ لاء متقولش اي حاجه بعد اللي عملته ويلا قوم نصلي الصبح قبل الضهر مياذن
وبعد شويه كنت واقفه اسرح قدام المريا ولقيت يوسف طالع من الحمام ولا بس شورت برموده وحاطت فوطه صغيره علي كتفه
_ متستر نفسك واعمل حساب ان في وحده في الاوضه
يوسف : هو انتي فاقده الزاكره ي بت ولا اي انتي مراتي ولا تحبي افكرك وبيقرب مني
_ لاء لاء فاكره والله فاكره (وجريت بعيد )
يوسف : خدي ي بت هو انا متجوز غزاله كل مقرب منك تطلعي تجري
_ طب احترم نفسك وانا مش هجري
يوسف لسه هيتكلم والجرس رن
يوسف : هو ده وقته
_ ههههههه اطلع افتح الباب
يوسف : انا عارف مين الرخم اللي حاطت ايدو علي الجرس ومش راضي يشيلها
_ خد هنا رايح فييييين

 

 

يوسف : طالع افتح
_ طالع كده البس هدووووومككككك
يوسف لبس وبعدين طلع يفتح الباب وانا وراه
يوسف فتح الباب ووقف مبلم
_ في اي واقف كده ليه
وشفت المنظر ومت من الضحك ؛ ههههههههههههههه همووووت اي ده

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية مصيبه سكنت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى