رواية بائعة الورد الفصل العاشر والأخير 10 بقلم إسراء محمد
رواية بائعة الورد الفصل العاشر والأخير 10 بقلم إسراء محمد |
رواية بائعة الورد الفصل العاشر والأخير 10 بقلم إسراء محمد
مجهول١ :نفذ يالا
مجهول ٢:تحت امرك وخد شمس شالها حطها فالعربيه ومشي
Flash Back
مجهول ١:هتنفذ امتي
مجهول ٢:خلاص هنفذ بكره
مجهول ١:هتعمل زي ماتفقنا هو هياخدها وهيسافر لايطاليا هيطلع علي المطار اكيد هيروح بدري عن المعاد شويه ،هتنفذ بقا هتبقي مراقبهم ولما تيجي تشرب حاجه او تاكل حاجه انت هتبقي هناك هتحطلها دواء هيخليها تدوخ وتتعب هتبقي عاوزه تدخل الحمام هتدخل الحمام علي أساس انك حد من عمال النظافه هتخدرها وهتحطها ف الكيس وهتخرج من الحمام كانها زباله هتشلها وهتوصل لحد العربيه بعد كده هتجيبها ،زين لازم يدفع التمن غالي اوي
مجهول:تمام ي باشا
Back
زين قعد يصرخ باسم شمس وبعد كده عمل تلفون رن ع الظابط ال هو متفق معاه
مجهول (الظابط):اي ي زين وصلتوا المطار
زين بعياط:حكاله كل حاجه
مجهول:طب اهدي متقلقش احنا كنا عاملين حساب حاجه زي كده هي لابسه السلسله ال فيها جهاز التتبع ال احنا ادنيهالك
زين:أه لبساها
Flash Back
تاني يوم زين عرف فيه أن المافيا عرفت كل حاجه كان الظابط اداله سلسله فيها جهاز تتبع قاله يخلي شمس تلبسها ع طول ومتقلعهاش (اللي هيقول ادهاله ازاي وهو فاليوم ده مخرجش من البيت عشان كان خايف علي شمس ،هو بعتهاله ف طرد ع البيت )
زين:بصي انا جبت دي ليكي ي رب ذوقي يعجبك
شمس:الله دي ليا انا حلوه اوي
زين :عجبتك
شمس :اووووي
زين :طب البسيها واوعي تقلعيها البسيها ع طول وشمس لبستها
Back
مجهول ١:واخيرا ،هاخد حقي منك ي زين شمس ابتدت تفوق اه انا فين انتو مين جبتوني هنا ليه
مجهول ١:ولسه بيقرب منها و…….
عند زين
هاا عرفتوا مكانها
ف مكان كذا*****
هنتحرك دلوقتي ومشيوا
عند شمس
لسه هيقرب منها شمس تفت عليه وشتمته وقالت: مستحيل تقرب مني ي حيوان انت انت فاهم مش هخليك تقرب مني ي حيوان وجاي يلمسها لقي الباب اتكسر وزين داخل والحكومه ملت المكان زين مسك في ضرب لحد ما كان هيموت ف ايده وشمس اللي كانت بتعيط بعد كده اغمي عليها زين بخوف عليها
شمس حبيبتي اصحي فوقي وبعد كده اخدها وطلعوا ع المستشفي
وال كانوا خاطفينها من بتوع المافيا اتقبض عليهم
زين:ها مالها ي دكتور
الدكتور:اتعرضت لصدمه بس هي هتبقي كويسه بس ممنوع الانفعال
زين:ينفع ادخلها
الدكتور :اتفضل وزين دخل
زين: حبيبتي عامله اي دلوقتي وباس أيدها
شمس بتعب:الحمد لله ،بس انت عرفت مكاني منين ومين دول زين حكالها علي كل حاجه وأنه كان متفق مع الشرطه وان بتوع المافيا كانوا عاوزينها وان السلسله الي ادهالها كان فيها جهاز تتبع
شمس:ده كله حصل وانا معرفش
زين :مكنتش عاوزك تخافي ي حبيبي وباس أيدها
عدي اليوم وشمس خرجت تاني يوم
اما بالنسبه لبتوع المافيا ف كلهم اتقبض عليهم
عند شمس وزين
شمس روحت
زين : استريحي ي حبيبتي عاوزك تنسي كل حاجه حصلت فاتت وتبتدي من جديد وانا هعوضك عن كل حاجه
شمس:ياه ده انا تعبت اووي فالحياه دي
زين:انسي ي حبيبتي انا هعوضك عن كل حاجه دلوقتي انتي استريحي ونامي وانا هخرج مشوار مهم متخافيش الخدامه معاكي والحرس تحت وكله تمام
شمس بتعب:ماشي
زين قام مشي وبعد شويه رجع لقا شمس صاحيه
زين: حبيبتي عامله اي دلوقتي
شمس:كويسه الحمد لله ،زين طلع هديه من ورا ضهره قالها كل سنه وانتي طيبه (عيد ميلاد شمس هتتم ال ١٧سنه)
شمس بفرحه:انت عارف وافتكرت أن عيد ميلادي النهارده وحضنته جامد
زين :افتحي الهديه ي رب تعجبك
شمس فتحتها لقت خاتم الماظ
شمس الله ده ليا انا بس ده ده غالي
زين:ميغلاش عليكي ي حبيبتي انتي لو عاوزه حته من السما هجبلك اعتبريها شبكتك
زين:شمس انا عاوزك تنسي كل حاجه وتبتدي من جديد انا هعوضك عن كل حاجه شمس انا بحبك
شمس:وانا كمان بحبك
زين:اي قولتي اي قولي كده تاني والنبي بتحبيني بجد
شمس باحراج:خلاص بقا ي زيني
زين :العب دي شكلها هتحلو انتي قولتي اي بحبك وزيني الاتنين مع بعض مش قادر هو انا بحلم
شمس:لا مش بتحلم بحبك ي زيني
زين:قبلها برقه جدا وبعد كده نزل علي عنقها وبعد كده بيقبل كل حته ف وشها وشمس مستسلمه لي وسلمته نفسها وبتبادله نفس الشعور وكانت بريئه جدا وهو حب براءتها دي واتعامل معاها بصبر
(وشششششش مش هكمل بقا عشان عيب????????)
بعد مرور سنه كانت شمس حامل ف شهورها الأولي هي اتاخرت فالحمل
زين:انا بحبك ي شمس
شمس:وانا بحبك ي قلب شمس
بعد كام شهر كانت حور ولدت وجابت بنت اسمها ميرا
زين:مبروك يام ميرا
شمس:الله يبارك فيك ي عيوني ربنا يخليكي ليا ولا يحرمني منك ابدا
زين :انا بحبك اوي ،انا بعشقك مش بحبك
شمس:وانا بعشقك ي عيون شمس
تمت بحمد الله ????????
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا