روايات

رواية اللقاء الأول منذ أعوام الفصل الخامس 5 بقلم رفيدة محمد

رواية اللقاء الأول منذ أعوام الفصل الخامس 5 بقلم رفيدة محمد

رواية اللقاء الأول منذ أعوام الجزء الخامس

رواية اللقاء الأول منذ أعوام البارت الخامس

رواية اللقاء الأول منذ أعوام
رواية اللقاء الأول منذ أعوام

رواية اللقاء الأول منذ أعوام الحلقة الخامسة

عند ماريا جه يوم السفر
ماريا: يلا يا رنا الك* لب هنتاخر
رنا : نسيت واحده بربط الكوتشي
ماريا : طيب انجزي القطر كده هيفوتنا
رنا: يلا خلصت ، وراحو المطه وركبو القطر
ماريا : مش مستوعبه حرفيا اني هتجوز
رنا : لاء استوعبي
ماريا :بجاااد ابهرتيني بعد مقولتيلي استوعبي استوعبت عل طوول اومايجاد
رنا: رخمه
ماريا: برده
رنا: انت بتشتميني وانا اكبر منك بيوم
ماريا : اووف بجاد يخربيت اليوم.ده يعني طنط مكنتش قادره تصبر اليوم ده لحد م ما انا اضرب امي علشان تجري تولدني قبلك بدل الذل دا تبا لكي بجاااد
رنا ببرود: نن دمك تقيل اوي
ماريا : وانت كنت وزنتي علشان تعرفي

 

 

رنا : خلااااص عارفه انك ههتتفتحي مش هتسكوتي
ماريا : عايزه اناام انا انام وصحيني لما نوصل
رنا: لاء انتي بالصدقه مش شاطره في حاجه غير النوم بس
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎
عند ساره
كانت ساره واقفه في المطبخ بتتطبخ مع العاملين اللي في الفله
سماح ( احد الشغالات وهي أكبر واحده فيهم وعمار يعتبرها مثل والدته )
سماح : ما تقعدي يا بنتي وانا هكمل
ساره : لاء ازاي يا خلتي و سيبك كده لوحدك انا بحب الطبخ اقعدي انتي وهألك شويه محشي عنب سكر ( شكلي🌚😂)
بعد ما ساره كانت واقفه بتطبخ جه عمار وسأل عليها واخد من الشغالين وقالتلو انها في المطبخ راح مراد وهو مستغرب بس قال ممكن تكون بتاخد حاجه او كده
لاكن تفاجأ لنا شفتو بتطبخ في المطبخ
عمار لي ساره: بخ
ساره بفتح: اي يا عمار والله اعيط
عمار بمرح : شامم ريحت اكل حلوه اكيد مش انتي اللي عامله يعني بس دي مش ريحت اكل سموووحه اكيد في فار بيلعب في شعرك وبيحركو
ساره وهيا بتبصلو باستغراب ( كم هو تافه ولاكن لا بأس)
ساره وهيا بتشاركو اللهزار: اوماال دا في سحالي بتلعب في شعري
عمار مرح : ليه هو انتي عندك جرب ولا اي ابعدي عني اقسم بالله اني بقيت بستحمي كل شهر بعد مكنت بستحمي من العيد للعيد وفي أعياد كنت بنام ومش بستحمي لحد مجالي جرب
ساره بضحك : بجاد

 

 

عمار وهو بيشمشم: أيه الريحه دي الاكل شكلو ولعد
ساره بتذكر وهيا بتبص علي المحشي بسرعه : منك لله دا اتفحم مش شاط
ساره وهيا بتمسكو من قميصو : عارف يا عمار لو ممشتش من قدامي هحطك تفحم مع حلت المحشي دي
عمار وهو ماشي دخارج بره
بترجعو تاني خد انت رايح فين
عمار: مش انتي قلتيلي اخرج
ساره: لاء يا بابا تعالا علشان هتلف معايا محشي
عمار : بقي انا عمار أكبر رجل أعمال في البلد الف محشي
ساره : اه يا عمار هتلف محشي
عمار: حسبي الله في اللي يفكر اتجوز
ساره: انا راحه اقعد جنب خلتو سماح علشان هبطت انا مجهزه كل حاجه لف المحشي يا عمار يلا انا ماشيه
عمار بصدمه: خودي يا ابت مبعرفش اللف محشي
وفي الاخر لف عمار المحشي وقد يبرطم
عمار بتزمر: خلصت لف
ساره بتسأل بسرعه دي دا معداش ٥ دقايق
عمار بتناكه: الخبره بقي وكده احم
ساره راحت تشوف المحشي لقيتو فارد ورق العنب تحت وفوقو الرز وفوقو كمان طبقت ورق عنب ( زي البيرجر )
ساره بصدمه: عمااار
عمار بخوف مصتنع: والله يا لمبي عليا دعوه انا فتحت الفيس اشوف فيه طريقه سهله لي لف المحشي لقيت واحده عمله كده رحت قلت هو المحشي بيتعمل كده بس قلت يلا خليني انجز
ساره : خلاص انا هموت من الجوع اطلبلنا دليفري ورق عنب مع اني متأكده محدش يعرف يعمل محشي زي
عمار : انا عايز اكل بيتزا
ساره بشهقه: والله ابدا بوظتلي المحشي بتاعي يلا يا عمار ورق عنب
عمار: اهههه يا ني منك يا ساره
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎
عند مراد
محمد: جاهز علشان هنسافر النهارده بليل
مراد بتسأل : نسافر فين
محمد: متتهبلش يا مراد انت ناسي ان فرحك يوم الخميس اكيد اسكندريه
مراد : اامم تمام طيب انا هروح الشركه اعمل شويه حجات نقصه وعلي الساعه ٧ كده نمشي
محمد: طيب وانا كمان اروح اعمل شويه حجات قبل ما نمشي
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎

 

 

عند ماريا
رنا: ماريا اصحي وصلنا
ماريا بنعاس: أوووف بقي عايزه انام.
رنا : انتي نايمه من ساعه من قبل القطر ما يتحرك
ماريا : بصيلي في شويه النوم
رنا سكت ونزلو ماريا اصلا البيت هيا ورنا
ماريا دخلت وحضنت مامتها وبباها
ماجده ( مامت ماريا) : ازيك يا ميرو وحشتي قويي
ماريا بشتياق : انتي اكتر يا روحي
وبعد كده بتعرفهم علي رنا وبتطلع اوضتها تنام هيا ورنا في الاوضه الي جنبها
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎
يمر الوقت وبيوصل مراد و محمد بيرحبو بيهم ومش بيحصل اي أحداث جديده مراد بيتجنب ماريا وماريا لما شفتو بيتجاهها اتجهلتو وتعدي الايام وييجي يوم الفرح
ماريا كانت ماشيه راحه تقول لباباها حاجه ويشوف الباب بتاع اضتو موارب وبتتصدم من الي بتسمعو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية اللقاء الأول منذ أعوام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى