رواية مليكة الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة مدحت
رواية مليكة الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة مدحت |
رواية مليكة الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة مدحت
مليكة رفعت راس جنه.انتي المفروض تفتخري وترفعي راسك ان دي امك ووصلتك ممكان الي انتي فيه بعد موت بباكي ومتشردتيش في الشارع
جنه. حاضر
مليكة.يلا عشان هتروحي معانه السواق هيوصلك
شاهيناز.لا طبعا
مليكة بصت ليها بطرف عنيها.وانتي مالك اصلا
شاهيناز.لا دي مش هتركب معانه
مليكة.مش عجبك روحي انتي مشي أو اركبي مواصلات
شاهيناز بحقد.بقولك ايه انا مش بحبك كفايه انك اخدتي الياس مني
مليكة بعدم فهم وهزت راسها.انا اخدت الياس منك
شاهيناز.ايوه وانا كنت بحب الياس
مليكة بسخرية.وهي ماشيه ربنا يشفيكي بجد انتي مريضه نفسيه دي ولا ايه راكبوا العربيه ومشيو
(في قصر الحج عمران)
محمد.ي بوي انا مليكة وحشتني جوي وعايز اشوفها
الجد.خلاص روحلها وخد معاك احمد
محمد.تعالي معايه ي بوي
الجد بحزن.مش هتردي تسامحني علي الي عملته
محمد بص في الأرض خلاص ي ابوي كلها فتره ويطلقها وترجع تعيش معانه هنا
الجد.الي فيه الخير يقدمه ربنا يلا خد اخوك معاك ونور تشوف اختها
فاطمه.وانا عايزه اروح اطمن عليها برضه دي زي بتي واكتر والله
الجد.خلاص روحو وايناس شويه وتيجي تقعد معايه
محمدتمام يلا اجهزو وانا هاجهز العربيه احمد خدني معاك
عند مليكة الوسواق نزلها قدام الفيلا وقالت باي ي جنه
جنه من جواه العربيه.باي ي روحي ومشيو
دخلت الفيلا وايمان كانت واقفه.اهلا ي بتي اجهزلك الاكل عشان الياس بيه مش جاي دلوقتي عشان عنده شغل
مليكة. ياريت والله عشان هموت من الجوع
ايمان.بعد الشر عليكى حاضر
مليكة طلعت تغير ولبست بجامه بيتي ونزلت تاكل خلصت اكل والجرس رن
مليكة.خليكي انا هفتح راحت تفتح الباب
لقت محمد واحمد وفاطمه ونور علي الباب
مليكة.بفرحه بابا حبيبي وحشتني اوي وحضنته
محمد. وانتي اكتر ي قلبي ابوكي عمله ايه
مليكة.مش كويسه ي بابا
طلعت من حضن ابوها لقت عمها فاتح ايده عشان يسلم عليها
مليكة حضنته.عمو احمد
احمد.قلب عمك
وحضنت فاطمه.طنط فاطمه ازي حضرتك اتفضلو
فاطمه.ايه طنط دي انتي تقوليلي ي ماما ولا انا مش قد المقام
مليكة.لا طبعا انتي زي ماما بلظبط
نور.طلعت من ورا فاطمه نور.بخ
مليكة. نور قلبي وحشتيني ي حببتي
نور.وانتي اكتر وقعدو
محمد.ايه الاخبار ي بتي
مليكة.والله تعبت ي بابا مش راضي يطلعني من الفيلا غير الكليه والجنينه لا وبقعد هنا لوحدي ومفيش حاجه اعملها هنا
احمد.ليه بس كل ده
مليكة.مش عارفه انا لما كنت عايشه بره كنت بنزل مع بابا الشركه
احمد.احنا جاين عشان كده
مليكة.ازاي
محمد.جاين عشان بكره هتنزلي الشركه مع الياس وشاهيناز الشركه
مليكة.انا خايفه ممكن ميرضاش
احمد.لا جدك هوا الي قال واحنا كمان موجودين
مليكة.خلاص بس هروح مع مين بكره
محمد.هتروحي معايه هعدي عليكي
مليكة.خلاص ماشي بكره هكون جاهزه بس بشرط
احمد.ايه هوا
مليكة.انا مش عايزه الياس يعرف اني هروح بكره
محمد.خلاص مش هقول حاجه انا عندي كام مليكة
قعدو شويه يتكلمو الجرس رن فتحت الباب ايمان
مليكة. مين ي طنط ايمان
ايمان.ده الياس بيه
دخل الياس لقي الكل قاعد بيضحك مع مليكة
الياس.ي اهلا ي اهلا ازيك ي بوي ازيك ي عمي وراح باس ايدهم وصل عند فاطمه باس راسها .ازيك ي امي
فاطمه رتبت علي كتفه.الحمد لله يبني وراح سلم علي نور وقعد جمب مليكة
الياس.ايه الاخبار في حاجه جدي كويس
احمد.لا يبني كله تمام بس حبينه نيجي نسلم علي مليكة عشان من يوم م جت من السفر مقعدناش معاها صح ولا ايه ي محمد
محمد ايوه طبعا وكمان وحشتونا ولا مش عايزنا نيجي
الياس بشك.لا طبعا عيب الكلام ده تيجو في اي وقت ده بيتكم
الجرس رن مليكة فتحت كان الحرس جايب طالبات
مليكة.ايه ده
الحارس.دول طلبات الست ايمان عايزها
مليكة. دخلهم المطبخ سابته ودخلت
الياس.مين الي كان علي الباب
مليكة.ده الحارس كان جايب طلبات ايمان عايزاها
الياس بغيره. انا مش قولت متقعديش بلبس ده تاني وطلعتي بيه قدام الحارس
محمد.فيها ايه يبني دي طالعه ب بجامه مش حاجه عريانه
الياس.انا قايل ليها كذا مره
احمد.خلاص يبني عديها ده حتي عيب واحنا قاعدين تزعق لمراتك
فاطمه حست بغيره الياس.تعالي معايه ي مليكة عيزاكي
مليكة.حاضر ودخلت في الاوضه
بصي ي بنتي هوا الياس اه ابني بس عيزاكي تطلعي عنيه
مليكة.ازاي
فاطمه.البسي وادلعي ولا تعبريه زي م بيقولو شوق ولا دوق فهمتي
مليكة. مش اوي بس تمام
فاطمه اخدتها في حضنها.ربنا يصلح الحال ي بنتي
وطلعو.احمد يلا بينا
الياس.خليكوا اتعشو معانه
محمد.مش هينفع والله عشان ابويا لوحده وزمان ايناس هتلقيها نامت
الياس.خلاص بس عشان جدي
فاطمه.تتعوض انشاء الله يبني يلا السلام عليكم
الياس ومليكة.وعليكم السلام
(عند شريف) ومن هنا تبدأء المشاكل