رواية مصيبه سكنت قلبي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم أميرة رمضان
رواية مصيبه سكنت قلبي الجزء الثاني والثلاثون
رواية مصيبه سكنت قلبي البارت الثاني والثلاثون
رواية مصيبه سكنت قلبي الحلقة الثانية والثلاثون
زيييييييين زين فوق انت مغمض عينكككككك ليييييييه
وبصت علي دماغه لقتها بتنزف د*م كتيييييير
ريم بصراخ : زيييييييييييييييين
واحد من الموجودين : اطلبو الاسعاف بسررررررعه
ريم بانهيار : الاسعاف علي متاجي هيكون دمه اتصفي حد بيعرف يسوق عربيات
الشاب : ايوا انا بعرف
ريم : طب بالله عليكم شيلو بسرعه عشان نركبو العربيه
وركب العربيه وريم كانت قاعده تبكي وبتتكلم مع زين
زين ليييه كده عاجبك اللي حصلككككك ده حراااااام عليك وجع قلبي ده
انا اسفه ي حبيبي كل دهه بسببي😭
_______
انا وميرا قاعدين ناكل لب وننم علي خلق الله كلعاده وفجاء سمعنا صوت الناس بتصوت
ميرا : استني ي بت الصراخ ده جاي منين
وقفنا في البلكونه بسرعه
_ خالتو ام محمد فيييييه ااااااي
=الحقي ي ملككككك في ناس كانو بيضربو ريم
ااااااااااااي يالهوووووي رييييييييم
ونزلنا بسرعه
_ هي ريم فييييييين #بقلمي_اميره_رمضان
واحد من الشارع :راحت المستشفي
كريمه بصراخ : بنتيييييييييييي
واحد تاني : الانسه ريم كويسه بس في واحد كان معاها هو اللي اتصاب راح المستشفي وهيه معاه
(طبعا الصراخ والخوف والقلق والتوتر كان مالي المكان )
ميرا : طب هما راحو مستشفي ااااااي
وحده جيرانا : استني هرن علي ابني هو راح معاهم هسألو هما في انهي مستشفي
شويه وعرفنا اسم المستشفي
وجرينا بسرعه علي هناك
__________
سهر : كلي ي نيفين
نيفين : مش هاكل حاجه انا زهقت وانتي وبابي مش بتحبوني
سهر : ليه بتقولي كده ده انتي قلبي
نيفين : عشان تسيبيني كده من غير محد فيكم يجبلي حقي منها
سهر : ومين قالك كده دانا كنت باعته ناس تغت*صبها بس اخوكي سمعني ومرديش يخليني اعمل كده
نيفين : اهو شفتي يعني مجبتليش حقي
سهر : لاء طبعا جبته بعت ناس تانيه يضربوها ويشوهو وشها من الضرب وانا مستنيه منهم رنه عشان يقول تمام
نيفين بشر : احسن خليها تتربي
__________#بقلمي_اميره_رمضان
ريم قاعده تبكي قدام اوضه العمليات
يارب احميه وقومه بسلامه يارب رجعه لااهله سالم غانم يارب متوجعش قلبي عليه بعد متعلق بيه
رييييييم
ميرا جرت علي ريم خدتها في حضنها اوووي وريم انهارت اكتر
كريمه : ي بنتي انتي كويسه وجعتي قلبي عليكي
ريم مش بتتكلم بتبكي وبس
_ ريم اي اللي حصل
كريمه : من اللي ضربك في وشك كده اتكللللللمي
ريم : انا كنت جايه مع زين زي ماقالك
كريمه : ايوا وبعدين
(حكت لينا اللي حصل )
انا بصدمه : يعني اللي جوا ده زييين
ريم ببكاء : ايوا هو 😭
ميرا : يااااربي
كريمه : ي حبيبي ي بني منهم لله
امي : بس هيكون مين اللي عمل كده
كريمه : مفيش غيرهم (وقامت مشت )
ميرا : ابله كريمه انتي رايحه فين دلوقتي
كريمه : هرحلهم والله لاندمهم ومشت
(رنيت علي يوسف وقولتله اللي حصل )
__________
تحيه : رياااان
ريان : نعم ي تيته
تحيه : كنت فين لدلوقتي
ريان : اي اللي كنت فين منا كنت في الشركه وجاي اهو مع بابا
تحيه : انت رحت عند بنت رحاب
ريان : ايوا رحت وللاسف مشوفتهاش بس عادي قريب اوي هشوفها
عتمان : اي اللي وداك هنااااااااك
ريان : عادي كنت عايز اطمن علي اختي
سهر نزلت من فوق : اختككككك اااااي انت ناوي تجنني
ريان : ليه هي مش دي الحقيقه
تحيه : ابوك طلق امها من قبل انت وهي متتولدو يعني ملكش دعوه بيها
وسمعو صوت حد بيزعق برا
دخل الحارس : ي فندم في وحده مصممه انها تدخل تقابل حضرتك
عتمان باستغراب : خليها تدخل
دخلت كريمه
كلهم اتفاجئو انها موجوده في بيتهم
سهر ببرود : جايه ليييه ي كريمه
كريمه وهي بتبصلهم كلهم بقرف : انا مش قادره اتخيل ان فيه ناس عايشه عادي وهي جواها الوساخه اللي جواكم دي كلكم
عتمان : كررررريمه احترمي نفسككككك
كريمه : اخرررررس متجبش سيره الاحترام علي لسانكككك الزفر ده #بقلمي_اميره_رمضان
ريان : طنط فيه اي
كريمه : وانت كمان تخرررررس انا صدقتك لما جيت وقولت انك سند اختك وكلام كلو كدب وطلعت اوسخ منهم كللللللللهم
ريان بصدمه من كلامها : ليه بتقولي كده
كريمه : بقا كنت جاي عشان تعرف مكان ريم فين عشان تبعتلها ناس تموتهاااااا
ريان بصدمه اكبر : اي الكلام ده لاء طبعا
كريمه : لاء طبعااا ليييه وانا بنتي كانت هتروح مني بسببكم 😭
عتمان : مالها ريم
كريمه بغضب : انت فاكرني هصدقك انت ولا ابنك انا هعمل بلااااغ وهدخلكم السجن
سهر: روحي شوفي بنتك عامله مشاكل مع مين انتي جايه تتهمينا وخلاص
كريمه بغضب : ابنك هيشرف في السجن انهارده لاني بلغت خلاص عليه
سهر بغضب وهي مش واخده بالها بتقول اي : مش هخلي حد يقرب من ولادي وانا اللي عملت كده بعتلها ناس تربيها عشان دي وحده قليه الادب وبجحه واحمدي ربنا انها جات علي اد كده دانا كنت باعته ناس تغت*صبها بس لولا ريان وقف في وشي
كريمه : والله مفي حد بجح الا انتي ومسكت سهر من شعرها ووقعتها في الارض ونزلت ضرب فيها
عتمان بعدها عن سهر بلعافيه ونده علي الحرس
عتمان : خدوها ارموهاااااا براااااااا
ريان وقف قدم كريمه : مفيش حد هيقرب منهاااااا انت ااااي يعني مراتك هي اللي بعتت الناس عشان تاذي ريم وفي الاخر بتطرد طنط كريمه انت مش بتشوف حاجه خااااالص
طخخخخخخخخخ عتمان ضربه بالقلم :اخرس ي قليلي الادب
نيفين : بابي متضربوش كده كل ده بسبب الناس الزباله دي
ريان : نيفييييييين لو جبتي سيرتهم بلعاطل علي لسانككككك انا اللي هقف في وشكككك
سهر : رحت عندها شويه وقلبتك علينا كده انتي اااااي عايزه تخربي حياتنا
كريمه : انا في حالي انا وبنتي من زمان انتي وبنتك اللي مش سايبينا في حاااالنا حسبي الله ونعم الوكيل فييييييكم
( وجات تمشي )
ريان :استني ي طنط انا هاجي معاكي اشوف ريم
عتمان : لو طلعت برا البيت ده معاها مش هترجعه تاني
ريان بص لعتمان ورجع بص لكريمه ومسك ايدها
ريان : يلا ي طنط
سهر : رييييييييان اوووعي تطلع ي بني متعملش كدددددده
كريمه بصتلو بحنان : خليك ي ابني ويبقي اطمن عليها وقت تاني
ريان : سيبك منهم انا مبقتش طااايق اعيش معااااااهم
(وخد كريمه وطلعو )
__________
في المستشفي #بقلمي_اميره_رمضان
الكل كان موجود وعيلة زين كلها جات وكلنا كنا قلقانين
الدكتور خرج من الاوضه
كلنا في صوت واحد : طمناااااا ي دكتوووووور
الدكتور : اهدوو ي جماااعه هو الحمد لله عدي مرحله الخطر وبقي كويس
يوسف : طب هو فاق
الدكتور : لاء لسه دانتو تحمده ربنا انه عدي منها لان مكان الخبطه غلط اصلا كان ممكن تضر شبكه العين ويفقد بصره
ريم 😳: اااااااي
احمد : اهدي ي ريم بيقولك عدي مرحله الخطر خلاااص
ام زين : بس انا عايزه اشوفه
الدكتور : مش هينفع دلوقتي لما يعمل الاشاعه الاخيره وبعدين هتشوفو كلكم
ساره جات بسرعه
ريم ريم اي اللي حصل انا مش فاهمه حااااجه
_ اهدي ي ساره
ساره : فهميني انتي ي ملك
(عدي وقت وبعدين زين فاق ودخلنا نطمن عليه )
ام زين : حبيبي ي بني عملو فيك اي
زين : انا كويس ريم فيييين
ريم بدموع : انا اهو طمني عليك انا اسفه
زين : حد منهم عملك حااااجه
ريم : لاء
احمد بمشاكسه : ريم انتي لابسه كمامه لييييه
زين : اقلعي الكمامه
ريم : لاء عشان عندي برد
زين : قولتلك اقلعيها
قلعتها ريم: وكان خدها وارم اووي من البوكس اللي خدته
زين : يولااااد الكااا*لب العيال دي لازم اوصلهم
يوسف : احنا بعتنه ناااس يدورو عليهم في كل حته ومتابعين الاماكن اللي راحو فيها بكاميرات المراقبه اللي في الشارع
احمد : بس سيبكم انتوو اهم حاجه اني خطبت البت قبل المصايب بتاعتكم دي
ريم : يعني هو ده وقت استظراف
احمد : بس ي بت صحف شويه ي زين خدني جنبيك
زين : هو انا هاخد ابن اختي متغور من جنبي
(شويه وابله كريمه دخلت اطمنت علي زين وشكرته علي اللي عملو مع ريم )
كريمه : ريم تعالي في حد عايزك برااا
ريم طلعت معاها وشافت ريان
ريم : انت
ريان : انتي عرفاني
ريم : طبعااا من زمان وانا بشوف صورك علي الفيس ومتابعه اخبارك لحظه بلحظه
ريان : انا اسف ليكي اني سبتك بس حقيقي غصب عني
ريم : انا جوايا مليون سؤال ليك واولهم انت جيت ليه
كريمه : ريان دافع عنك كتير
ريان : كل الاسأله اللي جواكي هتعرفي اجابتها بس الاول عايز اخدك في حضني وفتح دراعه
ريم مبقتش عارفه تعمل اي بس هي عايزه حضن سندها واخوها دخلت في حضنو بسرعه وحضنته اوووي وفضلت تبكي
احمد كان شايفهم من بعيد : هااااار اسود مين الشاب اللي ريم حضناه ده
زين : حضناااااااه وقام بسرعه من علي السرير وشافهم
زين بغضب: رررررررررررررررريم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية مصيبه سكنت قلبي)